Auteur |
Bericht |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 10:19 |
 |
Lady des Champs schreef: |
De Liefde is niet alleen een kracht van Lily; iedereen kan liefhebben! Als Voldemort niet gevuld was met haat en verderf... Voldemort is eigenlijk wel in het stadium dat hij geen liefde meer kent.
Ik ben inderdaad wel heel erg benieuwd naar de rol van Lily in het zevende boek. Maar ik vind het nog steeds onwaarschijnlijk dat ze een speciale gave had. Wel heb ik vernomen dat ze een slimme heks was en goede cijfers haalde en zo. Ze kon waarschijnlijk erg goed toveren en was erg moedig (ze werd Schouwer). Ze is zo iemand die voor haar rechten op komt. Maar volgens mij had ze geen speciale gaves. |
Ja je hebt gelijk over liefde, iedereen kan lief hebben Speciale gave, ja misschien is dat ook wel niet het goede woord.. Misschien kan je beter zeggen, ze had iets 'speciaals'  |
|
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 10:27 |
 |
Mareen schreef: |
Ja je hebt gelijk over liefde, iedereen kan lief hebben Speciale gave, ja misschien is dat ook wel niet het goede woord.. Misschien kan je beter zeggen, ze had iets 'speciaals'  |
Laten we zeggen dat ze bereid was haar liefde te geven aan Harry . Want ze was nou eenmaal een liefhebbend persoon (dacht ik zo ). |
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 11:08 |
 |
Ja, maar was ze schouwer? Ik dacht dat we daar pas in boek 7 zouden achterkomen wat ze was. Ik had verwacht dat ze een verbloemist was. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 11:32 |
 |
Ik dacht van wel... Ik weet niet zeker of dat ook in de boeken staat, maar ik dacht dat er op HP-lexicon stond dat ze dat was... Of in ieder geval die opleiding deed, aangezien ze zo jong stierf. Maar ik kan het ook fout hebben... |
|
|
  |
 |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 13:37 |
 |
Volgens mij is haar beroep niet bekend, want dat wordt bekend gemaakt in boek 7 (wat ook weer een antwoord ergens op zal geven). Wellicht zijn er hints, maar die weet ik niet |
|
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 13:53 |
 |
Inderdaad, je hebt gelijk. Ze was ook veel te jong om al 'afgestudeerd' Schouwer te zijn. Ik denk eigenlijk dat ze niet echt een beroep had. Maar dan vraag ik me nog steeds af hoe ze aan al dat geld kwamen...
Maar volgens mij gaan we langzaam off topic... |
|
|
  |
 |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 14:07 |
 |
Ja, het topic onderwerp zijn we eigenlijk al wat voorbij. Ik heb nog wel een interessant punt over krachten wat ik in boek 5 wrodt genoemd. Dat Harry over krachten bezit over zulke kwantiteiten die Voldermort niet heeft (als ik het zo goed vertaal). Deze krachten zouden in een bepaalde kamer in het ministery gehouden worden. Misschien is hier al een topic over die ik niet heb gezien?
Hierbij denk ik overigens dat dit dus niet krachten zijn die van Voldermort zijn overgebracht op Harry (want hij heeft ze immers niet). Daarbij denk ik dat er geen krachten via Harry naar Voldermort zijn gegaan, maar dat Voldermort, vanwege zijn bloedoffering wel op de een of ander manier een zwak punt heeft ontwikkeld? Maar wie weet zit ik er helemaal naast hehe |
|
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 14:09 |
 |
Welke zwakke punten heeft Harry dan? Doel je dan op de Liefde, of op iets anders? . En dat over die krachten in het ministerie snap ik niet echt, als je dat zou kunnen uitleggen  |
|
|
  |
 |
Riesjuh
3e jaars

Verdiend:
203 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 14:55 |
 |
Ik denk dat Harry's sterke kracht juist liefde is, omdat dat het enige is wat Voldie niet heeft. Dat gedeelte over het ministerie vind ik ook onduidelijk. Harry's zwakke punt is ook juist liefde, hij offert zichzelf op voor andere mensen Zo denk ik erover. |
_________________ Slytherin |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 15:07 |
 |
Die kracht is dus liefde, er is blijkbaar een kamer met liefde op het ministerie. Maar toen voldemort harry in bezit nam kon hij niet tegen de liefde n zijn lichaam, dus ik denk niet dat voldemort iets van liefde in zijn lichaam heeft. En zeker niet door harry. |
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 19:28 |
 |
Riesjuh schreef: | Ik denk dat Harry's sterke kracht juist liefde is, omdat dat het enige is wat Voldie niet heeft. Dat gedeelte over het ministerie vind ik ook onduidelijk. Harry's zwakke punt is ook juist liefde, hij offert zichzelf op voor andere mensen Zo denk ik erover. |
Het is maar hoe je het bekijkt, voor Voldemort zou liefde juist een zwakte zijn .
@ missme98: liefde is niet iets wat door je aderen stroomt denk ik... Het is iets psychisch, iets mentaals. Dus ik denk niet dat je door een ongeluk of zo 'plots' liefde in je lijf kan krijgen. |
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 19:39 |
 |
Lady des Champs schreef: | Riesjuh schreef: | Ik denk dat Harry's sterke kracht juist liefde is, omdat dat het enige is wat Voldie niet heeft. Dat gedeelte over het ministerie vind ik ook onduidelijk. Harry's zwakke punt is ook juist liefde, hij offert zichzelf op voor andere mensen Zo denk ik erover. |
Het is maar hoe je het bekijkt, voor Voldemort zou liefde juist een zwakte zijn .
@ missme98: liefde is niet iets wat door je aderen stroomt denk ik... Het is iets psychisch, iets mentaals. Dus ik denk niet dat je door een ongeluk of zo 'plots' liefde in je lijf kan krijgen. |
Ik bedoelde dat ook meer, dat harry kan liefhebben. De liefde die harry toen voor zijn peetvader voelde. Zo legde perkamentus het uit. |
|
  |
 |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 21:36 |
 |
Lady des Champs:
In boek 5, zeg Dumbledore dat er krachten zijn die een veel geweldiger en ook veel vreselijker zijn dan de dood, dan intelligentie dan krachten van de natuur. In de departement of mysteries is een kamer die altijd is gesloten. Het is de kracht die in die kamer gehouden wordt die Harry beschikt over zulke hoeveelheden en welke Voldermort niet heeft. Hij zegt daarbij 'the power that took you to save Sirius tonight' 'that power also saved you from possesion by Voldermort, because he could not bear to reside in a body so full of the force he detests. In the end it mattered not that you could not close your mind it was your heart that saved you' (H37)
Harry bezit dus bepaalde krachten die Voldermort niet heeft. Het zwakke punt doelde ik op Voldermort. Ik maak hier uit op dat Harry ook bepaalde krachten heeft die hij al had, en niet door Voldermort zijn overgebracht.
Ik begrijp zelf ook nog niet helemaal hoe het zit. Wellicht past dit ook niet meer in dit topic.. |
|
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 9:29 |
 |
Het gaat nog steeds over krachten, niet .
Oja, nu herinner ik het me weer. Is Liefde in HP-boeken dan echt een bepaalde kracht? Want in de Dreuzelwereld zou je zeggen dat Liefde een sterke emotie is, die zó sterk is, dat het een bepaalde kracht uitoefent... Eentje die sterker kan zijn dan de kracht van het Kwade.
Het is inderdaad een lastig onderwerp. Harry is in staat Voldemort te verslaan, juist omdat het tegenpolen van elkaar zijn: Voldemort is vol haat, en Harry is gered door liefde. Welke krachten heeft Harry dan nog meer (nodig)? |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 9:53 |
 |
Lady des Champs schreef: | Het gaat nog steeds over krachten, niet .
Oja, nu herinner ik het me weer. Is Liefde in HP-boeken dan echt een bepaalde kracht? Want in de Dreuzelwereld zou je zeggen dat Liefde een sterke emotie is, die zó sterk is, dat het een bepaalde kracht uitoefent... Eentje die sterker kan zijn dan de kracht van het Kwade.
Het is inderdaad een lastig onderwerp. Harry is in staat Voldemort te verslaan, juist omdat het tegenpolen van elkaar zijn: Voldemort is vol haat, en Harry is gered door liefde. Welke krachten heeft Harry dan nog meer (nodig)? |
haat. belletrix vertelde in ootp dat harry echt iemand zou moeten willen vermoorden, en er plezier aan beleven. Daar kwam het op neer. Je moet iemand echt dood willen maken om een AK te gebruiken.
ik denk dat woede en haat ook belangrijk zijn voor harry. ik denk namenlijk niet dat hij voldemort op een andere manier kan verslaan dan met een AK |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
|