Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat voor type mens ben jij? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Welk type mens ben jij?

Water
23%
 23%  [ 14 ]
Wind
16%
 16%  [ 10 ]
Vuur
28%
 28%  [ 17 ]
Aarde
11%
 11%  [ 7 ]
Hemel
20%
 20%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 60

Auteur Bericht
Olivier
Oude Forumnaam: Olivi(s)ander The Fullblood Mod
The Fullblood Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Olivier is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 11:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Welk type mens ben jij?

Iemand gaf mij laatst een site, en vroeg of ik even wou kijken of er ook een type mens was dat precies pastte bij mij. En toevallig was dat ook zo (aarde). En ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die zichzelf bij een element kunnen plaatsen. Vertel hier wat voor type mens jij bent en waarom!

Water
Deze mensen zijn gevoelig en emotioneel. Ze vormen een hechte band met andere mensen en kunnen heel goed de gevoelens van anderen begrijpen. Ook zijn deze mensen heel veranderlijk en flexibel. Ze zijn gericht op gevoelswaarde, niet op logica.
Watermensen zijn ondernemend, altijd opzoek naar nieuwe dingen. Ook vertellen zij graag verhalen.

Wind
Windmensen staan overal voor open. Ze kunnen ook vaak vernieuwende dingen bedenken. Het zijn hele uitbundige, gezellige en vrije mensen. Ze hechten zich niet snel aan mensen. Ze zijn erg nieuwsgierig en geïnteresseerd in allerlei dingen. Ze praten en discussiëren ook graag met andere mensen.
Deze mensen houden juist wel van logica. Ze kunnen moeite hebben met gevoelens, die niet logisch te verklaren zijn.

Vuur
Gepassioneerde mensen met een temparement. Deze mensen zijn gedreven in alles wat ze doen en hebben geen blad voor hun mond. Vuurmensen leven sterk vanuit zichzelf en hebben een duidelijk doel voor ogen. Ze laten zich sturen door hun intuïtie en enthousiasme. Ze zijn slim en houden van intrige. Ook kunnen ze soms een beetje ‘mysterieus’ overkomen, ze gooien niet meteen hun hele ziel op tafel.

Aarde
Aardetypes zijn mensen die stevig op beide benen staan. Ze laten zich niet gauw van hun stuk brengen. Het zijn hele nuchtere mensen. Ook hebben ze een groot doorzettingsvermogen. Ze houden van orde en netheid en zullen altijd vriendelijk zijn tegen iedereen. Deze mensen zijn ook heel betrouwbaar. Als je ze een geheim verteld zullen ze het nooit verder vertellen.
Verder houden deze mensen van de natuur.

Hemel
Deze mensen zijn een beetje ‘dromers’, af en toe leven ze in hun eigen wereld. Ze houden van mooie dingen, en zijn dan ook vaak creatief. Ook staan ze open voor spiritualiteit. Ze zijn heel spontaan en maken dan ook snel contact. Erg gezellige mensen, met een aparte denkwijze.

Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten

Dennis Krauwel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 11:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ik vooral een Wind-type ben, met een vleugje Water er doorheen.

Het stukje dat bij Wind staat, komt aaridg overeen met mijn karaktereigenschappen. Ik ben iemand die heel erg van logica houdt. Ook heb ik wat problemen gehad wat betreft sociale omgang. Ik discussiëer heel graag en ik krijg graag gelijk. Nu ik mijn studiekeuze moet maken, heb ik al een aantal keer geroepen dat ik zo veel interessant vind. Toevallig komt dat ook terug hierin.

Toch ben ik denk ik ook een beetje Water. Dat komt vooral door het feit, dat als mensen problemen hebben, ze heel vaak naar mij toe komen. Ik ben dan wel iemand die mijn eigen problemen opzij zet. Meestal fungeer ik dan als een soort dagboek en luister ik grotendeels. Af en toe slinger ik nog een advies erdoorheen. Op die manier help ik mensen graag.

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 12:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oké. Dit vind ik dus onzinnig. Sorry. XD
Ik zal proberen uit te leggen waarom, en proberen niet denigrerend over te komen. ^^

Ik heb het allemaal door gelezen, en in iedere type komt wel iets van me voor.
Geen verassing voor mij, want ik geloof niet dat je mensen als een type kan neerzetten. (De reden dat er in literatuur onderscheid wordt gemaakt door karakters en typetjes.)
Mensen worden gevormd door hun ervaringen en de mensen in hun omgeving. Als iemand veel in contact komt met mensen die bijvoorbeeld "watertype" zijn, kan deze ook een watertype worden. Kán, want je karakter wordt ook gewoon door je genen bepaald. Als je dus bijvoorbeeld vanuit jezelf al heel passioneel of juist geordend bent, zal dit ook zijn weerslag hebben op je karakter.
Los daarvan is het onmogelijk om een mens op te laten groeien in een omgeving met allemaal mensen die precies denken zoals hij/zij denkt, dus krijg je altijd invloeden van andere "soorten" mensen.

Als ik dan naar mezelf kijk heb ik iets van alles, namelijk:
Water: Ik ben ondernemend en ik houd van muziek en verhalen en gedichten. Ik ben best emotioneel en ik kan me makkelijk aanpassen in een nieuwe situatie. Ik ben echter wel gericht op logica en ik ben wat meer op mezelf.
Wind: ik sta voor veel nieuwe dingen open en kan veel discusieëren over nieuwe ideëen. Ik hecht me inderdaad niet snel aan mensen en ben erg nieuwsgierig, maar heb weinig problemen met gevoelens. Ik kan ook goed de gevoelens van anderen begrijpen.
Vuur: ik ben erg gedreven (en perfectionistisch) en ik neem me zelden een blad voor de mens. Ik leef erg voor en vanuit mezelf, maar heb juist géén duidelijk doel voor ogen bij veel dingen die ik doe. Ik ben wel slim maar houd niet van intrifes. Bovendien ken ik maar weinig mensen die mij als mysterieus zouden kwalificeren.
Aarde: ik sta inderdaad stevig in mijn schoenen en laat me niet snel van mijn stuk brengen. Ik heb veel doorzettingsvermogen en ben erg geordend. Ik verkeer echter niet in de waan dat ik altijd tegen iedereen vriendelijk ben, ik kan juist erg gemeen zijn. Afhankelijk van de persoon over wie het gaat ben ik wel betrouwbaar, maar dat hangt erg af van hoe ik sta tegenover die persoon.
Hemel: ik ben niet echt een dromer,maar ik ben wel creatief. Daarentegen sta ik niet open voor spiritualiteit, of in zeer beperkte mate. Ik ben wél spontaan en maak (bijvoorbeeld op groepsreizen) snel contact.

Oke. You tell me welk element ik ben. ^^'
Ik vind het veel te veel hokjesdenken, alsof we dat nog niet genoeg doen in de maatschappij. Niets voor mij dus.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Profiel bekijkenStuur privébericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 12:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het eens met Josse. Iedereen heeft toch wel van verschillende, zoniet alle types iets in zich? Iedereen is toch een mengeling? Ik vind het hier echt moeilijk om mensen in één hokje te stoppen. Bovendien heeft Josse al heel goed uitgelegd waarom dit ook relatief is.

Ik zal dan ook even zeggen wat er op mij van toepassing is.
Water: Ik ben gevoelig en emotioneel. Ik vorm een hechte band met andere mensen, maar enkel als ik zeker weet dat ik hen kan vertrouwen en hen dus ook best lang ken. Ik ben echter niet ondernemend of een groot verhalenverteller.
Wind: Ik sta voor veel nieuwe dingen open. Ik discussieer graag, maar enkel met mensen die bereid zijn te luisteren en niet koppig vasthangen aan hun ideeën en niet willen horen van iets anders. Ik ben niet uitbundig en ook geen vrij mens (komt door mezelf). Gezellig, dat moet je aan anderen vragen.
Ik ben wel nieuwsgierig. Geïnteresseerd in veel dingen... dat heb ik met periodes. Dan ben ik eens geïnteresseerd in onderwerp A, dan weer in onderwerp B. Ik heb wel moeite met gevoelens.
Vuur: Ik ben wel gepassioneerd, op het obsessieve af, met dingen die erg belangrijk voor me zijn. Dit is ook zo in de liefde. Ik heb echter geen duidelijk doel voor ogen en laat me niet leiden door intuïtie maar door gezond verstand. Ik ben slim - relatief gezien. Ik hou echter niet zo van intrige, ik weet liever meteen waar ik aan toe ben. Ik denk niet dat ik mysterieus ben. Daarbij komt nog eens dat ik vaak nogal onsubtiel ben.
Aarde: Ik heb wel een groot doorzettingsvermogen en ben betrouwbaar, maar orde en netheid zijn niet aan mij besteed. Zolang ik er wijs uit raak, is het goed. Ik sta niet meteen met beide benen stevig op de grond. Ik hou wel van de natuur, maar met mate.
Hemel: Ik ben een dromer en ben erg op mezelf. Ik krijg vaak genoeg te horen dat ik in de "echte wereld" moet leven (hoewel ik vind dat dit soms overdreven wordt). Ik hou van mooie dingen, maar wie niet? Ik ben redelijk creatief, maar spiritualiteit vind ik over het algemeen onzin. Gezellig moet je wederom aan anderen vragen. Een aparte denkwijze, dat hangt af van het onderwerp.

'Til we meet again, HPF'ers.

Laatst aangepast door Genner op Do Feb 07, 2008 12:37; in totaal 1 keer bewerkt
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 12:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oooh, leuk onderwerp Very Happy

Ik ben denk ik een vuur/hemeltype

Citaat:
Vuur
Gepassioneerde mensen met een temparement. Deze mensen zijn gedreven in alles wat ze doen en hebben geen blad voor hun mond. Vuurmensen leven sterk vanuit zichzelf en hebben een duidelijk doel voor ogen. Ze laten zich sturen door hun intuïtie en enthousiasme. Ze zijn slim en houden van intrige. Ook kunnen ze soms een beetje ‘mysterieus’ overkomen, ze gooien niet meteen hun hele ziel op tafel.

Ik zeg wat ik denk en veel mensen krijgen geen hoogte van me. Ik vertel veel over mijzelf maar niet alles. Daar moet je in verloop van tijd langzaam aan achter komen en als je denkt dat je me kent doe ik weer iets totaal anders wat je niet van mij verwacht.

Citaat:
Hemel
Deze mensen zijn een beetje ‘dromers’, af en toe leven ze in hun eigen wereld. Ze houden van mooie dingen, en zijn dan ook vaak creatief. Ook staan ze open voor spiritualiteit. Ze zijn heel spontaan en maken dan ook snel contact. Erg gezellige mensen, met een aparte denkwijze.

Klopt helemaal. Ik heb er niets aan toe te voegen Very Happy

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Rylane
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 12:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het wel een klein beetje met Josse eens. Het is heel moeilijk om jezelf bij 1 type in te delen. Het is erg lastig om zo in hokje te denken. Iedereen heeft denk ik bij elk type wel iets passend.

Toch, als ik alle types doorlees merk ik toch dat ikzelf het dichtst bij Water of Aarde sta.
Water, omdat ik inderdaad erg gevoelig ben. Ik hecht me erg snel aan mensen en wil altijd wel nieuwe dingen proberen.
Aarde, omdat ik heel perfectionistisch en opgeruimd ben. Ik laat me niet snel beïnvloeden als ik ergens mee bezig ben en stop pas als ik iets helemaal af heb.

Ik vind dit wel een heel interessant onderwerp. Het lijkt een beetje op sterrenbeelden, die geven je ook bepaalde karaktereigenschappen.

Oude Forumnaam: Olivi(s)ander The Fullblood Mod
The Fullblood Mod

Olivier is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 12:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Iedereen: Natuurlijk zul je van alles wel een beetje hebben maar in één type zou je je toch het meest moeten herkennen ^^
Bij mij zelf klopt aarde gewoon precies, dus dat vond ik wel opvallend. Razz

@Rylane: De elementen vallen ook weer te koppelen aan de sterrenbeelden. Bij aarde hoort bijv. o.a. Maagd, en dat is heel toevallig mijn sterrenbeeld Wink

Water: Vissen, Kreeft, Schorpioen
Lucht: Waterman, Tweeling, Weegschaal
Vuur: Ram, Boogschutter, Leeuw
Aarde: Maagd, Stier, Steenbok

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 13:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Olivier schreef:
@Iedereen: Natuurlijk zul je van alles wel een beetje hebben maar in één type zou je je toch het meest moeten herkennen ^^

Nou, zeg jij het dan maar, waar ik bij hoor. Want ik weet het niet. XD
Ik ben overigens als sterrenbeeld Vissen, maar echt een watermens vind ik mezelf niet. ^^
Ik kan gewoon echt niet kiezen. XD

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Perfect Enemy
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 250 Sikkels

Perfect Enemy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 13:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het ook wel eens met Josse, maar toch heb ik niet van alle elementen iets. Nou ja, op zich dat wel, maar ik heb bijvoorbeeld van Vuur eigenlijk alle karaktereigenschappen/kenmerken en van Water bijvoorbeeld maar 1... En wat Olivier zei, klopt dan ook weer.
Citaat:
Vuur: Ram, Boogschutter, Leeuw

Mijn sterrenbeeld is Ram.

Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten

Dennis Krauwel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 14:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk ben ik het ook wel deels eens met Josse. Heb ik zojuist een heel betoog in het homoseksualiteit-topic gehouden tégen de hokjesmentaliteit, vervolgens ga ik hier mezelf weer in een hokje plaatsen. xD

Toch vind ik dit een beetje anders. Ten eerst is het meer dat je jezelf in een hokje plaats in plaats van dat iemand anders dat doet. Daar vind ik op zich niets mis mee. Het kan namelijk ook voor sommige mensen gewoon heel prettig zijn om in een hokje te zitten. Ten tweede kan je in dit geval gewoon kiezen welke karaktereigenschappen het beste bij je passen. En een mengelmoes lijkt me ook mogelijk. Zo te zien ben je helemaal in je element, Josse. xD

Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 14:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmmm ik ben het eigenlijk ook met Josse eens... niet iedereen is even makkelijk in een hokje te stoppen. Dit soort dingen zijn altijd heel vaag...

Ik kijk naar hoe ik ben en vind mezelf ook terug op meerdere gebieden... volgens mijn sterrenbeeld ben ik een winderig... euh... wind-mens...
Als ik voor mezelf een type zou moeten aanwijzen denk ik echter dat ik voor aarde zou kiezen, omdat natuur heel belangrijk is en ik het idee heb dat natuur het meeste verbonden is met aarde...

Best een lastige vraag eigenlijk... wel leuk...

We all Love HPF, don't we?
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 15:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mjah, ik vind ook wel dat je van alles wat hebt meestal. Het is inderdaad erg moeilijk om er maar één te kiezen, je ziet uit bijna ieder type wel iets uit jezelf terug denk ik. Maar goed, als ik er dan echt één moet kiezen, dan zou ik zeggen Aarde. Daar herken ik dan nog de meeste dingen uit.

Groot doorzettingsvermogen kán ik hebben, het ligt eraan waar het om gaat. Als ik iets zelf écht graag wil, dan lukt het me. Maar als ik er zelf niet helemaal achter sta, dan is mijn doorzettingsvermogen niet zo groot.

Ik houd zeker van orde en netheid. Als mijn kamer een rommel is dan flip ik, dus dat is ook altijd opgeruimd, ik word zelf ook helemaal onrustig als het een rommel om me heen is. Op mijn computer is dat tegenwoordig zelfs zo, al mijn bestanden zijn netjes geordend. xD

Op zich ben ik ook wel vaak vriendelijk tegen mensen. Ik geef mensen die ik pas leer kennen meestal ook wel het voordeel van de twijfel, ik zal niet negatief tegen je doen, tenzij jij op de één of andere manier zelf iets doet dat een negatieve indruk maakt op mij. Ik zal niet zomaar onaardig tegen iemand gaan doen zonder reden.

Betrouwbaar ben ik denk ik ook wel, het ligt ook wel aan de situatie, maar als iemand mij duidelijk maakt dat ik iets écht niet door mag vertellen, dan doe ik dat gewoon ook niet. Nu is het wel zo dat als ik niks met de persoon in kwestie heb die me iets verteld, dat ik er minder voorzichtig mee zal omspringen als met iemand die ik wel graag mag. ^^"

Hmmz natuur, dat slaat niet helemaal op mij denk ik. xD Maar de rest dus wel aardig. In de andere opties herken ik me een stuk minder. Als ik een tweede keus moest maken, dan zou dat denk ik meer richting water zijn... Als ik iemand echt mag kan ik namelijk wel snel een band krijgen met diegene, en me snel hechten aan mensen. Staat wel tegenover dat ik dat niet met veel mensen heb. Ik kan ook wel makkelijk meeleven met mensen, zelfs als dat mensen zijn die ik niet zo goed ken.

Wow wat een verhaal weer. xD Nouja, dat is dus wat ik denk, maar goed ik vind ook wel dat het een beetje moeilijk is om jezelf echt in één hokje te plaatsen. =\

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Daniël
Oude Forumnaam: Daniël. Schoolkampioen
Schoolkampioen

Daniël is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 15:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mijn sterrenbeeld ben ik een Vis in het Water Razz

Toch deel ik mezelf in bij Vuur. Als ik de omschrijving lees, komen mijn eigenschappen daar het meest bij in de buurt. Door dit element te kiezen kom ik misschien een beetje arrogant over, maar dat ben ik ook xD

Als ik eenmaal iets wil, ga ik er ook voor. Ik zou nooit iets niet afmaken en zet door. Sturen door intuitie en enthousiasme klopt ook wel.

[6:38 pm] Idril: ik ben volstrekt normaal
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 16:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik moet zeggen dat ik het eens ben met Josse; Ik zie ook in alle onderdelen iets van mezelf terug, maar het minst in Aarde en het meest in Water. Maar dus, in alle onderdelen herken ik wel iets.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik vind zelfreflecterende testjes altijd heel interessant om te doen. Voornamelijk als er nog iets "spiritueeels" zoals dit erachter zit. Alleen ik krijg dus nooit een duidelijk antwoord uit al mijn testjes. Er is nooit een antwoord dat er overduidelijk bovenuit komt. Ik denk daarom ook dat ik overal wel een beetje wat van heb.

Ik ben een stier in de westere horoscoop en een slang in de chinese horoscoop en dat zijn dus allebei aarde dieren. Op zich van alle elementen is aarde ook het meeste hoe ik ben, alleen de kenmerken passen niet helemaal bij mij. In ieder geval niet meer bij mij dan de kenmerken die bij de andere elementen staan.

Daarbij heb ik nog nooit van "hemel" gehoort eigenlijk. Word dat niet meestal samen gegaan met lucht?

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp