Auteur |
Bericht |
~Yasmine~
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: in the Burrow, teasing Won-Won with Fred and George...^^
|
Geplaatst:
Di Jan 23, 2007 20:21 |
 |
Eragon lijkt me zelf een leuke fantasyfilm! Vele vrienden van mij hebben hem al gezien & ze waren er wel positief over =] Ik wist overigens niet dat er boeken over waren! Ga ik zeker een x eens lezen!
Maar als ik dan al die reacties lees dat Eragon zoveel op LotR lijkt, tjah, best wel flauw eigenlijk, dat Eragon zoveel erop lijkt. Maar geen enkele fantasyfilm kan LotR of HP overtreffen!^^ |
Watching us fading and watching it all fall apart ♥ |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 24, 2007 13:32 |
 |
~Yasmine~ schreef: | Eragon lijkt me zelf een leuke fantasyfilm! Vele vrienden van mij hebben hem al gezien & ze waren er wel positief over =] Ik wist overigens niet dat er boeken over waren! Ga ik zeker een x eens lezen!
Maar als ik dan al die reacties lees dat Eragon zoveel op LotR lijkt, tjah, best wel flauw eigenlijk, dat Eragon zoveel erop lijkt. Maar geen enkele fantasyfilm kan LotR of HP overtreffen!^^ |
Ik heb hem ook gezien en ik vind de overeenkomsten met LotR heel erg meevallen. Als je erop let, zie je wel dat die Urgals van Eragon veel weghebben van Orksen. Maar ach, dat maakt niks uit, toch? Ik denk dat je je ergerd aan die dingen, wanneer je een superLotRfan bent.
Grappig is dat Brom in Eragon zegt: 'De drakenrijder kiest niet zijn draak, maar de draak kies zijn drakenrijder'.
In HP zegt Olivander: 'De tovenaar kiest niet zijn toverstok, maar de toverstok kies de tovenaar.'
Toen ik de film keek, dacht ik er niet zo bij na. Maar toen ik later recenties ging lezen voor min filmverslag voor school, herinnerde ik mij dit stukje nog goed. Ik vind het eigenlijk wel grappig, maar stoor mij er niet aan. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
Tom Barman
2e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 1:21 |
 |
Ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Als je veel films ziet merk je eigelijk altijd wel een gelijkenis op met een andere film. Het heeft geen zin om daarover te zitten doordrammen. Je vindt hem goed of niet ... Het zijn vaak de filmmakers die voor de gelijkenissen zorgen, niet noodzakelijk de schrijver. |
_________________ ik zie, ik zie, wat jij niet ziet... |
|
  |
 |
hp_eliza_ kameleon
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 04, 2007 17:02 |
 |
ik ben gisteren uiteindelijk toch nog naar Eragon geweest en ik vind die film zo gaaf!
Ik ken het boek niet maar dat zal ik zeker gaan lezen. Maar trouwens het derde boek is toch nog steeds niet uit?
Maar ik vond de film wel goed want hij bevat alles humor, spanning, avontuur enz. Ik vond die ene mannen met die wormen wel een beetje vies maar voor de rest vond ik de film echt heel mooi ! |
_________________ als de aarde een appel was, was de school een rotte plek |
|
  |
 |
-0-lin-0-
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
102 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 13, 2007 18:18 |
 |
ik heb de film ook gezien!!! ik vond het een prachtige film die draak Sephira of hoe schrijf je dat vond ik heel mooi gemaakt ik houw van draken mijn jongere zusje van 15 ik zelf ben 17 maar zij zei dat de film recencies bar slecht waren maar ja wie is zij om daar over te oordelen ik vond de film erg mooi punt uit . |
_________________ Ravenklauw
I Love Reptiles
Zijn echt prachtige en mooie beesten  |
|
  |
 |
nirphania
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 13, 2007 22:30 |
 |
als film is ie eigenlijk ook wel oke maar ik heb het boek ook gelezen en dan mis je gewoon veel. Maar ja dat heb ik ook met lotr en hp.
Films zijn altijd minder dan boeken (niet altijd waar) |
|
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 14, 2007 18:03 |
 |
-0-lin-0- schreef: | (....)
maar zij zei dat de film recencies bar slecht waren maar ja wie is zij om daar over te oordelen ik vond de film erg mooi punt uit . |
Ik snap niet dat je hier zegt dat het haar oordeel is. Of was dat ook zo? Is het niet dat ze je alleen maar vertelde over de slechte recenties..?
Die waren/zijn inderdaad erg slecht, maar ze zijn meestal dan ook geschreven door fans van de boeken of door personen die dat eerste boek hebben gelezen.
Dan vind ik het heel begrijpelijk. |
|
  |
 |
-0-lin-0-
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
102 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 14, 2007 19:58 |
 |
Sterretje schreef: | -0-lin-0- schreef: | (....)
maar zij zei dat de film recencies bar slecht waren maar ja wie is zij om daar over te oordelen ik vond de film erg mooi punt uit . |
Ik snap niet dat je hier zegt dat het haar oordeel is. Of was dat ook zo? Is het niet dat ze je alleen maar vertelde over de slechte recenties..?
Die waren/zijn inderdaad erg slecht, maar ze zijn meestal dan ook geschreven door fans van de boeken of door personen die dat eerste boek hebben gelezen.
Sorry sterretje ik had dat niet moeten zeggen het was haar oordeel erover inderdaad je hebt gelijk, maar ja ik vond het wel een mooie film. Ik heb de boeken ook niet gelezen dus ik weet ook niet hoe die boeken gaan en mij zusje heeft ze ook niet gelezen maar ze las het op internet enzo en hoorde het van vrienden.
Maar ja ik hoop niet dat je boos bent op mij wat ik heb gezegt  |
_________________ Ravenklauw
I Love Reptiles
Zijn echt prachtige en mooie beesten  |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 15, 2007 13:31 |
 |
-0-lin-0- schreef: | Sterretje schreef: | -0-lin-0- schreef: | (....)
Sorry sterretje ik had dat niet moeten zeggen het was haar oordeel erover inderdaad je hebt gelijk, maar ja ik vond het wel een mooie film. Ik heb de boeken ook niet gelezen dus ik weet ook niet hoe die boeken gaan en mij zusje heeft ze ook niet gelezen maar ze las het op internet enzo en hoorde het van vrienden.
Maar ja ik hoop niet dat je boos bent op mij wat ik heb gezegt  |
Het is zeker niet boos bedoeld.
Zelf vond ik het ook een hele leuke en mooi gemaakte film.
Misschien vraag ik de eerste twee boeken voor mijn verjaardag. Het laatste en derde boek is namelijk nog niet uit. |
|
  |
 |
kellydfelaat
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 20:41 |
 |
Ik heb het boek nog niet gelezen maar de film wel gezien en ik vond hem echt tof en dus gaat ik het boek zeker lezen als ik hem zie maar nu ga ik mij maar gelukkig moeten stellen met de film |
|
|
  |
 |
kathleen
Dreuzel

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 18:23 |
 |
hallo
ik heb eragon, het erfgoed gelezen en vond het een heeeeeel mooi boek, echt super!!
ik wil graag ook het 2de boek lezen maar het is nog niet in de bib
nog even wachten dus
xxx
( de film heb ik gezien en is wel mooi maar niet wat ik verwachtte, er komen veel mooie stukken van het boek niet in de film voor...) |
_________________ " I'm about to die..." |
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 18:40 |
 |
@katleen is die nog niet in de bibliotheek Hij is al zo lang uit in de winkels. Maar geduld word beloont en dat heb je een heel mooi boek om te lezen^^
Ik begrijp de recensies wel dat die matig tot slecht waren als je het boek hebt gelezen zoals ik. Je moet hierbij gewoon niet aan het boek denken en dan is het een hele leuke film. Het zal ook wel moeilijk zijn om je aan het verhaal te houden maar toch. Er zitten veel stukken in die belangrijk zijn voor de 2e film. die word denk ik voor de niet lezers onbegrijpelijk hoe alles kan. In het boek lees je echt het leerproces die eragon moet maken en hier kan hij de spreuken al na een keer het op te zeggen. En ik hoop dat ze het familie verhaal ook goed uitleggen.
Weet iemand al wanneer boek 3 uitkomt? |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
gkboy
Dreuzel

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 08, 2007 10:23 |
 |
Ik ben ook naar die film in de bios geweest, ik wil egt graag deel 2 zien. Ik ben wel benieuwd hoe et met die 2de draak zit van die slechte man:P wordt egt lachuh, maar mijn vrienden vonden hem saai |
|
|
  |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 08, 2007 14:55 |
 |
Strider schreef: | Weet iemand al wanneer boek 3 uitkomt? |
De geruchten gaan dat het derde boek van de Ergoed trilogie 'Empire' gaat heten, er een groene draak op de voorkant komt te staan en dat hij ergens in 2008 uit gaat komen. Een precieze datum heb ik nog nergens kunnen vinden. Eerst werd gezegd dat het boek in het najaar van 2007 al uit zou komen, maar niets is nog zeker over de datum, helaas.
Zelf ben ik bang dat we nog wel een tijdje moeten wachten... Maar wie weet. Misschien verrast Paolini zijn fans en komt het boek toch dit jaar nog uit :')
Klik hier voor Shur'tugal.com, een engelse site waar ook over deel 3 een hoop geruchten de ronde doen.
Trouwens, @ alle mensen die alleen de film hebben gezien: ga alsjeblieft het boek lezen. In dit geval is het boek echt zoooooveel beter dan de film (hoewel de film best wel gaaf was om te zien, daar niet van). Maar echt, je zult er geen spijt van krijgen. |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 08, 2007 15:26 |
 |
Pottergirl schreef: | De geruchten gaan dat het derde boek van de Ergoed trilogie 'Empire' gaat heten, er een groene draak op de voorkant komt te staan en dat hij ergens in 2008 uit gaat komen. |
Klopt! Spoilers voor de cover!!!
Ikzelf heb de boeken nog niet gelezen én de film nog niet gezien. Maar ik ben van plan om binnenkort Eragon, het boek, eens te lenen van iemand, daarna Oudste en Empire lezen en de film zien. Ik moet er dus nog helemaal aan beginnen... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
|