Auteur |
Bericht |
RemusWeerwolf
3e jaars
Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 13:58 |
|
Hallo,
Ik vind dus dat Harry overdreven aardig over Sneep is gaan doen. Hij is inderdaad aan de goede kant, hij hield van zijn moeder en riskeerde zijn leven meerdere keren. Dat verdient inderdaad wel een aardige reactie. Maar Sneep is nog steeds de man die toch altijd een hekel aan Harry had en hem verkeerd behandelde, hij haatte zijn vader en misschien gaf hij dan wel om Lily, maar het kon hem niks schelen dat haar zoon en echtgenoot vermoord zouden worden.
Ik vind het dus overdreven dat Harry zijn zoon meteen Severus als middelnaam geeft en tegen hem gaat zeggen dat het de dapperste man was die hij ooit heeft gekend. Hij mag best Sneep wat aardiger vinden, maar dit gaat mij te ver. Hij had zijn zoon veel beter Albus Sirius of Albus Remus kunnen noemen. Tenslotte waren zij ook heel dapper en waren zij altijd een goede hulp en vriend voor Harry.
Ik vind het trouwens wel super dat hij zijn zoon Albus heeft genoemd. Perkamentus verdient dat ook echt.
Maar goed, wat vinden jullie? |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 14:01 |
|
Nou ja Harry kwam erachter dat Snape al die tijd verliefd is geweest op zijn moeder. Dus hij heeft al een goede smaak qua vrouwen. xD En Snape heeft veel op het leven gezet om Lily en dus ook Harry te redden. Als Slytherin was hij een behoorlijke dappere man. Ga jij maar even voor dubbelspion spelen. Dat lijkt mij heel moeilijk. Voornamelijk bij iemand zoals Voldemort. Hij was wel heel erg dapper, en ik vind het juist heel erg lief dat zijn zoon ook de naam heeft van Severus. Dat laat echt zien dat Harry vergevingsgezind is, en dat hij Severus dankbaar is. Ik vond het juist een lief gebaar.
Het is daarbij inderdaad wel raar dat er niks vernoemd is naar Remus en Sirius ja.. Zij hebben ook veel voor Harry betekend. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 14:05 |
|
Nou in eerste instantie vond ik het ook een beetje vaag. Eigenlijk had ik ook verwacht dat de kinderen eerder naar Sirius en/of Remus zouden worden vernoemd.
Maar ik denk dat Rowling juist een vernoeming naar Snape heeft gedaan, om te laten zien dat Harry nu wel heeft begrepen wat Snape eigenlijk allemaal voor hem heeft gedaan. En dat hij over zijn haat voor Snape heen is, en hem nu wel respecteerd. |
|
|
Nevodeon
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 14:27 |
|
Ik vind het nog steeds belachelijk. Zowel Dumbledore als Snape verdienen die eer niet.
Dumbledore is de laatste tijd erg onduidelijk geweest. Het lijkt me logisch dat hij niet kon vertellen dat Harry dood moest, dus dat begrijp ik ook wel, maar hij heeft veel meer niet verteld. I hate it.
Over Snape nog niet eens te beginnen. De man heeft Harry's leven tot een hell gemaakt vanaf zijn eerste schooldag. Bijna 7 jaar lang heeft Harry een bloedhekel aan die man gehad. Plots hoort hij dat Snape wel om hem gaf, en plots zijn die 7 jaar vergeten? Ik vind het belachelijk.
Het is dan misschien ook wel dapper dat Snape als dubbelspion heeft gewerkt, maar dat was het minste wat hij kon doen. Hij heeft Lily en James verraden aan Voldymor', dus dan is zoiets toch een kleine dienst?
Albus Severus had beter Sirius Remus kunnen heten, ofzo. Die heeft hij niet/heel kort gehaten. Die hebben veel voor hem betekend. Dat zou logisch zijn. |
_________________ My use and value unto you
Are gauged by what you have to do
I mark the hours every one
Nor have I yet outrun the sun
Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it.. |
|
|
|
RemusWeerwolf
3e jaars
Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 14:35 |
|
Nevodeon schreef: | Ik vind het nog steeds belachelijk. Zowel Dumbledore als Snape verdienen die eer niet.
Dumbledore is de laatste tijd erg onduidelijk geweest. Het lijkt me logisch dat hij niet kon vertellen dat Harry dood moest, dus dat begrijp ik ook wel, maar hij heeft veel meer niet verteld. I hate it.
Over Snape nog niet eens te beginnen. De man heeft Harry's leven tot een hell gemaakt vanaf zijn eerste schooldag. Bijna 7 jaar lang heeft Harry een bloedhekel aan die man gehad. Plots hoort hij dat Snape wel om hem gaf, en plots zijn die 7 jaar vergeten? Ik vind het belachelijk.
Het is dan misschien ook wel dapper dat Snape als dubbelspion heeft gewerkt, maar dat was het minste wat hij kon doen. Hij heeft Lily en James verraden aan Voldymor', dus dan is zoiets toch een kleine dienst?
Albus Severus had beter Sirius Remus kunnen heten, ofzo. Die heeft hij niet/heel kort gehaten. Die hebben veel voor hem betekend. Dat zou logisch zijn. |
Helemaal mee eens.
Alleen vind ik dat Albus deze eer wel verdient. Maar verder vind ik Sirius en Remus dapperder dan Sneep en zo zijn er wel meer die ook dapperder zijn.
Sneep heeft al het "goeds" gedaan alleen voor Lily en niet voor Harry of wie dan ook.
Hij is dan wel goed en is ook wel dapper, maar nu wordt er te overdreven gereageerd.
Ineens is Sneep de grote held en mag niemand meer kwaad over hem spreken. Ik vind het verraad van Harry dat hij zegt dat Sneep de dapperste man is die hij ooit gekend heeft. Ik snap dat hij Sneep nu een stuk aardiger vindt, maar zo vergeet hij Sirius, Remus en alle anderen die Harry hebben gesteund en hem hebben geholpen te vechten tegen Voldemort.
Dus ik vind: Albus is een goede keuze, maar Severus vind ik niet kunnen. |
|
|
|
|
Yori87
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
153 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 15:10 |
|
Ik vond het ook een beetje vreemd. Buiten dat het ouderwetse namen zijn is het een beetje overdreven. Ik vind niet dat Sneep en Dumbledore de eer niet verdienen, want beiden hebben goede dingen gedaan. Maar het is een beetje te om de kids naar ze te vernoemen!
Ik had ook verwacht dat Harry zijn kids naar Sirius en Remus zou vernoemen. Hoewel ik verwacht dat James Jr's tweede naam Sirius zal zijn. En gezien Harry met Ginny getrouwd is had ik zeker wel gedacht dat ook Fred vernoemd zou worden. (Bijv James Sirius en Remus Fred ofzo).
Maar goed, Rowling heeft waarschijnlijk willen laten zien hoe Harry over Albus en Severus denkt. |
_________________ "You're a prefect? Oh Ronnie! That's everyone in the family!" "What are Fred and I? Next door neighbours?"
''There's no need to call me 'sir', Professor.''
'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge." |
|
|
|
-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 15:21 |
|
Ik ben het ook wel eens met Nevodeon. Ook ik dacht wel dat er een kind Sirius zou heten. En vind ik ook de namen van die kinderen niet zo leuk, omdat het net lijkt of Ginny er niks mee te maken had.
Ik had ook wel een naam van een Weasley verwacht of gewoon een naam dat niks met het verhaal te maken had. Zoals bij Ron en Hermione. |
_________________ Buffy: So let me get this straight. You're... Dracula, the guy, the Count?
Dracula: I am.
Buffy: And you're sure this isn't just some fanboy thing?
'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat. |
|
|
|
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 15:27 |
|
Ja, ik vond het wat vreemd, maar ik vind het wel leuk, eigenlijk. Snape heeft veel voor Harry gedaan, vind ik. En daar mag wat voor terug gedaan worden. En daarbij klinkt Albus Severus gewoon leuk .
Nee, ik vind het niet een overdreven reactie., alleen ietwat onverwacht. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 15:27 |
|
Ja inderdaad dat heb ik volgens mij ook wel eerder gezegt. Of in ieder geval gedacht dat ik het raar vind dat blijkbaar Ginny helemaal geen inbreng heeft gehad in de namen.
Ik blijf erbij dat het inderdaad wel raar is dat (voornamelijk) Sirius niet vernoemd word. Maar aan de andere kant vind ik het heel vergevingsgezind van Harry. Zo laat hij echt zien dat hij op zijn moeder lijkt. Lily had dat denk ik ook zo gewild. Zij zag ook altijd het goede in mensen en was ook vergevingsgezind. Ik denk dat JKR het voornamelijk gedaan heeft om te laten zien dat Harry Snape dankbaar was. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 15:42 |
|
Albus heeft de eer wel verdient. Wat hij ook allemaal gedaan heeft, hij heeft zo'n belangrijke rol gespeeld in Harry's leven. Harry kon altijd bij hem terecht, Albus heeft hem op weg geholpen met de Horcruxes, etc.
Snape is erg dapper door z'n rol van dubbelspion, in boek 2 heeft hij Harry ook verdedigd, en dat is maar één voorbeeld. Snape heeft constant z'n leven gewaagd voor Harry, heeft vreselijke dingen moeten doen. Akkoord, hij deed het voor Lily, maar hij kon ook gezegd hebben: "So what, ze is dood." Ik vind dat hij het echt wel verdient.
Toch heb ik op het laatste gestemd; de namen zijn gewoon niet van deze tijd. Ik ben het ook eens met Witch_Eva en -->innie<-- dat het lijkt alsof Ginny helemaal niet mocht meebeslissen in de namen. Haar broer is ook gestorven... waarom geen Fred dan? Ook had ik echt Sirius verwacht, dat was de beste vriend van zijn vader. Toch vind ik Sirius niet dapperder dan Snape. Ik vind dat Harry gelijk heeft als hij zegt dat het de dapperste man was die hij kende (dit betekent namelijk niet dat Snape de énige dappere man was die hij gekend had). |
|
|
fawkes_the_phoenix
4e jaars
Verdiend:
237 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 16:14 |
|
Ik vind het wel wat overdreven... Als ik Harry was, had ik na het zien van Snapes herinneringen wel meer begrip voor hem gekregen, maar ik had hem nooit vergeven dat hij Lily en James aan Voldemort verraadde. En dan ook nog vragen aan Voldemort of hij alleen Lily's man en zoon wil doden en haar niet. Uiteindelijk heeft Snape wel de goede kant gekozen, maar alleen om Lily. Daarnaast was hij ook een verschrikkelijke leraar, niet alleen tegen Harry maar ook tegen Hermione en Neville die dat helemaal niet verdienden. Maar ja, kennelijk is Harry vergevensgezinder dan ik |
_________________ "Harry is the best hope we have. Trust him." |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 16:56 |
|
Ik vond het gewoon belachelijk. Hij heeft Snape nooit gemogen en nu opeens noemt hij zijn zoon zo. Flauwekul zeg.
Ok, hij is misschien anders over Snape gaan denken maar dit is belachelijk.
Ik zou ook eerder aan Remus of Sirius ofzo denken. Des noods een van de Weasley's. Maar dit gaat er bij mij niet in. |
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 17:46 |
|
Ik vind het niet erg dat hij albus en severus de eer heeft gegeven, want ik vind wel dat ze het verdienen. Maar ik vind Albus een vreselijke naam voor een kind uit deze tijd. Severus vind ik nog wel kunnen, want het heeft iets magisch. Maar toch had hij het beter naar Sirius kunnen noemen, want die betekend meer voor hem dan Snape ooit gedaan heeft. Dus het is wel een beetje vaag, maar de gedachte erachter vind ik wel mooi. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
|
|
Perijn
Marauder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 18:24 |
|
Nevodeon schreef: | Over Snape nog niet eens te beginnen. De man heeft Harry's leven tot een hell gemaakt vanaf zijn eerste schooldag. Bijna 7 jaar lang heeft Harry een bloedhekel aan die man gehad. Plots hoort hij dat Snape wel om hem gaf, en plots zijn die 7 jaar vergeten? Ik vind het belachelijk.
Het is dan misschien ook wel dapper dat Snape als dubbelspion heeft gewerkt, maar dat was het minste wat hij kon doen. Hij heeft Lily en James verraden aan Voldymor', dus dan is zoiets toch een kleine dienst? |
Plotseling?? Volgens mij volg je de tijdlijn niet helemaal meer: Severus is in 1996 vermoord, Albus Severus word ik +/- 2006 geboren: daar zit toch echt 10 jaar tussen, en als het plots was, hadden ze hun eerste zoon, James naar Severus vernoemd!
Ik vind het echt niet zo raar dat Harry zijn zoon naar Albus en Severus wordt vernoemd, zeker als je het groter plaatje bekijkt, wat meestal beter lukt na een aantal jaar is Severus een zeer grote held geweest die zich toch "achter de schermen" zich voor Harry heeft ingezet.
Albus is natuurlijk omdat Perkamentus Harry altijd heeft geholpen in met het ontdekken van zijn krachten.
Albus is inderdaad wel een ouderwetse naam, maar hij wordt door iedereen Al genoemd, wat waarschijnlijk zijn roepnaam is, Al vind ik zelf niet zo ouderwets klinken! |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home." |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 18:33 |
|
Even een datum veranderen. Severus is in 1998 vermoord. Boek 7 speelt zich namelijk af in 1997/1998. (Harry is namelijk 17 jaar en word aan het eind van het schooljaar 1. Het epiloog speelt zich af op 1 september 2017 dan, omdat het 19 jaar later is. Albus was toen dus 11 jaar oud omdat hij net naar school gaat. Hij is dus geboren inderdaad geboren in 2006. Er zit dan 8 jaar verschil in van Snape's dood totdat het kind geboren word. |
|
|
|
|