Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Allergie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Nevodeon
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Nevodeon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 6:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was verbaasd dat ik dit topic nergens kon vinden.
Vandaar dus dit nieuwe topic.

Ben jij ergens allergisch voor? Zo ja, waarvoor?
Slik je er ook medicijnen voor?
Heb je er erg veel last van?

Ik zelf heb enorme hooikoorts momenteel. Oftewel een allergie voor pollen. Ik slik er wel medicijnen voor.
Momenteel heb ik er enorme last van, aangezien de Grassen vandaag enorm sterk zijn, en ik omringt word door gras.

Nor have I yet outrun the sun

Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it..
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hedwig.
Oude Forumnaam: Hedwig_Yuna_Tomlover Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Hedwig. is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 7:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nog niet getest op allergie maar waarschijnlijk ben ik het wel.
Ik (en de mensen om me heen) denken dat ik misschien hooikoorts heb omdat ik echt erg benauwd ben de afgelopen paar dagen.
Misschien ben ik ook allergisch voor mijn konijn, altijd als ik hem vasthoud gaan mijn ogen tranen, en ik pak hem nogal vaak vast Razz

Vivica
Oude Forumnaam: vivica Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Vivica is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 9:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Allergie? Ja zeker heb ik die. Ik ben allergisch voor verkoudheden. (ja klinkt erg stom)
Als ik verkouden ben, blijf ik dat ook 6 a 8 weken, want de gewone verkoudheid trekt dan wel weg, maar door die allergie blijf ik hoesten. En niet af en toe een kuchje, want mensen die dat hoesten van mij niet gewend zijn zitten zich vaak af te vragen of ik niet aan het stikken ben.
Wat het soms voor miij zelf ook lijkt hoor, want het wil nogal eens lastig zijn om te hoesten wanneer je zo goed als niets meer in je longen hebt zitten.
Hiervoor heb ik wel medicijnen, een inhalor die ook wel door astmapatientjes wordt gebruikt, die ik ook meteen ga gebruiken anls ik weer eens verkouden word.

May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw
Snow White Queen
Oude Forumnaam: Debra Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Snow White Queen is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 10:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben allergisch aan twee, stiekem vier zaken, maar ik vind allergisch een groot woord eigenlijk.

Hetgeen waar ik het ergste op reageer, zijn aardbeien. Ik mag geen aardbeien eten want dan sta ik 100% zeker vol met uitslag over mijn hele lijf. OK, da's misschien dan de enige serieuze allergie die ik heb, heb ik me laten vertellen. En ik weet ook niet hoe het zo plots komt, aangezien ik tot aan mijn twaalfde altijd aardbeien zonder problemen heb kunnen eten. En nu dus niet meer. Ik heb het geprobeerd na die ene keer aangezien ik dacht dat het toeval was, maar het komt terug :/ En dat vind ik een beetje zonde, aangezien ik ze wel lekker vind! xO Er werden er mij gisteren ook aangeboden door een patiënt omdat het m'n laatste dag op stage was en ik heb ze vriendelijk moeten weigeren =(

Ik ben ook allergisch aan één of ander soort insect, maar vraag me niet welk want dat weet ik dus niet. Maar ik weet nog goed dat (en nu overdrijf ik niet) de volledige achterkant van mijn bovenbeen één grote, warme, rode en enorm harde verdikte plek was die vol stond met blaasjes na een dag of drie. M'n pa wilde me in het beginstadium niet geloven en zei dat het gewoon een grote muggenbeet was. Want ja, daar krijg ik ook altijd van die abnormaal grote bultjes van xD Maar zelfs de dokter zei na drie dagen dat het de grootste allergische reactie was die hij in zijn lange carrière gezien had. Maar goed, ik weet dus niet welk beestje het veroorzaakt heeft Razz Ik weet wel nog dat we de dag voordien bij een vriendinnetje een dik, groot vliegachtig beest dat ik nog nooit eerder gezien had doodgemept hadden en dat dat toen opvallend veel bloed achterliet xD Dus ja, who knows.

Verder kan ik ook niet echt tegen de eerste zomerzon, daar krijg ik ook altijd jeuk en uitslag van die een paar dagen blijft. Net zoals met van dat strooisel wat je in de kooi van hamsters of muizen en dergelijke gooit. Daar reageer ik ook op met jeuk en uitslag.

Ik reageer precies altijd met uitslag... '.' En nee, ik slik nergens medicijnen voor. Ik blijf gewoon van de aardbeien af, die insectensteek is tot nu toe éénmalig geweest, alleen kan ik de eerste zomerzon niet echt vermijden :') Net zoals het strooisel, maar dat raak ik zo min mogelijk aan Razz

Oh, de gouden raad van vandaag: een verpleger heeft me ooit gezegd dat als je ooit in een ziekenhuis terecht komt voor een spoedopname of iets dergelijks en je allergisch bent aan aardbeien en/of mosselen, dat je dat dan METEEN moet (laten) zeggen. Zo. Het redt misschien je leven Razz

I don't know who I am.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 11:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Snow White Queen schreef:
Verder kan ik ook niet echt tegen de eerste zomerzon, daar krijg ik ook altijd jeuk en uitslag van die een paar dagen blijft. Net zoals met van dat strooisel wat je in de kooi van hamsters of muizen en dergelijke gooit. Daar reageer ik ook op met jeuk en uitslag

Kijk, dat heb ik nou zo ongeveer ook. Als het warm is en de zon schijnt nogal krijg ik daar ook last van en het vervelende is dat het ook niet zo makkelijk weer weggaat.
Ook kan ik niet zo goed tegen wol. Ik krijg daar dus ook rode prikkende/jeukende bultjes van.

Ik slik nergens medicijnen voor

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Godric Griffoendor
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 161 Sikkels

Godric Griffoendor is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 12:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nu ook hooikoorts maar ik hoef er geen medicijnen voor te slikken ofzo.
Ik ben allergisch voor insecten zoals bijen en wespen. Ik slik er geen medicijnen voor maar als ik gestoken wordt moet ik zo snel mogelijk naar ziekenhuis of zelf de naald er snel uithalen en dan naar het zieken huis. Want het kan dodelijk zijn maar dat is een bepaald soort insect maar van wespen steken en bijen steken krijg ik een enorme bult en niet z'n normale bult.

About a boy
Natalia Tena (as Ellie): And stop telling strangers to shake their ass.
Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 12:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ook voor een aantal dingen allergisch, maar deze zijn niet allemaal zo heftig, zoals bv bij SWQ.

Iig heb ik hooikoorts, zo frickin' vervelend XD Daar heb ik wel medicijnen voor, maar volgens mij werken die niet zo goed meer, dus moet ik eigenlijk langs de dokter voor nieuwe. Ook ben ik allergisch voor narcissen, hyacinten en euh - nog een andere bloemsoort.

Dan ben ik nog allergisch voor honden, katten, konijnen, enz. Als ik m'n allergiemedicijnen niet heb ingenomen en ik ben echt vlák bij een kat/ konijn/ander huisdier gaan m'n ogen helemaal dicht zitten. Niet echt charmant :')

En vroeger was ik allergisch voor melk, tot m'n 6e. Maar ik geloof dat dat weer terug is, want als ik melk drink krijg ik ontzettend veel slijm in m'n keel en word ik misselijk. Jammer, want ik vind melk wel lekker :')

Dat was het geloof ik. Nouja, als ik er nog een tegen kom, edit ik m'n post wel xD

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

eilonwy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 12:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb best wel veel allergiën, waarvan er ook een paar best heftig zijn.
Vooral kathon cg en rubber. En koemelk moet ik ook niet teveel nemen.
En dan nog wat vage namen die mij verder ook niks zeggen..
Maargoed, die stoffen zitten voornamelijk in parfum,zeep,.. luchtjes,.. dat soort zooi. Gebruik zelf ook allemaal speciale spullen.
Ben heel erg ziek geweest en heb heel veel moeilijkheden gehad daardoor,maar dat boeit verder niet meer.
Ik kan er nu mee leven, zolang ik niet zoveel melk neem, en zelf die spullen niet gebruik.

Medicijnen slik ik niet, want daar ben ik dus ook allergisch voor.. word het meestal alleen maar erger van. Das ook erg vervelend als ik blaasontsteking heb ofzo, of toen ik laatst geopereerd moest worden,... moest met heel veel rekening gehouden worden

harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 13:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook last van enorme erge hooikoorts. Ben er ook voor getest, en voor alles waar je hooikoorts van kan krijgen (zijn verschillende dingen, grassen, bomen.. enz) was ik dus dik allergisch.
Nou heb ik medicijnen ervoor (Oralgen) En als je dat 4x per week 20 druppeltjes onder je tong houdt een minuut, dan zou je er binnen 3 tot 5 jaar van af zijn. Mja.. die dingen zijn dus uitermate smerig.. en ik "vergeet" ze altijd, of spoel ze snel weg Angel Best zonde, want die medicijnen, een potje van 20 ml kosten iets van €300,= ofzo (gelukkig wordt dat vergoed^^)

Ben er sinds kort ook achter gekomen dat ik allergisch ben voor appels en aardbeien. Ander fruit weet ik nog niet omdat ik bijna nooit fruit eet Embarassed Heb het opgezocht en het kan een allergische reactie op de hooikoorts zijn. Dus dikke kans dat het dat wel is.

Ook reageer ik enorm heftig op wespen en muggenbeten. Verschrikkelijk. Ben een keer gestoken door een wesp en mijn hele arm van vingers tot schouder was helemaal dik. Kon er niks mee.

En ja, verder ben ik allergisch voor vervelende leraren, broertjes en klasgenoten^^ Maar daar is nog helaas geen medicijn voor^^

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 13:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor zover ik weet ben ik nergens allergisch voor, ik heb geen hooikoorts en ik kan prima tegen allerlei harige beesten :') Ook nog nooit ergens uitslag van gehad ofzo, volgens mij...

Lijkt me trouwens erg vervelend, hooikoorts. Volgens mij hebben vrij veel mensen er last van, en ik heb laatst gehoord dat het hooikoortsseizoen steeds langer word vanwege het veranderende klimaat ofzo :') Lijkt me iets minder handig.

Maar zelf heb ik dus nergens last van xD

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 93 Sikkels

Rose is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 13:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb weleens last van benauwdheid en niesen als het heel droog is, maar volgens mij heb ik niet echt hooikoorts. Ik bedoel, volgens mij heb je er dan echt veel meer last van.

Verder heb ik eigenlijk nooit wat gemerkt van een echt allergie. Ik ben weleens ergens gevoelig voor, en als sommige beestel me prikken zwelt het echt gigsantisch op, dat wel.

Lijkt me wel echt lastig, een allergie. Mijn stiefvader is allergisch voor gluten en mag dus echt bijna niks eten. Best zielig, hij moet echt alles controleren.

waterbleu
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 30 Sikkels

waterbleu is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 14:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ontzettend allergisch voor ratten! ( niet van die rioolratten, maar van die gewone huisdieren Wink )
Ik ging een keer bij een vriendin logeren die 4 ratjes heeft. Nou er was niks aan de hand totdat we gingen slapen! Ik kreeg overal eczeem( vorm van uitslag),een vreselijke loopneus, moest heel hard hoesten, hele erge keelpijn en ik kon bijna niet meer ademen( slijmvlies zette héél erg op) Dat alles heeft nog zo'n weekje geduurt en daarna was het over.

Volgens mij ben ik voor allerlei soorten knaagdieren allergisch, ik hield een keer een cavia/hamster ( ik weet niet meer welke van de 2^^) vast en ik kreeg prompt een loopneus. Verder krijg ik van best veel dingen eczeem. Dat is een uitslag. Ik heb daar zalfjes voor, waarmee ik me regelmatig mee moet insmeren.

Van eczeem heb ik best vaak last. Het is er gewoon altijd, maar als ik me gewoon goed insmeer dan wordt het vaak niet erger dan het als is^^

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 14:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb hetzelfde als Snow White Queen en Helen.
als het zonnetje schijnt krijg ik ook last van jeuk en dan op mij armen en gezicht. het helpt niet met zonnenbrandcreme, want ik krijg dan nog steeds last. het duurt een paar weken. ik moet gewoon erg wennen aan de zon als ik eenmaal gewend ben dan gaat het wel weer

voor de rest ben ik nergens allergisch voor

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
iesz
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 67 Sikkels

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 15:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben eigelijk nergens echt allergisch voor maar ik kan slecht tegen make-up en van al die pluisjes in de lucht in de Lente.
Maar ik heb wel astma. Als het weer gaat veranderen krij ik last van mijn astma en word ik verkouden. Heel erg vervelend!
Ook krijg ik weleens huidslag op mijn armen omdat het Lente word enzo.
Tja verder slik ik alleen medicijnen voor mijn astma.

Maar ik dacht dat hier wel een topic over was...?!

Hail goddes of spring

You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE!

Laatst aangepast door iesz op Vr Jun 01, 2007 15:04; in totaal 2 keer bewerkt
Darcy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 87 Sikkels

Darcy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 15:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was eerder allergisch voor kleine knaagdiertjes
Ik kreeg dan altijd hele grote rode bulten die heel erg jeukten en ik zat er dan helemaal onder.
Maar sins een paar jaar kan ik gewoon muizen en hamstertjes aanraken enzo dus ik denk dat ik er overheen gegroeid ben ik weet niet of dat kan maar ik heb er geen last meer van.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp