Auteur |
Bericht |
Sage
5e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 8:47 |
|
Ik vroeg me af of er onder de forummensen ook figuren zijn die graag of wel eens een detective kijken, op film of tv...
Zo ja;
Welke kijk je dan?
Kijk je die regelmatig?
Wat vind je over het algemeen van de detectives?
Ik zelf kijk graag A Touch of Frost (nu alleen VRT2, maandag, 22:00), en ik probeer dat zo goed mogelijk te volgen. Ik kijk 'm graag omdat ik het een erg goeie vind; de politieprocedures, personages en situaties. Bovendien is Frost erg grappi (vind ik). Het is moeilijk uit te leggen waarom ie zo grappig is als je hem niet kent, sorry.
Ik keek ook vaak Midsomer Murders (was altijd op NL1). De mysterie leek vaak op het bovennatuurlijke gebasseers, en het was erg interessant om te zien hoe Inspector Barnaby stukje bij beetje grip op een zaak kreeg. Daarbij kwam dat je ademloos kon kijken naar het schitterende landschap waar ze altijd doorheen reden.
Tenslotte heb ik twee keer de BBC versie van Conan Doyle's The Hound of the Baskervilles (met Ian Hart!!) gezien. Hij is erg goed, alleen de CGI Hound is wat minder. De Holmes (Richard Roxburgh) is erg Holmesig, en Ian Hart is een geloofwaardige Watson.
Zoals je misschien kunt merken, zijn dit allemaal Britse Detectives. Ik heb wel eens een Amerikaanse geprobeerd, maar die vond ik zelf wat minder. De enige goeie Duitser was Derrick, en Baantjer vond ik helemaal niks aan, die heeft niet de stijl die de Britten wel hebben.
En nu... welke detectives kennen en/of kijken jullie? |
|
|
|
|
Jalf
The Musical Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 9:21 |
|
Ik kijk af en toe naar Detectives/politieseries. Ik heb eigenlijk dan ook maar 2 favorieten. Namelijk Baantjer en Flikken.
Ik denk niet dat ik veel over deze serie hoef uit te leggen, aangezien iedereen die wel kent. De Cock (Met Cee-Oo-Cee-Ka) en zijn collega Vledder zijn denk ik wel bekend bij iedereen. Ik vind het zelf altijd leuk om mee te puzzelen en zelf achter de dader te proberen te komen. Mijn favoriete personages zijn Prins, Keijzer en Vledder.
Leuk detaille: Prins is in de Boeken een boomlange, sterke man. In de serie is dit echter een vrouw.
Flikken... Een beetje de Vlaamse Spangen. Mijn absolute favoriet! *probeert hysterisch in de Poll Flikken aan te klikken, maar aan gezien die er niet is, ben ik gedwongen om op anders te klikken*
De serie begint als de keiharde Politie-tante Tony (Die met werkelijk iedereen in het corps heeft samengewerkt) een nieuwe partner krijgt, de huismoeder Britt. In het begin loopt het niet echt lekker tussen deze twee dames.
Mijn favoriete personages zijn Pasmans, Tony, Ben, Selatin en Nick. Helaas zijn Tony, Ben en Sel in serie 4 allemaal de serie uit... In nederland zijn we nu bij serie 5, in Belgie zijn we bij serie 3. Serie 6 is in de maak en er zijn plannen voor een serie 7, 8 en 9. Hopelijk doet Mark Tijsmans dan ook weer mee... *Zwaait met Pasmans vlaggetje*
Verder kijk ik af en toe Spangen, (Wat helaas niet meer op TV is) Murder she wrote, en andere Britse detective, maar die volg ik niet echt... |
|
|
|
|
MeLoveSnape
Hotemetoot
Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 12:05 |
|
Baantjer!!! Absoluut!! CSI kijk ik trouwens ook wel eens maar dat neem ik niet op ofzo en ik blijf er al helemaal niet voor thuis.
Heb ook bijna alle boeken van Baantjer gelezen, tlijkt allemaal wel een beetje op elkaar maar het blijft leuk. Favo personage is Vledder. |
|
|
|
|
Fleur Delacour
5e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 13:07 |
|
Ehm.. Ik kijk ze niet. Dan zie je al die lijken maar liggen. Niks voor mij. ^^ Ik lees ze wel! Heel veel zelfs! Vooral (of eigenlijk 'alleen maar') van Agatha Christie. Die boeken zijn supergoed, alleen moet je er vaak wel heel erg inkomen, maar zodra de moord is gepleegd, is het meestal erg interessant en kan ik niet stoppen met lezen totdat ik weet wie het gedaan heeft! (Ook hele verrassende ontknopingen trouwens!). Zeker eens lezen als je van detectives houdt! Begin met de Moord op Roger Ackroyd. De beste die ik tot nu toe gelezen heb. |
|
|
|
|
Okidoki
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 16:27 |
|
k Kijk heel vaak A Touch of Frost, is wel een leuke detective.. Echt zo'n typische man, die Frost, beetje sjaggo Inspector Morse en A Touch of Frost vind ik eigenlijk een beetje op elkaar lijken. Ze zijn allebei heel goed.
Verder kijk ik soms ook wel eens Siska, die Duiste serie. Maar die is geloof ik pas geleden afgelopen, wat Sis is doodgeschoten..
Baanter zie ik soms ook, Vledder is echt vaag..
Flikken is ook wel goed, leuke serie, en die Pasmans is cool! Echt zo'n klunzige man.. |
|
|
|
|
Bradhadair
6e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 17:25 |
|
nou ik kijk baantjes soms
en mijn vriendinnen kijken crime scene investegation |
|
|
|
|
RockGodin
4e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 17:46 |
|
Ik keek altijd naar Baantjes. Nu kijk ik er niet meer naar omdat ik alle afleveringen onderhand al heb gezien. Maar ik vind baantjer zeker wel een van de leukste detective series.
CSI kijk ik soms. Dat is ook wel leuk maar dat kijk ik tegenwoordig ook niet meer zo vaak omdat ik nu meestal aan het zwemmen ben wanneer het op tv is |
_________________ Girls don't like boys
Girls like cars and money.
The Rasmus obsessedXD
Lauri en Aki rocken zwaar |
|
|
|
Loezzy
3e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 18:07 |
|
Ik hou wel van detectives, ik kijk altijd naar Baantjer maar dat is er nu niet zo vaak op. Lievelingspersonage is ook Vledder (brengt de humor erin) Gisteren was er ook eentje op, over de moord op een tienermeisje.. was ook mooi. |
|
|
|
|
Sage
5e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 18:29 |
|
Okidoki schreef: | k Kijk heel vaak A Touch of Frost, is wel een leuke detective.. Echt zo'n typische man, die Frost, beetje sjaggo |
Daarom is ie zo grappig, omdat ie vaak zo knorrig doet! Vooral tegen Mullet, de 'commisaris', daar kan ie enorm sarcastisch tegen doen.
Het valt me op dat de meeste mensen enkel Nederlandse of Vlaamse series kijken... Zijn de Britse niet zo aantrekkelijk ofzo? Hmm, ze hebben ook wel niet veel mooie mensen (behalve Sergeant Troy uit Midsomer Murders, die's nog wel schattig ^^). |
_________________ Something that is upside down is easier to read when it is also back to front.
~::Stephen Briggs!::~ |
|
|
|
MalfoyFan
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 19:11 |
|
Wow, Sage, The Hound of the Baskervilles! Die zoek ik, want 1 van mijn favo acteurs (Richard E Grant) speelt daarin mee. Hij staat rechts op die videohoes.
Als je hem toevallig hebt, kan ik dan geen kopietje maken? *kijkt engelachtig*
Het leukste vind ik Wolff, of Wolffs Revier, zoals het officieel heet. Dat is een Duitse serie.
Baantjer ben ik wel een beetje zat, dat is zoveel van hetzelfde.
Poirot vind ik wel heel goed, maar zijn karakter is ook zo leuk! |
|
|
|
|
Sage
5e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 19:15 |
|
Helaas, ik had 'm ook maar voor een weekje van de bieb... :C Ik heb 'm vandaag terug moeten brengen...
Poirot is zeker ook goed, die gast is net zo eccentriek als Salvador Dalí!
Oh, en ik had nog dit:
^^ |
_________________ Something that is upside down is easier to read when it is also back to front.
~::Stephen Briggs!::~ |
|
|
|
shadowfax
4e jaars
Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 19, 2004 23:02 |
|
Ik kijk ook weleens een Detective serie.
Maar dan het liefst van Agatha Christy met 'Hercule Poirot'.
Heb ik veel boeken van.
Of de verfilmingen van Sir Arthur Conan Doyle: Sherlock Holmes.
Daar heb ik ook 2 dikke boeken van.
Ik heb een dvd van The murder on the Oriënt Express van Agatha christy.
En ook een dvd van Sherlock Holmes met 2 afleveringen erop namelijk: The Hound of the Baskervilles en Sign of Four. Alleen Sherlock Holmes word hierin gespeelt door Ian Richardson.
Die vind ik ook best goed als Sherlock Holmes. |
|
|
|
|
Fleur Delacour
5e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 21, 2004 11:03 |
|
Idd, ik lees dus detectives van Agatha Christie, en dan alleen maar de Poirot-boeken. Die man is zo lachwekkend! Hij is zo arrogant en egoistisch dat het haast grappig wordt...! Ik ben nu bezig in 'Moord in het vliegtuig', er is al een moord gepleegd en Poirot probeert 't op te lossen. Bij de Agatha Christie-boeken is het vaak zo dat er 1 ruimte is waar de moord gepleegd is, en dat er alleen een bepaalde groep mensen de dader kan zijn. En dat vind ik het leukste aan de boeken.
@Shadowfax: Murder on the Oriënt Express! Die film! Dies cool! Ik heb 'm ook gezien! Het boek is trouwens ook erg leuk..
|
|
|
|
|
*Flupke*
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 21, 2004 11:11 |
|
Ik kijk eigenlijk alleen maar Baantjer. ^^ Blijft lollig, maar volgens mij komt het nu niet meer op rtl 4. Is jammer, vrijdagavond was zo altijd wel gezellig. |
|
|
|
|
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 21, 2004 12:37 |
|
*Flupke* schreef: | Ik kijk eigenlijk alleen maar Baantjer. ^^ Blijft lollig, maar volgens mij komt het nu niet meer op rtl 4. Is jammer, vrijdagavond was zo altijd wel gezellig. |
Volgens mij zijn de eerste veertig (?) afleveringen op DVD verkrijgbaar. Mijn ex heeft ook een stuk of 5 DVDs van Baantjer. Wel jammer: als je ze een paar keer gezien hebt is er niks meer aan, want je weet al wie de dader is. |
|
|
|
|
|