Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: wie leest welke fantasy boeken Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: fantasy boeken zijn cool

ja!!!!
92%
 92%  [ 128 ]
nee!!!!!
3%
 3%  [ 5 ]
wat is fantasy?????
3%
 3%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 138

Auteur Bericht
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 13:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

*kijkt naar haar boekenplank*

Er staat bij mij een triologie over Torak en Wolf. Ik heb alleen het eerste deel nog maar uit, maar die was wel okee. Dat gaat over demonen enzo.
Nouja, Harry Potter dan. De kronieken van Narnia, het 1e en 2e deel. Hmm... PotC 2 staat er. Verder heb ik Nachtmerries zijn blauw gelezen. Ik vind Fantasy boeken wel leuk, ik ben van plan er nog veel meer te lezen.
Samen met mijn beste vriendin ben ik een boek aan het schrijven en dat is ook fantasy!

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Aislin
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 51 Sikkels

Aislin is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2007 17:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

wat ik op het moment allemaal lees is:

Arrow Harry potter
Arrow Het Rad Des Tijds Serie.
Arrow De Wicca Serie
Arrow De wetten der Magie Serie
Arrow vuurbaken Serie
Arrow Charmed Serie
Arrow Darren Shan
Arrow Narnia Serie
Arrow Lemony Snicket
Arrow De Cirkel Serie

Maar harry potter blijft mijn favo serie

SchadowCat
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

SchadowCat is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2007 19:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees altijd fantasy boeken (behalve voor school maar nu is school gedaan Very Happy )

- Harry Potter (J.K Rowling *duh*)
- De Wetten van de Magie (Terry Goodkind) *love love love*
- De boeken van Heugens, Smart en het Sterrenzwaard (Tad Williams)
- De boeken van Darren Shan (Darren Shan)
- The Symphony of Ages (Elizabeth Haydon)
- Stravaganza (Mary Hoffman)
- De Boeken van de Zieners (Robin Hobb)
- De Boeken van de Nar (Robin Hobb)
- De Boeken van de Zoon van de Krijger (Robin Hobb)
- De Boeken van de Levende Schepen (Robin Hobb)
- Kushiëls sage (Jacqueline Carey)
- .....

Dit zijn de voornaamste denk ik maar er zijn er nog veel meer maar die kan ik nu niet allemaal hier opnoemen, anders vul ik een hele pagina Razz

greetzz
ShadowCat

°-ShadowCat-°

Murderer
Murderer

CharlieWemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2007 21:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

- Harry Potter [Dôh]
- Narnia
- Torak en Wolf [Michelle Paver]
- Torak de zielzwerver [Michelle Paver]
- Lemony Snicket boeken [Lemony Snicket]
- LotR [Tolkien]
e.d.

Thuis lees ik bijna altijd Fantasy boeken en -als het mag van de leraar van het schoolvak waarvan je een boek moet lezen- ook.

Gryffspammer van het jaar!
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2007 21:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

SchadowCat schreef:
Ik lees altijd fantasy boeken (behalve voor school maar nu is school gedaan Very Happy )

- Harry Potter (J.K Rowling *duh*)
- De Wetten van de Magie (Terry Goodkind) *love love love*
- De boeken van Heugens, Smart en het Sterrenzwaard (Tad Williams)
- De boeken van Darren Shan (Darren Shan)
- The Symphony of Ages (Elizabeth Haydon)
- Stravaganza (Mary Hoffman)
- De Boeken van de Zieners (Robin Hobb)
- De Boeken van de Nar (Robin Hobb)
- De Boeken van de Zoon van de Krijger (Robin Hobb)
- De Boeken van de Levende Schepen (Robin Hobb)
- Kushiëls sage (Jacqueline Carey)
- .....

Dit zijn de voornaamste denk ik maar er zijn er nog veel meer maar die kan ik nu niet allemaal hier opnoemen, anders vul ik een hele pagina Razz

greetzz
ShadowCat

Jee, we lezen echt bijna hetzelfde(of ik heb gewoon te veel gelezen)Razz

De wetter der magie zijn inderdaad geweldig. Ben bezig in deze serie en ben nu bij deel 7/ Ik heb wel dat als ik één deel heb gelezen ik het weer helemaal zat ben(700 pagina's doen dat met me). Een paar weken later(en een paar andere boeken er tussen door) en dan begin ik weer aan het volgende deel.

Ik wil al tijden heugenis smart en sterrenzwaard lezen. Ik vond Anderland van Tad Williams echt geweldig en heb ook van de losse boeken, staartjagerzang en iets in de trant van bloemenoorlog erg genoten. Maar de bieb weigert het eerste deel te hebben, is altijd uitgeleend.

Darren Shan is ook nog steeds leuk. Al vind ik de nieuwe serie niet erg leuk, misschien omdat ik er te oud voor ben.

The symphonie of ages is erg mooi. Maar Rhapsodie is de belichaming van het woord mary sue. Ze is beeldschoon zonder enige imperfectie, een sterk karakter, ze is lief en behulpzaam naar anderen, ze is enorm machtig met haar muziek, komt uit een slecht milieu en wordt soort van koningin. Kan het nog erger. Haar twee reisgenoten maken in al hun lelijkheid en heerlijk originele karakters veel goed, vooral achmed(ik hou van die gast, echt waar). En het verhaal is ook goed.

En Robin hobb is gewoon een van de beste fantasyschrijvesters die ik ken. punt:P

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Lilytje
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 1 Sikkels

Lilytje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2007 10:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Fantasyboeken zijn echt mijn favoriet.. ik lees bijna niets anders..
Ik heb de Harry Potterboeken gelezen (duh), the Lord of the Rings, de Narniareeks, de Artemis Fowl boeken, de eerste twee boeken van Eragon (de derde is nog niet uit). Eragon is trouwens een echte aanrader..

Ik heb nog heel wat Fantasyboeken gelezen, maar daar kan ik nu niet op komen..

"Does it hurt?"
"Dying? Not at all."
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2007 11:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou de Harry Potter boeken zijn dus eigenlijk gewoon de enige fantasieboeken die ik lees. xD Verder heb ik nooit een andere fantasie-serie gelezen.

Nu lees ik sowieso niet zo heel vaak, dat scheelt al, maar ik heb ook geen behoefte om andere fantasie-series te gaan lezen. Als ik er aan zou beginnen zou ik het misschien best leuk vinden, maar ik kan me daar niet eens toe aanzetten. xD

All good things come to an end... Goodbye HPF.
SchadowCat
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

SchadowCat is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2007 20:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laeta schreef:

Jee, we lezen echt bijna hetzelfde(of ik heb gewoon te veel gelezen)Razz

De wetter der magie zijn inderdaad geweldig. Ben bezig in deze serie en ben nu bij deel 7/ Ik heb wel dat als ik één deel heb gelezen ik het weer helemaal zat ben(700 pagina's doen dat met me). Een paar weken later(en een paar andere boeken er tussen door) en dan begin ik weer aan het volgende deel.

Ik wil al tijden heugenis smart en sterrenzwaard lezen. Ik vond Anderland van Tad Williams echt geweldig en heb ook van de losse boeken, staartjagerzang en iets in de trant van bloemenoorlog erg genoten. Maar de bieb weigert het eerste deel te hebben, is altijd uitgeleend.

Darren Shan is ook nog steeds leuk. Al vind ik de nieuwe serie niet erg leuk, misschien omdat ik er te oud voor ben.

The symphonie of ages is erg mooi. Maar Rhapsodie is de belichaming van het woord mary sue. Ze is beeldschoon zonder enige imperfectie, een sterk karakter, ze is lief en behulpzaam naar anderen, ze is enorm machtig met haar muziek, komt uit een slecht milieu en wordt soort van koningin. Kan het nog erger. Haar twee reisgenoten maken in al hun lelijkheid en heerlijk originele karakters veel goed, vooral achmed(ik hou van die gast, echt waar). En het verhaal is ook goed.

En Robin hobb is gewoon een van de beste fantasyschrijvesters die ik ken. punt:P

Ach, we hebben gewoon allebei een hele goeie smaak wat boeken betreft Cool

Ik wordt het nooit zat om de wetten van de magie te lezen. Maar dan ook nooit. Hoewel het soms net iets te veel is om ze opnieuw te lezen maar toch lijk ik het iedere keer weer te doen. Rolling Eyes En nooit opgeven met deze boeken te lezen, anders krijg je er spijt van achteraf. Het wordt steeds beter en beter.... Very Happy Very Happy

Ik vind de nieuwe boeken van Darren Shan nog steeds leuk. Hij is gewoon een goeie schrijver (hoewel er veel betere zijn natuurlijk *kijkt heel subtiel naar Terry Goodkind en Robin Hobb* ) Zijn nieuwe reeks is denk ik gewoon anders dan zijn eerste. Iets...gruwelijker, denk ik, maar ik blijf hem goed vinden. Maar dat kan ook aan mij liggen Wink

Ik vind Achmed ook echt super. Geen idee waarom maar hij is gewoon...Achmed. And je hebt waarschijnlijk gelijk wat Rhapsody betreft maar ja, elk boek heeft zo zijn typetjes maar er zijn veel andere personages, zoals Achmed (groot gelijk *we love Achmed*), die er dan voor zorgen dat het helemaal niet erg is dat Rhapsody bestaat.

Robin Hobb: Helemaal mee eens. Ik spreek je niet tegen....

°-ShadowCat-°

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 101 Sikkels

Kyron is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 20:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Buiten de Harry Potter boeken heb ik ook de meeste Darren Shan boeken gelezen, de laatste 2 nog niet. Ik heb ook 2 boeken van Verboden & Verbannen gelezen. Ik vind ze wel goed, als je even zonder Potter zit. Zou ik die lezen. Het zijn elke keer boeken van een 2.5 cm - 4 cm dikte ofzo. Dus i Like them! Razz

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2007 18:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb buiten HP en Lotr weinig fantasy gelezen. Ik ben begonen in de wetten van de magie, maar daar kwam ik echt niet door. Ik heb het niet zo op zijn schrijfstijl al lijkt me het verhaal zelf wel interessant. Weet iemand of het in het engels beter is?

Daarnaast ben ik nu begonnen aan Eragon, waar van ik heb gehoord dat hij slecht is. Hij zou te cliche zijn enzo, teveel lijken op Lotr en Starwars. Op Lotr lijkt hij volgens mij niet zo echt, Star Wars heb ik nog nooit gezien dus voor mij is daat geen probleem.

Ook ben ik ooit begonnen aan rad des tijds, maar de schrijver is nu overleden, dus ik weet niet of ik voorlopig verder wil met deze reeks. Tot nu toe vond ik hem wel goed, en zeker orgineel.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Vivica
Oude Forumnaam: vivica Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Vivica is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2007 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
Ik heb buiten HP en Lotr weinig fantasy gelezen. Ik ben begonen in de wetten van de magie, maar daar kwam ik echt niet door. Ik heb het niet zo op zijn schrijfstijl al lijkt me het verhaal zelf wel interessant. Weet iemand of het in het engels beter is?

Nou, die heb ik eigenlijk alleen maar in het engels gelezen dus ik kan niet zeggen of het beter is. Wat mij trouwens best wel vreemd lijkt als het z'n schrijfstijl is die jou niet ligt daar schrijfstijl niet echt veranderd in een vertaling.
Maar zelf vond ik het een erg leuke serie en vooral het eerste boek, dat eigenlijk geheel op zichzelf staand is.

May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw
Chris.
King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2007 19:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vivica schreef:
A.Perkamentus schreef:

Nou, die heb ik eigenlijk alleen maar in het engels gelezen dus ik kan niet zeggen of het beter is. Wat mij trouwens best wel vreemd lijkt als het z'n schrijfstijl is die jou niet ligt daar schrijfstijl niet echt veranderd in een vertaling.
Maar zelf vond ik het een erg leuke serie en vooral het eerste boek, dat eigenlijk geheel op zichzelf staand is.

Ik had een stukje in het Engels gelezen dat ik wel leuk vond. Maar schrijfstijl veranderd inderdaad niet. Maar ik vond het hem een beetje langdradig soms, terwijl ik gehoord had dat hij minder langdradig was dan Jordan, die ik niet heel erg langdradig vond.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2007 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

CharlieWemel schreef:
- Harry Potter [Dôh]
- Narnia
- Torak en Wolf [Michelle Paver]
- Torak de zielzwerver [Michelle Paver]
- Lemony Snicket boeken [Lemony Snicket]
- LotR [Tolkien]
e.d.

Thuis lees ik bijna altijd Fantasy boeken en -als het mag van de leraar van het schoolvak waarvan je een boek moet lezen- ook.

Yay, een mede-Torak-lezer ^^
Ik moet deel 2,3 nog steeds lezen, maar ik heb ze wel op mijn boekenplank staan. Ik heb alleen nog zoveel te lezen.
Mja, eerst maar eens de boeken die ik voor school moet lezen.
*Ziet Serenade voor zich, iets waar dus geeeeen fantasy in zit*

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Vivica
Oude Forumnaam: vivica Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Vivica is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2007 19:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat dat langdradig vooral slaat op de lengte van de serie, wat je pas gaat merken als je een boek of 6 gehad hebt. Razz
Bij Robbert Jordan heb ik ook meer het gevoel dat het langdradig is dan bij Goodkind, maar ook de wetten hebben dat wel een beetje in de laaste 4 boeken ofzo. Probeer het gewoon, als het alsnog niet leuk blijkt kun je alsnog stoppen.

May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw
Chris.
King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2008 12:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Vivica:
Ik heb het eerder andersom, ik vind eerder Goodkind wat landradiger. Maar ik kan er eigenlijk niet heel veel overzeggen, omdat ik het boek nog niet eens uitgelezen heb.

Ik ben nu Jordan weer aan het lezen, de Wheel of Time serie dus. Ik ben bezig in het tweede boek, The Wheel of Time. Wat ik hier leuk aan vind is dat het wat politiek getinter wordt. Dat spreekt me wel aan. Weet iemand trouwens waar het Wheel of Time topic is gebleven? Ik kan hem iig niet meer vinden, dus is hij verwijderd?

16-08-2005 ~ 31-12-08
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp