Auteur |
Bericht |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 16:54 |
 |
Voldey's_girlfriend schreef: | Ginny is getrouwd met harry en hebben 3 kinderen :Albus Severus, Lily en James |
Er is niks mis met onze ogen, hoor ^^, want dat weten we allang. |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 16:59 |
 |
Addiie schreef: | Voldey's_girlfriend schreef: | Ginny is getrouwd met harry en hebben 3 kinderen :Albus Severus, Lily en James |
Er is niks mis met onze ogen, hoor ^^, want dat weten we allang. |
Ja, en heb je ooit een andere naam met zoveel betekenis gezien als Albus Severus Potter? Dat vind ik zooo mooi. Beetje een eerbetoon aan Snape.
Maar, het gaat dus, afgezien van de epiloog, wél over één schooljaar en dat lijkt me wel zo logisch. De andere boeken gaan toch ook over één schooljaar? Oke, dit is dan wel even iets anders dan je huiswerk maken, maar toch,, ^^ |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 17:06 |
 |
Uhm ... het ging over de dikte van boek 7 en niet over wie er met wie getrouwd is. Hoe dik, of hoeveel blz zou het Nederlandse boek hebben?
Het zal wel wat minder dan de Engelse hebben omdat de boeken wat hoger zijn. |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 17:10 |
 |
Zou de Nederlandse vertaling waarschijnlijk net zoveel pagina's gaan hebben als de Halbloed Prins. Dus rond de 490 - 500 pagina's. Dat las ik in dit Topic volgens mij. |
Laatst aangepast door Kevin. op Zo Jul 29, 2007 17:11; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
LoveLovegood
Dreuzel

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 19:44 |
 |
hmm, ik vin dit echt tegenslagen, de boeken zouden alsmaar dikker moeten worden zo had boek 7 toch de 1000 gehaald moeten hebben. |
|
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 20:06 |
 |
Rhona schreef: | Harry Potter Rocks schreef: | Zou de Nederlandse vertaling waarschijnlijk net zoveel pagina's gaan hebben als de Halbloed Prins ? Dit las ik in dit Topic volgens mij. |
boke 6 en 7 zijn in het negels ook even lang. Dus het zou kunnen dat het in het nederlands ook zo is. |
Boek 7 is langer, het lettertype is veel kleiner. Boek 7 bevat ongeveer 200000 woorden en is daarmee nog langer dan het vierde boek. Dus als men in het Nederlands hetzelfde lettertype gebruikt als altijd wordt het langer dan het vierde boek. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 21:38 |
 |
Nymphy schreef: | Word ie wel minder dik als deel 5, of ongeveer even dik?
@Hoe weet je hoeveel woorden het boek heeft  |
Hij is een stuk minder dik dan boek 7, want hij heeft hetzelfde lettergrootte maar veel minder bladzijdes. Het aantal woorden heb ik geschat door het aantal woorden te nemen van boek 7 en dan met de factor 608/'766 (bladzijden boek 7/boek 5) te vermenigvuldigen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
karinpotter
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 22:56 |
 |
Als boek 6 en 7 in het engels even veel bladzijdes hebben zal dat ik het nederlands niet precies het zelfde zijn. Het zijn andere worden dus. Maar rond de 490...dat vind ik weinig Ik wil meer!! Het moet 500 of meer zijn! Denk niet dat dat gaat lukken maarja..
edit Bee: Klopt! Had ik nog niet aan gedacht Dan hoop ik dat de hoofdstukken elke keer helemaal boven aan de blz stoppen  |
Laatst aangepast door karinpotter op Za Aug 04, 2007 23:08; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 22:59 |
 |
karinpotter schreef: | Als boek 6 en 7 in het engels even veel bladzijdes hebben zal dat ik het nederlands niet precies het zelfde zijn. Het zijn andere worden dus. Maar rond de 490...dat vind ik weinig Ik wil meer!! Het moet 500 of meer zijn! Denk niet dat dat gaat lukken maarja.. |
Dat hangt er ook van af hoe het uitkomt met de bladzijden.
Als alle hoofdstukken juist stoppen op het einde van het blad, of bijna alle hoofdstukken, daar moeten nog 2 zinnetjes op een volgend blad komen. Zo komt er ook veel verschil in de bladzijden. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Nymphy
2e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 18:09 |
 |
Maar dan maakt het ook niet zoveel uit of er meer bladzijden zijn, want dan die 2 zinnen op de andere bladzijde maken niet zo veel uit met lezen...(als je snapt wat ik bedoel) |
|
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 20:07 |
 |
Als het ongeveer even dik is als de Engelse versie mag je toch op een kleine 600 pagina's rekenen. Maar geloof me als ik zeg dat het te weinig is, je vliegt erdoor heen  |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 19:13 |
 |
Het boek is exact net zo groot als Halfbloed Prins. Dus dan kan je wel nagaan dat hij in het Nederlands ook wel zoveel pagina's gaat hebben. Rond 490 dan dus..
Het boek lijkt overigens wel wat dunner. En ik vond het al zo raar. Hoe kan het boek nou dunner zijn dan HBP terwijl het wel even veel pagina's heeft. Maar het boek bestaat uit ander papier. Ik denk dat het daar aan ligt... Ze hebben deze keer aan het regenwoud gedacht. Dat vind ik wel goed van JKR dat ze zo met het milieu bezig is. Al lijkt het nu wel dat DH een stuk dunner is. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 19, 2007 15:17 |
 |
Witch_Eva schreef: | Het boek is exact net zo groot als Halfbloed Prins. Dus dan kan je wel nagaan dat hij in het Nederlands ook wel zoveel pagina's gaat hebben. Rond 490 dan dus..
Het boek lijkt overigens wel wat dunner. En ik vond het al zo raar. Hoe kan het boek nou dunner zijn dan HBP terwijl het wel even veel pagina's heeft. Maar het boek bestaat uit ander papier. Ik denk dat het daar aan ligt... Ze hebben deze keer aan het regenwoud gedacht. Dat vind ik wel goed van JKR dat ze zo met het milieu bezig is. Al lijkt het nu wel dat DH een stuk dunner is. |
Het boek is een stuk groter hoor, het lettertype in dit boek is kleiner. Hij is zelfs groter dan het vierde boek, want ik heb nagerekend dat hij ongeveer 200.000 woorden bevat en het vierde boek bevat slechts 190000 woorden. Dus het nederlandse boek zal wel dikker worden dat het zesde boek. Als ze daar het lettertype tenminste niet veranderen, maar dat doen ze volgens mij nooit.
Het vorige boek was volgens mij ook al milleubewust geprint, bijna alle Hp-boeken worden volgens mij van FSC-hout gemaakt. Ze hebben nu wel minder papier gebruikt, dus het is wel iets milleuvriendelijker. Ik had eerst helemaal niet gezien dat hij dun was, het viel me pas op toen ik boek 6 weer in mijn handen had. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 19, 2007 15:23 |
 |
A.Perkamentus schreef: | Witch_Eva schreef: | Het boek is exact net zo groot als Halfbloed Prins. Dus dan kan je wel nagaan dat hij in het Nederlands ook wel zoveel pagina's gaat hebben. Rond 490 dan dus..
Het boek is een stuk groter hoor, het lettertype in dit boek is kleiner. Hij is zelfs groter dan het vierde boek, want ik heb nagerekend dat hij ongeveer 200.000 woorden bevat en het vierde boek bevat slechts 190000 woorden. Dus het nederlandse boek zal wel dikker worden dat het zesde boek. Als ze daar het lettertype tenminste niet veranderen, maar dat doen ze volgens mij nooit.
Het vorige boek was volgens mij ook al milleubewust geprint, bijna alle Hp-boeken worden volgens mij van FSC-hout gemaakt. Ze hebben nu wel minder papier gebruikt, dus het is wel iets milleuvriendelijker. Ik had eerst helemaal niet gezien dat hij dun was, het viel me pas op toen ik boek 6 weer in mijn handen had. |
Ik had het ook over de aantal pagina's wat het boek had.. Niet over hoeveel woorden het heeft. Als je kijkt naar de aantal pagina's dan lijkt boek 7 dunner, terwijl ze allebei 607 pagina's hebben... En dit is de eerste keer dat ik het tekentje van FSC op de achterkant zie staan. Op de andere boeken staat het niet zo duidelijk weer gegeven... |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 19, 2007 15:25 |
 |
Ik heb het even nagekeken op HP-lexicon, daar staat dat het ongeveeer 198.227 woorden bevat. Dus bijna 30.000 woorden meer dan de halbloed prins. Als hetzelfde lettertype voor de Nederlandse versie wordt gebruikt, dan zal het boek 575 woorden bevatten. Dus een stuk meer dan de halfbloedprins. Hij is ook iets dikker dan het vierde boek dat 190000 woorden bevat.
@Wich_eva: In het begin van het zesde boek staat ook dat het op 30% FSC papier is geprint en dat daarnaast ook milleuvriendelijk is geprint. Of zoiets. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
|