Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Allergie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 03, 2007 19:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben allergisch voor iets, maar ik weet niet voor wat. Eerst dachten we dat het van de gifstoffen op tomaten was (ik at toen heel veel tomaten Razz ), maar dat kan niet, want ik heb er al vaak last van gehad ook als ik geen tomaten heb gegeten.
Mijn symptomen zijn dat ik enorm veel jeuk krijg en soms ook uitslag, vaak is het al niet meer te zien of ik uitslag heb van al het krabben.
Ik heb er wel al vaak op gelet dat het jeuken begint wanneer ik aan het zweten ben, dus ik vermoed dat ik allergisch moet zijn aan het een of ander in mijn zweet. Mijn ouders vinden dat dat niet kan, allergisch zijn aan je eigen zweet, maar als ze in mijn plaats zouden zijn, zouden ze zich ook van alles afvragen. Ze hebben al vaak gezegd dat ik best wel aan iets allergisch kan zijn aan een wasproduct of zo, maar dan zou ik toch constant jeuk moeten hebben?

- het Rad des Tijds -
Profiel bekijkenStuur privébericht
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 05, 2007 11:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb hier al gepost dat ik geen allergie heb. Maar dat is even geleden veranderd. Ik ben allergisch aan scampi's. (Juist ontdekt) Toen ik het at moet ik het eerst terug overgeven. Dat heb ik al een paar keer gehad. Toen zijn we naar de dokter geweest en moest in in een lab scampi's gaan eten. Altijd maar grotere porties en inderdaad ik kwam kotsmisselijk en lijkbleek buiten. Resultaat: Allergisch aan scampi's.

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Emma Roos
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 322 Sikkels

Emma Roos is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2007 16:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik ben alergisch, aan noten om precies te zijn. Dat is echt heel irritant omdat ik er niet gewoon uitslag ofzo van krijg Confused Mijn luchtpijp (geloof ik) gaat dan dichtzitten waardoor ik niet of nauwelijks kan ademen. Jeg, het idee alleen al vind ik doodeng...
Dat is dus ontdekt toen ik een jaar of een/ twee was. Ik weet niet eens hoe noten smaken. Maargoed, ik moet dus eerst op elke verpakking van een onbekend product kijken voor ik het mag eten ^^

Verder ben ik nu niet meer alergisch voor andere dingen. Vroeger was ik echt voor alles alergisch; melk, eieren, noten, suiker, zo'n beetje alles wat je kunt bedenken Confused Ik heb dus ook een tijdje bijna alleen maar soja producten en rare dingen gegeten. Maar daar ben ik inmiddels allemaal overheen gegroeid^^

Wise Words #2:
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
    - Albert Einstein
Aya
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 179 Sikkels

Aya is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 16:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kon eerst absoluut niet tegen kiwi's. Mijn tong ging helemaal pijndoen van die zwarte pitjes die erin zaten, ofzo. Maar nu is het over, dus ik heb geen idee of het een echte allergie was of dat ik het me gewoon verbeeldde dat het door de kiwi's kwam Shocked

Wat zijn scampi's overigens? Garnalen oid?

Malfoyish
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 29 Sikkels

Malfoyish is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 17:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik kan niet tegen morfine, kmoest een x morfine tegen de pijn en mn armen zaten in mum van tijd onder de rooie bulten Neutral

Riesjuh
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 203 Sikkels

Riesjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 20:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan niet tegen de meeste noten en pinda;s enzo:P Dan krijg ik helemaal buikkramp en dan lig ik de hele nacht te kotsen ^^ En in mijn jeugdige jaren (nu heb ik er niet meer zo'n last van) kon iki ook niet goedtegen langharige honden en katten Smile Maar dat was dus ook zo, ik ben naar Turkije geweest met vakantie, had ik perongeluk amandelschaafsel opgegeten, humpf. Weer 2dagen naar de kl*te xD

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2007 16:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben allergisch voor pompelmoes als ik het eet of drink moet ik altijd overgeven

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 39 Sikkels

The Kilik Girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2007 16:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben (zo ver ik weet) nergens allergisch voor. Vroeger was ik wel ergens voor allergisch. Ik weet niet hoe het heet Embarassed Maar het zit in kroepoek. Telkens toen ik het at ging ik over mijn nek. Dus toen we weer eens kroepoek bij het eten kregen, mocht ik een beetje chips Razz

me when I'm not there?
~Mika~
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2007 17:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben, voor zover ik weet, nergens allergisch voor. Wel heb ik met bepaalde grassoorten dat ik jeuk krijg als ik er bv. in gelegen heb. En toen ik kleiner was kreeg ik buikpijn van appelsap Laughing Maar dat kan ik nu zonder problemen drinken.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
magical
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 293 Sikkels

magical is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2007 20:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben voor vele dingen allergisch. Namelijk: stof, honden, katten, paarden, pollen, gordijnen, matten, knuffels met lange 'haren'.

Soms is het echt vervelend want dan ben je ergens en kan je gewoon niet blijven zitten of dergelijke, omdat je gewoon zo erg is.

Het ergste dat ik al tegen ben gekomen is dat ik bij mijn trante op bezoek was en dat ik bij haar hondje even in de zetel had gezeten en ik naar het zieken huis moest voor die allergie:s ik moest daar dus een tijdje blijven voordat ik weer naar huis mocht.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 14:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Goh ik heb hier nog nooit op gereageert dat is wel raar.. Maar ik ben nergens allergisch voor. Ik kan overal tegen. Tegen elk huisdier,stofje, eten etc.

Het lijkt mij echt heel irritant als je ergens allergisch voor bent, en dan overal moet opletten of het bijvoorbeeld wel of niet mag eten. Ik ben daarom ook echt blij dat ik nergens allergisch voor ben.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 68 Sikkels

Heksjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 14:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben gezegend met de prachtige huisstof mijt allergie die eigenlijk elke astmapatiënt wel heeft ik merk dat ik de allergie heb moet dan ook goed opletten dat waar ik slaap schoon is (hmm kan je op dit moment niet echt van mijn kamer zeggen...) maar ja mijn medicijnen voor mijn astma zorgen dat als het misgaat het wel snel weer goed komt. Ook heb ik een allergie voor de ruwe berk maar ja dat merk ik niet echt.

Verruim je blik op het leven
muisS
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 175 Sikkels

muisS is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 14:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Allergisch? Niet dat ik weet.. ^^. Ik ben wel ooit op kamperen in een tentje gestoken door enervander beest. Weet niet welke, maar daar had ik na een week nog last van en toen ben k naar de dokter gegaan. Maar verder zou ik het echt niet weten. Mijn zus heeft Hooikoorts en Huismijt dus zei zit zowa het hele jaar te niezen Wink. En k kan horen dat dat echt super vervelend is. Sterkte Wink.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 230 Sikkels

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 10:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ook nergens allergisch voor. Smile

Ja, een vriendin van mij heeft ook hooikoorts en huismijt allergie! Lijkt me best wel irri Confused

Kirstenxx
4e jaars
4e jaars

Kirstenxx is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 10:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niet echt een allergie denk ik, maar ik kan niet tegen kunststof kerstbomen als die tegen mijn armen komen, daar krijg ik wel uitslag van.
En ik heb een rare vorm van hooikoorts ofzo, want als er veel pollen in delucht hangen, krijg ik het ontzettend benauwd. Maar dat is niet echt een allergie denk ik Rolling Eyes

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp