Auteur |
Bericht |
MrM@tthijs
Dreuzel
Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 09, 2008 16:58 |
|
Ik heb laatst Black van Dirk Bracke gelezen. Het gaat over straatbendes in Brussel die respect proberen af te dwingen. Het is echt een goed boek, heel geloofwaardig. Ik vind trouwens alle boeken van Dirk Bracke goed.
grtz |
_________________ G R Y F F I N D O R |
|
|
|
hoofd
Dreuzel
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 15, 2008 16:58 |
|
Onlangs Eeuwige Roem van Saskia de Coster gelezen...
Geniaal !
De manier waarop je in de gedachten van de hoofdpersonages binnendringt ! Soms wel ingewikkeld.. Dus ik zal het boek waarschijnlijk ooit nog wel eens opnieuw lezen.
Het krijgt een 9.5/10 van me...
Verder kan ik iedereen zo goed als alle boeken van Herman Brusselmans aanraden, hoewel ik gisteren z'n op 1 na laatste boek, Kwantum, gelezen heb, en dit was niet echt slécht, maar ik had wel het gevoel dat er te weinig 'nuttig' in zat, wat ik bijna nog nooit gehad heb bij Brusselmans.
Wel een aanrader is bijvoorbeeld: Prachtige Ogen.
Het is wel zeer speciale literatuur dus verwacht iets totaal anders als Fantasy, Detectives, Thrillers, etc. En ik voel me er ook bij verplicht om te zeggen dat zeer veel van mijn leeftijdsgenoten (16j) hem barslecht vinden Maar zij vinden eigelijk ook alle boeken slecht dus is misschien niet een goede referentie
Verder ga ik nu beginnen aan Los van Tom Naegels. Ik lees dit boek op aanraden van mijn broer en moeder, en men zegt dat ze het boek ook aan het verfilmen zijn dus ik ben benieuwd! |
|
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 15, 2008 19:15 |
|
@hoofd: ik heb 'Los' van Tom Naegels gelezen voor m'n mondeling examen Nederlands, en zo fantastisch vond ik het niet. Dat hoeft natuurlijk niet, verwacht er gewoon niet teveel van ^^
Ik ben ook 16 en ik vind Herman Brusselmans slecht en overrated, en ik lees heel graag en veel dus vind ik zeker niet alle boeken slecht.
Ik ben nu de boeken van de serie "The Three Sisters" van Nora Roberts aan het lezen. Ze staan eerder in het topic. Ik ben nu begonnen in het tweede, heb het eerste net uit. Ik kan het iedereen aanraden! |
|
|
hoofd
Dreuzel
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 16, 2008 18:26 |
|
Genner schreef: | @hoofd: ik heb 'Los' van Tom Naegels gelezen voor m'n mondeling examen Nederlands, en zo fantastisch vond ik het niet. Dat hoeft natuurlijk niet, verwacht er gewoon niet teveel van ^^
Ik ben ook 16 en ik vind Herman Brusselmans slecht en overrated, en ik lees heel graag en veel dus vind ik zeker niet alle boeken slecht.
Ik ben nu de boeken van de serie "The Three Sisters" van Nora Roberts aan het lezen. Ze staan eerder in het topic. Ik ben nu begonnen in het tweede, heb het eerste net uit. Ik kan het iedereen aanraden! |
Nou, ivm Brusselmans zei ik ook: MISSCHIEN geen goede referentie
En ik moet momenteel nog 70 pagina's lezen in Los, en ik vind het eerlijk gezegd wel de moeite (voornamelijk omdat ik zelf ook uit die buurten kom )
Smaken verschillen |
|
|
|
|
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 16, 2008 23:00 |
|
Ik ben nu aan het worstelen met Tom Jones van Henry Fielding, het is voor het een vak: 18th Century Literature. Op zich is het op bepaalde momenten wel grappig, als je de opmerking en de context een beetje snapt. Maar het is echt meer als 800 pagina's en ik had hem eigenlijk vorige week maandag al uit moeten hebben ^^ Ik zit op pagina 100 ofzo xD
Voor de rest was ik daarvoor bezig met Peter Pan van J.M. Barrie en daar geniet ik echt van ^^ Iedereen aan te raden. Ook heb ik vandaag een paar boeken toegestuurd gekregen: Dracula, Oliver Twist en Moby Dick. Allemaal in het Engels, ik dacht dat ze wel leuk zouden zijn ^^ Van zodra ik dat ene boek uit heb voor school, ga ik daar aan beginnen. Het blok hierna heb ik heerlijk tijd om te lezen, want dan heb ik geen literatuurvakken meer xD |
|
Glauces
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 22, 2008 18:25 |
|
Ik ben nu aan het lezen in Ik omhels je met duizend armen van Ronald Giphart, voor mijn literatuurlijst. Ik ben nu op... driekwart ofzo. Het is best grappig om te lezen soms, maar af en toe echt té grof. Bovendien gaat het weer over allerlei platte onderwerpen enzo, heb bijna het idee dat er geen literatuur is die daar niet over gaat.
Ook heb ik pas De thuiskomst van Anna Enquist gelezen, dat gaat over het leven van Elizabeth Cook (de vrouw van James Cook). Het was best een treurig boek, maar ik heb er wel van genoten. Ik ga morgen vragen of deze ook op mijn literatuurlijst mag . |
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 06, 2008 17:31 |
|
Ik ga zo naar de bib en ben op zoek naar tips.
Liefst boeken over WO I of fantasy Psychologische boeken mogen ook |
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 06, 2008 19:09 |
|
Genner schreef: | Ik ga zo naar de bib en ben op zoek naar tips.
Wheel of time/Rad des tijds vind ik persoonlijk erg leuk. Het is een lange serie en de stijl van de schrijver moet je liggen (veel intriges, een beetje politiek, sommige vinden het langdradig). Maar als je het leuk vind heb je de komende tijd nog heel veel te lezen.
Daarnaast is Children of Hurin/Kinderen van Hurin van Tolkien (vader en zoon) heel goed. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 04, 2008 17:59 |
|
Ik heb de laatste tijd weer best een aantal boeken uitgelezen, en er zaten een paar hele dikke aanraders bij! Dus hierbij even een overzichtje van mijn meest recent uitgelezen boeken (:
J.M. Barrie - Peter Pan
Ik was heel nieuwsgierig naar dit boek omdat ik Finding Neverland, de film gebaseerd op het leven van J.M. Barrie, echt helemaal geweldig vind. Dus ik wilde het boek ook wel eens lezen (ook omdat ik het echte verhaal eigenlijk niet kende, heb nog nooit de Disney-versie van Peter Pan gezien *slaat zichzelf*).
Het was echt een geweldig boek. Zo leuk geschreven en heerlijk fantasierijk en soms ook zo idioot xD Ik ben echt fan van Captain Hook. En van de krokodil :') Peter en Wendy vond ik ook heel schattig.
Het eind vond ik SPOILERS! | [selecteer] wel wat minder. Gewoon veel te zielig voor zo'n hip boek xD Op zich was het ook wel een happy end omdat de dochter en kleindochter van Wendy wel met Peter meegaan, maar toch... Had het leuker gevonden als Wendy bij Peter in Neverland was gebleven xD [/selecteer] |
Al met al een geweldig boek en een hele dikke aanrader. Ik heb 'm in het Engels gelezen omdat ik het leuker vind om boeken in hun originele taal te lezen en omdat ik Engelse literatuur gewoon razend interessant vind (:
Terry Pratchett - The Colour of Magic
Het eerste boek uit de Discworld series. Ik heb dit boek ook in het Engels gelezen.
Allereerst groot respect voor het geweldige gevoel voor humor van Pratchett xD Ik heb echt helemaal dubbel gelegen, vooral de stukken over de heroes, dat de helft van de helden eigenlijk een stelletje achterlijke kerels zijn die gewoon van zwaardvechten en schatten houden xD Heerlijk. Rincewind is ook een gaaf personage en ik vind Twoflower echt zo schattig xD En de Luggage natuurlijk, echt geweldig geschreven. Maar toch is Death denk ik m'n favoriete character xD Wat ontzettend briljant bedacht :'D Dat hij de hele tijd opduikt om Rincewind te komen halen en dat Rincewind hem telkens weet te ontsnappen xD Echt heel grappig.
Het stuk over het spelletje tussen de goden vond ik ook super. Heel origineel geschreven en gewoon hartstikke leuk om te lezen.
De boeken vielen me in de boekenwinkel op vanwege de kleurrijke geïllustreerde covers. Het zag er heel aantrekkelijk uit en ik had al wel van Pratchett gehoord. Dus ik heb het eerste deel meegenomen en in één keer uitgelezen xD En gisteren heb ik deel 2 maar gehaald want ik vond deel 1 zo leuk :')
Ook dit boek is zeker een aanrader voor iedereen die van fantasy houd en wel eens wat anders wil lezen dan alle epische queestes die in eindeloze reeksen van andere fantasyschrijvers beschreven worden (die trouwens niet per definitie slecht zijn, ik hou van lange reeksen boeken).
Verder ben ik nu bezig in Jane Eyre van Charlotte Brontë, gewoon voor m'n plezier. We hebben het vorig jaar een keer met Engels besproken en ik was heel benieuwd. Tot nu toe vind ik het een heel mooi boek en ik ben benieuwd hoe het verdergaat (: |
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 10, 2008 15:03 |
|
Ik heb voor mijn verjaardag gister het boekje Sara Kroos Rekent Af gekregen. Het is een verzameling collums uit de Viva waarin ze iedere keer met een ander onderwerp afrekent. Voorbeelden zijn:
- Huggies en handjes
- Poekies
- De hulp in huis
- Gevoelige mannen
- Vreetbuien
- Wanhopikge singles
- Destructie
Ik vond het echt een fantastisch boekje, ik moest steeds weer grinniken als ik wat las. Het voorwoord alleen al zet meteen de toon met de woorden: (Het is gewoon de eerste alinea van het boekje, niet écht een spoiler dus. XD)
SPOILERS! | [selecteer] Zeer geachte lezeres/lezer,
Jij hebt smaak. Jij hebt pit. Jij hebt ballen. Jij hebt een leuke lach. Jij hebt levenslust. Jij bent sportief. Jij bent aantrekkelijk. Jij weet wat je doet. Jij bent spontaan. Jij bent creatief. Jij hebt een leuke relatie en zo niet, dan is die net beëindigd maar sta je op het punt weer iemand tegen te komen. Jij bent namelijk leuk. En je kunt lezen. Ook leuk. [/selecteer] |
Prachtig geschreven en zoals Sara Kroos zelf al zei: "Persoonlijk vond ik het heel herkenbaar."
Die boekje is maar 160 pagina's dik en móet je gewoon lezen omdat je jezelf erna gegarandeerd fantastisch voelt. : D |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Daphne90
Dreuzel
Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 15, 2008 13:54 |
|
Voor mensen die van het soort boeken houden dat Dan Brown schrijft;
Kijk eens naar de volgende schrijvers/schrijfsters:
Jennifer Lee Carrell - Het shakespeare geheim
Steve Berry - De erfenis van de tempeliers
Kate Mosse - Het verloren labyrint en De vergeten tombe
Douglas Preston - Dinosaurus canyon en De codex
Veel leesplezier.. |
|
|
|
|
Tyrael
7e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 03, 2008 22:27 |
|
Chris. schreef: | Genner schreef: | Ik ga zo naar de bib en ben op zoek naar tips.
Wheel of time/Rad des tijds vind ik persoonlijk erg leuk. Het is een lange serie en de stijl van de schrijver moet je liggen (veel intriges, een beetje politiek, sommige vinden het langdradig). Maar als je het leuk vind heb je de komende tijd nog heel veel te lezen.
Daarnaast is Children of Hurin/Kinderen van Hurin van Tolkien (vader en zoon) heel goed. |
Als leestip over WOI zal ik je Van het Westelijke Front geen nieuws meegeven. Toegankelijk geschreven en toch heel diepgaand. Geweldig boek vond ik het. |
_________________ "Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon |
|
|
|
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 04, 2008 14:12 |
|
Ik vind de reeks ; Stravanganza héél erg leuk !
Het gaan over het heden & het verleden.. Ze slepen je zo mee in het verhaal !
Over Venetië voornamelijk . Als je van een beetje fanatasie houdt is dat echt iets voor je !
veel plezier aan degene die mijn (géwéldigé) advies volgen .. |
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 14, 2008 15:14 |
|
Dit boek heb ik nog voor mijn verjaardag van een boekenbon gekocht en vervolgens met huid en haar verslonden.
Citaat: | Tropenarts Steven van de Vijver werkte negen maanden in de Democratische Republiek Congo. Het was zijn eerste missie voor Artsen zonder Grenzen. Vanaf het begin hield hij een - veelbezochte - weblog bij. Zijn weblog vormde de basis voor zijn boek 'Afrika is besmettelijk', waarin hij vanuit zijn eigen perspectief met humor en compassie een beeld schetst van zijn leven als arts, van zijn persoon en de omgeving waarin hij verkeert.
Hij vertelt hoe het is om in een ziekenhuis te werken waar geen elektriciteit en geen stromend water is. Hij schrijft over zijn patiënten en de band die hij met sommigen opbouwt. Hoe hij, als de oorlog ineens erg dichtbij komt, de spanning door zijn lijf voelt razen. Maar ook hoe hij, met zijn uit Nederland meegenomen leren voetbal, opgenomen wordt in het plaatselijke voetbalteam. |
Het is echt een super mooi boek, ik ben nu verliefd op Afrika. Nog meer. :') Ik kan het aan iedereen aanraden want je gaat heel anders naar het leven om je heen kijken, bovendien is het gewoon super goed geschreven! |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Neleke
5e jaars
Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 20, 2008 14:32 |
|
Net als de meeste hier op het forum is HP natuurlijk mijn favoriet. Maar ik lees ook graag de boeken van Dirk Bracke (Belgische schrijver). Ik heb ook eens voor school een boek van Helen Vreeswijck (Nederlandse schrijfster) gelezen ("Loverboys"), dat vond ik ook een mooi boek!
Ik ben ook ooit is begonnen aan Lord Of The Rings... Maar nooit geëindingd! Geef mij maar de films dan, maar ik begrijp het wel da mensen het graag lezen =) |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
|
|
|