Auteur |
Bericht |
Saaki
1e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 15:52 |
 |
Ja dat dacht ik ook al, is het uberhaupt in boek 6 voor gekomen?
(ik geloof van niet) Maar ik denk ook dat ze niet echt veel tijd zal hebben,
misschien zal ze er mee door gaan, als ze voldemort verslagen hebben.
Maar ik denk/hoop dat ze ook iets nuttigers met haar tijd gaat doen ! |
_________________ *Is nieuw hier* |
|
  |
 |
Wolkenveldt
5e jaars

Verdiend:
233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 17:54 |
 |
Ik vond de S.H.I.T een stom initatief. De huiselfen wouden niet eens vrij zijn, ze willen werken! Niemand van de huiselfen wou de leerlingenkamer van Griffoendor nog schoonmaken. Ze zag het wel in denk ik, willen maar niet kunnen. |
|
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 17:58 |
 |
gedoe was eigenlijk best wel een goed idee vind ikzelf, alleen voerde hermelien het verkeerd uit. Huiselfen gratis laten werken zit er al zolang in bij ons tovenaars dat het moeilijk eruit te krijgen is. Ik vind het wel goed van haar dat ze zich inzette voor de 'zwakkeren'
Alleen moeten de huiselfen het ook wel willen. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
magical
6e jaars

Verdiend:
293 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 19:37 |
 |
Ik vond het echt dom! Op den duur zat ik me er zelf lastig in te maken eerlijk, net alsof zij de wereld gaat veranderen NO!
Het duurt net iets te lang, en dat alleen door één kleine gebeurtenis.
Ik vind het een dom ding, sorry echt dom! |
_________________ ♥ Shé's A Maniac, Maniac On The Floor And Shé's Dancing Like Shé's Never Done Before ♥
|
|
  |
 |
Wolkenveldt
5e jaars

Verdiend:
233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 22:37 |
 |
Strider schreef: | gedoe was eigenlijk best wel een goed idee vind ikzelf, alleen voerde hermelien het verkeerd uit. Huiselfen gratis laten werken zit er al zolang in bij ons tovenaars dat het moeilijk eruit te krijgen is. Ik vind het wel goed van haar dat ze zich inzette voor de 'zwakkeren'
Alleen moeten de huiselfen het ook wel willen. |
Maar de huiselfen willen juist gratis werken, ze willen niet betaald krijgen! Zij vinden het ook stom als ze niks moeten doen, de meeste huiselfen worden hysterisch als ze kleren krijgen. Ik vond het een zwak en dom en nutteloos idee. |
_________________ Hogwarts will never fail.
Kom en volg Leer der Ministerie van Toverkunst. + is blij dat hij al leerlingen heeft, maar stiekem hoopt hij ook op wat andere leerlingen  |
|
  |
 |
radcliffefreak
Dreuzel

Verdiend:
84 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 19, 2007 20:10 |
 |
Als ik Hermelien was, zou ik het alleen doen voor de elfen die het willen, al betwijfel ik of dat er veel zijn ...
Nu ja, neem Dobby bijvoorbeeld. Hij had het helemaal niet goed bij de Malfidussen, maar wilde er eigenlijk niet weg. Zelfs toen hij er weg was, vond hij het moeilijk om zich anders te gedragen dan van de Malfidussen mocht vroeger.
Maar hij is nu wel veel gelukkiger. Dus misschien zijn er wel meer elfen die het wel willen, maar het is gewoon moeilijk omdat ze vastgeroest zitten in de oude gewoontes. Die elfen kennen niets anders.
Zelf denk ik niet dat er echt veel elfen 'mishandeld' worden. Op Zweinstein bijvoorbeeld zeker niet.
Malfidussen zijn en blijven nou eenmaal Malfidussen ...
Die mutsen van Hermelien vond ik eigenlijk achterbaks. Die elfen willen niet weg van zweinstein (en waarom zouden ze? Ik denk dat Perkamentus een hele goede 'baas' is.)
Dus om ze dan tegen hun zin willen vrijlaten ... |
|
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 19, 2007 20:30 |
 |
Kvond het eigenlijk wel een leuk idee van Hermelien, maar enkel voor huiselfen die het willen. De anderen moet je gewoon laten doen Als ze echt allemaal willen werken voor niets, dan sta ik volledig achter Ron, dat we ze moeten laten doen. |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Lieselot Potter
1e jaars

Verdiend:
33 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 19, 2007 20:38 |
 |
Hermelien overdrijft wel een beetje vind ik Vooral met die mutsen die ze verstopt. De huiselfen van Zweinstein willenecht niet weg. Hermelien begrijpt dat gewoon niet. Maar ik vind de S.H.I.T. wel goed voor huiselfen die mishandeld worden en die zichzelf moeten straffen. |
|
|
  |
 |
Liztan
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 9:51 |
 |
Nou, het is wel een beetje irritant dat Hermelien daar steeds over begon.
Huiselfen vinden het leven op Zweinstein wat ze daar hebben mooi en om andere mensen te dienen ligt gewoon in hun aard en dat moet je ze niet zomaar ontnemen.
En dat ze respect verdienen, tjah misschien is dat een beetje waar maar ze vinden het meestal mooi om het werk te doen en het liefste geven ze hun baas veel respect dan het tegenovergestelde.
En het is allemaal fantasie dus ik stel me er niet teveel bij voor  |
|
|
  |
 |
miss louise
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
178 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 03, 2007 11:25 |
 |
Ach, het is allemaal wel goedbedoeld. Maar ze worden op Zweinstein inderdaad niet slecht behandeld. Dobby is hartstikke gelukkig sinds hij weg is bij de Malfidussen. Maar het zit ze nou eenmaal in de aard. Ze houden ervan om slaaf te zijn. |
_________________ Honden hebben een baas, katten hebben personeel |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 11:46 |
 |
Ja het was inderdaad onnodig, maar het bevestigde hermeliens karakter. Ik denk dat het misschien iets met haar baan te maken gaat hebben, maar ik denk niet da het nog aan de orde komt in boek 7. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
karinpotter
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 17:47 |
 |
Ik haat de S.H.I.T.!! Elke keer als het in het boek voorbij komt denk ik: ooh niet weer he? En dan vind ik het ook maar saai xD Het is wel goed wat Hermelien doet, veel elfen worden slecht behandelt en dat mag best verbeteren vind ik! Trouwens, het ergste vind ik nog dat Hermelien iedereen lid wilt maken  |
|
|
  |
 |
muisS
7e jaars

Verdiend:
175 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 15:13 |
 |
Ik vond het grappig om te zien dat het 'slimme' meisje hermelien zoiets had bedacht ^^. Ik vind dat ze er wel mee door moet gaan alleen dan die het echt nodig hebben. |
_________________ <3 Ron/Hermoine |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 15:25 |
 |
Blijkbaar zitten hier veel anti-S.H.I.T.ers^^
Wel, feitelijk vond ik het wél een goed idee.
Voor de inhoud van de boeken is het idd nogal nutteloos, maar voor het karakter Hermelien vind ik het wel erg nuttig. Want dat bewijst dat ook het slimste meisje fouten kan maken.
Narcissa schreef: | Ik vond het meer nutteloos. Ze wis dat de huiselven het niet wilde.
En toch ging ze er mee door.
En ze heeft zowat eigenlijk daar niks mee bereikt. |
Volgens mij besefte ze niet helemaal dat ze écht niet wilden. Huiselven hadden nooit eerder betaald gekregen, dus hoe kunnen ze weten dat het niet leuk is, zo moet ze gedacht hebben.
Alleen jammer dat ze het helemaal verkeerd aangepakt heeft. Anders wat het idee vast wel gelukt. Perkamentus was het in elk geval helemaal met haar eens. En Perkamentus had een grote invloed op een bepaald deel van de tovenaarsbevolking. Alleen jammer dat ze het verkeerd aangepakt heeft. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 19, 2007 15:47 |
 |
riccmaster schreef: | alle huiselfen zoals dobby moet goed behandeld worden en niet mishandeld
elke huiself moet de kans krijgen een gelukkig leven te krijgen
dushermelien moet doorgaan met de s.h.i.t |
Ik ben het zeker met je eens dat alle Huiselfen een gelukkig leven moet kunnen leiden en dat ze goed behandeld moet worden. Maar sommige zijn juist blij dat met hoe hun leven nu gaat en sommige willen juist niet wat Hermione met de S.H.I.T wil of probeert te bereiken. Maar het past idd wel bij Hermione haar karakter. |
 |
|