Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Stakingen, meer schooluren Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Heb je zelf ook gestaakt? (Zonder geweld, vandalisme..)

Ja
23%
 23%  [ 15 ]
Nee
76%
 76%  [ 49 ]
Totaal aantal stemmen : 64

Auteur Bericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Verdiend: 0 Sikkels

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2007 16:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

[quote="Noukju"] Nu moeten ze álle klassen in één middag doen. Mijn gsleraar kan dus als hij bij de vergadering voor mijn klas gaat niet naar die van een andere klas. Dat is toch niet normaal? :/[quote]

Bij ons moeten de leraren ook alle klassenraden doen op één namiddag hoor...

Maar ik vind het wel vreemd dat je nog les hebt in je examenweek, dat mag toch gewoon niet? Hoe kan je nu leren voor je examens als je lessen en toetsen hebt?

'Til we meet again, HPF'ers.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2007 16:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je mag geen toetsen hebben, maar verder is alles hetzelfde als altijd.
Een vriendin van me heeft maandag het 1e t/m 8e uur les. In de examenweek heeft ze dan het derde uur een examen en hoeft ze niet naar haar les, maar verder is alles dus hetzelfde.
Dat vind ik dus zo belachelijk, dan is ze 16.00 uur uit en ze moet ongeveer een uur naar huis, dus is ze pas 17.00 uur thuis om te leren voor het examen van dinsdag :/

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Arjel is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 14:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Die zogenaamde stakingen kwamen me echt vreselijk de neus uit. Ik vond het al erg toen onze raad voor de leerlingen besloot om op een dinsdagmiddag 1 uurlang in discussie te gaan over verbeteringen in het onderwijs, althans, dat was de bedoeling... want we hebben een uur lang doelloos rondgelopen in het schoolgebouw, omdat de pleuris al lichtelijk begon uit te breken.

Die dagen die erop volgden hebben ook niet veel goeds met zich meegebracht. Ik heb me doodgeschaamd voor al die rellen die er ontstonden, iedere keer als ik weer zo'n soortgelijk bericht in de krant las, raakte ik meer en meer gëirriteerd. Het is toch van de gekken dat er zoveel vernield is? Dat is al lang geen staken meer... En als je nagaat dat praktisch het merendeel van die "stakers" niet eens doorhadden waaróm ze nou aan het "staken" waren... Om te huilen Razz

We zijn nu over het hoogtepunt heen en ik zie de boel somber tegemoed. Ik voorzie nu al dat ik straks een onmogelijk rooster krijg -mochten ze hier daadwerkelijk zo idioot zijn om nóg meer dingen af te schaffen of anders door te voeren. Zelfs al krijg ik les, dan kom ik iedere dag weer vol erwachting op school: het is heus wel fijn om eens eerder vrij te zijn, maar als ik straks weer een tentamenweek heb over stof die ik minimaal behandeld heb in de lessen, omdat mijn docenten allemaal curcussen over beter onderwijs moeten volgen, schiet ik daar niks mee op.

@ Noukje: ik vind het wel een beetje overdreven van die vriendin. Het kan best voorkomen dat je in het rooster een dag tot het 8e of 9e uur lessen moet volgen. Straks als je een vast baan heb, ben je ook wel eens later thuis dan je liever zou willen. Ik heb dit jaar examens gedaan en weet uit ervaring dat je rooster op een gegeven moment best wel soepel wordt. Bedoel je trouwens niet met je examenweek dat het een schoolexamenweek is, dus een week met toetsen? Want er bestaat geen mogelijkheid dat je in mei tijdens het Centraal Examen, nog gewoon klassikaal les moet volgen...

Manouk
Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik bedoel niet dat het overdreven is dat ze tot het achtste uur les heeft, dat is nou eenmaal zo en daar valt niks aan te doen.
En ik bedoel met examens inderdaad schoolexamens, maar dat zijn niet 'gewoon toetsen'. Vorig jaar had ik een schoolexamen voor geschiedenis, maar dat was gelijk het cijfer dat op mijn eindexamenlijst van geschiedenis kwam te staan en ik had de dag ervoor gewoon les.
Nu heeft die vriendin van me dat met Duits, ze heeft drie Duitse schoolexamens dit jaar en het gemiddelde van die cijfers is haar eindcijfer. Dan vind ik het best raar als je gewoon les hebt de dag voor dat examen.

5e jaars
5e jaars

Arjel is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 17:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Noukje: ik heb het ook niet over "gewone" toetsen zoals jij dat aangeeft, maar over toetsen in het algemeen. Meestal krijg je in de bovenbouw van die toetsweken waarvan er een deel kunnen meetellen voor je SE-dossier. Het is mij ook wel overkomen dat ik dan gewoon les had de dag ervoor, maar in het algemeen wordt er wel rekening mee gehouden. Als docent weet je wel welke toetsen en spelen en ook wel in welke mate deze belangrijk zijn.

Vorig jaar begonnen die weken bijvoorbeeld op woensdag en gingen ze door naar de week erop, dus tot dinsdag. Dan had ik inderdaad ook wel les die dag ervoor, maar waren alle opdrachten van het type PO, SO of verslag uit den boze.

Misschien zijn die momenten niet optimaal voor het leren, maar ik vind wel dat je ook zat vrije momenten buiten die ene dag om hebt om tijd aan het leerwerk te besteden. Iedereen heeft het toch over die kilometers tussenuren die er in een rooster zitten? Het is maar een voorbeeld Wink

BoneDaddy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

BoneDaddy is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 19:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Van onze school hadden wij niet eens toestemming om te staken. Maar ik denk wel dat sommige leerlingen niet eens weten waarvoor ze staken. Minder lesuren, maar wij hebben over het algemeen al niet zo heel veel lesuren. Tussenuren mogen wel wat minder, had er vorig jaar 8, nu gelukkig nog maar 2.

Arjel
5e jaars
5e jaars

Arjel is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 20:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

BoneDaddy schreef:
Van onze school hadden wij niet eens toestemming om te staken. Maar ik denk wel dat sommige leerlingen niet eens weten waarvoor ze staken. Minder lesuren, maar wij hebben over het algemeen al niet zo heel veel lesuren. Tussenuren mogen wel wat minder, had er vorig jaar 8, nu gelukkig nog maar 2.

Precies, heb jij toevallig ook op het nieuwe gezien dat er in Amsterdam van die jongelui aan het staken waren en alleen maar 'holligans Amsterdam' konden brullen? Dat is echt zó nuttig, kuch. Wink

Cho.
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 319 Sikkels

Cho. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 21:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben zelf niet gaan staken, want eigenlijk is het gewoon dikke onzin. In amerika moeten ze veel meer uren, iets van 1200. en dan gaan wij klagen over 1040 Shocked echt hoor,, wees blij dat je er geen 1200 heb.
Overigens volgens mij haalt mijn school de norm wel, hoewel de leraren ook niet bepaald blij waren met de 1040,, nou ja,, let it be:P

Proud to be a Hufflepuff!^^
Sacha
Oude Forumnaam: Fred Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 52 Sikkels

Sacha is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 21:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook meegestaakt ^^ vorige week maandag. Dat kwam omdat er allemaal scholen uit onze omgeving naar onze schoo lkwamen. Daardoor kon onze docent ons moeilijk meer les geven en gaf ons uitval van de helft van het 2e uur. Toen heb ik mijn jas gepakt en meegelopen naar een andere school! Dat was wel gezellig (: ik heb verder niets kapot gemaakt ofzo, maar ik deed het meer gewoon voor het gevoel. Want er hangt toch een soort gevoel van broerderschap dat vond ik echt wel mooi! Ook was er een filmcamera...dus ik en mijn vriendin daar weer voor Cool Razz en toen in de pauze zijn we weer naar school gegaan anders werd het als spijbelen op gescheven en dat kon ik er nu even niet bij hebben.
Vrijdag heb ik niet gestaakt omdat ik geen briefje van mijn ouders had en ik vond het eigenlijk ook niet zo erg om naar school te gaan.

Wel iets wat ik dom vind is van die mensen die zeggen van: Ach mensen die staken weten niet eens waarvoor!
Dat is misschien wel waar maar als je aan die mensen die dat zeggen vraagt waarom ze dan staken weten ze dat zelf meestal ook niet en dan wel een beetje bijdehand doen dat vind ik een beetje zielig.

5e jaars
5e jaars

Arjel is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 17:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sacha schreef:
Wel iets wat ik dom vind is van die mensen die zeggen van: Ach mensen die staken weten niet eens waarvoor!
Dat is misschien wel waar maar als je aan die mensen die dat zeggen vraagt waarom ze dan staken weten ze dat zelf meestal ook niet en dan wel een beetje bijdehand doen dat vind ik een beetje zielig.

Dat kan wel wezen volgens jou, maar ik ben één van die mensen die niet aan het hele gedoe heeft meegedaan, maar toch wel duidelijk heb geweten waarom heel naar-de-middelbare-schoolgaand-Nederland op z'n kop stond. Het punt was alleen dat ik het maar loos vond, omdat ik bijvoorbeeld weer niet van mening was met een aantal punten waarvoor gepleit werd.

Rudy
Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 10:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:

Ik vind het anders terecht om dit op te merken.
Als je niet weet waar het over gaat, wat is het dan voor flauwekul om te staken. Staak gewoon niet... In het algemeen, als je niet eens weet waarvoor je staakt, misschien staak je wel voor iets waar je niet achter staat.

Ik hoef niet te weten wat het onderwerp van de staking is om die mening naar voren te brengen. Dit soort meeloopgedrag bij stakingen geniet mijn grootste afkeur en dat mag gezegd worden.

Naast het meeloopgedrag vind ik ook de oorspronkelijke reden van deze stakingen niet echt een staking waard. Ik weet waar het over ging en zou er niet achter hebben gestaan.

We all Love HPF, don't we?
RemusWeerwolf
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 106 Sikkels

RemusWeerwolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 19:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik heb niet gestaakt en ik vind het ook grote onzin.
De helft van de mensen die wel hebben gestaakt wisten niet een waar het over ging, maar wilde gewoon een vrije dag scoren en rellen schoppen.
Bij mij op school waren ze de dag van tevoren allemaal bezig dat we gingen staken enzo, en de dag daarna zitten ze allemaal weer braaf in de schoolbankjes.

Ik heb geen behoefte om te staken en al zeker niet om deze reden.
Bij mij op school zijn de uren goed genoeg ingedeeld en ik vind niet dat ik iets te klagen heb.
De uren zijn al verminderd, dus daar mag iedereen genoegen mee nemen.
Maar binnen de korste keren gaat weer iedereen zeuren dat ze te weinig vrije tijd hebben, en o wat moeten ze toch lang op school blijven.
Volgens mij wil iedereen gewoon het liefste maar twee uur per week naar school ofzo...

Ik snap gewoon niet wat er te klagen valt, is er zoveel anders op andere scholen dan?
Ik bedoel, ik zit op de 4e gymnasium, met allebei de klassieke talen, die te samen 8 uur in de week in beslag nemen en nog heb ik een goed rooster.
Maandag 7 uur, dinsdag 7 uur, woensdag 7 uur, donderdag 8 uur, vrijdag 6 uur. Met erin 2 vrije uren, dus in totaal 33 echte lesuren.
Ik weet niet of het anders is op andere scholen, maar bij ons is 7 uur = 15.10 uit, 8 uur = 16.00 uit en 6 uur = 14.20 uit.

Dus, voor mij is het goed zo

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp