Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Vaile Castle - RPG Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Neville
Oude Forumnaam: Volbloed Prins Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Verdiend: 0 Sikkels

Neville is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 17:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Daar gaan we dan. Nu iedereen een goede sollicitatie heeft afgeleverd en - verrassend! - allemaal door zijn, gaan we van start. Time to rock 'nd roll! Ons solli-topic is hier terug te vinden.

Het verhaal
Op een mooie heuveltop middenin het Engelse landschap staat een prachtig kasteel, met de naam Vaile Castle.
Het kasteel ligt ver weg van de grote steden en is afgelegen gebouwd boven een vallei. Het is het zelfs redelijk ver van het dorpje Afallon in de vallei, waarvan de bewoners om de een of andere reden nooit in het kasteel komen.
Tien jonge tovenaars uit de stad die geen baan of vervolgopleiding hebben na Zweinstein, reageren op een advertentie uit de krant om opgeleid te worden tot hotelmedewerkers. Ze worden naar Vaile Castle gebracht om daar in het prachtige landgoed de kneepjes van het vak te leren.
Maar wat ze niet weten, is dat het dorpje een eeuwenoud geheim bij zich brengt. En waarom doen de dorpsbewoners zo geheimzinnig? Het is aan de leerlingen om, na de lessen natuurlijk, dit geheim te ontdekken en op te lossen.

Cast

Regels
Om deze RPG goed te laten verlopen, zullen we op de volgende punten moeten letten.
  • Praat niet voor anderen. Iedereen heeft zijn eigen personage, zeg of doe dan ook vooral niets voor een ander personage, je hebt het al druk genoeg met je eigen perso.
  • Blijf IC. Dit houdt in dat je je aan je solli houdt. Heb je voor een verlegen personage gesolliciteerd, laat hem/haar/het dan niet opens een de brutale pestkop uit gaan hangen.
  • We RPG'en in verhaalvorm, in de tegenwoordige tijd!
  • Gebruik een banner boven je post, als je die nog niet hebt zet je de naam van je personage er vetgedrukt boven. Wil/kan je zelf geen banner maken, vraag het gerust aan mij of aan een van de anderen getalenteerden die hier op het forum rondlopen. Zorg ervoor dat je banner niet te groot is.
  • Wil je iets kwijt dat niks met het verhaal te maken heeft? Meldt het dan boven je post en zet er 'OOC:' voor, Out Of Character. Als je voor een langere tijd afwezig bent, post dit dan in het solli-topic.

Het begin
We beginnen de RPG als iedereen aankomt op het kasteel. Ze reizen per Haardrooster en komen aan in de haard van de eetzaal van het kasteel. Al hun spullen zijn al vooruitgestuurd en op de kamers aanwezig, die in de westertoren liggen. Daar hebben ze een gezamenlijke keuken, badkamer en woonruimte. De kamerverdeling is als volgt:
    Kamer 501: Caitlin & Marida
    Kamer 502: Jamie & Lisa
    Kamer 503: Cal & Jack
    Kamer 504: Tero & John
    Kamer 505: Jason & George
    Kamer 506: Taylor & Robin

Image

Een stuk perkament doorlezend struint hij door de lange gangen van Vaile Castle. De kindertjes zouden zo aankomen en hij moest de namen van de nieuwe rekruten uiteraard wel uit zijn hoofd kennen. Niet dat hij enige twijfel koesterde dat hem dat zou lukken. Het enige dat hij verdomme wilde was hier zo snel mogelijk weg zien te komen. Als hij die rekruten maar flink liet zweten dan zouden ze waarschijnlijk leergieriger worden dan ze ooit geweest waren. Als dat woord al in hun woordenboek voorkwam.

Hij houdt stil voor een dubbele deur. Nadat hij de zieltjeslijst in zijn binnenzak had gestoken, duwt hij die met beide handen open. Een felle straal zonlicht begroet hem door de gigantische ramen die de westelijke muur van de eetzaal bedekten. Op hetzelfde moment laat de gigantische klok die aan een van de wanden hing zijn imponerende geluid door het vertrek galmen. Vier maal. Op zijn gemak ging hij in een fauteuil zitten die naast het knapperende haardvuur stond. Hij was er klaar voor.

Laatst aangepast door Neville op Do Mei 01, 2008 15:06; in totaal 3 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 19:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

ooc: Ik heb nog geen banner. Ik heb hier ook geen ervaring mee, dus zou iemand zo aardig willen zijn om mij hierbij te helpen? Bij voorbaat dank.

Image

John loopt langzaam uit de haard waarin hij zojuist was verschenen. Op zijn schouder zit zijn uil, Strider, rustig voor zich uit te staren. Zoals altijd is John keurig op tijd voor de afspraak. De wijzers van de enige klok in de kamer wezen aan dat het een paar minuten over vier was. John klopt het stof van zijn Italiaanse streepjspak terwijl hij naar de man kijkt die in een fauteuil naast de haard waar hij nu voor staat. Dat moet de manager van het hotel zijn. 'Uitslover' denkt hij terwijl hij het gespierde lichaam van de man ziet.

John loopt hij richting de man om zich voor te stellen.
"Hallo, ik ben John Matthews. Aagenaam kennis met uw te maken" zei hij terwijl hij met gestrekte hand richting de man wandelt.

16-08-2005 ~ 31-12-08

Laatst aangepast door Chris. op Zo Dec 30, 2007 17:17; in totaal 3 keer bewerkt
Phyro
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 492 Sikkels

Phyro is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 19:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Cal wandelt rustig de haard uit. Waardoor hij bijna tegen de jongen voor hem opborste "Sorry" mompeld hij en hij ziet dat er een man in de zetel zit. "Hey ik ben Cal Mikkels" zegt hij, Cal wil al weer iets zeggen maar hij houd toch zijn mond. Als hij de woonkamer bekijkt merkt hij op dat het een hele knusse kamer is en waar hij zich zeker en vast zal thuis voelen. Op de klok is het zeven na vier en Cal is ene beetje verbaasd dat hij zo op tijd is. 'De zenuwen zeker' denkt hij.

Slytherin! That's the word were you're searching for!
xMartine.
Master of the Cows
Master of the Cows

xMartine. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

OOC: Mijn banner komt er zo snel mogelijk aan, alleen kan het nog wel even duren omdat ik de juiste programma's nog niet heb. ;]

Lisa Smith

Lisa stapt ook de haard uit. Ze merkt dat ze een van de eersten is, en zeker niet te laat. Het zou echt weer iets voor haar zijn om te laat te komen bij dit soort dingen. Ze kijkt een beetje rond maar is niet echt onder de indruk. Lisa ziet ook dat er al twee jongens zijn, en een man in een stoel. Hij zal wel de baas van dit hele gedoe zijn, denkt ze.
Ze loopt op hem af en stelt zich voor. "Hallo, ik ben Lisa Smith." Ze glimlacht erbij en hoopt dat de glimlach er niet te geforceerd uitziet.

So don't forget to breath tonight, tonight is the last so say goodbye.. goodbye.. goodbye.. HPF
Abraxas
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 115 Sikkels

Abraxas is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 20:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Jack stapte uit de haard en boven boven wonder was hij goed uitgestapt aangezien dit een van zijn eerste keren was dat hij via een haard had gereist.
Blijkbaar was hij een van de eerste want de enige andere aanwezigen waren 2 jongens en een meisje van ongeveer zijn leeftijd en een strak uitziende man die zijn nieuw baas wel zou zijn.
"Hallo." zei Jack een beetje nerveus tegen niemand in het bijzonder "Ik ban Jack .. Jack Stone."
Jack keek naar de grond also of er iets heel boejends te zien was, waarom moesten er dan ook weer gelijk heel veel mensen zijn , hij werd altijd nerveus als hij bij een groep mensen staat die hij nog niet kan.

Then Billy Brown fell in love with another man.
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 20:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

OOC: Met dank aan Pim voor mijn banner ^^

Image

Ook Jason stapte veilig uit de Haard en keek rond in de ruimte waar hij terecht was gekomen. Dit was Vaile Castle dus, nu alleen de baas van dit gedoe nog vinden. Gelukkig kwam het antwoord op die vraag al snel, wanneer Jason een streng en strak uitziende man in een fauteuil ziet zitten, met drie jongens en een meisje erom heen. Met een lach op zijn gezicht liep hij naar ze toe en stelde hij zich voor. 'Hallo, mijn naam is Jason Brown en uw bent vast de baas hier, neem ik aan?'

Laatst aangepast door Kevin. op Zo Dec 30, 2007 9:40; in totaal 2 keer bewerkt
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 23:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

OOC: mislukte banner, I know, ik ben ik verwachting van een nieuwe, met als trotse papa Pim ^^

Image

Tero verschijnt in het haardvuur. Hij ziet dat er al heel wat mensen zijn. Vooral jongens. Al gauw is duidelijk wie hier de scepter zwaait: dat kan niet anders dan die man in de fauteuil zijn. Hij zag er erg zelfverzekerd en stijlvol uit, en wie anders zou al op z'n gemak neerzitten als hij er pas was?
Hij ging naar de man toe om hem de hand te schudden en draaide zich toen om naar de rest.
"Hallo, ik ben Tero, Tero Vuorinen."
Verwachtingsvol kijkt hij de anderen aan in de hoop dat ze zich ook voorstellen. Dan kan hij meteen al de namen op de gezichten plakken.

'Til we meet again, HPF'ers.
Sabrè
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 819 Sikkels

Sabrè is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 3:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

OOC: Banner moet nog gemaakt worden [a]

Marida Saigon

Keurig op tijd (vindt ze zelf) komt Marida uit de haard gerolt en kijkt met opgetrokken wenkbrauwen naar het vertrek waar ze in belandt is. Wat een poeha zeg.
Ze kijkt even met een flauwe grijns op haar gezicht toe hoe de rest zich hakkelend en stotterend voorstelt aan de, op het eerste gezicht, arrogante kwal in de stoel. Ze neemt de jongens en het meisje even in zich op en rolt even met haar ogen voor ze zelfverzekerd een stap naar voren doet en zich met een ietwat spottende ondertoon in haar stem voorstelt aan de man.
Marida Saigon, aangenaam kennis te maken. Dan slaat ze haar armen over elkaar en 'bespiedt' de rest nauwkeurig van onder haar lange wimpers, zonder dat het opvalt.

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 13:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Jamie stapt een beetje klungelig de haard uit en het kost haar de opperste concentratie om niet op haar gezicht te gaan. Snel klopt ze de as en het stof van haar kleren af en kijkt het vertrek rond.
Er waren al best veel mensen, Jamie was waarschijnlijk één van de laatste. Ze had op het laatste moment nog wat moeten regelen en dus halsoverkop vertrokken naar haar nieuwe thuis.
Één van de eersten die Jamie op valt is het meisje dat met een kop donderwolk aan de zijkant staat te kijken. Ze ziet eruit alsof ze naar een feest of een promotie gaat, bedenkt Jamie zich spottend. Modepopje.

Dan pas ziet ze de man die in de stoel zit. Noggal logisch dat ze hem nog niet gezien heeft, hij wordt omgeven door een bos aan studenten die wanhopig proberen een goede eerste indruk te maken. Jamie loopt rustig naar voren, al heeft ze het nog een beetje benauwd van de as die ze binnen heeft gekregen bij het haardreizen.

"Jamie Lynch," stelt ze zich voor. "Aangenaam." Als ze even met haar hoofd naar de man knikt dwarreld er not wat verdwaalde as uit haar haar waardoor ze prompt moet hoesten.
"Haardreizen is niet echt mijn ding," grijnst ze naar een meisje dat naast haar staat. Ze heeft krullend zwartbruin haar, en komt op Jamie lekker down to earth over.

The show must go on my moonlight

MiYuvi

Laatst aangepast door Josse op Wo Jan 02, 2008 1:13; in totaal 1 keer bewerkt
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

pinda_12 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 13:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

[Plaatje komt zo snel mogelijk]

George stapt ook de haard uit en loopt naar binnen, hij kijkt in de rondte en ziet al verscheidene mensen staan. Hij kijkt nog steeds rond als iemand tegen hem begint te praten, hij kijkt even op en zegt gedag, en loopt weer verder. George merkt dat er allemaal nieuwelingen zijn net zoals hij, dan wordt hij meegenomen en laten ze hem zijn kamer zien, waarna hij zijn hutkoffer gaat uitpakken.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

DoubleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 16:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Robin komt de haard uitgestapt. Het eerste wat ze ziet, zijn een aantal studenten die bij een man staan. Dat zullen vast die andere studenten zijn, denkt ze. Haar ouders hebben haar vertelt om een goede eerste indruk te maken. Alsof ze dat zelf al niet had bedacht.
'Hallo, ik ben Robin Hower. Jullie zijn vast de andere studenten?' vraagt ze aan de andere. Ze kijkt de man in de stoel aan. 'U bent zeker de leider hier?' vraagt ze. 'Wat een kwal lijkt me dat zeg. Denkt zeker dat ie alles voor elkaar heeft.' denkt ze bij zichzelf.

Laatst aangepast door DoubleD op Wo Jan 02, 2008 15:31; in totaal 3 keer bewerkt
Neville
Oude Forumnaam: Volbloed Prins Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Neville is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 16:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

OOC@Nearly_all: Mooie posts! Het is trouwens ook wel zo mooi om een tekstkleur te kiezen die bij je banner past. Als je de hexadecimale codes niet wil gebruiken kan je hier een lijst vinden van allerlei kleuren.

Wat ik nog vergeten ben te zeggen is dat alles wat gezegd wordt in vetdruk komt te staan. Dus: "Begrijpen jullie dat?"

@Phyro: We zijn in de eetzaal van het kasteel, niet in de woonkamer.
@Chris: Klik! Zelf uploaden svp. ^^
@Gen: Same for you
@Pinda: Een beetje rustig aan, het is niet de bedoeling dat het verhaal de geluidsbarrière gaat doorbreken. Trouwens, praat ook niet voor anderen; heb je de openingspost sowieso wel gelezen?

Image

Met een geforceerde glimlach schudt hij wat slappe handjes. Hij had nog geen botten horen kraken, maar wat niet is kan nog komen, niet? Maar tijdens dat handjesschudden heeft hij nog geen woord gezegd. Dûh, waarom tig keer zijn naam herhalen als hij het ook gewoon in één klap mee kon delen. Er waren trouwens wel slimmeriken die zijn natuurlijke leidersaura van een kilometer afstand schenen te herkennen. Braaf.

Tien man aanwezig. Als hij een beetje kan tellen - en dat kan hij. Toch? - moeten er nog twee mensen komen. Na een blik op de klok weet hij voldoende: die zijn te laat. Terwijl hij even wat rekoefeningen doet met zijn verkrampte hand staat hij langzaam op en inspecteert zijn troepen.

"Welkom!" begint hij glimlachend, "op Vaile Castle." Wauw, klonk dat niet spectaculair? "Zoals zoveel mensen al uitstekend gezien hebben, zullen jullie de komende tijd onder mijn hoede verkeren." Muawhahaa! "Ik stel voor dat jullie eerst een bezoekje brengen aan jullie kamers, waar jullie spullen al ondergebracht zijn. Daarna dineren we gezamenlijk en zal ik een prachtige speech verzorgen. Volg mij!" Follow tha leader leader leader, follow tha leader!

"Trouwens, mijn naam is Owen Hargreaves," eindigt hij. Ha, wat een climax! Eenmaal in de hal aangekomen wijst hij hen de trap die ze moeten nemen. "Klim helemaal naar boven, daar is jullie onderkomen. Hier is de kamerverdeling." Hij werpt het dichtstbijzijnde jochie de rol perkament toe. "Ik zie jullie zo!"

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 17:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

OOC: bedankt voor de banner, Pim.

Image

Tero volgt de man geïnteresseerd. Hij was best indrukwekkend. De man lijkt even na te denken, staat dan op en gebaart hen hem te volgen. Samen gaan ze naar de hal. Mooi, de kamers bezoeken. Dan kan hij meteen uitpakken. Owen gooit plots een stuk perkament de lucht in en Tero vangt dat handig op. Hij rolt het open en bekijkt de kamerverdeling.

Kamer 501: Caitlin & Marida
Kamer 502: Jamie & Lisa
Kamer 503: Cal & Jack
Kamer 504: Tero & John & Taylor
Kamer 505: Jason & George

Dat stond op het perkament. Tero merkte meteen dat er maar één kamer met drie personen was en dat hij daar sliep. Dat vond hij niet erg, hij hoopte alleen dat er genoeg spanningen zouden zijn.
Eens kijken... John en Taylor. Hij gaf het perkament door aan het meisje dat naast hem stond en liep met kwieke tred de trap op, Owens instructies volgend.

'Til we meet again, HPF'ers.

Laatst aangepast door Genner op Zo Dec 30, 2007 18:02; in totaal 2 keer bewerkt
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 17:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ooc: Pim bedankt voor je Banner. Ik had ook nog een vraagje, gedachtes van je karakter moeten die ook schuingedrukt of zo?

Image

John volgt de rest van de mensen naar de hal. Daar aangekomen kijkt hij over de schouder van het meisje dat het papier vast heeft met de kamerindeling. Hij ziet dat hij in kamer 503 moet zijn en loopt de jongen achterna die voor hem de trap opging. Zijn uil, die nog steeds op zijn schouders zit, vliegt naar boven. John bedenkt zich opeens dat hij niet weet waar hij zijn uil moet laten. Misschien is er ergens in dit gebouw een plek waar hij Strider kan laten. John neemt zich voor om dit aan Owen te vragen zodra hij de kans er voor krijgt.

Boven aan de trap aangekomen ziet John dat de kamers in een toren van het kasteel liggen. Een smal raampje bied uitzicht over de tuinen van het kasteel. John loopt door de gang en kijkt naar de kamernummers die op de deuren zijn bevestigd. Naast elke deur zijn twee lantaarns bevestigd, die de gang verlichtten. In kamer 503 stapt John naar binnen, hij ziet dat de jongen die voor hem op de trap looptte een van zijn kamergenoten is. Zijn lange blonde haren veraden een Scandinavische achtergrond.
"Hallo, ik ben John Matthews" zegt hij tegen de Jongen.
"Goede reis gehad?" vraagt hij vervolgens.

16-08-2005 ~ 31-12-08
xMartine.
Master of the Cows
Master of the Cows

xMartine. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 18:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lisa Smith

"Ik vind het wel handig, al verschijnsel ik liever," zegt ze tegen Jamie. Ze lijkt me wel aardig, denkt ze. "Ik ben trouwens Lisa, Lisa Smith." fluistert ze tegen Jamie als ze achter Owen achter begint te lopen. Ze werpt een blik op het blaadje en ziet dat ze bij Jamie op de kamer zit. Misschien wordt het toch nog wel wat leuker dan ik dacht, maar ik zal niet te hard van stapel lopen, anders kan het toch alleen maar tegen vallen. Ze pakt haar tas en begint de trap op te lopen. Ik hoop dat niet alles er zo chique uitziet als de eetzaal, anders kan ik niet eens met mijn schoenen op het bed liggen als ik lui ben.

So don't forget to breath tonight, tonight is the last so say goodbye.. goodbye.. goodbye.. HPF
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp