Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Leukste personage 'boek 7' Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Tiram
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Tiram is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 20:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond Sneep geweldig, ik was er echt van overtuigd dat hij slecht was en die scène in de Hersenpan was heel mooi. Ook de manier waarop hij stierf.
Verder is professor Anderling in mijn achting gestegen, hoe ze duelleerde met Sneep en de slag om Zweinstein leidde was echt fantastisch.
Ook vond ik Voldemort in dit boek veel enger en echter overkomen dan eerder, vooral de scène in Ochtendwater deed mijn hart sneller kloppen.
Perkamentus vond ik ook weer heerlijk in de "bijna dood ervaring/droom scène".

Profiel bekijkenStuur privébericht
Tyrael
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 20:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sneep was natuurlijk top. De beste anti-held ooit gecreeerd. Je wist gewoon na deel 6 dat er iets niet klopte en dat er meer achter zat. Achteraf is het toch logisch, als ik eraan terugdenk. Typisch het ei van Columbus.

Verder vond ik Perkamentus uitstekend uitgewerkt. Eerder kon je hem echt God noemen, een alwetend iemand. In principe had ik hier niks op tegen, maar echt realistisch is het niet. Iedereen heeft ook zijn zwakke punten en de zwakke punten van Perki worden gewoon subliem beschreven. Achteraf weet je gewoon waarom hij altijd mensen een tweede kans geeft.

Neville heeft ook een ontzettend mooie ontwikkeling doorgemaakt. In de eerste boeken had hij echt de rol van goedaardige sul. Eerlijk gezecht dacht ik de hele tijd wat hij in Griffoendor deed. Hij was toen, naar mijn mening, overduidelijk een Huffelpuf. Pas in deel vijf heeft hij een mooie ontwikkeling doorgemaakt, met als hoogtepunt zijn rol in deel 7.

Ik vond de ontwikkeling van Harry ook wel goed. Natuurlijk heeft hij in deel 5 en 6 al duidelijke stappen gezet naar het volwassenschap. In deel 7 laat JKR hem weer een nieuw (filosofisch) lesje leren namelijk dat de echte meester van de dood niet bang is voor de dood, ipv de dood overwinnen. Dat vind ik gewoon een mooi gezegde.

Als je terugkijkt naar de hele Harrypotter trilogy dan herken ik me daar wel zelf een beetje in. In 1999 toen het eerste boek in Nederland uitkwam, toen was ik 10, ongeveer even oud als Harry en ik zat ook in de brugklas. Nu, aan het einde van de serie, ben ik 18 en ik studeer gewoon. Eigenlijk ben ik zelf opgegroeit met die boeken en daar ben ik blij om. Het heeft me veel plezier gegeven.

Linda Slytherin
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

Linda Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 20:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Knijster vond ik echt zoo leuk in boek 7, die spontane gedragsverandering Very Happy
Ook vond ik Draco erg cool, je merkte het ook al een beetje in boek 6, maar je merkt nu ook dat hij ook maar een mens is (zoals bv bij het stukje dat hij Harry, Hermelien en Ron moet identificeren)

Eleonora
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Eleonora is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 11:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik blijf toch echt trouw aan fred en george! Ik vind ze gewoon super leuk en grappig maar als het moet zijn ze heel dapper en lief.. en tja ik zal nu stoppen anders zal mijn man jaloers gaan worden denk ik... hahahaha

Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 20:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm...mijn favo karakters zijn de alle jaren hetzelfde gebleven.
Fred, George en Leo Jordaan. Ik vind al die andere karakters toch iets te dramatisch voor mijn doen. Zij blijven gewoon lekker grappig en leuk.
Ze blijven lekker luchtig over alles maar zijn toch weer down-to-earth.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp