Auteur |
Bericht |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 16, 2007 21:10 |
|
Aangezien er veel mensen op het forum momenteel naar Domino Day kijken, heb ik besloten om er een topic over te openen. Als er geen animo is kunnen de heren en dames van de crew hem sluiten ^^
Wat is Domino Day?
Domino Day is een wereldrecordpoging voor het grootste aantal vallende dominostenen opgezet door één groep mensen. Het huidige record staat op 4.079.381 dominostenen. Het werd gevestigd op 17 november 2006 door de bouwers van Domino Day, onder leiding van Robin Paul Weijers.
De 4.500.000 stenen die vanavond moeten vallen zijn in 8 weken tijd opgezet door bouwers uit 11 verschillende Europese landen, onder andere: Nederland, Letland en Groot Brittanië. Sinds 1974 zijn er al meerdere mensen begonnen met het verbreken van het wereldrecord. Het huidige wereldrecord is in Nederlandse handen en is gevestigd in 2006. Dit jaar zal er weer een wereldrecord poging worden gedaan. In Leeuwarden zullen er 4.500.000 stenen moeten omvallen. Sinds een aantal jaar zijn er Builders Challenges, dit houd in dat de bouwers zelf in het veld een aantal dominostenen neer moeten zetten. Dit doen ze zodat de lijn die richting hun gaat verder kan.
Wat vinden jullie van Domino Day? Vind je het leuk om naar te kijken of zap je weg? Ik zelf vind Domino Day onwijs interessant en spannend. Elk jaar hebben ze een nieuw, mooi en verfrissend thema. Daarnaast is het elk jaar de vraag of het wereldrecord verbroken wordt. |
Laatst aangepast door Kevin. op Vr Nov 16, 2007 21:22; in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten
|
Geplaatst:
Vr Nov 16, 2007 21:20 |
|
Ik kijk op dit moment Domino Day. In principe vind ik het altijd heel leuk. Het zijn altijd hele spectaculaire dingen en het is gewoon mooie tv. Het is spannend en ik zit altijd in de zenuwen. Het is altijd erg mooi en goed gedaan.
Ik irriteer me wel altijd heel veel. Als eerste is het verschrikkelijk irritant dat het uren duurt voordat dat steentje nou eindelijk wordt omgetikt. Dan heb je ook nog dat gezeur van Nens, en nog erger, Hans kraaij Junior ertussendoor. Bovendien nog het hoogtepunt van irritatie: die verschrikkelijk domme belspelletjes. Die zijn echt veel te makkelijk. Als ze nu wat moeilijker waren, had ik het totaal niet erger geworden. Maar dan dat: "welke dominosteen past op de plek van het vraagteken?" En dan hebben ze ook nog het lef om te zeggen "Let u op, het gaat snel hoor!"
Maar goed, weer even over het programma zelf. ^^" Ik vind het echt zo verschrikkelijk knap dat ze dat allemaal kunnen bouwen, en dat binnen acht weken! Er gaat zo veel rekenwerk aan vooraf. En toch werkt het allemaal. Respect voor die bouwers hoor. |
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 16, 2007 21:24 |
|
Ja ik vind het echt heel leuk. xD Altijd weer die spanning iedere keer, ik vind het wel boeiend om naar te kijken. ^^ Als ik thuis ben kijk ik het eigenlijk altijd. Ik heb het nu al een paar jaar achter elkaar niet kunnen zien, maar nu ben ik thuis en ik kijk het dus nu. Wat wel gezellig is, want de halve chat kijkt ook. ^^
Het wordt ook ieder jaar weer mooier, en ik vind het knap dat er mensen zijn die daar geduld voor hebben. En ook hoe ze ieder jaar weer iets groters en aparters verzinnen. =)
Het enige wat me ergert is die miep met dat belspel tussendoor, zo annoying, en te simpel voor woorden. xO |
|
|
*Tessie*
4e jaars
Verdiend:
196 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 16, 2007 21:28 |
|
Jaaa, Domino Day is leuk! Alleen jammer van dat mens met haar bel & win spelletje ertussendoor. Zo vreselijk vervelend is dat, te simpel om te gaan bellen en alleen maar overdreven enthousiast voor de camera gaan vertellen dat het misschien wel eens moeilijk zou kunnen zijn... * zucht *
Maar het is gewoonweg prachtig hoe die mensen het voor elkaar krijgen om zo'n dominoveld in elkaar te zetten, en het te laten werken. Pff, dan moet je ook geen kort lontje hebben, wil je dat kunnen doen xD
Ik vond by the way dat optreden van Katie Melua tussendoor wel mooi, het was een goed nummer dat ze zong.
xx Tess |
_________________ Live your life and like your life!^^ |
|
|
|
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 16, 2007 23:46 |
|
Ik zal nog niet vertellen om het record gebroken is of niet, aangezien er mensen nog zijn die de samenvatting van Domino Day 2007 willen zien morgenavond. Maar, ik heb voor de liefhebbers een filmpje met de hoogtepunten van Domino Day 2005 en 2006:
Domino Day 2005 deel 1
Domino Day 2005 Deel 2
De overige delen zijn te vinden op youtube ^^
Domino Day 2006 |
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 16, 2007 23:58 |
|
SPOILERS! | [selecteer] Aaaargh even mijn frustraties kwijt. xD Niet gehaald! Voor het eerst in eeuwen. Maar echt ze namen teveel onnodige risico's dit keer, het was echt niet meer normaal.
Zeker die op het laatst, dat was onder normale omstandigheden al bijna niet te halen, laat staan met die stress. Ik hoop dus in ieder geval nu dat meneer Whotshisname ervan geleerd heeft, en de volgende keer een beter balans zoekt tussen spanning en het willen verbreken van het record.
Aaaaargh. Ook triest voor de bouwers, al dat werk voor niets. =( [/selecteer] |
|
|
|
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 13:22 |
|
Haha. xD Dominoday vind ik wel meevallen. Ik heb het niet gekeken omdat ik niet veel zin heb zolang een tig aantal blokjes zien vallen. Domino op zich kan wel leuk zijn, maar het is (volgens mij) redelijk saai om te kijken. Al mag het zo spectaculair zijn. Ik bewonder really de mensen die de moed en geduld ervoor hebben om zoveel dominoblokjes te zetten. Ik zou het niet kunnen. En zeker niet als je dan bv. bij je voorlaatste gezette blokje perongeluk alles omver tikt. Maar over gisteren-
SPOILERS! | [selecteer] En ik heb gehoord dat er müüg veel fouten zijn gebeurd. You know, dat er veel gestopt is enzo. Dat lijkt me zonde. Tot gisteren wist ik niet wat de bedoeling van Domino Day was, maar ik vind het wel zielig dat ze het record van zoveel aantal blokjes niet gehaald hebben. [/selecteer] |
|
|
|
|
|
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 19:16 |
|
SPOILERS! | [selecteer] Geen wererldrecord dit jaar. Dat is voor het eerst in negen jaar, maar het zat er wel aan te komen. Aangezien er teveel bleef staan en er onnodige risico's werden genomen. Ik hoop dat Robin Paul Weijers volgend jaar een betere balans weet te vinden tussen spanning en het willen verbreken van het record. Maar ondanks het niet hebben gehaald van het record zaten er dit jaar wel hele mooie dingen tussen, zoals de draak en de tempel. Het is wel rot voor de bouwres, aangezien ze er 2 maandan lang hard aan hebben gewerkt. [/selecteer] |
Het aantal omgevallen dominostenen is dit jaar: SPOILERS! | [selecteer] 3.671.465, het wereldrecord van 2006 is dus niet verbroken. [/selecteer] |
Op naar Domino Day 2008 ^^ |
Laatst aangepast door Kevin. op Za Nov 17, 2007 20:21; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 20:17 |
|
SPOILERS! | [selecteer] Wow ik hoor nu pas dat het niet gelukt is. Ik kon het niet kijken. En ook al kon ik het dan weet ik niet of ik het gedaan zou hebben. Maar het is wel rot dat ze het niet gebroken hebben. Ze hebben er inderdaad heel lang aangewerkt dus dan moet het ook wel frustrerend zijn.
Aan de andere kant is dit ook alleen maar mooi. Normaal was het altijd zo voorspelbaar. Er vallen wat steentjes om en voila er is weer een wereldrecord. Nu hebben ze in ieder geval laten zien dat het niet altijd hoeft te lukken. Het was vast wel spannend, en zo wordt het ook spannender voor de volgende keren. Want ik kan me nooit herinneren dat ze het een keer niet gehaald hebben. [/selecteer] |
|
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 20:28 |
|
Ik heb het niet gezien. Ik vind er ook niet veel aan.
Wat is er leuk aan om naar stenen te kijken. Ik geef toe dat het best mooi gemaakt is maar verder geef ik er niets om.
Wat ik me trouwens wel afvraag .. hoe weten ze nou of het record gehaald is of niet. Tellen ze dat steen voor steen? lijkt me niet maar hoe doen ze het dan? |
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 21:40 |
|
Dat wordt geteld met sensoren ofzo, dat er een signaal uitgaat per steentje dat gevallen is? Dat dacht ik toch.
Ik vind het wel leuk om er af en toe een deeltje van te zien, maar ik kan er niet de hele tijd naar kijken. Ik vind het wel altijd heel erg voor de makers als er dan een steentje niet valt, dan leef ik helemaal mee.
Ook dit jaar waren er weer prachtige velden bij, maar ook velden waarvan ik dacht "is dit het nu?" |
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 21:59 |
|
Dus als er een steentje stuitert zijn er 2 ipv 1 gevallen?
Ik keek het vroeger wel vaak. Het stond bij ons thuis er altijd op maar nu ik (al lang) niet meer thuis woon kijk ik het gewoon niet meer.
Ik heb wel wat beters te doen als ik eerlijk ben.
Ach, misschien dat ik volgende keer wel kijk .. of niet |
|
Camisado
Huffelpuf Aanvoerder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 22:38 |
|
Ik vind Domino Day echt geweldig om te kijken! =D De spanning die het met zich mee brengt en alle thema's die ze er bij bedenken; geweldig! Maar ik erger me echt heelmaal dood aan de reclames. Ik heb hier al genoeg mensen gehoord over het belspelletje -waar ik het helemaal mee eens ben-, maar nog niemand over de reclame, terwijl die net zo bloed irritant is. Elke vijftien minuten heb je weer een reclame blok. Zo annoying...
SPOILERS! | [selecteer] En nu even over gisteren ^_^ Het thema van deze keer vond ik ook weer zeer mooi, met mooie passende velden. Ze hebben het inderdaad wel heel erg moeilijk gemaakt deze keer, maar dat was ook wel weer een uitdaging. Al had ik meteen in het begin al het gevoel dat ze het record niet gingen halen, vond ik het toch super om te zien. En die blikken van de bouwers als iets niet omvalt is echt sneu :[ [/selecteer] |
Volgend jaar ben ik weer een trouwe kijker! =D |
_________________ well there's a million other girls who do it just like you.
looking as innocent as possible to get to who,
they want and what they like it's easy if you do it right.
Well I refuse, I refuse, I refuse! |
|
|
|
Tiez
1e jaars
Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 18:31 |
|
Aangezien er vrijdag (as always) weer eens niets boeiends op tv was, stond Domino D-Day er wel op hier. Het was voor mij meer wat achtergrond geluid, want was met andere dingen bezig. Af en toe heb ik wel een glimp van de uitzending meegekregen. Ik vond het eigenlijk een veredeld belspel. Bleeeegh wat kwam dat mens met die ubersimpele stupifying dominosteentvragen vaak voorbij zeg!!
Op zich is het best leuk om de verschillende domino-velden te zien vallen, maar het gedoe er omheen is gewoon irritant en ook og vrij slecht: Nance mag serieus nooooit meer een live-uitzending doen, SBS!!! Lichtpuntje was dan nog de verschijning die Katie Melua heet. Ze leek ook oprecht geinteresseerd enzo. Ik vond het verder allemaal zeker geen live-uitzending (ook nog internationaal uitgezonden!!) waard. Beter gewoon een samenvatting van een half uurtje van vallende steentjes maken en dat domme belspel gewoon om half vier 's nachts, scheelt een hoop ergernis |
_________________ Das lang niet gek! |
|
|
|
Shiralee
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 20, 2007 13:50 |
|
Haaaaah omg, ik heb echt een verschrikkelijke haat aan Domidoday. X"D Sorry dat moest ik even kwijt, ik vind zelf domino steentjes zeg maar nog wel leuk maar dat dominoday O__o' onbegrijplijk. Ik zou er gek van worden, en Jong Oranje was ook op TV. X"] Maar ik vind het zo'n onzin en ik word er gewoon gek van - dat moest ik even zeggen. |
|
|
|
|
|