Auteur |
Bericht |
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 21:33 |
|
Een onderwerp dat ik zeer zeker de moeite waard vind om in een eigen topic te bespreken... De geaardheid van Dumbledore...
Want Rowling heeft gezegd: Dumbledore is Gay!
Wat vinden wij van deze informatie?
Let er op: Respecteer elkaars mening! Haatdragende reacties worden niet getollereerd!
Originele Tekst:
First, the biggest revelation of the night came when Jo revealed to her audience the fact that Albus Dumbledore is gay and had fallen in love with fellow wizard and friend, Gellert Grindelwald. This elicited a huge reaction and prolonged ovation. So much so, it promoted Jo to say:
The question was: Did Dumbledore, who believed in the prevailing power of love, ever fall in love himself? JKR: My truthful answer to you... I always thought of Dumbledore as gay. [ovation.] ... Dumbledore fell in love with Grindelwald, and that that added to his horror when Grindelwald showed himself to be what he was. To an extent, do we say it excused Dumbledore a little more because falling in love can blind us to an extend, but he met someone as brilliant as he was, and rather like Bellatrix he was very drawn to this brilliant person, and horribly, terribly let down by him. Yeah, that's how i always saw Dumbledore. In fact, recently I was in a script read through for the sixth film, and they had Dumbledore saying a line to Harry early in the script saying I knew a girl once, whose hair... [laughter]. I had to write a little note in the margin and slide it along to the scriptwriter, "Dumbledore's gay!"
"If I had known this would have made you this happy, I would have told you years ago."
She continued, explaining having to slip a note to the filmmakers during a script reading of the sixth film, "Harry Potter and the Half-Blood Prince," when a small reference was made to a girl Dumbledore was once attracted to had made it into the script. Jo also said after revelation: "Just imagine the fan fiction now." |
_________________ Severus R. Snape
We all Love HPF, don't we? |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 21:37 |
|
Yay ik ga nu nog een keer mijn mening geven. Ik vind dit echt zo geweldig dat dit verteld is. Ik dacht eerst dat het een grap was, en nu vind ik het echt helemaal super. Gewoon het feit al dat er een homoseksueel iemand in de boeken zit. Ik vond dat namelijk altijd al raar, want je hebt in het gewone leven ook wel homoseksuele mensen ertussen zitten. Daarom vind ik dit juist echt heel leuk. Voornamelijk omdat het Dumbledore is. Ik mocht hem echt nooit echt zo, maar hij heeft nu echt wat bonuspunten gekregen. Ik kijk nu echt heel anders naar hem, en dat allemaal op een positieve manier.
En we hebben nu gewoon een halve canon slash xD. Ik vind het echt geweldig. Al had ik ergens liever gehoort dat Luna lesbisch zou zijn. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 21:38 |
|
hey als eerste. (eva was me net voor )
Ja ik was zelf de eerste die de informatie poste in het topic over de chatsessies en intervieuws van rowling. Dus wist het al snel.
Ik ind het echt helemaal top dat perkamentus homosexueel is. Dat is weer een andere kijk op homosexuele mannen. Vaak worden die als verwijfd afgebeeld. maar perkamentus is een echte vent, en dapper. Hij weet waar zijn grenzen liggen. Ik vind het echt top. Heel onverwachts.
Rowling maakt hiermee een goed voorbeeld voor kinderen. iedereen vind perkamentus vanaf boek 1 goed,geweldig en aardig. Zo wordt het accepteren van homosexuele mensen veel beter. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 21:41 |
|
Het maakt mij dus echt geen donder uit wat zijn geaardheid is.
Het maakt voor mij het lezen niet leuker of minder leuk en ik vind het personage er niet opeens veel leuker door.
Voor mij is het gewoon "Dumbledore gay? .. ok. Whatever"
Al had ik het al wel verwacht trouwens. |
|
Patricia
The Ultimate HPFreak
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 21:46 |
|
ik had ook al gepost in het andere topic, maar nu nog maar een keer
Ik had dit dus echt niet verwacht, maar nu ik erop terug kijk, heb ik wel zoiets van: er zijn wel van die kleine aanwijzingen. (wat Eva postte in dat ander topic)
Ik heb er geen problemen mee, ik vind het zelfs wel cool.
Ik vind goed dat JK het pas op het laatst (dus als alle boeken uit zijn) vertelde, omdat, net wat Rhona zegt, het is een goed voorbeeld.
Maar denken jullie, dat de christenen die er al van overtuigd waren dat Harry Potter door de duivel is geschreven, nu nog meer comotie gaan maken over HP? |
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 21:50 |
|
@Patricia daar had ik ook al over na gedacht. Ach die christenen zijn al tegen HP dus veel erger kan het misschien niet worden. Ik denk niet dat je daar "bang" voor hoeft te zijn. Ze hebben nu alleen maar wat "betere argumenten" misschien om tegen HP te zijn. Maar er zullen altijd wel mensen zijn die tegen HP blijven. Ach volgens mij vinden de meeste fans dit nieuws alleen maar leuk, en dat is belangrijker ^^ |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 21:53 |
|
Let er op dat NIET ALLE Christenen tegen HP zijn. En dat er wel meer gemeenschappen anti zijn. Probeer net zoals niet alle Homoseksuelen over één kam geschoren willen worden, ook niet alle Christenen als één groep te zien. |
_________________ Severus R. Snape
We all Love HPF, don't we? |
|
|
|
Patricia
The Ultimate HPFreak
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 21:55 |
|
Ik weet het rudy, ik ben zelf ook christen, en voor homo's en voor HP, daarom had ik het over de christenen die er al van overtuigd waren
xD
Rudy says: was slechts ter verduidelijking om misverstanden te voorkomen... |
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 21:57 |
|
@Rudy ja dat weet ik. Ik ben zelf christelijk en absoluut NIET tegen homoseksuele mensen. Eigenlijk is mijn hele dorp christelijk en niemand is echt tegen homoseksualiteit. Ik had het meer over van die christenen die zeggen dat Harry Potter de duivel is. En dat wij allemaal naar de hel gaan omdat wij het lezen enzo. Zij hebben nooit een goede reden kunnen verzinnen waarom precies HP slecht is. Voornamelijk omdat de meesten van hun ook het boek niet gelezen hebben. Nu hebben ze een reden, want meestal zijn zulke mensen ook tegen homoseksualiteit. En dan gaan ze dat weer aankaarten dat HP jonge kinderen motiveert om homo te zijn ofzo.
Ik vind het net zoals Rhona inderdaad alleen maar een mooi voorbeeld. Dumbledore word goed afgebeeld. En jongeren kunnen hem nu als een voorbeeld zien. Ik zie dat juist als een goed iets ^^ |
|
|
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 22:07 |
|
Ow ik vind het wel grappig nieuws. xD Al ben ik niet heel erg verbaasd. Verklaard ook wel een beetje waarom ik Perkie nooit goed samen kon zien met een vrouw, hij is gewoon harstikke gay. xD
Najah het maakt hem niet leuker, of minder leuk, maar het is wel een leuk dat zulke dingen aan het licht komen. ^^
Dus tja, ik ben niet heel verbaasd ofzo. |
|
|
Bietje
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
128 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 22:27 |
|
Ik las het vandaag toevallig ergens anders en ik had eerst echt zoiets van 'Huh? Waar komt dat nu opeens vandaan?'
Maar als je er nu zo overnadenkt, verklaart het misschien wel waarom Dumbledore zich zo inliet met de Dark Arts in de tijd met Grindelwald. Liefde maakt blind xD
Wel een leuk weetje, zo achteraf, maar ik heb er verder eigenlijk niets mee. Ik ga de boeken nu niet ineens heel anders lezen en Dumbledore anders zien. |
|
|
|
Laeta
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 22:44 |
|
O, wat grappig. Inderdaad goed dat ze dit gezegd heeft, het is toch een goede afspiegeling van de werkelijkheid. Maar wel jammer dat het in de boeken nooit naar voren is gekomen, als je alleen de boeken leest kom je er niet achter.
alleen dit
Citaat: | "Just imagine the fan fiction now." |
IK kan nu onmogelijk Dumbledore nog als aseksueel zien, want ik vind Grindelwald/Dumbledore echt een best cool koppel. Maar Dumbledore blijft gewoon veel te oud, ik als er nu meer dumbledore slash komt *shudder*. Ik vind Dumbledore gewoon helemaal geen leuk karakter om te shippen, een zoenende dumbledore geeft me al kippenvel(en nee, niet op een goede manier). |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
|
|
Potterfreaky
Harry's secret lover
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 23:46 |
|
Ik vind het heel cool dat er nu eindelijk een canon slash is
Als je er op terug kijkt, lijkt het allemaal heel logisch...
Zijn 'relatie'met Grindelwald en zijn verdere zwijgen over dat hij Grindelwald ooit gekend had.
Wat ik ook wel cool vind van Rowling is dat ze er verder geen ophef over maakt; hij is gewoon gay in haar fantasie, klaar.
Ik ga verder niet anders over hem denken. Ik vond hem altijd al een leuk personage. |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
|
|
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 21, 2007 8:11 |
|
Leuk topic! ^^
Okay, dit had ik dus echt niet zien aankomen ... maar het is erg leuk! Ook al is Dumby veel te oud, Dumbledore/Grindelwald is een coole slash! Maar echt, Dumby hoorde bij de laatste mensen waarvan ik dacht: "Oh! Die is misschien gay!"
Niet dat ik iets tegen homoseksuelen heb, ze zijn hetzelfde als wij zijn, alleen vallen ze dan op hetzelfde geslacht ... maar goed, ik dwaal af. En ik ben het met Potterfreaky eens, ik ben blij dat ze er geen ophef over heeft gemaakt. Ik bedoel, als er in de HP-boeken stond: "Dumbledore's gay!" dan zou ik wel denken: "Huh?!" |
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 21, 2007 8:56 |
|
*gooit kat van schoot*
Hij zat steeds te enteren, zo kan ik geenr eactie typen (a)
Yay, buddy-news : D
I knew it, Machteld told me. XD
En ik vind het hip (:
Ik vind ook dat Rowling het heel leuk naar buiten brengt. alsof het heel vanzelfsprekend is, terwijl het voor veel fans wel van betekenis is.
Ik vind het wel zielig, dat Grindewald niet ook verliefd was =(
Het stond vanochtend zelfs in de Telegraaf op zondag, op de voorpagina zelfs o.O (mijn zusje brengt die rond)
O enne, nu valt Sevvie wel in het niets. Wat nou 38-year-old-virgin? 150-year-old-virgin *yeah* |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
|