Auteur |
Bericht |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 09, 2006 22:56 |
 |
Seraphim schreef: | ik denk ook dat er wat fout zit met die haarden.
De haarden zijn precies altijd open tenzij het anders vermeld wordt (zoals in OotP) Ze kunnen gecontroleerd worden en ook gesloten want anders zou het voor de DD makelijk zijn om binnen te komen niet?(ook al worden ze gecontroleerd dan nog zullen de DD een voorsprong hebben net zoals bij HBP waar ze uit de kast komen)
Maar voor OotP waren de haarden niet gesloten. Duidelijk voorbeeld hiervan is Sirius die praat met harry voor triwizardtornooi.
Het reizen van een hoofd is net hetzelfde als met je hele lichaam (ook al lijkt het in de films niet zo)
Maar dan zit je weer met het probleem dat in PoA sirius wil binnendringen in de kamer van harry en ron en hij doet dit via de dikke dame. Maar is het niet veel (maar dan ook veel) gemakkelijker om ergens een toverstok te pikken en een huis binnen te dringen, de mensen daar met een freeze-charm en weet ik wat onklaar maken en daar hun haard te gebruiken om naar de common room te gaan??
Dus waarom doet hij dit niet?
Waarom gebruikt niemand die haarden trouwens, Fred & George zouden dit toch moeten beseffen en is geprobeerd hebben. |
Ja idd dit klopt ook helemaal...
zoveer had ik er nog niet over na gedacht ik dacht eigenlijk alleen van huh...was nou in alle boeken de haarden afgesloten of alleen in boek 6?
maar idd waarom hebben de wemel twins de haarden nog neij gebvurikt? ik weet het ook niet,..
miss omdat ze geen flewpowder hadden ofzoo?
ik weet het neij,,,
weet iemand anders het? |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
|
|
  |
 |
Maanling
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 10, 2006 15:56 |
 |
Code: | ik boke 4 en 5 gata harry of siriu met zijn hoofd, via het haardvuur naar Grimauldplace/Zweinsten. |
kan je voortaan de woorden een beetje normaal afmaken zodat ze leesbaar zijn
ik: In
boke: Boek
gata: gaat
siriu: Sirius
ik versta jou taal niet [/quote] |
|
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 10, 2006 22:30 |
 |
Maanling schreef: | Code: | ik boke 4 en 5 gata harry of siriu met zijn hoofd, via het haardvuur naar Grimauldplace/Zweinsten. |
kan je voortaan de woorden een beetje normaal afmaken zodat ze leesbaar zijn
ik: In
boke: Boek
gata: gaat
siriu: Sirius
ik versta jou taal niet | [/quote]
Jah sorry hoor.. maar dat gebeurt nog al eens als je snel yiept..
zoiets heet typfouten...
maargoe.. Zand erover en ik zal proberen er wat meer op te letten, maar kan nix beloven...
Shall we get back on topic??
XXX Mij |
|
|
  |
 |
nymf.anna
4e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 19, 2006 18:52 |
 |
ik denk dat de harden van zwienstien tot het begin van boek 6 en vanaf het moment dat voldemort zijn kracht verloor toen hij harry proberde te veremorden altijd toegankelijk zijn geweest |
|
  |
 |
The Rasmus
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 19:21 |
 |
Ik denk dat er voor de veiligheid van de leerlingen de haarden van het haardrooster waren gehaald,, zo dat er geen dooddoeners naar binnen konden komen ofso, maar dat ze heel even weer gebruikt konden worden omdat Perkamentus ze nodig had....
XxX |
_________________ You don't remember me, But I Remember You |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 28, 2006 13:49 |
 |
dat zou idd wel kunnen dat het met die dooddoeners te maken had..
maar toch nog steeds vreemd..
srry ik blijf bij me 'theorie' dat er misschien ook en fout van JK in kan ziitten..
zij is immer ook maar een mens he..  |
|
|
  |
 |
Hp-Kevin
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 29, 2006 21:35 |
 |
ik denk dat het alleen in boek zes was want dat was toen voor de veiligheid. Maar anders heb ik ook iets over het hoofd gezien.
Groetjes, kevin. |
_________________ Even weggeweest maar nu Back in Action!! |
|
  |
 |
FireBolt428
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 12:54 |
 |
Citaat: | LilyEvers schreef:
Niet kwaad bedoelt ofzo maar geniet gewoon van het boek en denk er niet zoveel bij na
Eeh, het is wel te zien dat jij nog niet heel lang op dit forum zit. Als we er niet zoveel over nadachten was het hier, maar een saaie boel of niet dan? Juist door over alles na te denken krijg je dus een goede theorie. |
mooie opmerking (offtopic)
ontopic: ik denk dat het maar 1-malig was, het was dan ook in zo een periode dat er extra moest opgelet worden voor van alles en nog wat, anders zou het, zoals idd eerder gezegd, wel een grote, en eerlijk gezegd ook stomme, fout zijn...
FB428 |
|
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 23, 2007 23:47 |
 |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 24, 2007 11:54 |
 |
DumbledoreIsNotDead schreef: | LilyEvers schreef: | Niet kwaad bedoelt ofzo maar geniet gewoon van het boek en denk er niet zoveel bij na |
Eeh, het is wel te zien dat jij nog niet heel lang op dit forum zit. Als we er niet zoveel over nadachten was het hier, maar een saaie boel of niet dan? Juist door over alles na te denken krijg je dus een goede theorie.
Ontopic: Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik geloof dat het toch in deel 5 zo was dat de haarden afgesloten waren, behalve die van Omber. |
Goede theorieen bestaan bijna niet. Denk je echt dat Rowling zo ingewikkeld gaat doen bij het schrijven van een boek? De enige waarin ik bereid ben te geloven is de spiegeltheorie. Rowling heeft wel hints verstopt in de vorige boeken, maar dat is heel wat anders. Dus hoe langer je erover nadenkt hoe ongeloofwaardiger het wordt. Het zijn namelijk hele simpele hints.
Sirius Zwarts: Je wilt echt bij elk topic van vorig jaar antwoord gegeven! Maar de vraag was meer waarom in boek 6 stond dat de haarden van Zweinstein eenmalig op het rooster waren aangesloten, terwijl in de vorige boeken er heel vaak gebruik van is gemaakt.
Ik denk dat het antwoord heel simpel is: na de terugkomst van Voldemort is de beveiliging verscherpt, dus dat zal ook wel bij het haardrooster zijn gebeurt. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 24, 2007 15:49 |
 |
Chris. schreef: |
Sirius Zwarts: Je wilt echt bij elk topic van vorig jaar antwoord gegeven! Maar de vraag was meer waarom in boek 6 stond dat de haarden van Zweinstein eenmalig op het rooster waren aangesloten, terwijl in de vorige boeken er heel vaak gebruik van is gemaakt.
Ik denk dat het antwoord heel simpel is: na de terugkomst van Voldemort is de beveiliging verscherpt, dus dat zal ook wel bij het haardrooster zijn gebeurt. |
Natuurlijk, anders blijven de topics onbeantwoord en sommige zijn nog steeds goed om discussies te voeren, alleen dat gebeurt niet meer doordat ze zo laag staan!
@ontopic: Dat heb je als je geen zin heb om de topic door te lezen Heb vooral op de laatste posts gelet. Maar ik denk wel dat je gelijk heb, het kan inderdaad met de verscherpte beveiliging te maken hebben dat het haardrooster van Zweinstein afgesloten werd. |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home." |
|
  |
 |
Lyz
2e jaars

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 25, 2007 1:27 |
 |
ik ben bang dat dit juist wel een kwestie is van 'niet te lang over nadenken'. Ik denk namelijk dat het op zn minst bijzonder is wat er met die haarden gebeurd is. Op zweinstein kan je niet verdwijnselen/verschijnselen, dus lijkt me ook niet dat iedereen zomaar een onbewaakte haard in zweinstein kan gebruiken om binnen te komen.
Want ze hebben t altijd over de geheime gangen om binnen te komen en er wordt 100x verteld dat je niet kan verschijnselen op zweinstein, waarom zou dan een haardrooster wel zomaar kunnen?
blijft een hoofdbrekende kwestie, ook een jaar later  |
|
|
  |
 |
|