Auteur |
Bericht |
CharlieWemel
Murderer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 12, 2007 18:26 |
 |
Ik gebruik echt altijd gewoon Nederlands en dat is alleen maar beter geworden. Mijn zusje gebruikt het nog heel erg dat vind ik echt vreselijk irritant dan zegt ze op MSN zo: HoOii hoest?
Daar heb ik dus echt een ongelofelijke hekel aan [a] |
_________________ Goodbye HPF! We'll miss you!
Gryffspammer van het jaar! |
|
  |
 |
Kersje*
2e jaars

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 12, 2007 19:26 |
 |
Ik HAAT het gewoon.. Ik kan daar nie tegen he.. HeEykues... Jong doe normaal man! |
_________________ 'They're coming.' |
|
  |
 |
Imke
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 10:47 |
 |
Ik vind het gewoon ongelooflijk STOM. Ik snap niet wat er zo tof aan is. En het begrijpen doe ik ook niet. Als iemand op msn in Breezah tegen me begint, versta ik er gewoon niks van XD |
|
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 10:49 |
 |
Ik vind het nogal irritant. De helft begrijp ik niet en moet ik vragen wat het betekent. Hetzelfde geldt voor zelfverzonnen afkortingen. Zoals nwtg. Dat betekent: nog wat te zeggen?
Het is echt heel erg vervelend als je de hele tijd iets moet vragen over wat iets betekent. |
|
  |
 |
Shiralee
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 12:41 |
 |
Addiie schreef: | Ik vind het nogal irritant. De helft begrijp ik niet en moet ik vragen wat het betekent. Hetzelfde geldt voor zelfverzonnen afkortingen. Zoals nwtg. Dat betekent: nog wat te zeggen?
Het is echt heel erg vervelend als je de hele tijd iets moet vragen over wat iets betekent. | Ja dat ook, en het is ook nog iets vermoeiend om te typen. Ik deed het gister voor de grap met Annem. Maar echt, het is onleesbaar, vermoeiend om te typen. Buitengewoon, irritant. |
|
|
  |
 |
Mariky
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
405 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 13:42 |
 |
Shiralee schreef: | Addiie schreef: | Ik vind het nogal irritant. De helft begrijp ik niet en moet ik vragen wat het betekent. Hetzelfde geldt voor zelfverzonnen afkortingen. Zoals nwtg. Dat betekent: nog wat te zeggen?
Het is echt heel erg vervelend als je de hele tijd iets moet vragen over wat iets betekent. | Ja dat ook, en het is ook nog iets vermoeiend om te typen. Ik deed het gister voor de grap met Annem. Maar echt, het is onleesbaar, vermoeiend om te typen. Buitengewoon, irritant. |
Van mij mag je best van die verzonnen afkortingen hebben, maar ga dat dan niet tegen iedereen zitten zeggen, want dat is heel irritant aangezien niemand het begrijpt xD Heb je het samen met iemand anders bedacht en je zegt het alleen tegen diegene is het niet erg, maar als je dat ook tegen andere gaat zeggen wordt het echt irritant ^^"
Ik heb nu echt een hekel aan Breezer.. Vroeger praatte ikzelf met de grote O enzo, maar nu doe ik dat echt niet meer. Ik gebruik wel afkortingen zoals wb, brb, biw, ty enzo, maar dat vind ik meer msn-taal en geen breezer. Zulke afkortingen mogen dan ook gewoon.. |
  |
 |
Shiralee
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 14:33 |
 |
Mariky schreef: | Shiralee schreef: | Addiie schreef: | Ik vind het nogal irritant. De helft begrijp ik niet en moet ik vragen wat het betekent. Hetzelfde geldt voor zelfverzonnen afkortingen. Zoals nwtg. Dat betekent: nog wat te zeggen?
Van mij mag je best van die verzonnen afkortingen hebben, maar ga dat dan niet tegen iedereen zitten zeggen, want dat is heel irritant aangezien niemand het begrijpt xD Heb je het samen met iemand anders bedacht en je zegt het alleen tegen diegene is het niet erg, maar als je dat ook tegen andere gaat zeggen wordt het echt irritant ^^"
Ik heb nu echt een hekel aan Breezer.. Vroeger praatte ikzelf met de grote O enzo, maar nu doe ik dat echt niet meer. Ik gebruik wel afkortingen zoals wb, brb, biw, ty enzo, maar dat vind ik meer msn-taal en geen breezer. Zulke afkortingen mogen dan ook gewoon.. | Over Breezah? En sorry voor de korte post
Edit: Ik bedoel, ik heb er niets tegen als iemand verzonnen afkortingen maakt. Maar het is wel vervelend om het de hele tijd te vragen wat het is. |
|
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 16:13 |
 |
Shiralee schreef: | Mariky schreef: | Shiralee schreef: | Addiie schreef: | Ik vind het nogal irritant. De helft begrijp ik niet en moet ik vragen wat het betekent. Hetzelfde geldt voor zelfverzonnen afkortingen. Zoals nwtg. Dat betekent: nog wat te zeggen?
Ik heb nu echt een hekel aan Breezer.. Vroeger praatte ikzelf met de grote O enzo, maar nu doe ik dat echt niet meer. Ik gebruik wel afkortingen zoals wb, brb, biw, ty enzo, maar dat vind ik meer msn-taal en geen breezer. Zulke afkortingen mogen dan ook gewoon.. | Over Breezah? En sorry voor de korte post
Edit: Ik bedoel, ik heb er niets tegen als iemand verzonnen afkortingen maakt. Maar het is wel vervelend om het de hele tijd te vragen wat het is. |
Daar ben ik het met Shiralee mee eens. Ik heb ook geen problemen met afkortingen en ik gebruik het ook vaak, maar sommige afkortingen begrijp ik dan niet en dan moet ik vragen wat het betekend. Maar dan weet je in het vervolg wat het betekend.
Maar dingen zoals: HoOiII AllEWs GoEwD?,,, vind ik erg overdreven. Da's gewoon tijdverlies als je al die hoofdletters en komma's moet typen. Bij chatten moet alles snel gaan en met Breezah taal typen gaat typer er niet zo snel vooruit mee. Vroeger vond ik het wel mooi, maar ik gebruikte het niet. Op de chat spreek ik gewoon Nederlands en die persoon dan meestal ook (met de nodige afkortingen erbij). Er is maar 1 persoon die breezahtaal gebruikt en soms begreep ik niet van wat die zei. Als ik dan vroeg wat dat betekende moest die het dan weer vertalen voor me. Maar ik chat al een tijdje niet meer met hem en soms kon die wel vervelend zijn dus ik vind het niet erg. Verder vind ik Breezahtaal gewoon te erg voor woorden. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Lestrange
2e jaars

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 20, 2007 11:50 |
 |
Ik vind het vreselijk irritant en het lijkt me ook best lastig typen, met grote en kleine letters en allemaal cijfers er tussendoor. Ik heb het vroeger ook wel gedaan, toen was het nog superhip. Maar nu vind ik het alleen maar moeilijker om te lezen, minder overzichtelijk. |
 |
vinnie
4e jaars

Verdiend:
431 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 20, 2007 13:04 |
 |
Ik gebruik het zelf niet, omdat het veel te lang voor mij duurt om te typen. Het is ook best lastig te lezen. Op msn gebruik ik gewoon Nederlands. |
_________________ O, nu zijn al mijn kinderen klassenoudste geweest!
Wat zijn Fred en ik dan?
De buren? |
|
  |
 |
Blues
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 20, 2007 13:28 |
 |
Ook ik heb er een hekel aan. Voor degene die het gebruiken, blijf zo doorgaan zou ik zeggen. Maar dan moet je in de toekomst niet raar opkijken als je niet wordt aangenomen bij je baantje, omdat je geen ABN kan tijdens het soliciteren.  |
_________________ Geen reclame in je onderschrift! Gr Shirley. |
|
  |
 |
LeafyBlade
1e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 12, 2007 21:13 |
 |
Irritant, gewoon een soort domme trend.. |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 0:08 |
 |
LeafyBlade schreef: | Irritant, gewoon een soort domme trend.. |
Ja lekker kort zeg Maar blijkbaar vinden veel mensen het geen domme trend. Tegenwoordig komen veel mensen met deze onzin taal terecht, als ze naar de middelbare school toe gaan. Dat zie ik ook bij mijn zusje die naar het tweede toe gaat. Ze schrijven in die taal briefjes naar elkaar. Ik kan het zowat bijna niet eens lezen. Ik snap het gewoon niet dat mensen het willen gebruiken. Wat voor nut heeft dat? |
_________________ Het geluk van de vampiers is met ons!!
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
magic@home
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 9:36 |
 |
Ik gebruik het nooit tijdens een gesprek op msn, niet dat ik het niet mooi vind maar omdat ik het dom vind overkomen, het lijkt dan net of je niet weet hoe je het woord nou eigenlijk spelt zoals bijv. bij schrijven -schrijvuh |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 9:42 |
 |
Mij lijkt het ook dat het meer tijd kost om breezah te schrijven dan abn te gebruiken en idd het komt dom over. De afkortingen als idd of iig en dat soort dingen vind ik wel o.k. maar "iiCk" en "egt" en "juh" is gewoon .. naja, zinloos. |
 |
|