Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Pesten Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2008 11:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik las hier iets wat over Pesten gaat.

Citaat:
Vlaamse kinderen grootste pestkoppen Europa

BRUSSEL - Vlaamse scholieren tussen de twaalf en achttien jaar blijken de grootste pestkoppen van Europa. Ze pesten hun leeftijdsgenoten meer dan kinderen uit Nederland, Duitsland, Spanje, Italië, Groot-Brittannië en Portugal dat doen.

Dat blijkt zaterdag uit de krant De Morgen, die citeert uit onderzoek van de Britse overheidsinstelling British Council.

Belgische kinderen zijn redelijk tolerant ten opzichte van kinderen met een handicap of een andere huidskleur, maar kinderen die afwijken in lichaamslengte, gewicht of kleding worden genadeloos gepest.

Voor 55 procent van de jongeren zijn lengte en gewicht de voornaamste reden waarom leeftijdgenoten op school uitgelachen en gepest worden. Dat is het hoogste cijfer van alle onderzochte landen.

Huidskleur is in heel Europa in een derde van de gevallen reden voor pesten. In Vlaanderen ligt dat op 22 procent
.

Dit had ik trouwens niet verwacht. Ik heb altijd gedacht dat juist Vlaamse jongeren heel lief, behulpzaam en tolerant waren. Ik had niet verwacht dat zij juist de grootste pestkoppen van Europa zouden zijn.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2008 13:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Omg. Nouwjah, als ik het op school bekijk, klopt het eerlijk gezegd wel voor een groot stuk. Als ik een dag in NL ben, is er werkelijk niemand die me nakijkt ofzo. Als ik dat in BE doe, 90% kans dat je commentaar krijgt - al dan niet recht in je gezicht.
Ook de reden kopt wel, al had ik toch verwacht dat huidskleur er ook bij zou staan. Je zou er raar van opkijken hoe vaak je op school iemand hoort schelden over gewicht/lengte/algemeen voorkomen.
Ik krijg vaak het gevoel dat Belgie ergens in het verleden is blijven hangen. Het mag dan een welvarend en economisch en weet-ik-veel wat nog meer goed land zijn, qua mentaliteit zijn ze toch nog niet veel gewoon. In 'grote' steden als Antwerpen, Brussen en Gent misschien wel, maar in simpelere dorpjes of steden nog lang niet. Op dat vlak scoort Nederland voor mij veel hoger ^^.
Maargoed, daar wijk ik niet verder over uit :').

Profiel bekijkenStuur privébericht
Amtjah
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 249 Sikkels

Amtjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2008 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik moet wel zeggen dat wij, Belgjes, over het algemeen preutser en conservatiever gericht zijn dan een Nederland. Dit heb ik toch al meerdere malen opgemerkt wanneer ik met iemand van Nederland praat. Of op een andere forum hebben we een seks-topic en daar merk je toch duidelijk dat Belgen meer preuts/conservatief zijn dan Nederlanders. ^^

Ik ben dan ook niet verbaasd over dat artikel. Ik ben jaren geleden ook héél lang gepest geweest vanwege mijn gewicht, maar als ik dan in Nederland ben, heb ik er nog nooit één opmerking over gekregen.

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2008 20:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik schaam me nu wel dat Belgen de grootste pestkoppen blijken te zijn. Ik ben ook van Belgie en ik vind het wel een beetje beschamend om te lezen. Ik dacht eerder dat in Groot Brittanie echte pestkoppen zaten dan in Belgie. Ik heb ooit eens een reportage gezien die ze in Engeland hadden gemaakt over pesten en daar waren ze wel extreem. Maar hier in Belgie kunnen ze wel hard zijn, dat geef ik toe. Ik word soms ook raar nagekeken, maar ik trek me er eigelijk niets van aan. Ik ben zelf nog nooit echt in Nederland geweest (alleen naar de Efteling maar nooit verder) maar jullie zijn wel beleefder dan in Belgie. In de Efteling, allemaal heel vriendelijke mensen. In Belgie durven ze je wel eens naroepen en dat is wel vervelend. Als ik op vakantie ben naar een ander land roepen ze niemand na en zijn ze allemaal vriendelijk.

I'll do anything for you.
hel1
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 54 Sikkels

hel1 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 02, 2008 16:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

1) ben je wel eens gepest?
Ja vanaf groep 1 tot met groep 7 zat ik bij een jongen in de klas die mij elke dag pestte .. later ging hij naar een andere groep maar bleef ie doorgaan ... gelukkig wel wat minder.. verder is het soms op mijn middelbare school best irritant want bij mij in de klas zitten heel vervelende jongens (ik zeg niet dat alle jongens vervelend zijn !!Razz) dus als je iets niet snapt en je vraagt of de leraar(es) het nog een keer wil uitleggen gaan ze zuchten enzo ... verder is er 1 meisje die mij echt helemaal niet aardig vind als ik een zielig verhaal vertel ofzo bijv. over een zielige film dan maakt ze er altijd een grapje van en vorig jaar had ik een codenaam ... bloempje en toen maakte ze een liedje over mij het ging ongeveer zo :
ik ben bloempje
ik ben hondje
want ik loop iedereen achternaaaa
het was tijdens tekenen en haar 2 vriendinnen die ik aardig vind moesten er wel om lachen.. in de pauze was ik boos en verdrietig tegelijk... en toen kwamen die vriendinnen nog vragen"gaat het ??"... gelukkig is het dit jaar een stuk minder geworden maar ze is nog wel super irri Sad
2)Pest jij wel eens iemand
tot mijn grote schaamte wel ... het is een jongen op mijn scouting die dus er gewoon om vraagt hij doet zo vervelend dat ik niet eens aardig tegen hem kan proberen te zijn ... zelfs de leiding vind hem soms vervelen !!
3) Wat vind jij van pesten?
ik vind dat het nooit moet gebeuren je maakt er alleen kinderen mee van streek en zorgt ervoor dat ze niet meer ergens heen willen (bijv. school) ook al doe ik het dan zelf wel ik schaam me er nu best voor Sad

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Nelsinho is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 23:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Niet zo zeer, werd wel eens flink aangepakt, maar ook voornamelijk terug gepakt door mensen die ik gekwetst had.

2)Pest jij wel eens iemand
Tegenwoordig zijn het meer dolletjes, ik weet niet zo goed wanneer ik tever ga, maar heb het wel in de gaten en weet me er altijd weer spectaculair uit te kletsen.

Ik heb vroeger wel heeeeeel vaak kinderen gepest, dat krijg je als één van de populaire jongens uit de klas bent. Van de basisschool tot en met ongeveer de 2/3e klas van middelbare school heb ik er toch een aantal mensen flink van langs gegeven. Maar ben toch ook bevriend geweest met heel veel van hen, en spreek ze nog wel regelmatig, ze hebben me iedere keer weer vergeven. Al weet ik slechts van één persoon waarom. Doordat die eens na schooltijd door jongens van een andere school in elkaar geslagen werd, en ik de enige was die hem te hulp is geschoten.

Het klinkt misschien erg bot en vreemd maar: Leuk... Ik werd er zelf beter van, en had destijds heel erg weinig gevoel voor eigenwaarde. Dus het kwam me erg goed uit.

Achteraf? Vreselijk! Natuurlijk krijg je er spijt van dat je sommige personen heb gepest, ik snap ook niet waarom ze me tegenwoordig ook niet glashard negeren. Tegenwoordig kies ik altijd de persoon die gepest wordt. Probeer ze alleen wel bij te brengen dat ze gewoon voor zichzelf op moeten komen.

Cupcake
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 79 Sikkels

Cupcake is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 20, 2008 21:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

1) Ben je wel eens gepest?
Helaas moet ik hierop antwoorden met een dikke JA.
Ik wordt al sinds groep 4 gepest terwijl ik ondertussen alweer in mijn examenjaar zit. Het is ooit een keer begonnen met een grapje geloof ik maar dat is van kwaad tot erger gegaan. En nu nog steeds ben ik er niet vanaf. Ze noemden me eerst heks en nu ben ik de emo. Yeah right, heel fijn allemaal dus. NOT. Maargoed, helaas kan je niet door iedereen aardig gevonden worden.

2) Pest jij wel eens iemand?
Pesten daar doe ik niet aan, aangezien ik zelf heel goed weet hoe het voelt om gepest te worden.

Wel plaag ik weleens iemand, maar iedereen plaagt elkaar en dat is meestal ook nog nieteens lullig bedoelt. Ooh, en ik pak de mensen die mij pesten/zieken terug met gevatte opmerkingen. Maar ik neem aan dat dat vrij logisch is toch?

Pesten is jou eigen verdriet weg proberen te stoppen en te verbergen door anderen verdriet te doen en meestal in het openbaar te vernederen. Ik vind dit heel triest als mensen dit doen want dit betekend feitelijk dat ze gewoon niet om kunnen gaan met hun eigen verdriet.
Ook vind ik pesten totaal niet stoer enzovoorts ik vind het vooral heel zielig.

Yazz
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Yazz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 09, 2008 17:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

1) ben jij wel eens gepest?
ehm niet echt eigenlijk, af toe zo wat plagen maar echt pesten was dat niet het is gewoon onnozel doen en elkaar zo steken onder water geven maar iedereen kan er latijd om lachen. in mijn klas en vrienden groep is onze humor allemaal nogal ironisch en sarcastisch dus ja we begrijpen elkaar dus we
2) heb jij ooit wle gepest?
niet dat ik weet zoals ik hierboven schreef is het allemaal nogal voor de lol

3) wat vind je vna pesten?
echt zielig he, mensen moeten gewoon kunnen zijn,wie ze zijn en daar niet om gepest worden. of dat je dik,dun,slim,dom,..of zo bent dat maakt toch niet uit?iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten en andere moeten daar maar mee leren leven

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 9:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ben je weleens gepest?
Op de basisschool ben ik veel gepest, ik was en ben een vrij rustig meisje. Gelukkig bleef het bij verbaal omdat door mijn lengte niemand durfde te schoppen of slaan(ik was de langste van de school).
Ook was ik al vroeg ontwikkeld waardoor ik al in groep 6 borsten kreeg en ongesteld werd. Toen was ik echt een buitenstaander omdat de meiden jaloers waren en de jongens de hele dag staarden ernaar. Op gegeven moment kreeg ik een houding van wat kan mij het schelen dat je me pest. Toen is het tot de middelbare school opgehouden. In de 1ste ging het goed omdat iedereen nog enthousiast was over school enzo.
In de 2e kwamen we echter bij allemaal afgezakte vwo kindjes in de klas(ik heb LWO gedaan, is voor moeilijk lerende kinderen) die gewoon nooit wat hadden gedaan omdat ze er geen zin in hadden. Van mezelf wil ik graag goede cijfers halen enzo is thuis heel erg gestimuleerd omdat mijn moeder lerares is. Ik hoefde er ook weinig moeite voor te doen omdat ik een niveau te laag zat. Later kreeg ik te horen omdat dat vanwege mijn verlegenheid was. Alleen werden die kinderen jaloers ook omdat ik extra aandacht kreeg van de leraren en ben ik de rest van het jaar ''het stuudje dat nooit verkering krijgen kan'' geweest. Ik heb daar veel aan overgehouden en ben net zoals een paar anderen wat ik gelezen heb overgevoelig geworden. Toen heb ik zo keihard gewerkt en gezorgd ervoor dat ik overal een 10 voor haalde dat ik naar een hoger niveau ben geplaatst.
In de nieuwe klas zat ik in plaats met 10 mensen opeens met 30 en dat was veel prettiger. Op de rest van het vmbo en nu het MBO ben ik niet meer gepest. Ik ben helaas wel overgevoelig gebleven. Als iemand ook maar iets naars over mij zei moest ik al huilen. Nu volg ik al een paar jaar cursussen hiervoor. Nu ben ik wel bij een goede terechtgekomen. Ik leer te accepteren wie ik ben. Ik moet alleen minder naar dat stemmetje in mijn hoofd luisteren die zegt dat ik stom ben. Gelukkig heb ik nu veel steun aan mijn verloofde Very Happy en doe een goede opleiding en dat besef ik gelukkig ook

Zelf heb ik eigenlijk nooit gepest omdat ik weet wat het kan aanrichten. Pesters zijn zwak. Op de basisschool is mij ook wel een keer gezegd dat ik niet meer gepest zou worden als ik niet meer met mijn beste vriendin omging. (zij was nogal dik) dan heb ik zoiets van jullie zijn zielig en ik blijf lekker vrienden met haar. dan pesten ze mij maar.

pesten vind ik zelf echt niks, je doet er zoveel schade mee. wat is het nut ook van pesten. misschien voel je je even machtig omdat je dat meisje die net anders is aan het huilen hebt gemaakt. maar ik snap het niet. als ik nu ook zie dat er iemand gepest wordt doe ik er wat aan. Dat zou de samenleving meer moeten doen vind ik. Laatst was ik op een markt met heel veel mensen. Op een veldje wat ernaast lag werd een jongetje van 6 ofzo door 8 andere kinderen in elkaar geslagen en dan doet niemand wat. Vriendin probeerde mij al weg te trekken van bemoei je daar niet mee. maar ben er toch heen gegaan en toen vluchtte ze gauw weg, dat vind ik zo sneu.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 1 Sikkels

Maschine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 13:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja. Ze vonden me op de baisschool een stuudje omdat het niveau van mijn klas gewoon niet hoog was en daar stak ik bovenuit. Vind ik stom om te zeggen, maar het was gewoon zo. Sad Pas in klas 3 had ik mijn vertrouwen weer terug.

2)Pest jij wel eens iemand? Ehhh... Wat je pesten noemt. Maar niet vaak hoor.

Meestal stom en verlagend, een heel enkele keer vraagt iemand er gewoon om, maar dat is dan alleen als hij zelf ook mensen pest of gewoon dom bezig is. Niet als hij iets heeft waar hij niks aan kan doen, dan niet.

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 14:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Machine: als je het aan mij vraagt, vraagt niemand erom om gepest te worden. Ik ben zelf van mijn 8e tot mijn 15e gepest, en dat zal ik nooit iemand aan doen. Ik vind het niet van heel hoge inteligentie getuigen dat je - ondanks dat je zelf gepest bent - wel af en toe nog mensen pest "omdat ze er om vragen."
Realiseer je je dat dit ook op toepassing kan zijn op jou? Jij had je ook minder inteligent voor kunnen doen om niet gepest te worden.

Ik weet dat dit geen oplossing is, geloof me. Ik probeer alleen de flexibiliteit van die opmerking te illusteren.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Maschine
5e jaars
5e jaars

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 16:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nouja, het zullen niet véél mensen zijn en ik heb het alleen over dingen waar je wél iets aan kunt doen, niet iets als lengte of gewicht ofzo..

Nee, ik had me niet minder intelligent voor kunnen doen. Degene die me pestte, daar zat ik al 6 jaar mee in de klas en het gezeik begon pas in groep 8. Dan kun je moeilijk zeggen dat ik dat had kunnen doen, want ik kon in groep 5 ofzo moeilijk voorspellen dat dat rotjong me toen zou gaan pesten.

En ik bedoel met mensen die erom vragen meer mensen die zich altijd bewust aanstellen, een chronisch aandachttekort hebben of altijd gelijk willen hebben. Vind je het dán vreemd als je wordt gepest? Ik in ieder geval niet.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 16:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maschine schreef:
En ik bedoel met mensen die erom vragen meer mensen die zich altijd bewust aanstellen, een chronisch aandachttekort hebben of altijd gelijk willen hebben. Vind je het dán vreemd als je wordt gepest? Ik in ieder geval niet.

Dat vind ik wel erg. Pesten is sowieso erg. Niemand vraagt er om om jarenlang getreitert en gepest te worden. Behalve als je in de Gouden Kooi gaat zitten. Dan vraag je er wel min of meer om. Mensen die een aandachtstekort hebben daar zit ook meer achter dan je denkt. Blijkbaar hebben die dus aandacht nodig en dan is het in mijn ogen alleen maar zielig als je die persoon meer gaat pesten. Want dat is het laatste wat zo'n persoon nodig heeft.

5e jaars
5e jaars

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 16:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Over het aandachtstekort: Als je geen ADHD hebt vind ik het geen excuus. Aandacht vragen kan ook op een andere manier. Het lijkt me dat zoiets best te leren valt.

En ja als je aandacht wilt dan krijg je het als je gepest wordt, al is het dan niet positief. Zoals ik al zei, positieve aandacht kan je ook op een andere manier krijgen. Zeg nou zelf, als je altijd aandacht wilt zal het niet héél vaak positief zijn. Of ga jij soms aardig doen tegen iemand die de hele tijd irritant lacht als een ander aan het woord is? Zo 1 ken ik er wel en geloof me, het WAS irritant en je vraagt er gewoon om. Ik zou zo iemand in elk geval eerder vermijden dan aardig vinden.

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 16:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je kan er ook heel anders mee omgaan he. Je hoeft niet meteen te gaan pesten. Je kan ook vriendelijk zeggen dat diegene wel erg aanwezig is en dat jij je er aan stoort en met jou nog vele anderen.
Ook al ben je een aansteller en aandachtstrekker, dat wil nog niet zeggen dat je vraagt om gepest te worden.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp