Auteur |
Bericht |
Lotteuh
1e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 12:38 |
 |
Stel je voor er gebeurt iets heeeel ergs EN je mag maar 1 boek redden als de rest word onherroepelijk vernietigd ( dramatisch hé )
welk boek zou jij redden, dus wat is jou lievelingsboek allertijden hét boek die met kop en schouders boven uitsteekt én waarover gaat hij ?
Mijn lievelingsboek is Wij, twee jongens geschreven door Aline Sax
Waar gaat het over
West-Vlaanderen, anno 1910. Het gezin De Belder laat de armoede achter zich en zet de grote stap in het onbekende. Met het schip De Kroonland zullen ze de oversteek wagen naar Amerika. Maar de meningen over het land van belofte zijn verdeeld. Vader en Alexander zijn rotsvast overtuigd van het betere leven dat hen daar wacht. Maar moeder is bang, en ook Adriaan deelt het enthousiasme van zijn tweelingbroer niet. Zo onbesuisd als Alexander is, zo afwachtend is hij.
Toch is Adriaan de enige die daadwerkelijk in New York terechtkomt. Hij is moederziel alleen, wordt er meteen bestolen, kan niemand verstaan. Adriaan voelt zich doodongelukkig in de wereldstad. Hij haat de drukte, de massa, de smerigheid, de kleffe hitte en heeft heimwee naar de boerderij, de velden en de geur van vers stro. Het enige wat hij wil, is zo snel mogelijk geld verdienen om terug te keren naar zijn familie.
Maar dan ontmoet hij Jack.
En alles verandert.
Schitterend realistisch relaas over de emigratie naar Amerika en over een langzaam ontluikende homoseksualiteit.
Waarom :
Het boek leest enorm vlot, je word meegesleurd in de belevenissen die het hoofdpersonage Alexander meemaakt.
Het is een boek dat je lang nablijft .
Een boek dat je snel uithebt maar daarna kun je het gewoon niet vergeten.
Een boek naar m'n hart. |
_________________ Fairytale gone bad |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 15:02 |
 |
1 boek maar . dat is toch wel moeilijk.
bij mij word het zeker 1 van de harry potter boeken, zodat ik zijn magie altijd bij me heb, en die kan ik ook de hele tijd overnieuw lezen. Dan denk ik toch, harry potter en the goblet of fire. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
LadyBird
1e jaars

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 16:42 |
 |
Eén boek?! Poeh... Ik heb aan 10 boeken nog niet genoeg...
Ik denk een HPboek...deel 5.
Dat deel heb ik bijna kapot gelezen! |
_________________ *Animal Instinct*
Where Ever The Wind Blows... |
|
  |
 |
kathleen
Dreuzel

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 19:30 |
 |
ik denk dat ik een harrypotterboek zou meenemen, liefst het 5de (die vind ik het mooist)  |
|
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 20:11 |
 |
Dat is op zich niet zo heel moeilijk voor mij. Ik lees namelijk niet zo heel veel boeken buiten de Harry Potter boeken. [a] Ik ben gewoon niet iemand die veel leest, daarom is het al een wonder dat ik de hele HP-serie heb gelezen. Dan moet het dus echt wel leuk zijn. =p
Maar dan kies ik dus mijn favoriete HP-boek, en dat is nog altijd Harry Potter and the Order of the Phoenix. Dat boek heb ik ook het vaakste gelezen. Ik vind het gewoon heel leuk, met Umbridge, de DA en Luna. Dus die wordt het dan. =) |
  |
 |
Nurgle
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 20:17 |
 |
Hm ja. Ik lees niet heel erg veel.. Ik denk dat ik dan maar Deathly Hallows zou redden, omdat ik die nog niet gelezen heb  |
|
|
  |
 |
POTTR FAN
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 20:18 |
 |
Als ik kon kiezen had ik voor harry potter 7 gekozen,het is altijd wel leuk om de eind weer trug te lezen  |
_________________ H.a. |
|
  |
 |
Auror89
4e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 22:44 |
 |
Een boek is wel erg weing, ook al is het mijn lievelingsboek, dan nog weet ik niet of daar genoeg aan zou hebben.
Maar ik zou voor Nooit Meer Slapen kiezen, dat is het beste boek dat ik ooit gelezen heb. Het is spannend genoeg en het leest makkelijk. |
_________________ Dumbledore's man through and through," said Harry. "That's right." |
|
  |
 |
Kirstenxx
4e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 17, 2007 21:56 |
 |
ooow dit is echt moeilijk, kan ik niet snel 2 boeken uit mijn boekenkast plukken?? =P
Wolfskind en de Paardenfluisteraar zijn echt mijn 2 lievelingsboeken.
Bij Wolfskind word de mens/wolf relatie echt zo goed beschreven..
De Paardenfluisteraar is gewoon in zijn geheel prachtig.
Maarja, ik denk dat ik dan uiteindelijk toch voor Wolfskind. |
|
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 17, 2007 22:00 |
 |
Ik dacht eerst gelijk aan HP&OotP, maar als ik wat verder denk ga ik voor Winnetou
Ik vind het een leuk en spannend boek. Er zit humor en ook wel liefde in. En ik vind indianen verhalen hip  |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 17, 2007 23:03 |
 |
Schop me, maar ik denk dat ik geen Harry Potterboek mee zou nemen. Als ik echt maar één boek mag meenemen, écht maar één, dan word dat denk ik The Lord of the Rings; The Return of the King. Dankzij Tolkien ben ik een beetje in het fantasywereldje gerold en op die manier ben ik de meest gave en leuke films, boeken, muziek, art en mensen tegengekomen van de hele wereld. Allemaal door gewoon een boek te lezen <3
Dus ja, mijn keuze zou vallen op The Lord of the Rings, puur omdat dat zo'n beetje omschrijft waar op dit moment mijn leven zo'n beetje om draait :') Woah, dat klinkt zwaar pathetic xD |
 |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 17:16 |
 |
voor mij is het Harry Potter en de halfbloed prins mdat die goed en cool is om te lezen
maar als je er zeven mocht redden dan is het goed want dan kies ik ze allezeven |
_________________ weg met de regelsµ |
|
  |
 |
Blues
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 18:56 |
 |
Nou, ik ben pas echt serieus gaan lezen sinds de Harry Potter boeken. En dat was sinds vorig jaar. Dus tot nu toe is het Harry Potter And the halfblood prince. |
_________________ Geen reclame in je onderschrift! Gr Shirley. |
|
  |
 |
dark acolyte
Dreuzel

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 12:32 |
 |
ik denk dat het dan Fantoom wordt van Terry Goodkind, dit boek is echt met passie geschreven en dat merk je heel goed, het is deel 10 van de wetten van de magie serie.
even een korte samenvatting ervan:
In dit deel van de serie 'De wetten van de magie' (die inmiddels een afzonderlijke proloog en tien delen omvat) zijn de hoofdpersonen naar elkaar op zoek. Kahlan, onder de vloek van vergetelheid, is ontvoerd door Zusters van de Duisternis die haar gebruiken als een slavin. Ze weet niet wie zij is, maar ontdekt gaandeweg dat zij voor haar ontvoersters van groot belang is en dus wel bijzondere gaven moet hebben. Meestertovenaar Richard, haar echtgenoot, probeert haar met al zijn magische gaven te vinden. Richard moet al zijn krachten inzetten om zijn mensen te verdedigen tegen Keizer Jagang, een machtige religieuze leider wiens fanatieke volgelingen zijn leer te vuur en te zwaar trachten te verspreiden. De wegen van Kahlan en Richard leiden onontkoombaar naar elkaar toe, maar het lijkt niet de vreugdevolle hereniging te worden waarvan zij droomden: Kahlan wordt in het legerkamp gevangen gehouden door de Keizer, en Richard wordt als oorlogsbuit naar hem toegebracht...
De uitgebreide beschrijving van de subtractieve en de additieve magie met al haar verschijningsvormen en effecten is soms wel wat al te techisch. Vervolg op 'Ketenvuur' |
_________________ Zesde wet van de magie:
"De enige macht die over jou mag heersen is rede."
-de wetten van de magie-
|
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 13:39 |
 |
lotr de return of the king, die zou ik meenemen, mijn favo film en boek, die steken voor mij nog altijd hoog boven hp boeken uit. komt ook omdat ik de versie van 1954 heb, en hij was van mijn opa die ik nooit heb gekend, LOTR was zijn passie hij kende alle boeken en ze zijn dan ook mijn liefste bezit. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
|