Auteur |
Bericht |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 21, 2007 14:54 |
|
Sirius Zwarts schreef: | De AK vloek is een zeer geavanceerde vloek, zoals Dolleman al zei in het vierde boek, je moet er veel kracht voor hebben. Ik denk dat Krinkel gewoonweg niet genoeg kracht had op een goede AK vloek uit te spreken die ook dodelijk was, dan ga je natuurlijk over op andere maatregelen. |
Dat ook. Ik denk dat je daar zeker een punt heb. Krinkel is maar een middelmatige tovenaar met niet veel tovertalent. Hij zal er inderdaad gewoon geen power genoeg voor hebben.
En ik denk ook dat Voldemort dat niet wilde riskeren. Als het weer fout gaat heeft hij weer geen lichaam. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
|
|
*syrra*
Dreuzel
Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 02, 2007 19:04 |
|
Anders was het boek zo snel uit denk ik
nee just kidding;
denk dat het komt omdat krinkel het niet durfde hij had de kracht er niet voor om het te doen... Hij was te zwak zoals voldemort zou zeggen, hij had nog teveel medelijden anders dan had hij van de situatie allang gebruik gemaakt... |
_________________ "Voor een goed ontwikkelde geest is de dood gewoon het volgend avontuur"
"Je bent niet bang voor het donker maar je bent bang voor het onbekende"
copyright; Dumbledore |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 02, 2007 19:40 |
|
Voldemort is veel te trots om die zwakke Krinkel Harry te laten doden.
Voldemort parasiteert op Krinkel om zo krachten te winnen én Harry in de gaten te kunnen houden. Eenmaal hij krachtig genoeg was, dan wilde hij Harry zelf vermoorden. |
|
|
James Potter
Dreuzel
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 03, 2007 15:43 |
|
Dit vind ik het domste topic van 't hele forum.
Als je steen der wijzen echt goed hebt gelezen staat er dat Krinkel harry eerst te lijf ging en later probeerde hij harry met z'n toverstok te doden ook wordt beschreven dat harry hem aankraakte zodat hij de vloek niet uit kon spreken(Want krinkel voelde dan pijn).
Dus krinkel heeft wel degelijk geprobeerde de ak vloek te gebruiken alleen harry bezorgde hem te veel pijn om dat te doet |
_________________ Harry Potter FaN
Laatst aangepast door James Potter op Ma Dec 03, 2007 17:41; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Lyz
2e jaars
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 03, 2007 16:50 |
|
James Potter schreef: | Dit vind ik het domste topic van 't hele forum.
Als je steen der wijzen echt goed hebt gelezen staat er dat Krinkel harry eerst te lijf ging en later probeerde hij harry met z'n toverstok te doden ook wordt beschreven dat harry hem aankraakte zodat hij de vloek niet uit kon spreken(Want krinkel voelde dan pijn).
Dus krinkel heeft wel degelijk geprobeerde de ak vloek te gebruiken alleen harry bezorgde hem te veel pijn om dat te doet
|
alsnog zou een andere verklaring daarbij nog kunnen zijn dat krinkel te zwak is. Je merkt ook dat Harry's cruciatusvloek ook niet zoveel effect heeft dan wanneer voldemort of iemand anders t deed. En krinkel was nou eenmaal verzwakt. En vragen zijn nooit dom. |
|
|
|
|
Strider
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 04, 2007 22:03 |
|
Waarschijnlijk was krinkel inderdaad niet krachtig genoeg en te bang om de AK vloek te gebruiken, ik denk ook echter dat hij het niet mocht van voldemort omdat voldemort nog ergens probeerde om harry aan zijn kant te krijgen. Misschien was de vloek nu ook weer teruggekaatst omdat voldemort nog niet het beschermende bloed van harry in zich had. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
|
|
Perijn
Marauder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 8:38 |
|
|
|
|
Riddle
Dreuzel
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 17, 2007 20:39 |
|
cha0xz schreef: | En toen had voldemort Harry's bloed nog niet in hem circuleren.
Hij had de zogenaamde bescherming van Lily nog niet in hem. |
Nou eigenlijk.. is het antwoord:
De Avada Kedavra vloek is meer dan alleen brullen: Avada kedavra.
Je moet het echt ménen, net als bij de cruciatus vloek.
Voldemort wou Harry ongetwijfeld doden, maar krinkel echter niet.
En omdat krinkel de toverstok hanteerde, zou dat dus weinig tot geen effect hebben. misschien een bloedneus ofzo:P (zie boek 4) |
_________________ Leuk hè? |
|
|
|
Serius Sluipvoet
2e jaars
Verdiend:
94 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 01, 2008 20:57 |
|
Voldemort die, als een parasiet, op Krinkel leefde was niet sterk genoeg, en kon die spreuk dus niet uitspreken. Ook doodde hij Harry niet omdat hij eerst de Steen der Wijzen wou om zichzelf ontsterfelijk te maken en dan pas Harry doden. Voldemort wist niet waar de Steen was en kon Harry dus nog niet doodde. |
_________________ 'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb'.
De heren Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel groeten u. |
|
|
|
Firminus Niggelus
3e jaars
Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 02, 2008 11:28 |
|
Als hij het wel had gedaan zou Harry mischien al in het eerste boek doodgaan.
Dat zou wel vreemd zijn niet.
Krinkel deed niets omdat Rowling dat niet wilde. |
_________________ Huffelpuf Proud.
Proud to be a Huffie |
|
|
|
|