Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Dilemma: The Deathly Hallows Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Welke Hallow/Reliek geniet jouw voorkeur?

The Elder Wand
15%
 15%  [ 22 ]
The Resurrection Stone
4%
 4%  [ 7 ]
The Invisibility Cloak
79%
 79%  [ 115 ]
Totaal aantal stemmen : 144

Auteur Bericht
Rene
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Rene is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 17:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

bullshit, als iedereen de kans zou krijgen zou iedereen voor de Zegevlier gaan. Onzichtbaar maken kan je jezelf ook met de staf, je kan ook de vloeken afkeren omdat je simpelweg elk duel wint. En je hebt alle macht met die staf. Je kan alles maken, alles winnen, alles doen.
Ik snap alleen niet dat Perkamentus dan nooit Voldemort heeft verslagen, terwijl hij de Zegevlier had.:S Want hij moest toch elk duel kunnen winnen, maar het gevecht tussen hen dat is beschreven, in het Ministerie, heeft hij niet gewonnen. Weet iemand hier de verklaring voor.

Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Verdiend: 0 Sikkels

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 17:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rene schreef:
bullshit, als iedereen de kans zou krijgen zou iedereen voor de Zegevlier gaan. Onzichtbaar maken kan je jezelf ook met de staf, je kan ook de vloeken afkeren omdat je simpelweg elk duel wint. En je hebt alle macht met die staf. Je kan alles maken, alles winnen, alles doen.
Ik snap alleen niet dat Perkamentus dan nooit Voldemort heeft verslagen, terwijl hij de Zegevlier had.:S Want hij moest toch elk duel kunnen winnen, maar het gevecht tussen hen dat is beschreven, in het Ministerie, heeft hij niet gewonnen. Weet iemand hier de verklaring voor.

Heb je niet gelezen? De Zegevlier won niet altijd! Ook die verloor eens, anders kon de stok toch niet van tovenaar op tovenaar overgaan met zijn krachten! En ontzichbaar worden door middel van een spreuk is een zeer krachtige toverspreuk, die waarschijn met de zegevlier nog steeds heel moeilijk zal zijn!

Perkamentus vocht niet met Voldemort omdat hij bang was dat Voldemort hem zou overwinnen en dit de rechtmatige eigenaar zou worden van de staf, wat een regelrechte ramp voor de tovergemeenschap en de Dreuzels betekend zou hebben!

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rene
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Rene is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 17:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Zwarts schreef:
Rene schreef:

Heb je niet gelezen? De Zegevlier won niet altijd! Ook die verloor eens, anders kon de stok toch niet van tovenaar op tovenaar overgaan met zijn krachten! En ontzichbaar worden door middel van een spreuk is een zeer krachtige toverspreuk, die waarschijn met de zegevlier nog steeds heel moeilijk zal zijn!

Perkamentus vocht niet met Voldemort omdat hij bang was dat Voldemort hem zou overwinnen en dit de rechtmatige eigenaar zou worden van de staf, wat een regelrechte ramp voor de tovergemeenschap en de Dreuzels betekend zou hebben!

de zegevlier won altijd, hij werd altijd overgegeven als de eigenaar hem niet gebruikte.

Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 17:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rene schreef:
Sirius Zwarts schreef:
Rene schreef:

de zegevlier won altijd, hij werd altijd overgegeven als de eigenaar hem niet gebruikte.

Perkamentus versloeg Grindelwald in een duel, terwijl Grindelwald de Zegevlier had! Ik noem dat niet echt winnen voor de Zegevlier hoor. Een het is ook zo, dat je verlies van de Zegevlier meestal met de dood moest bekopen, dan heb ik toch liever de ontzichtbaarheidsmantel waarmee ik gewoon wat langer en rustiger kan leven!

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
ChoChang121
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

ChoChang121 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2007 0:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Onzichtbaarheidsmantel lijkt mij het leukst. Makkelijk in gebruik, en je hoeft er geen enge dingen voor te doen, zoals de doden tot 'leven' te wekken, of iemand vermoorden zodat je een of ander toverstokje krijgt. Smile

V
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 122 Sikkels

V is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 18:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou ook voor de Onzichtbaarheidsmantel kiezen. De Steen laat doden niet echt wederkeren en ik denk dat doden hun rust verdienen en dat het niet goed is om ze terug te halen.
De Zegevlier vind ik vrij gevaarlijk omdat veel mensen hem willen bezitten en omdat hij echt veroverd moet worden.

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 9:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou voor de Resurrection Stone kiezen. Niet om de doden 'voorgoed' terug te halen, maar om er af en toe mee te kunnen praten en vragen te stellen. Zo denk ik ook dat je heel wat kan bijleren.
De Invisibility Cloak heb ik niet echt behoefte aan en het lijkt me maar eenzaam, altijd onder die mantel.
De Elder Wand spreekt me niet echt aan. Ik heb geen toverstok nodig die erg machtig is enzo.

'Til we meet again, HPF'ers.
LieffJ
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 20:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Elder WAnd sowieso al niet. Ik hoef geen staf die 'onoverwinnelijk' is. Daarbij is het voor mij dat de staf zo goed is als de tovenaar die hem gebruikt. Als je geen bal kunt toveren, mag je nog de beste stok van de wereld hebben, als je het niet kunt, zal er ook niks gebeuren.
De Resurrection Stone... Ik weet het niet. Ik heb nog niemand die me echt dierbaar is, verloren. Waar ik echt iedere dag mee omging, die ik echt kende - niet alleen van naam... Daarbij komt ook nog dat het me in zekere zin eng lijkt om met een dood iemand te spreken. Misschien als ik iemand kende die was doodgegaan, iemand die veel voor me betekende, dat ik hem dan wel gekozen zou hebben.
Dus, blijft over; De Invisibility Cloak. Ja, die lijkt me wel handig af en toe. En niet echt 'slecht'. Gewoon, een mantel die je af en toe kunt omdoen zodat je even onzichtbaar bent, als je even alleen wilt zijn ofzo. Ja, die lijkt me wel wat.

Tyrael
7e jaars
7e jaars

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 21:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

De elder wand is voor ons Dreuzels van ondergeschikt belang, maar als we er mee konden toveren zou ik hem toch niet nemen. De stok laat een bloederig spoor achter.

Ik zou ook niet kiezen voor de steen van wederkeer, ten eerste omdat ik nu nog geen dierbaren heb verloren en ten tweede, gedane zaken zijn gedane zaken. Als je iemand hebt verloren waar je veel om geeft, dan moet je de realiteit onder ogen zien en niet een steen gebruiken die tegen de natuur indruist.

Dan blijft er nog een reliek over en dat is de onzichtbaarheidsmantel. Deze mantel biedt je altijd bescherming, hij gaat voor eeuwig mee en je kunt er een hoop leuke dingen mee doen.

ijssnuiver
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

ijssnuiver is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2008 8:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga ook voor de onzichtbaarheidsmantel.

Dit omdat ik wil met dueleren niet perce de beste zijn(ik wil zoieso niet ergens de beste in zijn). Dan kun je namelijk altijd nog dingen leren. En een onoverwinbare toverstaf lijkt me ook maar "saai" je wint toch wel. Dus de zegevlier valt af.

De steen van wedekeer valt voor mij ook af, ik heb niks met de dood en de mensen dood zijn komen toch niet meer terug. Ik zou zoiets alleen maar doodeng vinden, dus die valt ook af voor mij.

Dan blijft de mantel over, het lijkt me heerlijk af en toe onzichtbaar te zijn, geen gezeur aan je kop en vooral voor de ik-wil-door-de-grond-zakken momenten is het erg handig.
En als je even alleen wilt zijn heerlijk. Zolang mensen niet weten dat je onder die mantel zit ben je ook nog is goed beschermd..

Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Cookiiemonster is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2008 12:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga ook voor The Cloak.
Het lijkt me gewoon leuk om af en toe eens onzichtbaar te zijn ^^
En het is ook een manier om de échte aard van iemand te zien.
Dat zou handig zijn , en kan ik op de moment wel gebruiken xD.
En om van al dat gezeur af te zijn.
The Wand is gewoon te veel macht. (hoef ik dus niet xD)
& The Stone .. Wel, hmm.. die zou ik ook wel willen eigenlijk.
Om voor mijn zus te gebruiken..

Of nee toch niet. Dat zou ons & haar gek maken.
& Dat is niet wat ik voor haar wil ..

I'm going fot the CLOAK . <3 Very Happy

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Doxy is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2008 14:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou niet voor de Zegevlier gaan. Veel te veel macht. Omdat hij onverslaanbaar is is er waarschijnlijk altijd wel iemand naar op zoek. Nee hoor, lijkt me niets.

Die steen hoef ik al helemaal niet. Moet er niet aandenken dat als ik de steen draai al mijn overleden dierbaren aan komen lopen. Ik zou gek worden. Laat ze maar gewoon met rust.

Dus toch maar de mantel! Best handig zo'n onzichtbaarheidsmantel. Ook al kan het ook met een toverstok, een mantel over je heen gooien is veel makkelijker in gebruik. Very Happy

Sirius: "The ones who love you, never really leave you."
Manontjuh
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Manontjuh is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 16:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik doe de zegevlier helemaal niet! Zoals degene boven mij al zei, te veel macht! Dat kan nooit goed zijn!

De Steen ook niet. Niet dat ik niet van degenen hou die zijn gestorven, maar ik zou het vreselijk vinden om ze daarna weer te moeten verliezen.

Dan blijft de Mantel over. Best handig. Onzichtbaar wanneer je wilt, lekker veel geintjes uithalen. Ja, dat lijkt me wel wat!

Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2008 22:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga ook voor de Cloak. De Stone trekt me sowieso niet. Ik ben wel dierbare mensen kwijtgeraakt, maar aangezien het niet echt mense terug haalt uit de dood, vind ik er verder niet vrij veel waarde aan zitten. De Wand, nja, ik ben sowieso geen fan van duelleren/vechten, dus die valt voor mij ook af.

Verder is het altijd handig om onzichtbaar te zijn.

Emm
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 51 Sikkels

Emm is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 25, 2008 9:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor mij ook de The Invisibility Cloak...
Super handig om even snel ergens heen te gaan en niemand die je ziet.
Je kunt overal tussen door glippen-natuurlijk wel oppassen dat je tegen niemand aan botst:P- maar het lijkt me wel super handig.
Ik denk -het is al eerder gezegt- dat als je weet dat je ieder duel gaat winnen er geen uitdaging is, dus daarom geen zegevlier voor mij...
The stone ja, het is soms natuurlijk wel leuk of handig om raad te kunnen vragen aan degene die overleden zijn, maar je raakt d'r wel afhankelijk van denk ik Sad

Naja gewoon The Invisibility Cloak for me!!!Very Happy

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp