Auteur |
Bericht |
Rayna
The Psycho Admin
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 15, 2007 13:02 |
|
HARRY POTTER READ A LONG: BOEK 4
Het vierde topic alweer, vanaf nu spreiden we de boeken over meerdere weken zodat we alle mysterieuze details kunnen bespreken.
We willen iedereen bedanken voor alle inzet tot nu toe!
Voor de gehele uitleg, de regels en het schema van de Read A Long klik hier. Wees er zeker van dat je deze uitleg hebt doorgelezen voordat je werkelijk begint te posten.
Heb je toch nog vragen, contacteer Rayna of Kelly Griffel en stel deze niet in het topic zelf.
Harry Potter en de Vuurbeker
Harry kan niet wachten tot hij terug mag naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, om aan zijn vierde schooljaar te beginnen. Maar voor het zover is, wordt hij door de familie Wemel op spectaculaire wijze bij de Duffelingen opgehaald, om mee te gaan naar de finale van het WK Zwerkbal!
Harry weet dan nog niet dat er dat jaar op Zweinstein een nog groter en spannender evenement zal plaatsvinden. Ondanks alle opwinding en magische gebeurtenissen, probeert hij zich toch op zijn lessen te concentreren.
Ondertussen zijn er allerlei tekenen die er op wijzen dat Voldemort, met behulp van Duistere tovenaars, weer aan kracht begint te winnen. De angst dat Hij Die Niet Genoemd Mag Worden opnieuw zal toeslaan, wordt steeds groter...
Om jullie geheugen nog even op te frissen, onderstaand lijstje moeten jullie invullen voor elke nieuw aangesneden onderwerp, jullie mogen het formulier wel meerdere malen per post gebruiken!
Quote ook alleen het gedeelte van de post waar jij op wilt reageren en niet de hele post, zo blijft alles lekker overzichtelijk. Uiteraard hoef je dan natuurlijk niet het onderstaande formuliertje te gebruiken. Dat staat immers al in de quote.
Citaat: | Hoofdstuk:
Bladzijde:
Onderwerp:
[Jouw bericht] |
Het schema
MEI/JUNI
14-20: Hoofdstuk 1 (Villa Vilijn) tot Hoofdstuk 10 (Mot op het Ministerie)
21-27: Hoofdstuk 11 (In de Zweinsteinexpres) tot Hoofdstuk 20 (De eerste opdracht)
28-3: Hoofdstuk 21 (Het Huis-Elf Bevrijdingsfront) tot Hoofdstuk 30 (De Hersenpan)
4-6: Hoofdstuk 31 (De Derde Opdracht) tot hoofdstuk 37 (Het Begin)
Wij wensen jullie veel lees/discussieerplezier!
Groetjes,
Rayna en Kelly Griffel |
You know you love me,
xoxo Gossip Girl.
Laatst aangepast door Rayna op Wo Dec 19, 2007 16:57; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 15, 2007 15:49 |
|
Yay ik zat al te wachten op deel 4. Ik heb het boek namelijk al uit en ik had wel wat dingen opgeschreven. Over deze eerste week had ik nog niks boeiends.
Hoofdstuk: 9 "The Dark Mark"
Onderwerp: Deatheaters/Dooddoeners
Het was eigenlijk meer een opmerking van mij. Want ik vind het heel erg vaag dat Harry na al die jaren dat hij op Zweinstein is, en dat hij weet dat hij een tovenaar is, heel raar dat hij er nu pas achterkomt wie/wat dooddoeners zijn. Als je nagaat is het best wel laat voor iemand die Voldy als vijand heeft. Hij had nog nooit eerder van de Dark Mark/ Duistere Teken of van iets anders gehoort. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Lollifant
3e jaars
Verdiend:
29 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 15, 2007 17:18 |
|
Ik denk dat niemand dat heeft vertelt omdat ze hem daarmee niet lastig willen vallen. Harry krijgt ineens zoveel nieuwe dingen te horen. Hij wist tot deel 3 ook niet dat dementors Azkaban bewaakten. |
|
|
|
|
Agrippa
3e jaars
Verdiend:
61 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 15, 2007 17:50 |
|
De Dooddoeners en de dementors zin nou eenmaal, net als Voldemort zelf, geen dingen die je onder het eten bespreekt. Ik denk dat het voor een tovenaar ook wel even duurt voordat hij achter het bestaan van.. zeg, Marc Dutroux komt. Daar praten mensen niet graag over. |
_________________ I trust Snape completely
Airbenders rock!
"There will be books written about Harry- Every child in our world will know his name!"
-McGonagalls unexpected Seeing talents- |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 15, 2007 18:04 |
|
Ja ik weet het, het zijn geen dingen waar je zomaar over hebt. Maar in boek 3 dan hebben ze het over "volgelingen van Voldemort". Ze zeggen dat Sirius er een is, en Peter is uiteindelijk er dan een. Waarom zeggen ze dan geen "dooddoener". Waarom komt hij er pas in boek 4 achter. Dat vind ik dan weer zo vaag. Maar wel heel goed van JKR. Want je kan je nu niet meer voorstellen dat je gewoon in de eerste drie boeken helemaal niet wist wat dooddoeners waren. Ze kan dingen soms heel lang nog "geheim" houden. En dit is daar ook weer een voorbeeld van.
@Sander (hieronder) Nou ik ben dus helemaal met je eens. Dat bedoel ik dus ook. Daarom vond ik het ook al zo vaag. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Laatst aangepast door Witch_Eva op Di Mei 15, 2007 21:55; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 15, 2007 21:43 |
|
Hoofdstuk: 9 "The Dark Mark"
Onderwerp: Deatheaters/Dooddoeners
Ja, dat vond ik ook erg vaag. Maar het viel me eigenlijk pas op toen ik het in de film zag. Ik dacht eerst dat Rowling het begrip dooddoener nog niet bedacht had in het derde boek. Langs de andere kant is het irritant om over iemand/iets te spreken als je niet weet hoe het eruit ziet. Zo zou iemand wel al dooddoener uitgelegd kunnen hebben, maar dan zouden we nog niet weten wat de kenmerken zijn (zoals de maskers).
Toch vind ik het stom dat ze Sirius Zwarts in PoA "een volgeling van Jeweetwel noemen", terwijl ze ook gewoon dooddoener hadden kunnen zeggen. Zo hoort Harry voor het eerst in de collectebus over de beruchte ontsnapte volgeling. Toen kon Sjaak toch ook al uitgelegd hebben dat een volgeling van Voldemort eigenlijk een dooddoener is.
Ik vind het wel erg vaag... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 21, 2007 11:31 |
|
En ik start gewoon met de volgende week in de HP Read A long. Het is echt jammer om te zien dat er steeds minder mensen zijn die hier aan mee doen. Of er zijn wel veel mensen, maar niemand post hier. ^^
Dus deze week hoofdstuk 11 tot 20
Hoofdstuk: 12
Bladzijde: 153
Onderwerp Peeves/Foppe
Ze komen dan op school aan en dan regent het heel hard. Als Harry en de rest dan voor de poort staan dan is Peeves/Foppe daar en die gooit ook met waterbalonnen. Anderling zegt daar wat van maar hij luistert daar niet naar. Nu vond ik dit wel opmerkelijk want Peeves lusitert ook alleen maar naar Perkamentus. Dus nu hij dood is naar wie luistert hij dan? Hij laat hier duidelijk merken dat hij dus niet luistert naar Anderling. Dat zal denk ik wel lastig voor haar worden.
Hoofdstuk: 13
Bladzijde: 176 (Britse editie)
Onderwerp: Zwamdrift/Trelawney
Ik weet het Zwamdrift is een raar iemand die iets te pessimistisch denkt soms. Maar sommige dingen die ze zegt kloppen wel redelijk. Ze zegt op een gegeven moment dit:
Professor Trelawney schreef: | 'You're preoccupied my dear" she said mornfully to Harry. "My inner eye sees past your brave face to the troubled soul within. And I regret to say that your worries are not baseless. I see difficult times ahaed for you, alas.. most difficult... I fear the thing you dread will indeed come pass... and perhaps sooner than you think..." |
Nou het klopt toch hierna wordt hij gekozen tot een van de kandidaten en Voldy komt terug. Hij was daar inderdaad bang voor omdat hij dus die rare droom had. En door de voorspelling van haar vorig jaar.
Dit is niet echt heel bijzonder. Maar het viel mij gewoon op dat ze soms wel gelijk kan hebben.
Dit was het even voor vandaag. Ik kom later weer. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Perijn
Marauder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 21, 2007 12:28 |
|
Witch_Eva schreef: | En ik start gewoon met de volgende week in de HP Read A long. Het is echt jammer om te zien dat er steeds minder mensen zijn die hier aan mee doen. Of er zijn wel veel mensen, maar niemand post hier. ^^
Onderwerp Peeves/Foppe
Ze komen dan op school aan en dan regent het heel hard. Als Harry en de rest dan voor de poort staan dan is Peeves/Foppe daar en die gooit ook met waterbalonnen. Anderling zegt daar wat van maar hij luistert daar niet naar. Nu vond ik dit wel opmerkelijk want Peeves lusitert ook alleen maar naar Perkamentus. Dus nu hij dood is naar wie luistert hij dan? Hij laat hier duidelijk merken dat hij dus niet luistert naar Anderling. Dat zal denk ik wel lastig voor haar worden.
|
In deel 1 zegt Percy dat Foppe alleen maar naar de Bloederige Baron luisterd en voor de rest iedereen negeert. Ik weet niet of Foppe ook naar Perkamentus luisterd, maar volgens mij ook niet.
Witch_Eva schreef: |
Hoofdstuk: 13
Bladzijde: 176 (Britse editie)
Onderwerp: Zwamdrift/Trelawney
Ik weet het Zwamdrift is een raar iemand die iets te pessimistisch denkt soms. Maar sommige dingen die ze zegt kloppen wel redelijk. Ze zegt op een gegeven moment dit:
Professor Trelawney schreef: | 'You're preoccupied my dear" she said mornfully to Harry. "My inner eye sees past your brave face to the troubled soul within. And I regret to say that your worries are not baseless. I see difficult times ahaed for you, alas.. most difficult... I fear the thing you dread will indeed come pass... and perhaps sooner than you think..." |
Nou het klopt toch hierna wordt hij gekozen tot een van de kandidaten en Voldy komt terug. Hij was daar inderdaad bang voor omdat hij dus die rare droom had. En door de voorspelling van haar vorig jaar.
Dit is niet echt heel bijzonder. Maar het viel mij gewoon op dat ze soms wel gelijk kan hebben.
Dit was het even voor vandaag. Ik kom later weer. |
Het is net als gewoon waarzeggerij: puur geluk. Ik kan zeggen dat je morgen iets ergs mee maakt en als dat ook nog gebeurt heb ik gewoon geluk, geen kwestie van in de toekomst kijken. Ik denk dat het bij haar ze ziet, op die twee keer na dan. |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home." |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 21, 2007 12:33 |
|
Sirius Zwarts schreef: | Witch_Eva schreef: | En ik start gewoon met de volgende week in de HP Read A long. Het is echt jammer om te zien dat er steeds minder mensen zijn die hier aan mee doen. Of er zijn wel veel mensen, maar niemand post hier. ^^
Onderwerp Peeves/Foppe
|
In deel 1 zegt Percy dat Foppe alleen maar naar de Bloederige Baron luisterd en voor de rest iedereen negeert. Ik weet niet of Foppe ook naar Perkamentus luisterd, maar volgens mij ook niet.
. |
Ik meende dat hij alleen luisterde naar de Baron en naar Perkamentus. Dat hij wel respect voor Perkamentus had. Maar het lijkt mij gewoon ook erg voor Anderling dat zij nu opgescheept zit met een of andere klopgeest die niet naar haar luistert.
Ik kom nu maar met wat meer dingen. Ik heb het boek namelijk al gelezen en ik schrijf steeds dingen op.
Hoofdstuk en Pagina: Bijna het hele boek
Onderwerp: Karkaroff
Hij mag misschien wel een "buitenlandse" naam hebben, en hij mag dan wel "Bulgaars" zijn in de film. Er staat nergens dat hij niet Brits is. Hij praat gewoon Brits en hij is bevriend met de Malfoys en hij kent Sneep. Het is ook gewoon een Brit. Eigenlijk wel dom dat ik steeds ook echt gedacht heb dat hij ook uit het "buitenland" komt. Als je er op let hij heeft ook helemaal geen accent ofzo.
Ik weet dat sommige van jullie dat allang wisten. Maar mij viel het nu eigenlijk pas op. |
|
|
|
Carla
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 21, 2007 12:45 |
|
Witch_Eva schreef: | Sirius Zwarts schreef: | Witch_Eva schreef: | En ik start gewoon met de volgende week in de HP Read A long. Het is echt jammer om te zien dat er steeds minder mensen zijn die hier aan mee doen. Of er zijn wel veel mensen, maar niemand post hier. ^^
Onderwerp Peeves/Foppe
|
. |
Ik meende dat hij alleen luisterde naar de Baron en naar Perkamentus. Dat hij wel respect voor Perkamentus had. Maar het lijkt mij gewoon ook erg voor Anderling dat zij nu opgescheept zit met een of andere klopgeest die niet naar haar luistert.
Ik kom nu maar met wat meer dingen. Ik heb het boek namelijk al gelezen en ik schrijf steeds dingen op.
Hij mag misschien wel een "buitenlandse" naam hebben, en hij mag dan wel "Bulgaars" zijn in de film. Er staat nergens dat hij niet Brits is. Hij praat gewoon Brits en hij is bevriend met de Malfoys en hij kent Sneep. Het is ook gewoon een Brit. Eigenlijk wel dom dat ik steeds ook echt gedacht heb dat hij ook uit het "buitenland" komt. Als je er op let hij heeft ook helemaal geen accent ofzo.
Ik weet dat sommige van jullie dat allang wisten. Maar mij viel het nu eigenlijk pas op. |
Dat van Karkaroff wist ik dus nog niet, maar inderdaad heb ik volgens mij ergens gelezen dat hij op Zweinstein heeft gezeten. Trouwens je hoeft helemaal niet Bulgaars te zijn om op Durmstrang les te krijgen, Draco Malfidus zei ergens ook dat hij eigenlijk naar Durmstrang zou gaan, maar dat zijn moeder hem liever in Engeland wilde houden. Knap dat het je is opgevallen.
En over dat er steeds minder mensen meedoen aan de Read a Long, ik lees de boeken gewoon in mijn eigen tempo, want ik lees veel sneller dan in deze Read A Long mogelijk is. Ook denk ik dat heel veel mensen het op dit moment gewoon te druk hebben, want mei en juni zijn nu eenmaal de drukste maanden op school. Maar het is inderdaad jammer. |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 21, 2007 13:22 |
|
Nederlandse Hermelien schreef: | Dat van Karkaroff wist ik dus nog niet, maar inderdaad heb ik volgens mij ergens gelezen dat hij op Zweinstein heeft gezeten. Trouwens je hoeft helemaal niet Bulgaars te zijn om op Durmstrang les te krijgen, Draco Malfidus zei ergens ook dat hij eigenlijk naar Durmstrang zou gaan, maar dat zijn moeder hem liever in Engeland wilde houden. Knap dat het je is opgevallen.
En over dat er steeds minder mensen meedoen aan de Read a Long, ik lees de boeken gewoon in mijn eigen tempo, want ik lees veel sneller dan in deze Read A Long mogelijk is. Ook denk ik dat heel veel mensen het op dit moment gewoon te druk hebben, want mei en juni zijn nu eenmaal de drukste maanden op school. Maar het is inderdaad jammer. |
En hij heeft in Azkaban gezeten. Dus hij moet wel bijna Brits zijn. Hij is namelijk uit Azkaban gekomen omdat hij een paar namen van dooddoeners door gegeven had, en is toen gevluvht naar Durmstrang. Ik weet trouwens dat je niet Bulgaars hoeft te zijn. Maar Viktor is Bulgaars en de andere mensen die erop zitten die zijn ook "buitenlands".
Ja ik lees in principe ook sneller, maar ik hou wel een lijstje bij waar wat dingen opstaan. Ik vind het ook jammer. Ik heb het idee dat ik een van de enige personen ben die hier echt actief aan mee doet. Ik vind het namelijk een heel goed idee. Het is echt een motivatie om alle boeken voor boek 7 gelezen te hebben. En omdat ik het nu zo druk ben met school loop ik nog niet eens zo heel erg voor. ^^ |
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 26, 2007 9:09 |
|
Witch_Eva schreef: | Sirius Zwarts schreef: | Witch_Eva schreef: | En ik start gewoon met de volgende week in de HP Read A long. Het is echt jammer om te zien dat er steeds minder mensen zijn die hier aan mee doen. Of er zijn wel veel mensen, maar niemand post hier. ^^
Onderwerp Peeves/Foppe
|
. |
Foppe luisterd alleen naar de bloederige baron. Perkamnetus is gewoon iemand die iets beter met het probleem overweg klan dan de rest. maar ook daar zal die niet altijd naar luisteren.
Rolwing vergelijk foppe met een lekkage in de keuken. Perkamentus is een loodgieter die iets beter met het probleem overweg kan. alleen na een paar weken begint het weer te lekken. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 26, 2007 10:30 |
|
Het is hier niet druk dus ik post hier maar nog een keer wat. ^^
Hoofdstuk: 19
Bladzijde: 288 (Britse Editie)
Onderwerp: Molly versus Rita
Harry had eerder een interview gehouden met Rita Skeeter/Pulpers. Daarna kwam dus een interview in de krant te staan met dingen die hij helemaal niet gezegt had. Een echt Rita interview dus. ^^ Maar ja op een gegeven moment zegt Ron ook dat zijn moeder ook vind dat die hele Rita een dom mens is. En dat haar interviews echt niet kloppen.
Maar dan lees je opeens op pagina 288 dat Charlie er is en dat hij Molly imiteert en dan zegt hij onder andere dat Molly het erg vind dat Harry nog steeds om zijn ouders huilt. en dat ze daar niks van weet. Waarom gelooft Molly dat dan, als ze weet dat Rita gewoon een dom mens is die slechte artikelen heeft. En voornamelijk omdat Molly Harry wel beter weet, en ook weet dat hij niet elke nacht nog zit te huilen om zijn ouders. |
|
|
|
Olivier
The Fullblood Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 26, 2007 10:45 |
|
*heeft gisteren in één dag deel 3 uitgelezen, zodat hij weer een klein beetje op schema komt te liggen*
Hoofdstuk 1: Vila Vilijn
Onderwerp: tijd
Oke, we gaan ff muggenziften, maar in boek 2 staat dat de Geheime Kamer 50 jaar eerder was geopend, en in boek 4 staat dat de Vilijnen 50 jaar geleden vermoord zijn. Maar beiden gebeurtenissen speelden zich af toen Voldemort 16 jaar was, klein foutje dus! Of ligt dat aan mij? |
_________________ 'I've to go back, haven't I?' 'That is up to you.'
'Do I have a choice?' 'Oh Yes.' Dumbledore smiled at him. 'We are in King's Cross you say? I think that if you decided not to go back, you would be able to...let's say...board a train.' |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 26, 2007 11:22 |
|
Olivier schreef: | *heeft gisteren in één dag deel 3 uitgelezen, zodat hij weer een klein beetje op schema komt te liggen*
Hoofdstuk 1: Vila Vilijn
Onderwerp: tijd
Oke, we gaan ff muggenziften, maar in boek 2 staat dat de Geheime Kamer 50 jaar eerder was geopend, en in boek 4 staat dat de Vilijnen 50 jaar geleden vermoord zijn. Maar beiden gebeurtenissen speelden zich af toen Voldemort 16 jaar was, klein foutje dus! Of ligt dat aan mij? |
Dat klopt toch ook wel? Want Tom zat op school toen hij zijn familie vermoord had. En het is dan ook 2 jaar later he. Dus in boek 2 was het 50 jaar geleden en in boek 4 (dus twee jaar later) is het ook 50 jaar geleden. Volgens mij is het wel goed. Want hij had de ring toch ook al tijdens hij op school was? |
|
|
|
|