Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Stage Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 13:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zit nog op de middelbare, dus daar heb ik nog geen last van, maar mijn broer had wel iets gemeens meegemaakt.

Hij begon met de stage en ze beloofden hem dat hij wat uit de winkel mocht uitzoeken aan het eind. Hij werkte altijd heel vaak en zelfs op zaterdag, hij heeft ook nog op een braderie gestaan en heel veel computers gemaakt. En op het eind kreeg hij dus niks omdat hij zogenaamd zijn best niet heeft gedaan. Heeft 1 van jullie ooit zoiets meegemaakt?

Mijn mega spoiler fanfic!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 13:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Helen ik denk niet dat Eva het zo bedoelde.
Ik heb zelf al heel vaak stage gelopen: op basisscholen en peuterspeelzalen en ik heb daar eigenlijk altijd alleen maar rotklusjes moeten doen, de school opruimen ( alle sinterklaasspullen weghalen door de hele school!! ) schoonmaken, wc's schoonmaken. Daarvoor om ik toch niet, ik kom om te leren met kinderen om te gaan. Op 1 stage ben ik maar 1 keer in een klas geweest en daarna mocht ik weer koffie gaan zetten enzo.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
-0-lin-0-
Oude Forumnaam: lin aalderink Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 102 Sikkels

-0-lin-0- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 14:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Ik zit nog op de middelbare, dus daar heb ik nog geen last van, maar mijn broer had wel iets gemeens meegemaakt.

Hij begon met de stage en ze beloofden hem dat hij wat uit de winkel mocht uitzoeken aan het eind. Hij werkte altijd heel vaak en zelfs op zaterdag, hij heeft ook nog op een braderie gestaan en heel veel computers gemaakt. En op het eind kreeg hij dus niks omdat hij zogenaamd zijn best niet heeft gedaan. Heeft 1 van jullie ooit zoiets meegemaakt?

Dat vind ik wel enorm stom van die lui zeg Surprised je broer heeft ja toch zijn best gedaan ervoor dan verdient hij ook een beloning voor het harde weken lijkt mij Rolling Eyes, misschien waren ze bang dat hij wat duurs ging uitzoeken en konden er dus niet aan verdienen.

Wat voor winkel trouwens? Wink.

I Love Reptiles love
Zijn echt prachtige en mooie beesten Very Happy
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 14:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
@ Helen ik denk niet dat Eva het zo bedoelde.
Ik heb zelf al heel vaak stage gelopen: op basisscholen en peuterspeelzalen en ik heb daar eigenlijk altijd alleen maar rotklusjes moeten doen, de school opruimen ( alle sinterklaasspullen weghalen door de hele school!! ) schoonmaken, wc's schoonmaken. Daarvoor om ik toch niet, ik kom om te leren met kinderen om te gaan. Op 1 stage ben ik maar 1 keer in een klas geweest en daarna mocht ik weer koffie gaan zetten enzo.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je moet wel wat meer doen dan schoonmaakwerk. Ik zou zeggen, praat erover met je leraar en zeg dat je dat niet wil.

Citaat:

Ik kreeg ook nooit wat maar dat was toen normaal. Nu krijgt een stagair die bij ons is bijna altijd wat. Ok, als je je stage hebt verziekt krijg je niks tot weinig maar een goede krijgt wel wat. Het is bij mijn weten niet verplicht om wat te geven dus het is de keuze van het bedrijf. De rede vind ik wel erg stom, vooral omdat het hem beloofd is

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 14:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:

Dat is echt schandalig, eerst dat beloven, en dan met zo'n stomme smoes afkomen. Zo kom je er makkelijk vanaf. Rolling Eyes

Maar eigenlijk hebben veel mensen al geluk dat ze uberhaupt iets voor stage krijgen. xD Toen ik stage liep móchten bedrijven niet eens iets geven aan de mensen die stage kwamen lopen, dat mocht dus niet van de school. Het enige wat ze wel mochten/moesten doen was een bijdrage overmaken aan de school. Echt zo achterlijk vond ik dat altijd. Jij werkt je uit de naad, en de school krijgt er nog geld voor ook, en jij niks.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 15:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Maar eigenlijk hebben veel mensen al geluk dat ze uberhaupt iets voor stage krijgen. xD Toen ik stage liep móchten bedrijven niet eens iets geven aan de mensen die stage kwamen lopen, dat mocht dus niet van de school. Het enige wat ze wel mochten/moesten doen was een bijdrage overmaken aan de school. Echt zo achterlijk vond ik dat altijd. Jij werkt je uit de naad, en de school krijgt er nog geld voor ook, en jij niks.

Is ook zo maar nu moet je het eens andersom zien (als je het vanuit de stagaires oogpunt ziet). Jij bent degene die een stagair moet begeleiden. Het is echt héél veel werk hoor. Je moet iemand een rondleiding door het bedrijf geven en alles uitleggen waar wat staat. Dan moet je de kassa uitleggen en hoe ze bijv. de telefoon moeten opnemen. Daarna moet je uitleggen hoe de prijzentang en de prijslijst werkt. Je bent 3x zo intensief bezig dan dat je zonder stagair zou zijn. Wij als leerbedrijf krijgen ook helemaal niks van de school.
Ik heb het aan beide kanten meegemaakt. Als stagair en als stagebegeleider.

En idd, een leerbedrijf betekent dat je dat bedrijfsleven beter leert kennen en hoe het daar gaat en daar valt het schoonmaken ook onder (bij ons iig wel). Je denkt toch zeker niet dat ik zo hoog begonnen ben. Ik ben begonnen met kraaltjes afwegen en in zakjes doen Razz

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 15:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Citaat:

Is ook zo maar nu moet je het eens andersom zien (als je het vanuit de stagaires oogpunt ziet). Jij bent degene die een stagair moet begeleiden. Het is echt héél veel werk hoor. Je moet iemand een rondleiding door het bedrijf geven en alles uitleggen waar wat staat. Dan moet je de kassa uitleggen en hoe ze bijv. de telefoon moeten opnemen. Daarna moet je uitleggen hoe de prijzentang en de prijslijst werkt. Je bent 3x zo intensief bezig dan dat je zonder stagair zou zijn. Wij als leerbedrijf krijgen ook helemaal niks van de school.
Ik heb het aan beide kanten meegemaakt. Als stagair en als stagebegeleider.

En idd, een leerbedrijf betekent dat je dat bedrijfsleven beter leert kennen en hoe het daar gaat en daar valt het schoonmaken ook onder (bij ons iig wel). Je denkt toch zeker niet dat ik zo hoog begonnen ben. Ik ben begonnen met kraaltjes afwegen en in zakjes doen Razz

Nou dat snap ik ook wel, maar ik heb dus echt op bedrijven stage gelopen waar ik wekenlang álleen maar heb schoongemaakt. Dan vind ik dat je ook niets leert. Al zijn er ook genoeg bedrijven waar je wel andere dingen mag doen.

Ik snap ook echt wel dat het voor het bedrijf een hoop energie kost. Ik heb in een bloemenwinkel gewerkt waar ik ook wel eens stagaires aan de gang moest houden, en dat kost gewoon een hoop tijd, en je eigen werk schiet erbij in.

Maar dan nog vind ik het heel raar dat het bedrijf geld aan de school moet betalen. Het zou dan nog eerder andersom moeten zijn, dat het bedrijf een vergoeding krijgt voor alle tijd die ze daarin steken. Anders vind ik dat ze gewoon gelijk staan, maar niet dat het bedrijf geld aan de school moet geven, dat vind ik zo'n onzin. Ze moeten blij zijn dat bedrijven dat willen doen.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 16:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Nou dat snap ik ook wel, maar ik heb dus echt op bedrijven stage gelopen waar ik wekenlang álleen maar heb schoongemaakt. Dan vind ik dat je ook niets leert. Al zijn er ook genoeg bedrijven waar je wel andere dingen mag doen.

Ik snap ook echt wel dat het voor het bedrijf een hoop energie kost. Ik heb in een bloemenwinkel gewerkt waar ik ook wel eens stagaires aan de gang moest houden, en dat kost gewoon een hoop tijd, en je eigen werk schiet erbij in.

Maar dan nog vind ik het heel raar dat het bedrijf geld aan de school moet betalen. Het zou dan nog eerder andersom moeten zijn, dat het bedrijf een vergoeding krijgt voor alle tijd die ze daarin steken. Anders vind ik dat ze gewoon gelijk staan, maar niet dat het bedrijf geld aan de school moet geven, dat vind ik zo'n onzin. Ze moeten blij zijn dat bedrijven dat willen doen.

Alleen maar schoonmaken ís ook gewoon niet de bedoeling. Als je dat je stagiar laat doen ben je geen goed stagebedrijf. Tenminste, als het persoon wel goed is in andere dingen maar daar kom je pas achter als je ze andere dingen laat doen. We hebben ooit eens 1 stagair gehad en die kon eigenlijk weinig. Het klinkt heel erg vervelend maar hij kon niet afwassen, niet prijzen, niet met de kassa overweg, de spullen niet goed opruimen, hij kon niet luisteren, kwam niet op tijd, ging eerder weg, kon niet met de klanten overweg. Het was geen opzet maar hij kon het gewoon niet.
Wij hebben toen ook gezegt dat als we nog zo een kregen dat we er voor betaald wilden worden. We hebben altijd leerlingen met een wat lager nivo. Helemaal niet erg, wij zijn een geduldig bedrijf maar ze verzwegen dingen voor ons. De school dus. Nu gaat het een stuk beter maar ze beginnen nog altijd met of schoonmaken of prijzen en opruimen van de geprijsde spullen.
Wij als leerbedrijf peinzen er trouwens niet over om de school te gaan betalen. Wel willen we de stagaires wel eens wat geven.

Trouwens, dat wat je zegt dat vroeger de school wel eens een donatie kreeg was ook in mijn tijd maar tijden veranderen he Wink

Ow, wat trouwens wel zo is, is dat als je gewoon een jaar lang elke dag stage loopt bij een en hetzelfde bedrijf dat je een soort van loon krijgt.

Auror89
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 82 Sikkels

Auror89 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 17:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een jaar of twee geleden een snuffelstage gedaan in een bejaardenhuis/kliniek. Ik kreeg toen veel te horen dat de zorg wel iets voor mij zou zijn, maar ik werd in het restaurant geplaatst, dus toen heb ik de hele tijd af staan wassen en vuile spullen opgehaald. Ik heb toen echt helemaal niks geleerd, dat was wel jammer, want afwassen en vuile spullen ophalen kon ik al.

Ik geloof dat ik dit jaar ook een stage moet gaan doen. Als dat waar is, ga ik het zeker een stuk beter aanpakken dan toen.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 23 Sikkels

KarinWeasley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 18:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb stage gelopen op basisscholen, in de groep 1/2 3, 5, 7 en 8
Inmiddels sta ik zelf voor de klas. Het lijkt me wel leuk om een keer een stagiaire te begeleiden.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 33 Sikkels

WannabeSirius is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 10:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zit op dit moment(letterlijk Razz) op stage bij de ICT afdeling van een zorginstelling in Rotterdam(MEE Rotterdam heet het).

Wat betreft inhoud heb ik het enorm getroffen. Ik wordt vanaf dag 1 gezien als volwaardig lid van het team en het is al twee keer voorgekomen dat de eigenlijke systeembeheerder een week op vakantie is gegaan en ik dus solo moest draaien, geen rotklsujes(nou ja, niet alleen maar Wink )voor mij. .
Ook mag ik me volledige stagevergoeding houden. Het is niet veel, maar het helpt wel.

Het geen waar ik tegenaan loop is de tijd die ik kwijt ben. Ik heb naast me stage nog twee ochtendkrantenwijken en dat betekent dus dat ik om half 5 me bed uit moet en tot 5 uur 's middags aan het werk ben. Ach, nog 3,5 maanden en dan afstuderen, wat ik misschien ondanks m'n afkeer naar de tijden, toch ook weer in het bedrijf ga doen. Het staat beter op een toekomstig CV en ik krijg dan 6 maanden langer doorbetaald.
C'est la vie Rolling Eyes

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 11:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik moet nou ook weer stage gaan lopen. Ik dacht dat het eerst niet echt hoefde bij mijn minor, maar blijkbaar begin ik nu meteen al met een stage. Het is weer op een middelbare school, en dan volgens mij op een Havo/VWO locatie. De vorige keer zat ik op een VMBO dus het is wel leuk dat ze dat verandert hebben. Aan de ene kant leek het mij ook wel leuk om in een museum ofzo te werken, dan zit je namelijk in echt iets anders. Maar ja ik ben ook wel blij met deze stage.

Het is in Zwolle dus eindelijk hoef ik niet meer ver te fietsen ervoor, maar kan ik gewoon met het openbaar vervoer erheen. Ik heb nog geen flauw idee wanneer ik stage moet lopen. Ik denk een dag van de week en dan gewoon een normale schooldag mee draaien. Ik heb morgen een gesprek met mijn stagebegeleider, dus dan zal ik wel horen wat ongeveer de bedoeling is.

Ik heb er eigenlijk wel heel veel zin aan om stage te lopen. Wel raar want afgelopen jaar vondi k het niet zo heel geweldig. Maar dat lag voornamelijk aan de school waarop ik zat. MIjn stagebegeleiders van mijn stageschool en eigen school waren gewoon verschrikkelijk.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp