Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Kenneth Branagh (Gladianus Smalhart) Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 20:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Raar genoeg heb ik altijd een soort van antipathie voor hem gevoelt. Natuurlijk moet ik toegeven dat hij zijn rol goed speelt, maar zijn gedrag, uiterlijk en alles er om heen stoort me zo vreselijk. En uiteindelijk heeft hij geen diepgang, je ziet hem in 1 film/boek en dan is het over, en ja, wat laat hij achter bij mij.. Rare gedachten! Sorry, ik kan gewoon niet met die man leven. Misschien komt het omdat ik Cos zowieso niet de leukste film/boek vind. Misschien.

I'm with you so far..

xD
Profiel bekijkenStuur privébericht
WizardRA
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 16:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

loena leeflang schreef:
nee, ik vind dat smalhart een arogante kwal is die geen humor is, als ik het zo mag zeggen. het is echt zo'n gladjanus. maar ieder heeft zijn eigen mening

Daarom heet ie natuurlijk ook Gladianus, omdat hij een gladjanus is.

Kenneth Branagh speelt de rol wel goed, weet je. Hij kan goed acteren, vooral voor van die gladjanussen als Smalhart. Hij heeft iets dat hem een beetje droog maakt. Maar ja, ik kijk uit naar HP5 met de scène in het St. Holisto. Laughing

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 17:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

WizardRA schreef:
loena leeflang schreef:
nee, ik vind dat smalhart een arogante kwal is die geen humor is, als ik het zo mag zeggen. het is echt zo'n gladjanus. maar ieder heeft zijn eigen mening

Daarom heet ie natuurlijk ook Gladianus, omdat hij een gladjanus is.

Kenneth Branagh speelt de rol wel goed, weet je. Hij kan goed acteren, vooral voor van die gladjanussen als Smalhart. Hij heeft iets dat hem een beetje droog maakt. Maar ja, ik kijk uit naar HP5 met de scène in het St. Holisto. Laughing

In het Engels is het Gilderoy Lockhart en ik heb geen idee of dat ook gladjanus betekent. Ik hoop ook dat die scene erin komt maar ik ga er niet van uit.

Ik heb hem trouwens alleen nog maar als Lockhart gezien dus ik heb geen idee hoe hij andere rollen doet maar deze doet hij goed. Ik heb me enorm aan hem lopen ergeren en dat doet Lockhart in het boek ook dus hij speelt zijn rol goed.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
B_hp_F
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 48 Sikkels
Woonplaats: In the mirror of Erised,showing you your diepest Desires.

B_hp_F is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 10:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gnagna, jaja, onze Kenneth Branagh,
Hij maakt de film AF, de heerlijke muziek van John Williams op de achtergrond: ''Gilderoy Lockhart '', en dan Ken met zn Fake, Smile
Heerlijk om te zien! Razz
Ik lach me kapot, telkens als ik Gilderoy Lockhart hoor (de soundtrack)
denk ik steeds aan zn hoofd, en dan lig ik in een deuk! Razz

Gr.B
Hp rules Wink

Hump The Bump

Red Hot Chili Peppers
-----
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 12:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben een enorm grote fan/bewonderaar van Kenneth Branagh. En niet enkel van zijn acteerprestaties, maar ook van zijn prestaties qua regie en producing.

In Harry Potter speelt hij zijn rol meer dan geweldig. Hij zet Smalhart met zoveel inleving en overtuiging neer, dat het net lijkt alsof hij echt Smalhart is. Hij is zo'n goede acteur...
Hier is een filmpje waarin Kenneth Branagh geïntervieuwd word over zijn rol als Smalhart.
Dus ik hoop echt wel dat hij ook in OotP zit, maar ik vrees ervoor omdat hij echt met heel veel producties bezig is voor het ogenblik...

Verder heb ik ongelooflijk veel bewondering voor zijn versie van Hamlet. In Hamlet heeft Branagh het hele boek van Shakespeare letterlijk verfilmd. Hij heeft elk zinnetje laten uitspreken. Hij heeft het hele boek overgenomen en er dingen als datum en tijd bijgevoegd en zo had hij meteen een script. Verder speelde hij niet enkel de hoofdrol in Hamlet, maar regieseerde hij ook nog eens de hele film. Wat op zich heel lastig is. Acteren en regisseren tegelijk. Hij is echt een genie.
Hamlet Imdb/Fragment van de film

En binnenkort ga ik kijken naar een film "The Magic Flute" die trouwen net verschenen is. Die film is geregisseerd door Branagh en hij speelt er zelf ook weer een rolletje in. Het is een verfilming van een lied, waarmee Branagh de kijker meer interesse wil geven voor kunst en cultuur.

EDIT: The Magic Flute was ongelooflijk goed!

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 09, 2007 21:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

hij is goed altijd een slijmbal geweest Laughing . Hij kan goed spelen en is erg mooi uiterlijk en een stralende Te stralende glimlach.. dus uuh meer uitleg hoef ik vast niet te geven zeker...

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

lizzyke is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2007 17:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

riccmaster schreef:
hij is goed altijd een slijmbal geweest Laughing . Hij kan goed spelen en is erg mooi uiterlijk en een stralende Te stralende glimlach.. dus uuh meer uitleg hoef ik vast niet te geven zeker...

leuk dat er over hem ook een topic is Razz. ik vind hem echt een goede gladianus, presies zoals die moest Very Happy

LuCos
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 121 Sikkels

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2007 9:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

In de boeken vind ik hem meer irritant dan grappig, oke, het is af entoe wel grappig omdat ie zo eigendunk is maar toch... In de film vind ik hem wel weer grappiger over komen, enik vind dat Branagh Smalhart/Lockhart goed heeft neergezet:)

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2007 11:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond hem wel grappig in de film. Hij was wel zoals ik me Smalhart had voorgesteld.
Ik ben het wel met LuCos eens dat hij in het boek vooral irritant is en in de film vooral grappig. xD Hij is een beetje opgeleukt denk ik, maar dat vind ik op zich wel grappig, en niet echt storend.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Vendelle
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Vendelle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2007 12:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind hem echt een geweldige acteur en ik heb hem al in verschillende films gezien, met name Shakespeare-stukken en ook een film waarin hij een regisseur speelde die met een groep amateur-acteurs Hamlet ging opvoeren. Hij heeft, zoals anderen gezegd hebben, de gave om moeilijke teksten op een manier te brengen dat je denkt: "O, is dat wat ze bedoelen" en dat is zeker bij Shakespeare wel zo handig. Wink

Edit: Ik heb eens even op ImdB gekeken en die film waar ik het over had heet "In the bleak mid winter". Echt een geweldige film vond ik.

Avana
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Avana is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2007 13:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Kenneth Branagh geweldig in CoS. Hij heeft zich die rol zo eigen gemaakt dat je er absoluut geen ander meer zou kunnen voorstellen. Hij is gewoon Smalhart.
Ik ben het er wel mee eens dat Smalhart in de film voornamelijk grappig is en in het boek irritant.
Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat je in het boek alles puur vanuit Harry beleeft die Smalhart natuurlijk heel erg irritant vindt. Bij de film kijk je meer naar het geheel als buitenstaander en kun je de humor er wel van inzien.

Ik vind hem ook geweldig in Shakespeare stukken waarin hij niet alleen goed acteert maar ook regisseert en soms het script schreef/bewerkte.
Zoals idd Hamlet, Othello en Henry V. Maar ik vind vooral Much Ado About Nothing erg leuk waarin hij trouwens samen met Emma Thompson de hoofdrol speelt en ook Imelda Staunton een rol heeft.

Griffmama xD
Yori87
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 153 Sikkels

Yori87 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2007 19:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Kenneth een super acteur/regisseur. Ik heb hem in meerdere films gezien en hij kan gewoon erg goed acteren. Vind heb in CoS super, ik had me geen betere Gilderoy kunnen indenken! Geweldig geacteerd en hij is ook qua uiterlijk geknipt voor deze rol.

''There's no need to call me 'sir', Professor.''

'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge."
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 10:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb hem nooit eerder in andere films gezien, maar in CoS was hij wel heel leuk. Hij is en goede acteur, maar ik vond hem nou niet de knappe gladianus smalhart.

Mijn mega spoiler fanfic!
neox
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

neox is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 12:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond hem nogal overdreven maar zijn kapsel en zijn lach voldeden wel aan mijn verwachintgen!

http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=14336
Yori87
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 153 Sikkels

Yori87 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2007 19:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Ik heb hem nooit eerder in andere films gezien, maar in CoS was hij wel heel leuk. Hij is en goede acteur, maar ik vond hem nou niet de knappe gladianus smalhart.

Nee, knap is anders. Een goede Gilderoy, maar echt knap is hij niet. Ook al best oud, ik geloof dat Kenneth rond de 45 is. Maar zijn verdere prestatie heeft zijn 'knapheid' wel weer goed gemaakt.

''There's no need to call me 'sir', Professor.''

'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge."
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp