Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Film :: De beste/mooiste film?! Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2007 10:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Harry Potter heel gaaf, hoor, maar om ze nou de beste van de wereld te noemen? Nah, niet echt. Ik heb het meer met actiefilms. Okay, Harry Potter is ook actie, in een zekere zin, maar er worden niet mensen doodgeschoten of zoiets, en je ziet nauwelijks bloed. Ik geef meer de voorkeur aan Indiana Jones. Da's echt een actiefilm met veel bloed, maar toch ook best veel humor. Ik heb eens een lijstje opgesteld van mijn favoriete films.

1. Indiana Jones
2. Harry Potter
3. POTC-trilogie

Dat is het wel. Ik ken niet echt onwijs leuke films waar ik helemaal weg van ben. Ik ben erg kritisch, maar ik vind de Scary Movie films ook echte leuke xD

Laatst aangepast door Addiie op Za Aug 25, 2007 8:54; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 14:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Potc is inderdaad ook heel leuk alleen vind ik bij de derde het verhaal heel erg wazig, op het laaste kreeg pas door wat er nu eigenlijk aan de hand was, maar dat kan ook aan mij liggen.

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
Ballatrix
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 58 Sikkels

Ballatrix is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 14:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Edward Scissorhands wel heel erg mooi en ook Pride and Prejeduce. Dat zijn van die mooie, lekkere films waar je voor gaat zitten en wilt weten hoe het afloopt. Heerlijke films vind ik dat.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 121 Sikkels

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zelf heb ik iets tegen té hollywood films maar toch zitten er een paar in me lijstje van films die ik persoonlijk wel goed heb. Ik heb geen top 10 ofzo lijstje want daar kan ik nooit over uitkomen.
Maar de films die ik goed vind en nu door me hoofdschieten zijn:

Donnie Darko, Vanilla Sky, One Flew over the Cuckoo's Nest, As it is in Heaven, Twelve Monkeys, LotR trilogy, Forrest Gump, Rain Man, What's Eating Gilbert's Grape, Bad Taste

Eigenlijk veel en veel meer hoor! maar dit was ff snel een paar films die ik wel goed vind.

Tyrael
7e jaars
7e jaars

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 24, 2007 20:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het wordt moeilijk om er 1 te kiezen want er zijn er zoveel gemaakt. Maar ik zou proberen om het kort te houden en een paar topfilms te posten die iedereen eigenlijk moet zien.

The Good, The Bad and the Ugly
Deze western van de hand van Sergio Leone beschouw ik als de beste westen van de wereld. Dit is de film die Clint Eastwood wereldfaam bezorgde. Het gaat over 3 personen die tijdens de Amerikaanse burgeroorlog een schat zoeken. Deze mensen worden gedwongen om samen te werken om de schat te vinden. De film kenmerkt zich door de muziek die zo dringend aanwezig is. Ik weet zeker dat iedereen het westerndeuntje wel kent. Daarnaast kenmerkt deze film zich door de close-ups van gezichten en ogen. Dit past allemaal perfect bij elkaar.

The Shining
Jack Nicholson is een van mijn favoriete acteurs. In deze film wordt getoond waarom dat is. De acteur kan zo eng kijken. De wereldberoemde scene waarbij Jack met een bijl de deur te lijf gaat en zijn hoofd in het gat steekt en de befaamde woorden 'here's johnny!' roept vind ik schitterend.

Das Boot
Deze film van Wolfgang Petersen vind ik ook prachtig. De film laat je zien wat de verstikking was van een matroos van een onderzeeër. De film eindigt ontroerend:
SPOILERS!
[selecteer]
Terwijl de kapitein sterft, ziet hij zijn duikboot zinken.
[/selecteer]

Dat noem ik nog eens een einde Wink.

Verder vind ik films als Schindler's list, Forrest Gump, Million Dollar Baby, Platoon, Snatch en noem maar op ook geweldig. [/b]

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 24, 2007 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oeh, moeilijk om één te kiezen. Ik heb er een rijtje waaruit ik echt niet kan kiezen, dus ik noem ze allemaal maar even.

Amèlie
Ik ben te lui om de hele titel op schrijven, maar jullie weten wel welke film ik bedoel. Deze film vind ik echt geweldig. Zit geweldig in elkaar met goeie acteurs en prachtige muziek, en de verhaallijn is gewoon amazing. Het karakter Amèlie heeft echt mijn kijk op het leven verandert.

Edward Scissorhands
Eén van de weinige films die mij aan het huilen heeft kunnen maken. Gewoon ontzettend mooi gedaan, vooral door Johnny Depp. En natuurlijk is het een Tim Burton-film dus is hij automatisch awesome <33

The Pianist
Vanwege de redenen die mensen voor mij al hebben genoemd. Ontroerende film en helemaal omdat het waar is gebeurd. Ook goeie acteurs en actrices en op een rauwe manier erg mooi. Heel realistisch en best schokkend.

The Lord of the Rings; The Return of the King
Natuurlijk alledrie de films, maar met name de laatste. Zo mooi gedaan. Geweldige acteurs, geweldige muziek, geweldige scènes <333 Misschien is dit nog wel mijn meest favoriete uit dit hele lijstje. Ook zo ontroerend... Bij het eind moet ik elke keer weer huilen. En dat is erg apart in mijn geval :')

En verder vind ik Moulin Rouge, Phantom of the Opera, PotC, Kill Bill en de andere Tim Burton-films ook ontzettend goed <3

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 24, 2007 22:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

• Una Giornata Particolare
    Italië, 1938. Hitler bezoekt Rome. Een huisvrouw moet thuis blijven terwijl iedereen naar de militaire parade gaat. Per toeval ontmoet ze haar homoseksuele overbuurman, die totaal is buitengesloten door het fascistische regime. Tussen de twee ontstaat er een breekbare relatie.

Deze film heeft nog heel lang in mijn gedachten rondgespookt. Mooier dan The Pianist - wat ook echt een prachtige film is - omdat het één dag uit het leven van een "gewone" Italiaanse huisvrouw is. Een dag die haar dwingt om alles wat ze denkt en voelt opnieuw te overdenken en opnieuw te voelen. Prachtig.

• What's Eating Gilbert Grape?
    Gilbert Grape woont in Endora, een stadje waar helemaal niets gebeurt. De politie rukt alleen uit als Gilberts achterlijke broertje Arnie weer eens probeert de watertoren te beklimmen. Nadat zijn vader zich heeft verhangen, is Gilbert de oudste Grape, en hij moet dus opdraaien voor de zorg voor zijn zwakzinnige broertje en hun ruim 200 kilo zware moeder, die het huis niet meer uitkomt. Gilbert offert zijn leven zonder nadenken op, totdat tiener Becky en oma hun caravan voor een tijdje in Endora van de haak halen.

Deze film heb ik al meerdere keren gezien, en vind ik gewoon heeeeeeel mooi. Hij is heel ontroerend, en ik vind het dilemma tussen liefde, trouw zijn en wat van je eigen leven willen maken prachtig beschreven.
    Het is een hele mooie film, en bovendien spelen zowel Johnny Depp als Leonardo Dicaprio hun rollen super goed.

• Million Dollar Baby
    De bokstrainer Frankie Dunn (Clint Eastwood) heeft al heel lang niemand meer toegelaten tot zijn persoonlijke leven, totdat Maggie Fitzgerald (Hilary Swank) zijn trainingszaal binnenstapt. Getekend door een zwaar bestaan heeft de jonge Maggie zich met puur talent en wilskracht een weg naar de boksring weten te knokken. Nu heeft ze meer dan ooit iemand nodig die in haar gelooft, maar het laatste waar Frankie op zit te wachten is de verantwoording te dragen voor Maggie. Toch, door Maggies wil en vastberadenheid, gaat Frankie haar trainen. Gaandeweg ontdekken de twee dat ze een gemeenschappelijke passie delen en er ontstaat een gevoel van onderlinge verbondenheid.

Deze film vond ik heel erg mooi omdat het zo hard is. Alles is hard. Maar het leert mij dat het belangrijkste niet is lang te leven, maar geleefd te hebben als je dood gaat. Dat de dood soms te verkiezen is boven het leven wil niet zeggen dat je niet van het leven moet genieten. Je moet echter niet bang zijn voor de dood. Het is een prachtige film, waarin Hilary Swank zich weer bewijst als een super actrice.

• Marie-Antoinette
    Marie Antoinette is zorgeloos en nauwelijks volwassen als ze wordt uitgehuwelijkt aan Lodewijk XVI. Maar de druk aan het hof van Versailles is groot en ze probeert regelmatig aan het traditionele leven te ontsnappen in wervelende excentrieke feesten. Buiten de muren van het koninklijke leven begint de Franse Revolutie zich af te tekenen. Marie Antoinette wordt het middelpunt van felle kritiek en dat rijst tot een hoogtepunt als ze - onterecht - wordt beschuldigd van de gevleugelde uitspraak "Als zij geen brood hebben, dan eten zij maar cake!", als reactie op de uitgehongerde Franse bevolking. Ze zal uitgroeien tot één van de meest herkenbare vrouwen in de Europese geschiedenis.

Ik vind dit een prachtige film. Omdat het leven van Marie-Anoinette echt heel mooi was, en de film heel goed. Ik houd zowieso van die tijd, en ik vind dat ze het Versailles van toen prachtig hebben weten te vangen in deze film. Heerlijk om je keer op keer in te verliezen.

• Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain
    Amélie is op zoek naar liefde, en de zin van het bestaan. Ze is een serveerster in het centrum van Montmartre, waar ze contact heeft met haar buren en klanten, alsmede met een mysterieuze foto-verzamelaar. Langzaam realiseert Amélie zich dat de weg naar geluk zich niet vanzelf zal openbaren, maar dat ze hier initiatief voor zal moeten tonen. Zij treft haar geluk door zich in te spannen voor het geluk van anderen.

Omdat deze film je dwingt om met meer zorg naar alles om je heen te kijken. Om te genieten van alles wat er is en niets voor lief te nemen, en al helemaal je lot niet.
    En vooral, om niet op het toeval te vertrouwen, want als het puntje bij het paaltje komt moet je alles toch zelf weer rechtbreien.
Dit was mijn zeer bescheiden lijstje. ^^ Ik vind ongetwijfeld nog veel meer films prachtig, en ik ben er vast één (of twee) vergeten. Maar jullie moeten het hier maar mee doen. xD

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp