Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Moe? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Ben jij vaak moe?

Ja
54%
 54%  [ 70 ]
Nee
11%
 11%  [ 15 ]
Soms
34%
 34%  [ 44 ]
Totaal aantal stemmen : 129

Auteur Bericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 27, 2007 17:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

De laatste week ben ik behoorlijk moe, slaap behoorlijk slecht en heb alleen maar vage of gekke korte dromen. En nu kan ik gewoon niet slapen, heb gwoon veel te veel last ervan dat me halve been in het gisp zit. Je kan niet liggen zoals je zelf wilt en je valt behoorlijk slecht in slaap. en zo overdag vandaag ben ik gewoon moe van het niks doen, omdat ik ook gewoon niks kan doen.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Profiel bekijkenStuur privébericht
daredevil
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 328 Sikkels

daredevil is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2007 18:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik wordt moe als ik naar onze wiskunde leraar moet luisteren.

Hermione
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 298 Sikkels

Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2007 18:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik ben erg vaak moe. het leven van een tiener is veel te stressvol, vind ik. Zeker rond deze periode, niet te doen.
Ik heb superveel huiswerk, en ik wíl gewoon wat tijd vrij, i mean; tiener en kind zijn ben je maar even, maar het leven gaat gewoon aan je voorbij met al dat schoolwerk! Volwassen zijn kan ik nog altijd, later... Dus ik vermoei me misschien wel veel, maar ik ben dan liever moe en blij zijn dat ik iets gedaan heb, dan niet moe en over m'n werk gebogen zit en alles vergeet. Maar om ontopic te blijven, ik ben inderdaad vaak moe, ja. : )

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 328 Sikkels

daredevil is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2007 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hermoine schreef:
Ja, ik ben erg vaak moe. het leven van een tiener is veel te stressvol, vind ik. Zeker rond deze periode, niet te doen.
Ik heb superveel huiswerk, en ik wíl gewoon wat tijd vrij, i mean; tiener en kind zijn ben je maar even, maar het leven gaat gewoon aan je voorbij met al dat schoolwerk! Volwassen zijn kan ik nog altijd, later... Dus ik vermoei me misschien wel veel, maar ik ben dan liever moe en blij zijn dat ik iets gedaan heb, dan niet moe en over m'n werk gebogen zit en alles vergeet. Maar om ontopic te blijven, ik ben inderdaad vaak moe, ja. : )

Daar ben ik het mee eens,echt veel te stres vol.
te veel huiswerk gewoon,al die stomme verslagen enz..

Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 18:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet nu eindelijk waarom ik altijd zo moe ben!!! Ik gaapte altijd in de klas en ik werd al moe van trappen lopen, waar ik zelfs hoofdpijn van kreeg!!!
Anyway...het blijkt dus dat ik te weinig ijzer hebt. Ik eet namelijk geen vlees, maar ook niks om dus de goede dingen binnen te krijgen.
(Zijn we pas achter gekomen, nadat ik was flauwgevallen Wink )
Maar tegenwoordig neem ik "roosvicee fero", daar zit extra ijzer. Je kan het dokters-recept halen, maar ook gewoon bij de drogist. Ik vind hem alleen niet zo lekker smaken: kersen, rozenbottel en tomaat dacht ik dat erin zat. Maar het werkt echt super. Ik ben nu minder snel moe en kan makkelijker de schooltrappen op en af lopen. Wink

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Shiralee
Oude Forumnaam: Shiralee. Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Shiralee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 18:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Om eerlijk te zijn ben ik steeds vaker moe ja. ^o^
Met alles wat ik doe, echt irritant is dat. Ik ga niet laat naar bed, nou ik kan niet vroeg naar bed. Ik kan nooit slapen. =/
Maar ik werk ook héél hard om alles goed te doen en te krijgen. Misschien ligt het daar wel aan?
Maar ik val altijd wel snel in slaap, op de bank. En dan word ik meestal laat wakker en dan gaan mijn ouders + broer naar bed. Dan ga ik ook altijd. Alleen kan ik niet, best zielig maar ik ben bang. Waarvoor wil ik liever voor mezelf en mijn familie houden.
Goed, als ik dan in bed lig val ik meteen in slaap en word ik 's nachts meestal wakker of 's ochtends vroeg. Dan branden mijn ogen heel erg en kan ik ze niet open doen. Logisch, je bent moe. En ik gaap ook de hele dag door. =c

Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 20:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pfoe. Als je dat zo leest is iedereen lekker moe ^^

Ik ook hoor, daar niet van. Ik heb het chronische vermoeidheids syndroom. And that sucks. Ik ben voor 5 weken opgenomen geweest in een revalidatie centrum om hiermee te leren leven, maar door andere (geestelijke) problemen is het revalideren tijdelijk onderbroken en ga ik nu aan het geestelijke werken omdat dit mijn energie stroom wss nog meer blokkeert.

Dit tref je aan op het internet.
[Ik heb gecelecteerd wat op mij van toepassing is].

Wanneer men het heeft over CVS of "chronisch vermoeidheidssyndroom", worden heel wat verschillende benamingen door elkaar gebruikt. Dit heeft alles te maken met de onduidelijkheid die nog bestaat over de oorzaken, diagnose en behandeling van de ziekte.

ME staat voor Myalgische Encephalomyelitis. De term dateert van 1956 en duidt op een aandoening van hersenen en ruggemerg, met spierpijn en een grote vermoeidheid als voornaamste symptomen.

PVFS of Post-Viral Fatigue Syndrome: gaat uit van de veronderstelling dat de ziekte wordt ontlokt door de afweerreactie van het lichaam tegen een - niet nader geïdentificeerd- virus.

CFIDS staat voor Chronic Fatigue (and) Immune Dysfunction Syndrome: men veronderstelt dat de chronische vermoeidheid wordt veroorzaakt door een verstoord, en meer bepaald door een hyperreactief immuunsysteem.

CFS staat voor Chronic Fatigue Syndrome. Deze benaming biedt het voordeel dat ze niet verwijst naar mogelijke oorzaken, noch naar andere typerende kenmerken behalve de altijd aanwezige vermoeidheid. Zolang de ziekte niet beter begrepen, beschreven en bekend is, verdient deze "neutrale" benaming wellicht de voorkeur. De Nederlandse vertaling is CVS: Chronisch Vermoeidheidssyndroom.

Chronisch vermoeid of CVS?
    Chronische vermoeidheid is in de geneeskunde een veelgehoorde klacht: zowat 2% van de bevolking zou ermee te kampen hebben. Bij het merendeel van deze mensen wordt de vermoeidheid veroorzaakt door een psychiatrische aandoening (depressie, psychosomatieke klachten, angsten...), door organische problemen of door een combinatie van psychologische , lichamelijke en sociale factoren.

Men spreekt echter pas van CVS (Chronisch Vermoeidheidssyndroom) wanneer de chronische vermoeidheid geen aanwijsbare oorzaak heeft. Dit zou impliceren dat de diagnose alleen maar door uitsluiting kan worden gesteld. Sinds 1994 bestaat er evenwel een consensus die de criteria voor CVS zo ondubbelzinnig mogelijk vastlegt.

I'm with you so far..

xD
Emma Roos
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 322 Sikkels

Emma Roos is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 19:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oeh, dit topic staat wel heel laag. Nu issie igg weer omhoog geschoven^^

Ja, ik ben nu ook wel vaak moe. Dan begint het 's ochtends en na school zou ik het liefst al gaan slapen. Ik ga nu tegewoordig om 9 uur naar bed.. En dan sta ik rond 7 uur weer op. Dus dan slaap ik zo'n 10 uur ongeveer.
Maar wss komt het omdat ik weer terug in het dagelijkse school ritme moet komen^^ Of omdat ik in het weekend tot zo'n 10 uur uitslaap, en dus 2-3 uur langer slaap dan normaal.

En je kunt idd ook moe worden door te lang slapen. Maar 10 uur is toch niet zo lang, volgens mijn moeder heb ik 11-12 uur nodig, maar dat vind ik toch echt te veel^^ Dan gaat mijn broertje nog later naar bed Razz
Of ze zouden school gewoon later moeten laten beginnen, dan had je nog kans om tenminste tot 8 uur uit te slapen. En nu klinkt dat echt als uitslapen, in de vakantie heette dat vroeg opstaan^^

Wise Words #2:
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
    - Albert Einstein
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 19:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben best vaak moe. Ik ga meestal te laat naar bed en dan moet ik erin de ochtend vroeg uit voor school. In het weekend ben ik dan ook bekaf. Maar ik kan er best mee leven. Ik vind het btw wel heerlijk ommte slapen.

Mijn mega spoiler fanfic!
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 230 Sikkels

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 19:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben eerlijk gezegt bijna nooit moe Razz
En dan hoor ik iedereen om me heen zeuren: Ik ben moe... bla bla bla Rolling Eyes En dat vind ik zo irritant he (ja misschien voor die mensen zelf nog irritanter dat ze altijd moe zijn) maar ik verveel me altijd helemaal dood als ik tussen van die half dode mensen zit xD Terwijl hun allemaal ook nog veel vroeger naar bed gaan enzo als mij Rolling Eyes dan vraag ik me echt af wat hebben die toch...

nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 22:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja ik ben vaak moe, maar das ook mijn eigen schuld. Ik ga vaak te laat naar bed. En dat komt omdat ik mijn huiswerk uitstel.
Eerst lag ik nooit in bed voor 1.30 maar nu probeer ik toch voor 00.30 in bed te liggen. Ik hoef er pas om 8.30 in de ochtend uit maar das pas dit jaar. De jaren daarvoor moest ik vaak al om 7.00 opstaan en dan had ik net 5 uurtjes geslapen.
En dat deed ik dan 6/7 weken achter elkaar, en dan had ik vakantie die ik dan ziek doorbracht omdat mijn lichaam op is.

Het komt ook wel eens voor dat ik bijna de hele nacht werk aan een werkstuk ofzo die ik die dag moet afhebben. (hou me nooit aan de planning) En dat werkt niet. En ik kan vaak ook niet echt uitslapen in het weekend. Werk namelijk ook en slaap wel eens bij mijn pa en daar maakt mijn zusje me wakker om 9.00 in de ochtend.

Nee ik neem het me vaak voor maar het komt er nooit van.
Moet eerlijk zeggen dat ik er wel alleen last van heb als ik naar school moet, in de vakantie werkte ik en sliep ik ook maar 6/7 uurtjes maar was dan nooit echt moe. Raar eigenlijk.

Rylane
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 8:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben eigenlijk haast nooit moe. Alleen soms op vrijdag na een week hard werken.
Nu moet ik bekennen dat ik meestal redelijk op tijd naar bed ga. Want als ik slaap te kort kom ben ik echt niet te genieten. Dus het is uit zelfbehoud dat ik lekker op tijd naar bed ga.
Nu zie ik dat sommige mensen het zonde van hun tijd vinden om vroeg naar bed te gaan. Maar als je door laat naar bed gaan zo vaak moe bent heb ik ook maar weinig aan die extra tijd.
Mijn dag is veel leuker als ik niet moe ben!

Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 10:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Echt moe ben ik zelden, maar meestal ben ik wel een beetje moe. Ik ga ook altijd pas tussen 11 uur en half 1 slapen, terwijl ik de volgende dag om 5.30 weer uit moet.

De zondag heb ik om uit te slapen waardoor ik het allemaal wel aankan. Ik ben zo iemand de het best met weinig slaap allemaal wel voor mekaar krijgt.

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 10:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het rare bij mij is dus dat ik alleen moe ben als ik er vroeg uit moet, niet als ik laat naar bed ga. Ik kan een eeuwigheid opblijven, en dan ben ik nog niet echt moe, maar als ik er 's morgens op tijd uit moet dan voel ik me altijd moe en brak.
En dat is dus ook zo als ik wél op tijd naar bed ga. Al lig ik om 10 uur op bed, en ik moet er de volgende dag om 7 uur uit, dan ben ik nog moe en chagrijnig. Ik kan echt niet tegen vroeg uit bed, dan voel ik me altijd moe.

Daar tegenover staat wel, ik ben ook niet iemand die heel erg laat kan uitslapen. Ik hoor in de vakantie dat er mensen zijn die tot 12 uur of zelfs 2 uur in hun bed kunnen liggen. Dat kan ik dus niet, bij mij is 10 uur wel zowat het uiterste.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Vivian.
Oude Forumnaam: meligmijsje Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Vivian. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 11:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben best snel moe, heb totaal geen conditie. Dan maakt het ook bij mij weinig uit of ik er om 8 of om 1 uur inlig, maar na tien uur kan ik weinig anders meer dan kletsen en ergens online bezig zijn. Tuurlijk moet ik geen hele week achter elkaar om 1 uur naar bed, dat trek ik echt niet, maar voor een paar daagjes maakt het absoluut geen verschil. Sterker nog: gister was ik om 21:00 moe, toen sliep ik tot half 11 om vervolgens vrolijk weer op internet te gaan wegens te wakker zijn xD. Mijn biologische klok klopt dus van geen meter.

Ik kan ook wel lang uitslapen, maar met al die colleges komt het daar niet echt van xD, maar 11:00 is echt het uiterste dan.

Where your treasure is, there will be your heart also.

HPF: friendships will never die
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp