Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Spieken Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Ikkuh-Me
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

Ikkuh-Me is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2007 19:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik spiek af en toe.. alleen als ik iets echt niet weet. meestal is dat bij geschieden/aardrijkskunde/engels..
laatst hadden we een toets van beeldende vorming(handenarbeid), daar zaten we dus met 4 aan een grote tafel, kon je heel makkelijk bij elkaar afkijken Very Happy, dus vaak de ander aanstoten dat die het blaadje moest omdraaien Razz.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Lizzy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 168 Sikkels

Lizzy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2007 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn vriendin en ik waren geniaal bij engels.

Ik leerde alles perfect, maar vergat altijd 1 of 2 woord(en) en zij leerde niet goed omdat ze het allemaal wist maar je moest de exacte betekenis van het boek geven.
Dus ik vroeg 1 á 2 woorden aan haar (zij fluisterde zoveel betekenissen en ik wist wel of de juiste ertussen zat) en ik keek op haar blaadje mee of ze de exacte betekenissen had.
Had ze dat niet schreef ik op m'n tafel XD het nummertje met antwoord en als de leraar kwam snel het blaadje erover. Wel tafel poetsen Razz en klein schrijven.

Maar....nu zitten we niet meer in dezelfde klas Laughing . Ik leer nu nog steeds de exacte betekenissen, maar zij zit in een klas waar je dat niet hoeft te doen, zo is het toch goedgekomen Very Happy

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 14, 2007 13:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Spieken doe ik niet. Ik heb het maar 2 keer in mijn hele schoolcarriere gedaan en dat was nog heel lang geleden. De eerste keer dat ik spiekte was volgens mij in het eerste leerjaar. Het was een toets van rekenen (zo heette wiskune nog in het lager onderwijs) en omdat ik gewoon niets begreep van hoe je die oefeningen maakt, heb ik stiekem op het blad van mijn buur gekeken. Dat meisje naast me was heel goed in rekenen en toen heb ik stiekem op haar blad gekeken... Zij was toen al klaar en was een boekje gaan lezen in het leeshoekje, dus ze kon niet kijken of ik op haar blad keek ofzo. Ik heb wel maar één iets kunnen invullen, de andere oefeningen had ik opengelaten of gewoon iets gegokt. Ik had er toch slechte punten voor dus dat spieken had niet veel uitgehaalt. De laaste keer dat ik gespiekt had was volgens mij in het derde leerjaar ofzo. Voor welk vak dat was weet ik niet. Verder heb ik niet meer gespiekt. Je haalt dan misschien goede punten om op je buur zijn blad te kijken, maar je word vroeg of laat toch betrapt. En als ze opeens ontdekken dat je een genie bent in Wiskunde terwijl je daar helemaal niet goed in bent... Nee, dan kan je het helemaal vergeten.

I'll do anything for you.
-0-lin-0-
Oude Forumnaam: lin aalderink Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 102 Sikkels

-0-lin-0- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 14, 2007 17:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Spieken doe ik ook zeker niet je leert er verder niks van en als die persoon het fout heeft heb jij dat ook fout dus het is ook nog onzinnig eigenlijk Rolling Eyes, ik doe dat dus echt niet.

Maar andere mensen uit men vorige klassen die deden het wel een paar keren die waren dan ook betrapt en hebben dan een fikse straf gekregen Twisted Evil whahaha wat had ik toen gelachen zeg Laughing.

Maar goed spieken doe ik dus echt niet Wink

I Love Reptiles love
Zijn echt prachtige en mooie beesten Very Happy
NeverLetGo
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

NeverLetGo is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2007 20:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb (denk ik) nog nooit gespiekt.
Gewoon omdat je jezelf er in feite zelf mee straft.
Ik betrap er wel eens mensen op als ze gewoon staan af te lezen van een ander blad tijdens een toets.
Je hebt dan ook van die leerkrachten die dat gewoon toelaten, maar gelukkig zijn er ook nog die wél een oogje in het zeil houden.

Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 230 Sikkels

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2007 18:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tuurlijk spiek ik wel eens, (dom woord is dat btw -_-) lijkt me logisch Razz Maar het is niet dat ik dat altijd doe ofzo hoor, meestal leer ik zelf ook wel een beetje...

FanFic
FanArt
PC-Crea
hezter
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

hezter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 23, 2007 20:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja,,bij ons zijn ze echt heeeeeeeeeeel streng..als je ook maar 1 keer iets doet wat ook maar lijkt op spieken krijg je al een 1,,en bij de meeste leraren als je praat ook anders krijg je er bij sommigen al een punt van af als je ook maar 1 woord zegt..maargoed ik ben nog nooit betrapt.. Rolling Eyes

Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2007 19:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja, ik spiek wel eens, ja.
Niet erg veel, want de meeste leraren zijn erg streng en als ze het zien heb je gelijk een 1.
Dit schooljaar heb ik nog niet gespiekt, maar dat zal vast wel een keer gebeuren.

Je hebt dat gepraat van''Daar leer je niks van''
Nou en? Sommige dingen hoef je echt niet je hele leven lang te weten hoor. Wat maakt het mij nou uit wat Osmose is? Over een paar maanden weet ik daar niks meer over en hoef ik er ook niks meer over te weten. Ja, misschien met tentamens of examens, maar dan ler ik het wel nog een keer. Het gaat mij erom dat ik eem goed cijfer haal en niet blijf zitten ofzo...

Dus ja, ik spiek wel eens Smile

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2007 23:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Over streng zijn gesproken. Vaak zeggen de meesten leraren het omdat ze gewoon niet willen dat mensen gaan spieken. Er zitten inderdaad heus wel wat leraren bij die je meteen één 1 geven. Maar er zitten ook wel leraren bij die dan gewoon zeggen dat je het moet inleveren, en mag je als je geluk heb een paar minuten inhalen in de pauze als ze goeien zin hebben. Tenminste zo werd het wel eens bij ons op school gedaan.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Stefanovic
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Stefanovic is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 26, 2007 16:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Spieken als in afkijken bij iemand anders doe ik niet, maar heb in de tweede/derde wel een aantal keer spiekbriefjes gebruikt (of bij godsdienst gewoon m'n boek neergelegd, die vent zag het nooit). Nu gebruik ik meestal m'n rekenmachine waarin ik zo ongeveer alles wat ik moet weten zet. Mag ik dan alleen gebruiken bij M&O, economie en wiskunde, maar dat zijn dan wel weer slechte vakken van mij.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp