Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

hoog sensitief Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: ben jij hoog sensitief?

ja..
30%
 30%  [ 43 ]
hoog watte?? *kuch*
25%
 25%  [ 35 ]
neen
16%
 16%  [ 23 ]
ik DENK het wel..
14%
 14%  [ 20 ]
weet ik niet! *doe een test! (als je wil)*
13%
 13%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 140

Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2007 1:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Omg... Ik weet slechts sinds vier seconden wat hoog sensitief is en ik denk dat ik het ben. Best wel dom eigenlijk. Dat ik iets ben waarvan ik slechts vier seconden het bestaan weet. Kijk maar. Ik heb hieronder toch best wel veel 'Ja' geantwoord.

1. Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows.
    Nee
  2. Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt.
    Nee
  3. Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur.
    Wel op cencentratie, niet op humeur.
  4. Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk.
    Ja
  5. Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan.
    Ja
  6. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit.
    Ja
  7. Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken,
    word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk.
    Meestal wel
  8. Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden.
    Ja. Dat was héél erg. Ze zaten constant te zeuren dat ik niet zo gevoelig of verlegen moest zijn.
  9. Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving.
    Ja
  10. Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen.
    Ja. Soms wel héél erg.
  11. Ik ben nogal gevoelig voor pijn.
    Vroeger heel erg. Nu totaal niet meer.
  12. Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn).
    Ja, en niet alleen tijdens drukke dagen...
  13. Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van caffeïne.
    Geen idee
  14. Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht,
    sterke geuren, grove weefsels of harde sirenes.
    Ja
  15. Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld.
    Ja, die is ongeloofelijk rijk. Best wel irritant eigenlijk.
  16. Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden.
    Ja
  17. Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek.
    Ja
  18. Ik schrik gemakkelijk.
    Nee
  19. Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd.
    Soms
  20. Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen.
    Ja
  21. Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet.
    Ja
  22. Groepsgevoel
    Ja
  23. Nadenken
    Ja, daar ben ik goed in Razz
  24. Intuïtie
    Ja, heel erg.
  25. Fantasie
    Ja, overdreven erg.
  26. Gevoelig voor stemmingen en emoties van anderen
    Ja, heel irritant.
  27. Communicatief
    Wat is dat?
  28. Intens
    Ja
  29. Nieuwsgierig
    Ja
  30. Opmerkzaam
    Ja

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 82 Sikkels

Fandrel is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2007 12:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eh ik heb ook ja op veel dingen gestemd...
communicatief bedoelen ze waarschijnlijk mee, telefoon, communiceren met andere mensen.

Op sommige dingen nee gestemd, en ja ik ben middel sensitief, maarja probleem is dat de vragen ook als autist te beantwoorden zijn,

Nothing of my homeland remains but ash and sorrow.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lady des Champs
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 38 Sikkels

Lady des Champs is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2007 14:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik wist eerst niet wat er mee bedoeld werd, maar ik heb het even gelezen.

Het is wel zo dat ik sneller doorheb dan anderen in wat voor bui iemand is, en ik snap vaak hoe mensen denken, zodat ik vaak met iemand anders hetzelfde tegelijk zeg.
*gaat de test even doen*

[edit] Ik heb gewoon even naar de kenmerken ervan gekeken... Best wel wat dingen kloppen helemaal, maar sommigen eigenlijk totaal niet. Naja, ik denk dat ik het niet ben Wink .

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2007 15:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben niet hoog sensitief, maar als ik een kamer binnen kom of naast iemand sta weet ik meteen hoe diegen zich voelt of hoe de sfeer daar is. Ik pas me daar dan aan, aan Confused en daar word ik na een tijdje gek van. Als ik dan weg ga bij diegene of die plaats voel ik me gelijk een stuk lichter.

Mijn mega spoiler fanfic!
Emma Roos
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 322 Sikkels

Emma Roos is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 12, 2007 11:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wel, ik ben niet zeker. Veel dingen komen wel overeen, maar andere dan weer niet, of alleen lichtelijk (kun je ook middelhoogsensitief zijn?).

Nieuwschierigheid: Een gevoelig persoon heeft een diepere band met de omgeving en dat maakt dat het geinterresseerd is in die omgeving. Ze stellen veel vragen, soms zo veel dat je er moe van wordt. Ze zullen dan ook meer onderzoek doen dan de rest van hun leeftijdsgenootjes. Je hoeft ze daarom meestal de dingen geen twee keer uit te leggen. Het lijkt dan wel of ze hoogintelligent zijn maar dat hoeft niet. Ze zijn hooggevoelig, dat is een kwaliteit van het hart, intelligentie is een kwaliteit van het hoofd. Beide manieren kunnen gebruikt worden om te leren. Het kan uiteraard wel samen gaan wat de nieuwsgierigheid nog veel groter kan maken.

Dit klopt wel. Ik ben behoorlijk nieuwschierig en vind het leuk om dingen uit te zoeken. Iedereen in mijn familie denkt nu dat ik super slim ben, terwijl dat eigenlijk wel meevalt. Ik vind het gewoon leuk om dngen te weten en te onderzoeken.

Opmerkzaamheid: Ze zullen sneller dan gemiddeld zien wat er mist of wat er moet gebeuren om iets te verbeteren. Het valt ze sneller op dat je een andere bril draagt, zelfs al zeggen ze dat niet. Omdat ze veel subtielere dingen opmerken, hebben ze een grotere stroom indrukken te verwerken waardoor ze snel overprikkeld kunnen raken. Dat komt omdat de informatiestroom complexer wordt verwerkt. En er zijn erg veel prikkels die binnenkomen en verwerkt moeten worden. Denk maar aan de TV en de computer, de radio en de krant. Maar ook op straat is het druk, er hangt bijna overal en geluidsdeken over de omgeving, altijd zijn er weer dingen te zien die onrust geven. Kinderen worden dan moe van al die prikkels die ze moeten verwerken. Ze gaan dan huilen en jengelen….. Rust, en ze daarmee de tijd geven om de indrukken te verwerken, is dan wat ze nodig hebben.

Dit klopt dus niet, of maar half. Ik merk dingen of veranderingen niet echt snel op. Wel heb ik wat met geluiden en vind ik uitgaan, grote feesten, of drukke steden helemaal niets, maar of dat nu door overprikkeling komt...

Intens:Ze kunnen intens genieten van kleine dingen. Maar aan de andere kant kunnen zo ook intens boos worden. Ze zijn dus wat extremer. Als ze vrolijk zijn zijn ze ook echt vrolijk en als ze boos zijn, zijn ze ook echt helemaal boos. Het hangt er vanaf hoe het kind het uit, als het een extravert kind is kan het heel moe worden door het extreem naar buiten te uiten. Hun intensiteit is ook van hun gezicht af te lezen. Ze kunnen slecht verbergen dat ze boos zijn, maar dat willen ze ook niet. Ze willen zichzelf zijn en dat is intens. De andere kant is dat ze dus ook heel erg tevreden en werkelijk gelukkig kunnen zijn.

Mijn emoties zijn meestal wel van mijn gezicht af te lezen. En als ik echt boos ben kan ik dat moeilijk verbergen. En ik wil ook wel mezelf zijn, ik loop niet echt graag achter een groepje aan, ofzo.

Communicatief:Als ze aandacht geven willen ze die ook voor 100% geven. Ze willen die 100% aandacht dan ook hebben als zij aandacht nodig hebben. Als ze bezig zijn met een verhaal te vertellen wat voor hen belangrijk is en je neemt ondertussen een overgaande telefoon op kan het goed zijn dat ze gekwets zijn en zich af gaan sluiten. Eerlijkheid in communicatie is wat ze ook eisen, ze zullen dubbele boodschappen opvangen en niet weten wat ze er mee moeten doen. Als je met woorden het éne zegt maar met je lichaamstaal iets anders zegt zullen ze dat weten. Daar hebben ze geen psychologische training voor nodig. Het enige wat zal gebeuren is dat ze in de war raken en een innerlijk conflict gaan krijgen.

Dit klopt ook wel. Ik word soms wel gekwetst omdat iemand niet luisterd. Of als ik subtiel iets wil vertellen en de ander het niet snapt en zo (onbewust) het gesprek afkapt.

Gevoelig voor stemmingen en emoties van anderen: HSP kinderen kunnen een ruimte binnenkomen en aanvoelen wat er aan de hand is, ze weten in wat voor stemming je bent. Het hangt dan van het kind af of het je dat laat weten of niet. Maar denk niet dat het kind het niet voelt. Het kan dus positief zijn omdat ze weten hoe de zaken ervoor staan. Maar negatief kan ook, het kan zijn dat ze niet beseffen dat die emoties niet van hen zijn of dat ze verkeerde konklusies trekken uit wat ze voelen. En juist omdat ze zo subtiel zijn kunnen ze ook makkelijk overdonderd worden door emoties van anderen en zichzelf daarin volledig verliezen. Het is wel prettig om in elke situatie te kunnen voelen hoe je moet reageren, maar het kind moet wel geleerd worden om ermee om te gaan.

Ik weet meestal niet echt in wat voor een stemming iemand is. Wel merk ik het als er ruzie is geweest, of als iemand gespannen is. Maar volgens mij behoort dat meer tot mensenkennis. Ik trek me emoties en stemingen van anderen wel heel aan en neem ze soms ook over.

Fantasie: Fantasie is een bron van vreugde en creativiteit. Hooggevoelige kinderen hebben een bijzonder groot associatief vermogen en gebruiken dat ook om te leren. Met die fantasie kunnen hele werelden gecreeerd worden. Helaas als ze zich niet thuis voelen zullen ze de fantasie gebruiken om een vluchtwereld te creeren. Een veilige liefdevolle omgeving hebben de kinderen nodig. Wel één die ze ook stimuleert om de buitenwereld in te gaan. Maar dat zit meestal wel goed omdat ze ook nieuwsgierig zijn.

Wel, ik heb een behoorlijk grote fantasie. En schrijven is een heel goede manier om dat te uiten^^ Ik heb ook wel eens een andere wereld bedacht waar alles goed ging, maar ik denk dat de meesten mensen dat wel eens gedaan hebben.

Intuitie: Dat zal ze behoeden voor de 7 sloten, daar zullen ze niet in lopen. Ze kunnen dingen doen die ze zelf en anderen nog niet begrijpen. Maar dat blijkt later een heel erg goede keuze geweest te zijn. De intuitie hoort bij de eigenheid van het kind. Als het kind te vaak wordt bestraft of uitgelachen terwijl het zijn gevoel of intuitie volgt zal het zijn eigen intuitie niet meer gaan vertrouwen en dus gaat de eigenheid van het kind verloren. Het is echter wel een bron van onbegrip voor leeftijdgenootjes en volwassenen, want er is geen logica die verklaart waarom het kind bepaalde dingen doet. Het vraagt een vertrouwen van de ouders in de innerlijke wijsheid van het kind. Natuurlijk is niet alles wat je niet begrijpt van het kind intuitie, het maakt soms fouten. En soms zijn de fouten een gevolg van een onjuiste inschatting van de ouders. Maar niemand heeft ook beweerd dat opvoeden makkelijk is. Ze zijn wijs voor hun leeftijd, alhoewel dat vaak niet wordt onderkend. Volwasssen hebben nogal eens de neiging om het kind te vertellen dat dat niet zo werkt in deze wereld, maar vergeten dat het kind met het hart luistert. En dat is nu net wat veel volwassenen ook in hun jeugd hebben afgeleerd, die hebben vaak geleerd alleen maar meer met hun hoofd te luisteren.

Yep, ik luister wel naar mijn intuitie. Wat nogal wat discusies kan opleveren. En ik dan meestal maar weinig argumenten heb (het is gewoon zo!^^").

Nadenken: Ze vragen zich voortdurend af waarom er iets gebeurd en wat de verbanden zijn. Het betekent ook dat als ze een keuze moeten maken, ze alles af zullen wegen. Er kan dus een probleem zijn met het maken van keuze’s. Het lijkt dan of ze traag zijn, maar alle mogelijke werelden spelen zich af in het koppie van het kind. Ze denken al veel na over van alles en nog wat, dat maakt wel dat hun aarding een probleem kan zijn. Ze hebben grenzen en structuur nodig, een liefdevolle aanraking en een veilig thuis waar ze tot rust kunnen komen en welkom zijn. Om dat aarden te bevorderen is lichaamsbeweging heel goed voor ze.

Deze klopt ook. Ik denk (misschien wel te veel) over dingen na en kan daar dan weken mee bezig zijn. Ik vraag me ook geregeld af waarom iets zo is of moet zijn en hoe dat dan helemaal in elkaar steekt.

Groepsgevoel: Gevoelige kinderen zijn ook nieuwsgierig naar andere mensen. Ze kunnen zich dus wel in groepen begeven, maar dat wel onder bepaalde condities. Ze zullen mede HSP’s opzoeken of de neiging hebben om zich terug te trekken. Ze houden van echte gesprekken die ergens over gaan, over dingen die met het hart te maken hebben. Daarom is het eigenlijk dat ze liever één op één gesprekken hebben, die gaan meestal dieper. Als ze plotseling in de aandacht staan worden de kinderen nerveus. Als een gevoelig kind die aandacht niet wil is het beter dat ook te respecteren. Het is zelfs wijs om het kind zelf te vragen wat het wil. En soms is het nodig om het kind over de drempel te helpen opdat het geen bange volwassene zal worden voor wie de wereld vol bedreiging is.

Wel, dit klopt echt helemaal. Ik geef veel meer de voorkeur aan een op een gesprekken, en vind het niet leuk om plots alle aandacht op mij gevestigd te hebben. Mijn klasgenootjes die mij dus niet echt kennen beschouwen mij dus meestal als verlegen. Terwijl ik het eigenlijk helemaal niet ben, maar gewoon van wat diepgaandere, een op een gesprekken hou. Igg niet veel meer dan 2/3 mensen.

Verder schrik ik heel snel en heftig van onwerwachte geluiden of aanrakingen. Het volume of de hardheid maakt niet uit. Al fluister je, ik schrik toch. Ook als ik een film kijk en ik voel dat er een schrikmoment aankomt ben ik bang voor het schrikken. Heel vreemd is dat Confused
Ik kan ook niet echt tegen harde geluiden, en vind gewelddadige films of tv-shows ook niet geweldig.

Wel een aantal dingen kloppen dus wel, maar volgens mij is dat meer gewoon mijn persoonlijkheid. Ik heb niet het gevoel zintuigelijk overprikkeld te raken, ofzo. Volgens mij ben ik gewoon gevoelig^^"

Wise Words #2:
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
    - Albert Einstein
riccmaster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 13:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

hoog sensitief??weet ik het ik heb hnog geen test gedaan ofzo want wat is sensitief...??(grote vraagteken)ik denk jah omdat er zoveel op ja hebben gedrukt ik op weet ik niet maar ik denk ook ja dat is mijn gok

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 13:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

riccmaster schreef:
hoog sensitief??weet ik het ik heb hnog geen test gedaan ofzo want wat is sensitief...??(grote vraagteken)ik denk jah omdat er zoveel op ja hebben gedrukt ik op weet ik niet maar ik denk ook ja dat is mijn gok

Als je alleen al de begin post had gelezen. En even alleen al deze bladzijde had doorgekeken en de posts van onder andere Lupos-Freak en je bovenposter Emma Roos had gelezen. Dan had je meteen kunnen weten wat hoog sensitief is.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 13:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb het gelezen en nu begrijp ik het
hoog sensitief dat ben ik redelijk ja maar ik kan tegen een stootje ofzo
ik kan makkelijk worden afgeleidt maar zo rap niet
als je heel goed concentreert dan is alles om u omgeving uuh dood ofzo je hoort niets meer opdat je er niet op let zo doe ik dat althans en het werkt goed

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 16:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb er pas een verhaal over gelezen in een tijdschrift. Dat meisje kwam er ook later achter dat ze het had. Werd heel emotioneel als iemand verdrietig was enzo. Lijkt mij opzich best vervelend. Ik heb het zelf dus niet Smile

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Henk88
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

Henk88 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 16:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat ik hoog sensitief ben. Echt ongelukkig worden als iemand anders dat ook is, neen dat heb ik niet echt. Wel weet ik over het algemeen zeer goed hoe iemand anders zich voelt. Ik merk vaak heel kleine signalen op wanneer iemand humeurig is ofzo. In andere dingen kan ik dan ook weer heel nochalant zijn. Het verschilt dus wel van de ene situatie naar de andere. Het klinkt ook misschien wat cliché maar meisjes hebben ! over het algemeen ! misschien toch wel meer inzicht in gevoelens dan jongens. Ik ben zelf een jongen, maar heb toch vaker dan andere jongens door hoe iemand zich voelt. Ik ben misschien dus wel al een uitzondering op bovenstaand cliché...

"U hoeft me geen meneer te noemen hoor, professor!"
Musashi
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Musashi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 0:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helaas ben ik heel gevoelig. Ik kan soms uit vallen, en ik wil dat niet. Ik ben een beetje depri nog.. was het vroeger erger.. ik kan heel vel reageren en zo. Vind ik ook niet leuk. maar het wordt al een stuk minder. Dus ik ga de goeie kant op Very Happy Laughing

Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een vriendin die hoogsensitief is en ook 2 van haar 3 kinderen zijn hoogsensitief. Blijkbaar is het ook erfelijk.

Toen ik zelf een keer moe was en hoofdpijn had, kreeg zij na een minuut of 10 in mijn nabijheid hele erge migraine. Zij heeft dus van mij die hoofdpijn gekregen, maar dan 10x erger. Komt dit iemand bekend voor ?
Heeft iemand misschien een oplossing om dit te voorkomen ? Anders dan op dat moment elkaar even niet te zien Wink

Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 19:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee
    Ja, op zich wel.
  3. Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur.
    Ja, beide
    Ja
  5. Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan.
    Mwah
  6. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit.
    Ja
    word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk.
    Ja
    Mwah, soms wel en soms niet, Ik ben wel gevoelig en ik wordt steeds verleger
    Ja
    Ja.
    Ja, ik denk het wel. Ik ben ook bang voor pijn
  12. Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn).
    Uhm, eigelijk altijd :') Super ja dus.
    Weet niet echt. Zit er nog caffeine in cola? Zoja, dan wel.
    Ja, voral fel licht
    Ja
    Ja, meestal wordt ik dan kriegelig xD Maar bij musicals ofzo vind ik de harde muziek niet erg.
    Ja
    Ja, heel erg x'D
    Ja
  20. Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen.
    Ja
    Ja
  22. Groepsgevoel
    Ja
  23. Nadenken
    Ja, op zich wel
  24. Intuïtie
    Ja,
  25. Fantasie
    Heel erg ja!
    Ja
  27. Communicatief
    Ja
  28. Intens
    Ja
  29. Nieuwsgierig
    Ja
  30. Opmerkzaam
    Ja

Een hoop ja'tjes en ik heb hem heel eerlijk ingevuld. Ben ik HS? Het zou me niets verbazen, want ik ben heel emotioneel en voel me snel opgejaagd of kriegelig x'D
Nja, ik weet het niet...

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 20:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Raar dat ik hier nog nooit eerder heb gepost. Ik vermoed al een tijd dat ik een HSP'er ben en door al deze testjes en dingetjes word ik er nog maar weer eens extra aan herinnerd xD Ik vind het wel heel interessant en gelukkig heeft een goeie vriendin van mij er ook 'last' van (want soms is het gewoon echt lastig) dus dan kunnen we er goed over praten.
    Nee (ik kijk ze juist wel xD). Hoewel ik me wel heel ongemakkelijk kan gaan voelen als ik van te voren weet dat er iets smerigs/engs/spannends gaat gebeuren, maar daar hebben vast meer mensen last van.

Jazeker, het wordt dan echt een chaos in mijn hoofd en ik kan echt helemaal geïrriteerd raken.

Nogal xD Dit is echt heel stom maar als ik honger heb kan ik echt onwijs chagrijnig reageren [a]

Niet persé van m'n stuk, maar ik kan er wel gruwelijk nerveus van worden (of is dat hetzelfde *lol*).

Ja, ik geloof het wel.

Meestal wel ja.

Ligt eraan wat ik doe. Als ik iets doe waar ik slecht in ben (of waarvan ik zelf vind dat ik slecht in ben) gaat het inderdaad mis. Maar als ik weet dat ik het kan dan vind ik het wel spannend maar ook wel leuk als mensen kijken.

Op mijn rapporten werd altijd opgemerkt dat ik zo'n stil meisje was xD En ik ben nog steeds wel verlegen, maar niet zo erg meer als vroeger.

Ja.

Héél extreem. Als jij hyper bent ben ik binnen drie seconden ook hyper, maar als jij depressief bent kan ik drie seconden daarna bij wijze van spreken zin hebben om te huilen.

Valt geloof ik wel mee xD

Ja. Vooral in een periode als nu, met examens en alle afrondingsgedoe rond m'n schooljaar merk ik dat ik het erg fijn vind om hele middagen in m'n eentje op m'n kamer door te brengen.

Best wel xD

sterke geuren, grove weefsels of harde sirene.

Ja.

Ja.

Ligt eraan wat voor harde geluiden. Harde muziek heb ik (over het algemeen) geen problemen mee, maar andere harde geluiden kan ik niet snel verdragen nee.

Jazeker.

Ja.

Ja heel erg xD

Net als de vorige: heel erg.

Eigenlijk wel ja, hoewel ik het liever niet toegeef.

22. Groepsgevoel
    De omschrijving die ik las klopt op zich wel met mijn gedrag. Vooral in grote groepen en groepen mensen waarvan ik de meesten (of een aantal) niet goed ken kan ik me makkelijk terugtrekken en nerveus worden. Maar meestal kan ik me daar wel op aanpassen en als ik me eenmaal op m'n gemak voel ben ik snel losser en praatgrager.

23. Nadenken
    Nou ja, ik heb niet zoveel problemen met keuzes maken over het algemeen, maar ik kan echt blijven malen en malen over bepaalde dingen, zodat ik bijvoorbeeld niet normaal in slaap kan komen xD

24. Intuïtie
    Ja, dit klopt wel heel erg. Soms doe ik dingen gewoon omdat het goed voelt en kan ik het met geen mogelijkheid uitleggen.

25. Fantasie
    Ik hou van fantasie en heb zelf wel een behoorlijk levendige fantasie, hoewel ik (nog) nooit een vluchtwereld voor mezelf heb gecreëerd om angstige situaties te ontvluchten.

Heel extreem, zoals ik eerder al aangaf.

27. Communicatief
    Ja. Ik kan me er heel erg aan irriteren als ik met twee mensen tegelijk moet praten of als er iemand mijn gesprek stoort. Ik weet ook wel dat mensen dat vaak niet met opzet doen, maar ik kan m'n aandacht simpelweg niet bij twee gesprekken houden. Op MSN heb ik daar dan weer minder last van, maar dan krijg je rustig de tijd om de vorige reactie van de ander nog eens door te lezen *lol*

28. Intens
    Klopt helemaal. Ik kan m'n emoties vaak slecht verbergen en ik kan van het ene op het andere moment heel blij of heel chagrijnig of heel sentimenteel worden xD (moodswings much? *lol*)

29. Nieuwsgierig
    Ja. Niet extreem ofzo, maar ik ben altijd wel geïnteresseerd in hele uiteenlopende onderwerpen en dan wil ik ook meteen alles daarover weten.

30. Opmerkzaam
    Zoals ik eerder al aangaf ben ik heel gevoelig voor dingen om me heen en pik ik snel subtiele dingetjes op (terwijl ik dan opvallendere dingen mis). Dus ja, opmerkzaam voor idiote, kleine irritante rotdetails, ja xD

Al met al blijkt hier maar weer eens uit dat ik een HSP'er ben. En dat wist ik al xD Dus dat is alleen maar een bevestiging :'D

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 20:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok ik heb het rijtje volgens mij ook nog nooit ingevult, dus dat ga ik dan ook maar doen.

Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows. >> mwoah ik zeg hier een nee op. Al kijk ik niet naar die shows waar mensen gaan janken, want dan jank ik wel zo mee. xD
Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt. >> Ja wel een beetje. [a]
Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur. >> Ja. Ik word dan redelijk chagerijnig. xD
Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk. >> Hele grote drastische veranderingen in een keer wel ja.
Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan. >> Mwoah. Het ligt er maar net aan wat je delicaat vind. xD
Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit.>> Ja in principe wel. xD
Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken,
>> zeker weten. Ik kan daar dus echt niet tegen.
Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden.>> Een absolute Ja. Ik was sowieso super verlegen.
Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving. >> Ja dat denk ik toch wel.
Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen >> Dit is zeker weten een ja bij mij. Ik kan heel goed de stemmingen van anderen aanvoelen.
Ik ben nogal gevoelig voor pijn. >> Ja denk het wel.
Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn). >> Zeker weten een ja. Ik vind het sowieso fijn om me soms eens terug te trekken. Voornamelijk bij drukke dagen ja.
Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van caffeïne >> Nee eigenlijk niet. [a]
Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht,
>> Ja soms wel ja.
Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld. >> Weer een duidelijke ja voor mij.
Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden. >> Ja dat klopt. Ik kan daar soms echt niet tegen, en ik erger me heel snel daar aan.
Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek. >> JA. Meer kan ik er niet op zeggen. Zelfs gedichten raken mij echt heel erg.
Ik schrik gemakkelijk. >> Eigenlijk wel ja.
Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd. >> Ja, maar ja wie zou dan niet opgejaagd worden?
Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen. >> Ja sowieso hoeft niemand mij te vertellen wat ik moet doen. xD
Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet. >> Nee want ik weet toch wel van mezelf dat ik fouten maak en dingen vergeet. Ik heb de hoop al opgegeven. xD
Groepsgevoel >> Nee ik ben meer een individueel mens.
Nadenken >> Ja.
Intuïtie>> Ja mijn gevoel is heel erg belangrijk.
Fantasie >> Ja dat heb ik denk ik wel.
Gevoelig voor stemmingen en emoties van anderen >> Zoals ik eerder ook al aangaf ben ik hier soms wel gevoelig voor ja.
Communicatief >> Over het algemeen wel.
Intens >> Mwoah ik denk toch van wel. xD
Nieuwsgierig >> Een volmondige ja
Opmerkzaam >> Ik vind in ieder geval van wel. [a]

Nou ik heb dus ook redelijk wat ja'tjes. Ik had al eerder aangegeven dat ik best HS kan hebben. Ik word echt heel snel emotioneel. Als ik bijvoorbeeld iemand zie huilen op tv of als ik een vriend(in) ofzo zie huilen dan huil ik echt zo mee. [a] Het zou me dus ergens niet verbazen als ik het zou hebben.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp