Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Vervolg, Encyclopedie? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
H.J.Potter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

H.J.Potter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 12:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vinden jullie dat Rowling nog een vervolg moet schrijven, over wat ze bijvoorbeeld in die 19 jaar hebben gedaan. Of een soort van Encyclopedie over Harry Potter. J.K. heeft hierover niks uitgesloten.

Of zou het de magie van het einde verpesten?

Profiel bekijkenStuur privébericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 12:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet het niet, het zal best wel eens leuk lijken als ze nog een vervolg boek zal schrijven wat er met Harry's zoontje gaat gebeuren of hoe de andere spelers zijn geworden. Misschien komt de over gebleven dooddoeners ooit wel eens terug en proberen dan opnieuw de macht te krijgen. Er kan altijd wel een vervolg op komen. Maargoed ben zelf wel bang dat het niet zal gebeuren. Maar het verhaal kan verder gaan^^

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 12:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

H.J.Potter schreef:
Vinden jullie dat Rowling nog een vervolg moet schrijven, over wat ze bijvoorbeeld in die 19 jaar hebben gedaan. Of een soort van Encyclopedie over Harry Potter. J.K. heeft hierover niks uitgesloten.

Ze gaat waarschijnlijk een encyclopedie schrijven. Dit heeft ze verteld in een interview. Hierin komt meer informatie over de overlevende personages van het laatste boek. Ik vind dit wel beter dan een 8e deel, want de Potter reeks is nu wel echt afgesloten.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 12:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
H.J.Potter schreef:

Ze gaat waarschijnlijk een encyclopedie schrijven. Dit heeft ze verteld in een interview. Hierin komt meer informatie over de overlevende personages van het laatste boek. Ik vind dit wel beter dan een 8e deel, want de Potter reeks is nu wel echt afgesloten.

Hier ben ik het mee eens. Ze schrijft de informatie hierin wat ze niet kwijt kon nin de boeken. Zoals bijvoorbeeld het achtergrond verhaal van daan Thomas. Ook heeft ze ooit gezegt een aantal stambomen uit te werken. Niet allemaal, maar een paar. Dit soort dingen lijken mij echt tof.

als ze de encyclopedie schrijft, schrijft ze er ook in wat er in die 19 jaar na DH is gebeurd. Wie het nieuwe schoolhoofd is geworden en wie er nu VTZK geeft (vaste leerkracht). Zo'n encyclopedie lijkt mij echt veel leuker dan een 8e boek. Laat die encyclopedie maar komen!!!

HPF we will miss you.
magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 13:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga ook voor de encyclopedie want zoals hierboven al is gezged het is nu echt over, gedaan, finito! Ook denk ik dat je als schrijver niet te lang in een het zelfde moet blijven hangen want dan word je er op een gegeven moment helemaal mental van. Bovendien is inderdaad een encyclopedie leuker en makkelijk, het beantwoord vragen want als ze weer een nieuw boek gaat maken roept ze vanzelf weer vragen op die ze weer moet beantwoorden, en ik denk dat ze er met die encyclopedie echt een einde aan wil maken.

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 14:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

JK. Rowling heeft inderdaad bevestigd dat er waarschijnlijk een Encyclopedie komt. Dit heeft ze gedaan in een interview met de Today Show op NBC. Hieronder kan je het volledige artikel lezen met de bevestiging. Het artikel staat uiteraard onder Spoilertags, omdat er over bepaalde plotelementen van DH word gepraat.

SPOILERS!
[selecteer]
Stop your sobbing! More Potter to come

J.K. Rowling tells TODAY she will write an ‘encyclopedia’ on characters

TODAY exclusive

In her only television interview after the highly anticipated release of the seventh and final installment in the Harry Potter series, author J.K. Rowling will sit down with NBC's Meredith Vieira in Edinburgh, Scotland, to discuss the conclusion of her series for the first time.

Tune in to TODAY on Thursday, July 26, and Friday, July 27, to see the interview.

By Jen Brown
TODAYShow.com contributor
Updated: 3:31 p.m. ET July 24, 2007

Spoiler alert: This story reveals some key plot points in the final Harry Potter book. So if you've haven't finished the book, J.K. Rowling asks that you not read this story.

For the millions in the midst of the seven stages of mourning for the end of the Harry Potter era, take heart.

In her first tell-all interview since the release of “Harry Potter and the Deathly Hallows,” J.K. Rowling told TODAY’s Meredith Vieira she “probably will” publish a Potter encyclopedia, promising many more details about her beloved characters and the fate of the wizarding world beyond the few clues provided in the seventh book’s epilogue.

“I suppose I have [started] because the raw material is all in my notes,” Rowling said.

The encyclopedia would include back stories of characters she has already written but had to cut for the sake of narrative arc (“I've said before that Dean Thomas had a much more interesting history than ever appeared in the books”), as well as details about the characters who survive “Deathly Hallows,” characters who continue to live on in Rowling’s mind in a clearly defined magical world.

Hogwarts, for example, has a new headmaster (“McGonagall was really getting on a bit”), and Rowling said she can see Harry going back to give the “odd talk” on Defense Against the Dark Arts. That class, by the way, is now led by a permanent professor, since Voldemort’s death broke the jinx that didn’t allow a teacher to remain in the position for more than a year.

Rowling freely offered up these details to Vieira and the 14 fans who asked her questions at Edinburgh Castle in Scotland on Tuesday. In fact, now that she is now longer burdened with guarding the secrets of Book 7, Rowling seemed to delight in discussing her plot choices and clearing up the mysteries that have previously surrounded the books.

The character Rowling couldn’t bear to kill
One of the big stories that has been floating among fans for more than a year is that one character gets a reprieve from death, while two others Rowling didn’t intend to kill end up dying in “Deathly Hallows.”

“Mr. Weasley, he was the person who got a reprieve,” Rowling said. “When I sketched out the books, Mr. Weasley was due to die in Book 5.”

Instead, another father dies in the end of Book 7.

Though Rowling couldn’t bear to kill off Arthur Weasley, that didn't mean the other deaths in the book were easy to take. Given the bloodbath that is “Deathly Hallows,” the writing of it was bound to be an emotional roller coaster.

But nothing in the entire process of the series was more difficult than writing the scene when Harry, accompanied by his lost loved ones — including his parents, James and Lily, and his godfather, Sirius — walks into the forest with the intent of sacrificing his life in the name of defeating Voldemort, Rowling said, adding it is her favorite passage in all seven books.

“I didn't cry as I was writing [that chapter], but when I finished writing, I had an enormous explosion of emotion and I cried and cried and cried,” Rowling said.

“That was partly because of the content — and partly because it had been planned for so long and been roughed out for so long. And to write the definitive version felt like a — a huge climax.”

“The Deathly Hallows” is the climax to the last 17 years of Rowling’s life, a time when she has gone from a single, divorced mother living on public assistance to a happily married mother of three and one of the richest women in the world.

It’s now time to sit back for a bit and enjoy the life that Harry has given her, Rowling said. And, when she’s ready, there’s always that encyclopedia waiting in the wings.

“I’m not going to do it tomorrow because I’d really like a break,” Rowling said, laughing. “So you may be waiting.”

[/selecteer]

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 163 Sikkels

miss marlies radcliffe is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 10:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben het er ook mee eens dat er een encyclopedie moet komen i.p.v. een 8ste boek, de potter-reeks is nu echt afgelopen. Zeer jammer, oke dat vindt iedereen maar het is gewoon zo.

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 10:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij komt er wel zo iets maar dan pas over een paar jaar en dat gaat dan over wat de rest heeft gedaan in die 19 jaar. Tenminste, dat lees ik vaak dus ik ga er maar van uit dat het de halve waarheid bevat.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
vinnie
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 431 Sikkels

vinnie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 14:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoop ook wel dat er een encyclopedie komt. Dan lijkt me dat alles duidelijk wordt. Als er een 8e boek zou komen, zou het waarschijnlijk een vervolg van de epiloog van boek 7 zijn dus zou het niet goed aansluiten op de rest.

H.J.Potter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

H.J.Potter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 14:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoop wel echt dat er zo'n encyclopedie komt. Wat ik ook 2 leuke boekjes vond waren Fabeldieren en Waar ze te Vinden en Zwerkbal door de eeuwen heen! Misschien schrijft ze nog een paar van dat soort boekjes. Toverstokken en hoe ze te maken. Of een pocket-versie van een beknopte beschrijving van Zweinstein. Of iets over andere toverende landen/continenten. Dat soort dingen zouden echt vet zijn, en niet de harry potter serie verpesten.

magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 15:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

@H.J.Potter: Ik denk niet dat ze die boekjes nog gaat maken want van Fabeldieren en waar ze te vinden zijn en Zwerkbal door de eeuwen heen waren maar beperkte oplages en de omzet ging naar de stichting Comic relief. Dat was eenmalig, dus ik denk niet dat er nog zoeits komt.
Misschien zet ze er wel iets over in haar encyclopedie

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
dream_wizard
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

dream_wizard is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2007 9:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

een nieuwe serie over de tijd voor harry potter zal ik niet kunen waarderen , maar een enceclopedy wel Smile

Horntail
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 51 Sikkels

Horntail is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2007 10:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voldemort is dood, Harry leeft !
En is zelfs in een oogopslag 19 jaar verder.
Dat is wat een epiloog doet, hij vertelt iets over de hoofdpersonen op een "eind goed, al goed"-manier. Smile
Ik ben blij dat de reeks ten einde is, al dat wachten, sjonge wat een zenuwengedoe.
Toch zal ik wanneer de encyclopedie uitkomt wéér vol verwachting hier maanden naar uitkijken.
Alhoewel, het zal waarschijnlijk wel een aantal jaren duren Crying or Very sad
Oh ja, ik ben er van overtuigd dat die ency er gaat komen.
Ze kan toch niet anders ? Of wel ? Shocked Confused
Maak me niet gek, dat ding komt er gewoon Exclamation

.\\// Laughing

Lady des Champs
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 38 Sikkels

Lady des Champs is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2007 20:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou het wel leuk vinden als Rowling zelf een encyclopedie ging maken Smile . Ik zou het in ieder geval wel supergraag willen hebben! Dan wacht ik in ieder geval wel even met het kopen van The Sorcerer's manual.

Lord Dumbledore
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

Lord Dumbledore is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2007 20:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik het goed begrijp, begint deel 7 in schooljaar 7 en eindigt het 19 jaar later? Dat vind ik wel jammer, dan zou ze nog in een eventueel boek 8 over hun leven na school schrijven.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp