Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Geen begrafenis voor Sirius? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Richie13
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Richie13 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2006 12:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

In boek 6 zegt Droebel in hoofdstuk 1 toch dat Sirius eigenlijk toch geen massamoordenaar bleek. En gezien het gebeuren aan het einde van boek 5 mogen we toch wel aannemen dat het Ministerie van Toverkunst duidelijk heeft gemaakt aan alle tovenaars dat Sirius geen massamoordenaar was. Een herdenkingsdienst zou dus niet onmogelijk moeten zijn.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2006 12:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Richie13 schreef:
In boek 6 zegt Droebel in hoofdstuk 1 toch dat Sirius eigenlijk toch geen massamoordenaar bleek. En gezien het gebeuren aan het einde van boek 5 mogen we toch wel aannemen dat het Ministerie van Toverkunst duidelijk heeft gemaakt aan alle tovenaars dat Sirius geen massamoordenaar was.

Ik denk niet dat het ministerie openbaar zal toegeven dat ze [weeral] een fout gemaakt hebben. Zoals ten tijde van toen ze Harry slecht aftekenden, zei de profeet dat Harry zwart gemaakt werd, maar in de Profeet stond niet dat het grotendeels door het ministerie kwam. En aangezien Droebel nu niemand had om de schuld op te schuiven, houden ze het liever geheim lijkt me.

Maar een herdenking zou eigenlijk wel moeten...

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Jos Hoek is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 19:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Over Sirius bedacht ik me onlangs ineens het volgende:
Toen hij samen met zijn vrienden besloot om faunaten te worden, koos hij voor een hond. Waarom?

Eén opvallende wetenswaardigheid: De ster Sirius (de helderste ster die in de winter in het zuiden staat) behoort bij het sterrenbeeld de Hond.
Deze ster wordt in de engels sprekende landen daarom ook weleens The Dogstar genoemd...

Dat wilde ik nou gewoon even kwijt over Sirius.

*kira*
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 292 Sikkels

*kira* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 20:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals er al geschreven staat kan je geen begraffennis regelen zonder lichaam en ik denk dat de orde geen tijd had om een herdening te organiseren nu ze het zo druk hadden in de orde.

Ravenklauw They are my biggest fan
But Slytherin
you are the best friend of me
Kat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^

Kat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2007 22:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk omdat er geen lichaam was, en omdat de meeste mensen niet weten dat hij geen dooddoener was. Desalniettemin had er toch een ceremonie kunnen komen, vind ik.

2e jaars
2e jaars

Tom Barman is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2007 23:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alfirin schreef:
Omdat ie,naar ik hoop,nog niet dood is Very Happy

Hij is ook niet echt dood, hij is aan de andere kant. Want Harry kon toch stemmen van achter de sluier horen??? of heb ik het verkeerd? Even opzoeken.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Yulia__* is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 22, 2007 21:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja Harry kon stemmen aan de andere kant horen, als het goed is..Of hij dacht alleen dat ie stemmen hoorden..
Ik heb echt geen idee of Sirius terugkomt, het zou wel cool zijn!
Harry verliest alleen maar mensen, Sirius, Perkamentus..
Maarja het was niet echt duidelijk beschreven in het boek..

ЅΛЩ
ЅΛЩ 2
ЅΛЩ 3
ЅΛЩ 4

--------(L)
''Now Bring
Me That
Horizon''♥
helena
Dreuzel
Dreuzel

helena is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2007 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius is dood.

Dat zei Lupos toch ook als je door die poort valt met dat grodijn ben je dood. De enige die de stemen achter het gordijn konden horen waren de gene die de dood gezien hadden en ook de Thestrals konden zien. Dat waren dus de mensen die iemand dood hadden zien gaan.
Dus mijn theorie was dat die heeeellllleee oude poort de hemel poort is (of zo iets)

Het irriteert mij echt dat JK Rowling dat nooit heeft uitgelegd, hihi dat ik het boek aan het lezen was al.

Ook zonder lichaam kan je een begravenis houden.
Een vriend van mij is op het Ijselmeer verdronken tijdens een boot tochtje ze hebben zn lichaam nooit gevonden. Er zijn dierbare spulletjes van hem zoals de knuffel die hij al 18 jaar had en briefjes van vrienden en famillie in zijn kist begraven. Ondanks dat hij zelf niet in die kist ligt zit zijn nagedachtenis er wel in.

Dat ze geen ceremonie hebben gehouden op Zweinstein voor Sirius. Nee natuurlijk niet. Perkamentus was school hoofd en een gerespecteer en belangrijk lid van de tovernaars gemeenschap. Carlo was kampioen voor Hogwarts en een leerling dus werd er bij hem stil gestaan op het eind feest.
Als ik nu dood ga gaan ze toch ook niet op mijn middelbare school een ceremonie houden en Beatrix uitnodigen. Ze zullen met de Orde vast wel iets gedaan hebben of bij elkaar uitgehuild. En Harry moest bij zn tante blijven vanwege die bescherming. En daarna gebeurde er te veel om er nog echt bij stil te staan.

jeetje het is een heel verhaal geworden

Groetjes Helena

stijnos
Dreuzel
Dreuzel

stijnos is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 25, 2007 15:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Klinkt inderdaad wel vreemd waarom hij geen begrafenis kreeg ja. Een lichaam is ook niet noodzakelijk om iemand te herdenken zou je zeggen. Ik vind dat sowieso veel aandacht word besteed aan de gevoelens van Harry na de dood van Sirius, maar niet zozeer die van anderen en dus al helemaal niet een herdenking.

Denk dat hij wel dood is, ook omdat hij in dat spiegeltje niet meer te zien was. Of zou daar weer wat anders achter zitten? Hoop op meer uitleg in 7.

Co-Pilot.
Dreuzel
Dreuzel

Co-Pilot. is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 15:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oh mensen.
Dit heeft JKR bevestigd:

De spiegel die Harry van Sirius kreeg om contact met hem op te nemen zal een rol spelen. Ook zal Zwarts mogelijk in het boek voorkomen hoewel Rowling nog niet wil onthullen in welke vorm.

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 19:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is inderdaad raar, ik zou geen reden weten waarom ze het niet zouden doen. Gewoon een herdenking met de leden van de Order.

Mijn mega spoiler fanfic!
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 07, 2007 8:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Co-Pilot. schreef:
Oh mensen.
Dit heeft JKR bevestigd:

De spiegel die Harry van Sirius kreeg om contact met hem op te nemen zal een rol spelen. Ook zal Zwarts mogelijk in het boek voorkomen hoewel Rowling nog niet wil onthullen in welke vorm.

Het kan zijn dat je met de spiegel ook contact kan leggen met iemand die dood is. Dat zou bijvoorbeeld Sirius Zwarts kunnen zijn maar ook zijn broer Regulus Zwarts. Dat zou belangrijk kunnen zijn als Regulus R.A.B. is, want dan kan hij Harry vertellen of hij het horcrux waarover gesproken wordt heeft vernietigd.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 07, 2007 17:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

stijnos schreef:
Ik vind dat sowieso veel aandacht word besteed aan de gevoelens van Harry na de dood van Sirius, maar niet zozeer die van anderen en dus al helemaal niet een herdenking.

Het is niet zo raar dat zoveel aandacht aan de gevoelens van Harry wordt bestaat: Het hele boek volgd Harry Potter en zijn gedachtegoed, niet van andere mensen, misschien zijn er wel stukken waarin HP niet in voorkomt, maar krijg je de gedachte niet te horen.

Back on topic: Sirius is dood, ik denk dat Harry het spiegel kan gebruiken om contact met Sirius te krijgen, niet met een andere dode. Waarom die de eerste keer niet werkte?? Omdat Sirius net dood was en waarschijnlijk nog niet helemaal overheen was en dus raar opkeek niet zijn naam werd geroepen, niet dekend aan zijn spiegel.

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 23:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Ja, maar toen harry het probeerde lukte het niet.

Daar zal Rowling dan wel een reden voor gehad hebben, op dat moment. Maar de spiegel zal in elk geval nog een rol spelen in het laatste boek. Harry hoeft ook niet persee contact te leggen met Sirius, het zou ook met iemand anders kunnen zijn. Want ik neem aan dat Sirius de spiegel niet altijd bij zich had. Dus het zou ook zo kunnen zijn dat hij op het moment dat hij achter het gordijn viel de spiegel niet bij zich had.

16-08-2005 ~ 31-12-08
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 18:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
missme98 schreef:
Ja, maar toen harry het probeerde lukte het niet.

Daar zal Rowling dan wel een reden voor gehad hebben, op dat moment. Maar de spiegel zal in elk geval nog een rol spelen in het laatste boek. Harry hoeft ook niet persee contact te leggen met Sirius, het zou ook met iemand anders kunnen zijn. Want ik neem aan dat Sirius de spiegel niet altijd bij zich had. Dus het zou ook zo kunnen zijn dat hij op het moment dat hij achter het gordijn viel de spiegel niet bij zich had.

Nee dat denk ik ook. Ik denk dat het ergens in dat huis ligt of dat levenius het meegesmokkeld heeft. Misschien heeft iemand het van de orde nu wel bij zich.

Mijn mega spoiler fanfic!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp