Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

(Kinder) Mishandeling Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Joep
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 274 Sikkels

Joep is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2007 12:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ooh, ik heb vroeger wel eens een onschuldige tik gehad. Ik schrok hier dan vooral van... Toch vind ik het een foute manier als ouders hun kinderen een tik geven, al doet het geen pijn en is het voor de schrik, er zijn ook andere manieren.

Ik heb nooit zo medelijde met kinderen die een tik krijgen en dan kei hard gaan krijsen.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Halfbloed prinses
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 55 Sikkels

Halfbloed prinses is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 16:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat ik nu ga vertellen weet ik eigenlijk "niet"... ik heb het in ieder geval niet mogen horen, ik gebruik wel namen voor het gemak maar wel valsen....
Ik zit samen met Lela, voor Kim en Rik met Aardrijkskunde...
Hun hadden het over een feestje met hun vrienden.
Kim: Weetje...
Rik: nou? vertel
Kim: Kijk je mag dit echt aan niemand vertellen hé!!
Rik: is goed
Kim: Marielle, mijn beste vriendin?
Rik: ja... ik vind haar echt aardig
Kim: Nou zij word geslagen door haar vader.
Rik: ECHT:OSurprised Wrom dan??
Kim: nou... hij zoekt gewoon een reden, als haar rapport slecht is slaat hij haar daarom en anders, zoekt een andere reden.
Rik: Echt?? En wat zegt haar moeder??
Kim: Nou,, die laat het gewoon gebeuren... Haar zusjes weten het niet...

Nou zo ging het gesprek, ik ben opgehouden met werekn toen ze dat vertelden, ze vertelden het niet aan mij maar toch. ik vind het zo erg, dat je je kind dat aan doet, vrteselijk gewoon. En ze wil ook haar vader niet aangeven..

Ik zelf word gelukkig niet geslagen, vroeger kreeg ik wel eens een tik als ik vervelend was...

maja

De andere drie meisjes lagen dus altijd de hele middag op de grond...
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2007 13:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heey,

Ik vind kindermishandeling echt misselijk. Ik bedoel een kind(tuurlijk ook volwassenen) kunnen een trauma oplopen, vertouwen nooit iemand meer en zullen het leven haten. Terwijl het leven juist zo mooi kan zijn. Als je een kind wat aan doet dan ben je echt ziek in je hoofd. Sommige mensen beginnen aan kinderen terwijl ze dat eigenlijk niet aankunnen. Soms kijk ik naar dat super nanny en dan denk ik, ja aan wie zou dat nou liggen? De ouder of het kind? Een goede opvoeding is gewoon nodig! Dat is je basis, anders wordt een kind straks ook iemand die later kinderen intimideert, kleineert of zelfs slaat!

xD

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Frog Choir
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 66 Sikkels

Frog Choir is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 14, 2007 19:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind mishandeling bij iedereen gewoon zeer triest. mensen realizeren zich ook niet dat pesten en chanteren enzo óók een vorm van mishandeling is.. Zelf ben ik op die manier altijd jaaaaaaren mishandelt, en ik weet wat je ervan krijg..
Je hoort ook vaak van een gelukkig stelletje, getrouwd, kinderen, heel leuk allemaal, maar dan (meestal de man) gaat het mis.. Of het nou ligt aan de alcohol, of iets anders.. Je mag niemand slaan, maar ik vind dat je je wel moet kunnen verdedigen.. En een kind moet je fijn en met vrede laten opgroeien.. Een kind is zo snel voor het leven verziekt..
(Wat wel mooi hierbij past, de nieuwe single van Within temptation (Frozen) gaat over mishandeling..)

Gewoon NOOIT mensen mishandelen is het beste.. maar probeer het mishandelende aspect maar eens de wereld uti te helpen deze dagen..

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 0:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kindermishandeling en Dierenmishandeling vind ik echt onmenselijk. Waarom doen ze nu zoiets in hemelsnaam? Ik snap wel dat je eens je kind een tik kan geven, maar op je kind echt slaan en hem/haar echt pijnigen. Ze gaan er lichamelijk op achteruit, maar ik denk psyschisch ook.

Ikzelf zou nooit mijn kinderen slaan, ik wil dat ze mij liefhebben en dat ze niet angstig zijn. Ik vind wel dat ze als wederdienst respect moeten hebben en ik snap wel eens dat je uit frustratie een kind een 'tik' kan geven, maar dan denk ik dat jij ervoor zorgt dat je kind jou gaat haten. Het is nooit leuk om te horen als ouder dat je kind jou haat, maar hoe zou jezelf zijn als je word geslagen >.<

It's PANDATIMEEE !
Katrientje
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Katrientje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 30, 2007 21:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind alle soorten mishandeling eigenlijk verschrikkelijk!!! Evil or Very Mad Ik heb vroeger toen ik nog heel klein was ook wel een paar keer een tik gekregen... Nuja, kletsen op de poep ( Laughing , is eigenlijk nog grappig ook om zo te zeggen). Maar ik vind da nie zo erg, mijn mama kwam mij derachter altijd troosten en dan was alles weer ok. maar echt mishandelen is echt verschrikkelijk!!!! ksnap zelf nie hoe ge da kunt doen!!!! Evil or Very Mad

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2008 21:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat kindermishandeling helemaal niet kan. Ik denk niet dat ik ooit een tik heb gehad, maar ik moest vroeger wel in de hoek staan als ik stout was ofzo (maar welke kleuter staat er nou nooit in de hoek?) Maar dat is verre van mishandeling. Ik ben nooit in zo'n situatie beland en ik ken ook geen mensen die ooit waren mishandeld ofzo. Maar ik weet nog wel iets dat nog in het zesde leerjaar was gebeurd maar ik weet niet goed of dat mishandeling is.
Dus in de klas was iedereen wat roemoerig en zat zowat niemand op te letten. Eigelijk was iedereen aan het praten, meer niet. De leraar zei er wel iets op maar begon na een tijdje zijn geduld kwijt te geraken. De jongen die vooraan stond en ook recht voor de leraar, zat het meest lawaai te maken. Toen raakte de leraar zijn geduld op en gaf hij een enorme tik op het voorhoofd van die jongen. Die jongen was meteen stil maar ook geschokt. En de rest van de klas ook, het was opeens muisstil...
En enkele weken daarna wou de leraar wat zeggen over dat incident en dat het helemaal zijn bedoeling niet was om die jongen een tik te geven. Hij had er veel spijt van en wou dat het nooit was gebeurd. En toen was er wel veel gepraat geweest over de situatie enzo. Die jongen die die tik had gehad begon ook te wenen enzo...

Maar ik vind dat een leraar zich op zulke momenten moet proberen inhouden. Ik vind dat je een leerling niet moet slaan, laat staan een tik geven ofzo. Gewoon straf geven en die zal het misschien niet meer doen. Het is natuurlijk nooit gemakkelijk om je in te houden maar als je je laat gaan dan zijn er soms grote gevolgen achteraf.

I'll do anything for you.
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 18:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb één keer een harde tik gehad, toen was ik wat kleiner. Ik zat telkens aan het stopcontact en m'n vader had al drie keer gezegd dat het niet mocht. Vervolgens gaf hij een tik op m'n hand en sindsdien zat ik er als klein kind niet meer aan.

Ik denk dat een tik zeker wel kan helpen in de opvoeding. Kinderen zijn nu eenmaal eigenwijs in gesteld en als ze horen 'dat mag niet' dringt het vaak niet door. Als je ze op die manier een tikje geeft, niet afranselen dus, kan het wel iets toevoegen aan het 'leerproces.'

Het is natuurlijk wel zo dat een tik geven al een uiting is van onmacht, omdat je het met woorden niet alleen afkan. Maar zoals ik al zei, kleine kinderen hebben vaak nog geen idee wat 'dat mag niet, dat is slecht' is en ze zijn eigenwijs. Ze zijn nieuwsgierig.

Kindermishandeling, het echt afranselen van een kind door midden van puur slaan, schoppen etc, zonder reden, is afschuwelijk. Een kind is nog niet in staat zich te verdedigen tegen zulke uitingen van woede, vaak nog zonder enige aanleiding ertoe. Er zouden zwaardere straffen op moeten staan, dan die ze tegenwoordig als ouder zijnde krijgen. Kindermishandeling heeft een ontzettend impact op kleine kinderen, met een grote nasleep. Kijk alleen al hoe angstig die kinderen vaak zijn. Bang om bij de kleinste foutjes te worden geslagen.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp