Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Zwerkbalovertredingen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Is Madam Hooch wel een goede scheidsrechter?

Nee, ze fluit alleen maar en zegt altijd 'I want a nice clean game, from all of you'
29%
 29%  [ 20 ]
Ja, kan zij er wat aan doen dat de leerlingen ondeugend zijn.
33%
 33%  [ 23 ]
Ik kan dat zo niet zeggen, ik moet haar eerst maar eens goed bekijken tijdens een wedstrijd
19%
 19%  [ 13 ]
Geen idee, Zwerkbal deugt gewoon niet qua regels.
11%
 11%  [ 8 ]
Nee, we hebben een echte man nodig daarvoor.
5%
 5%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 68

Auteur Bericht
Earanë Ar-Feiniel
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Earanë Ar-Feiniel is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 8:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind wel dat er genoeg gestraft wordt. Je leest dikwijls dat er een strafworp uitgedeeld wordt. Meer kan je nu tijdens een zwerkbalwedstrijd niet doen. Je kan ook niet verwachten dat Madame Hooch alles ziet dat er op het veld gebeurd. Veertien spelers, waarvan 4 met knuppels en enkele ballen die proberen zoveel mogelijk spelers van hun bezem te slaan --> lijkt me logisch dat er wel eens een ongelukje gebeurd. Daarbij, die spelers vliegen over het veld, en voor zover ik weet heeft madame Hooch ook maar 1 paar ogen. Ze kan dus nooit alle spelers tegelijkertijd in het oog houden. Dat gaat gewoon niet. En ik denk niet dat spelers zoals Malfidus een overtreding zullen begaan (zoals vb. slaan of iemand rammen) als madame Hooch er met haar neus op zit.

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 323 Sikkels

teule is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2007 15:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er worden wel eens vrije gooien gegeven. Maar je hebt gelijk, als ze elkaars bezem pakken gebeurd er niets. Wel vreemd.. Ik denk dat de scheidsrechter gewoon niet alles kan zien..

Ajox-HPF
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 151 Sikkels

Ajox-HPF is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2007 16:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind haar wel goed, schorsingen kennen ze niet bij Zwerkbal, gewoon allemaal strafworpen Wink Maarja, de scheidsrechter kan ook niet alles zien he.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 19:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit vind ik ook altijd vreemd aan het zwerkbal. Je kunt iemand vervloeken en daardoor uitschakelen in een wedstrijd en de tegenstander krijgt alleen maar een strafbal. Ze kennen volgens mij niet echt schorsingen of zoiets als een rode kaart in het zwerkbal dus kun je er niet uitgestuurd worden. Zo kun je bijvoorbeeld de zoeker van de tegenstander in het begin van de wedstrijd uitschakelen en zo bijna alle wedstrijden winnen.

In principe vind ik madame Hooch wel een goede scheidsrechter ze volgt de regels goed en is niet partijdig.

16-08-2005 ~ 31-12-08
karinpotter
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

karinpotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 20:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook niet echt problemen met madame Hooch. Zoals A.Perkamentus al zei: bij zwerkbal heb je geen rode kaarten dus dan kunnen ze ook niemand van het veld sturen. En het is net een beetje als bij voetbal..daar krijg je toch ook een vrijtrap? en daar word je toch ook niet naar 1 overtreding meteen van het veld gestuurd? Ik vind dat madame Hooch het best goed doet, ik heb geen probleem met haar.

H.J.Potter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

H.J.Potter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2007 20:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind ook dat Madame Hooch het gewoon goed doet. Je kan toch ook niet alles zien als scheidsrechter. Vaak vliegen harry en de andere spelers in de wolken, of boven de wolken, of wat dan ook.

sannekesan
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

sannekesan is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2007 21:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

de films geven een vertekend beeld. in de boeken is ze veel strenger en rechtvaardiger dan dat ze in de films over komt.

Hermione_Granger<3
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future

Hermione_Granger<3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 01, 2007 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zwerkbalfouten worden af en toe wel bestraft. Zo krijgt in een van de boeken Griffoendor twee strafworpen, na een fout van Zwadderich, niet?

We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle
Chris.
King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Zo Jul 01, 2007 16:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hermione_Granger&lt;3 schreef:
Zwerkbalfouten worden af en toe wel bestraft. Zo krijgt in een van de boeken Griffoendor twee strafworpen, na een fout van Zwadderich, niet?

Een strafworp wordt wel eens uitgedeeld, ja. Maar je kunt in principe niet iemand uit het veld sturen, hoe grof de overtreding ook is. Er wordt niet echt een verschil tussen de aard van de overtreding gemaakt, iedere overtreding die zwaar genoeg is krijgt in principe een strafbal.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Hermione_Granger<3
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future

Hermione_Granger<3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 01, 2007 16:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:

Een strafworp wordt wel eens uitgedeeld, ja. Maar je kunt in principe niet iemand uit het veld sturen, hoe grof de overtreding ook is. Er wordt niet echt een verschil tussen de aard van de overtreding gemaakt, iedere overtreding die zwaar genoeg is krijgt in principe een strafbal.

Nee, maar volgens mij kan er na een enorm zware fout op het veld achteraf wel een schorsing volgen. Dit zou me logisch lijken. Het lijkt me ook logisch dat mensen niet van het veld kunnen gestuurd worden. Stel je voor dat de twee Zoekers van het veld worden gestuurd, door een overtreding... Het spel zou eeuwig voortduren, wat dus onmogelijk is. Het is natuurlijk wel mogelijk dat, wanneer er een zware fout gemaakt wordt, de andere ploeg wint met een forfait-score (150-0? Smile ), maar dit lijkt me dan weer super drastisch

We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle
Chris.
King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Zo Jul 01, 2007 16:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:

Nee, maar volgens mij kan er na een enorm zware fout op het veld achteraf wel een schorsing volgen. Dit zou me logisch lijken. Het lijkt me ook logisch dat mensen niet van het veld kunnen gestuurd worden. Stel je voor dat de twee Zoekers van het veld worden gestuurd, door een overtreding... Het spel zou eeuwig voortduren, wat dus onmogelijk is. Het is natuurlijk wel mogelijk dat, wanneer er een zware fout gemaakt wordt, de andere ploeg wint met een forfait-score (150-0? Smile ), maar dit lijkt me dan weer super drastisch

Dat is wel mogelijk, want dit deed ook Umbridge in het vijfde boek. Al maakten George/Fred en Harry pas een overtreding na de wedstrijd, toch konden ze worden geschorst. Maar dit lag ook voor een groot gedeelte bij Umbridge. Die zou elke manier aangrijpen om Griffoendor te gaan straffen en vooral Harry.

16-08-2005 ~ 31-12-08
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 01, 2007 22:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

fawkes_the_phoenix schreef:
Er worden wel strafworpen gegeven bij overtredingen, maar lang niet altijd. Van mij mag het ook wel wat strenger. Maar bij een sport waarbij een onderdeel is mert Beukers de andere partij proberen te slaan, vinden ze overtredingen er misschien wel bij horen. Je hoort ook wel dat ze in Engeland bij het voetbal veel minder snel fluiten voor een overtreding dan in Nederland, ze vinden 'hard' spel er bij horen geloof ik.

Ja engelse zijn echt vet ik vind het heerlijk om engels voetbal te kijken, ik zou wel eens willen zien hoe het er dan bij zwerkbal aan toe gaat.
En het is toch niet bevoordelijk voor het spel als er om de haveklap gefloten wordt (zoals in Nederland)

je moet het wel in de hand houden maar een beetje ondeugendheid op het veld/in de luch is juist leuk.

Wolkenveldt
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!

Wolkenveldt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2007 19:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vraag me echt hoe het zou zijn als het volgende week WK Zwerkbal ofzo was Laughing Zou er dan ook omkoopschandalen enzo.. zijn? [offtopic]

@ topic: Het is toch altijd leuk om wat fouten te begaan. En ze kan niet alles zien. Alhoewel ze toch vrij veel niet ziet.

D.perkamentus
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

D.perkamentus is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 8:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

kijk in de eerste film slaat Hork een Beuker tegen Plank aan en Plank valt keihard naar beneden en er werd niets aan gedaan (misschien wel een strafworp maar dat vind ik niet genoeg) dat was echt bruut van Hork Evil or Very Mad

magical
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 293 Sikkels

magical is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 10:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

In de film en in de spellen worden er wel vaker strafschoppen uitgedeelt en gegeven dat dat er in de films te zien is.

De grote fout die ik net als D.Perkamentus had opgemerkt was dus dat van Hork en Plank, er gebeurt zoiets en straf nee hoor ^^

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp