Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Hoe doodt de goede kant? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rickedo
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Rickedo is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 14:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat ik me dus afvraag is hoe de "goede" tovenaars, de mensen van het ministerie en de schouwers mensen doden. Ik bedoel je hoort er nooit wat van, alleen hoe de dooddoeners het doen. Denken jullie dat zij ook Avada Kedavra gebruiken of iets anders, want het geeft mij de indruk dat de goede kant een beetje "soft" is Rolling Eyes

Profiel bekijkenStuur privébericht
Regulus
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Regulus is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 14:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

als ze doden
doen ze dat met de avada vloek. je kan niet iemand doden zonder de avada vloek. maar de meeste 'goede' mensen doden niet.

die gebruiken net als perkamentus spreuken zodat deze mensen niet kunnen verdwijnselen of weg kunnen

V
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 122 Sikkels

V is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 15:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vroeg me dit ook al af. In een tovernaarsduel gaan er ook niet heel de tijd ''avada kedavra's'' heen en weer... Er moeten toch nog andere manieren zijn. Hoe zou Molly Bellatrix dan gedood hebben?
Ik heb eens in een van de boeken gelezen dat Perkamentus zegt dat doden je ziel verscheurd fzo... Het lijtk dus alleen te zijn weggelegt voor slechte mensen.

Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Verdiend: 0 Sikkels

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 15:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik heb eens gelezen dat in tijden van oorlog de zaken anders zijn, Harry kreeg niet voor niets op zijn kop van Lupin toen die zei dat hij niet constant expelliarmus moest gebruiken, zeker niet in die tijden.
Maar doden is nooit normaal, ook niet in onze wereld, maar ik denk toch echt dat Molly Bella met AK gedood heeft.
En JK heeft niet voor niets ervoor gezorgt dat Harry Voldy met Expelliarmus kon doden he , al ligt dat natuurlijk wel vrij ingewikkeld.
En dat van je ziel verscheuren, denk er maar eens over na, als je iemand dood heeft dat een geweldige impact opje, dat kan een "normaal" iemand niet zomaar. Ik denk dat Perkamantus dat zo bedoelde en niet in de horcrux zin.

Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 15:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ze elkaar zo zwaar toetakelen in een duel dat die persoon dood zou kunnen gaan. Als je eens bekijkt wat Draco in boek 2 niet te voorschijn heeft laten komen, het was namelijk een giftige slang. Dus er zijn misschien spreuken bij die dodelijk zijn, maar niet een directe spreuk als Avada Kedavra.

Ze kunnen mensen denk ik ook martelen en hun zo fysiek en psyschish kraken, dat die persoon ook misschien kan doodgaan.

En nu over de ministery; Ik denk niet dat ze mensen gaan vermoorden en als ze dat zouden doen, zouden ze de hulp van de Dementors oproepen, want zij zijn de bewakers van Azkaban Wink Maar ik denk dat ze die niet meer gebruiken, want de Dementors gehoorzamen de ministery niet meer of het zou moeten veranderd zijn door de jaren heen.

Anders zou ik niet weten wat de Ministery gebruikt om mensen te doden.

It's PANDATIMEEE !
__xSmartie
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 70 Sikkels

__xSmartie is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 18:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij is Avada kedavra de enige vloek waarmee je kan doden. Maar volgens mij doden mensen van 'de goede' kant bijna nooit iemand, meestal verlammen ze ze ofzo... Denk ik dan xD

Rickedo
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Rickedo is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 18:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het nogal nutteloos overkomen om iemand te verlammen Razz , de dooddoeners vermoorden alle mensen die niet met ze mee willen doen en het enige wat de goeden doen is verlammen of het verschijnselen tegen houden. Maarja da's mijn mening Twisted Evil

Laatst aangepast door Rickedo op Za Dec 22, 2007 20:05; in totaal 1 keer bewerkt
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 20:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk is deze vraag meer geschikt voor het Algemene Vragentopic en dat is hier.

Maar terugkomend op je vraag. Ik denk ook dat de 'goede kant' voornamelijk verlammingsspreuken gebruikt, alleen in levensbedreigende situaties zullen ze denk ik wel gebruik moeten maken van de Vloek des doods.

*Drukt op de !*

Laatst aangepast door Kevin. op Vr Dec 21, 2007 20:30; in totaal 1 keer bewerkt
jurrian
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

jurrian is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 20:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

de tovenaars aan de goede kant met respect zijn inderdaad nogal soft.
ze zullen zich nooit verlagen tot de slechte kant en daarbij hoort ook de avada kedavra vloek. Er zijn wel meer vloeken die je kan doden maar ik denk niet dat JkR dat bedoeld.

Lyz
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

Lyz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 16:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

volgens mij kan het ook wel op een andere manier. Als je bijv. een zwak hart hebt en je krijgt een krachtige vervloeking tegen je aan, op je borst gericht, kan dat natuurlijk ook fataal zijn.

Dus avada kedavra is de enige vloek die hoe dan ook een dodelijke intentie heeft,maar meerdere vloeken tegelijk of op een zwak iemand zal ook wel voldoende zijn om iemand t hoekje om te brengen.

Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 18:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lyz schreef:
volgens mij kan het ook wel op een andere manier. Als je bijv. een zwak hart hebt en je krijgt een krachtige vervloeking tegen je aan, op je borst gericht, kan dat natuurlijk ook fataal zijn.

Dus avada kedavra is de enige vloek die hoe dan ook een dodelijke intentie heeft,maar meerdere vloeken tegelijk of op een zwak iemand zal ook wel voldoende zijn om iemand t hoekje om te brengen.

Dat klopt ja, toen Anderling werd verlamd door de Schouwers in deel 5, was haar toestand ook kritiek. Het kan dus degelijk wel dat je iemand kan vermoorden zonder de AK vloek.

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
LuCos
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 121 Sikkels

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 23:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij mag je (met heel veel gedoemaar uiteindelijk toestemming van de minister ofzo) een avada vloek gebruiken... Maar...v olgens mij worden ze eerder gevangen gehouden dan gedood... Dus gebruiken ze verlamspreuken denk ik.

Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 23:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

LuCos schreef:
Volgens mij mag je (met heel veel gedoemaar uiteindelijk toestemming van de minister ofzo) een avada vloek gebruiken... Maar...v olgens mij worden ze eerder gevangen gehouden dan gedood... Dus gebruiken ze verlamspreuken denk ik.

De AK is niets voor niets Onvergeeflijk, ik denk dat het gewoon niet mag, ook niet als uitzondering of toestemming, het is gewoon verboden bij de wet en er staat een enkeltje naar Azkaban op als straf.

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 1:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja das waar Marcel, maar in tijden van oorlog gelden andere regels he, en bovendien, AK uit zelfverdeding is anders... Welke vloek zou Molly dan toegepast moeten hebben op Bella?

TigerWolf
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

TigerWolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 1:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rickedo schreef:
Wat ik me dus afvraag is hoe de "goede" tovenaars, de mensen van het ministerie en de schouwers mensen doden. Ik bedoel je hoort er nooit wat van, alleen hoe de dooddoeners het doen. Denken jullie dat zij ook Avada Kedavra gebruiken of iets anders, want het geeft mij de indruk dat de goede kant een beetje "soft" is Rolling Eyes

Ik denk ook niet dat de Schouwers dooddoeners doden, tenminste in de boek lees je vaak als Dooddoeners gepakt worden dat ze naar Azkaban gestuurd worden, maar verder wordt er niks over verteld. Dus ik denk dat de Schouwers niet doden, maar op de 1 of andere manier iemand gevangen nemen (met verstijf/verlamspreuk).

Potterfreaky schreef:
ja das waar Marcel, maar in tijden van oorlog gelden andere regels he, en bovendien, AK uit zelfverdeding is anders... Welke vloek zou Molly dan toegepast moeten hebben op Bella?

Alsof iemand zich aan die regels houd. Er is namelijk ook een regel dat je mensen in een oorlog niet door hun hoofd mogen schieten. En dat je een bepaalde Bom niet mag gebruiken.
Of je je daaraan gaat houden als je midden in een oorlog zit.

Daarbij heeft Harry ook 1 keer in het ministerie een onvergetelijke vloek gebruikt (crucio), maar daar is ook nooit wat van gezegd.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp