Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Regels.. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 19:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

1- Hou je van Regels?
Soms wel, soms niet. Er kunnen stomme of te strenge regels zijn en dat is niet leuk. Maar je hebt regels nodig, zonder regels zou alles een complete chaos zijn! *Ziet een lege school buiten wat strevers en leerkrachten die geen zin hebben om les te geven* Very Happy

2- Hebben jullie thuis/op school Regels?
Ja, te veel. Domme regeks. Ik vind dat ik en mijn zus te streng opgevoed worden, niet leuk. Niet katholiek ofzo, maar streng. Ze vergelijken ons te veel. Ze zeggen bvb altijd; 'Nee je mag na 3 uur niet naar de Bioscoop, weet je nog met de meisje van Dutroux? Jaja, die word ook zomaar onverwacht meegepakt!' Omg, vergelijk me in hemelsnaam niet met dat meisje (ik heb niets tegen haar hoor). Ik ben wel verstandig genoeg om me niet te laten verleiden door een snoepje. Rolling Eyes

3- Wat vind je er leuk/niet leuk aan?
*Copy tekst hierboven* *Paste*

4- Wat is de AllerstOmste Regel??
Eens gelezen ergens, vind ik een grappige regel. Razz Als je ergens in Califonië (ben naam kwijt) als vrouw door een man afgewezen wordt voor een kop koffie kan je die man een proces aan zijn been zwieren. Best wel grappig ^^ Laughing

Profiel bekijkenStuur privébericht
eVoLi
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

eVoLi is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 19:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

1- Hou je van Regels? Tja dat is een beetje raar, ik begrijp hun nut wel, zeker van algemene regels, maar van die pietluttige dingetjes waar ik het nut niet van zie...nee bedankt daar heb ik wel iets tegen, regels gewoon 'omdat dat de regel is', ik moet weten waarom iets niet mag.

2- Hebben jullie thuis/op school Regels?Thuis zijn de regels eigenlijk niet echt besproken van dit is een regel, en dit moet zo en dit zo, maar we weten het in feite wel, we zijn er mee opgevoed. Thuis noem ik het eerder waarden die belangrijk zijn voor m'n ouders/het gezin : bijvoorbeeld zoveel mogelijk samen eten, ieder om de beurt een week tafel dekken, goeie afspraken maken als je weggaat, wanneer je thuiskomt enzo, afspraken maken over wie wanneer op de pc gaat

3- Wat vind je er leuk/niet leuk aan? Zorgt wel voor veel structuur en duidelijkheid enzo, maar soms kan het wel irriteren als het niet uitkomt dat je om etenstijd thuis moet zijn of altijd maar dat tafeldekken ofzo Smile Over het algemeen vind ik basisregels wel goed.

4- Wat is de AllerstOmste Regel?? Op school mogen we sinds kort geen HAARBANDEN meer dragen Rolling Eyes Daar zie ik het nut echt niet van in, jongens, een haarband, van een stomme regel gesproken !

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 46 Sikkels

Angel Naamloos is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 20:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

1- Hou je van Regels?
Het geeft een bepaalde orde in mijn leven ja..

Bij mij op school heb ik de regels bedacht (met andere studenten dan)..en er gelden ook natuurlijk gewone nationale regels. En thuis hebben we de huisregels

Het leuke is dat elke regel te breken valt..Smile En het niet leuke is meestal het meeste wel.

4- Wat is de Allerstomste Regel?
Dat we 's avonds met elkaar aan tafel moeten eten (Ik eet bijna nooit omdat ik vaak 's avonds rond 6 uur aan het werk ben)..En we eten (als ik thuis ben) altijd aardappels (en die zijn vies)

5- Wat is de Leukste regel?
Op mijn school, in mijn klas mogen we de leraren slaan als ze te laat zijn voor afspraken enz..

Angels Current Status:
I APOLLIGIZE!
djkevoni
1e jaars
1e jaars

Woonplaats: leerlingen kamer griffoendor achter de pc op zweinstein

djkevoni is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 23, 2006 10:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

MeLoveSnape: Verwijderd ivm spam.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 12, 2006 15:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

1- Hou je van regels?
Van sommigen wel, sommigen niet. Zo hou ik er bijvoorbeeld van dat er op bepaalde plekken niet gerookt mag worden, of op het schoolplein niet met sneeuwballen gegooid mag worden. Daar zit ik namelijk vaak tussenin.

2- Hebben jullie thuis/op school regels?
Jazeker... Op school meer dan thuis maar thuis hebben we ook wel wat regels. Very Happy

Ik vind het fijn omdat ze dingen overzichtelijk maken en omdat het hele vervelende dingen voorkomt.
Wat ik er niet leuk aan vind is dat ze soms helemaal nergens op slaan... Dan krijg je van die stomme regels die helemaal niks toevoegen aan het systeem.

4- Wat is de allerstomste Regel??
Ok daar vraag je me wat... Op school vind ik de stomste regel denk ik dat élke keer als we iets anders gaan doen, we allemaal formulieren moeten laten zien aan de leraar. Dus elke dag moet je ongeveer 5 formulieren bij de hand hebben, en wij doen het allemaal zonder schooltas. OMG. -.-
Hier thuis hebben we volgens mij niet echt stomme regels.

5- Wat is de leukste regel *jat van Angel Naamloos* ?

Nou dat er op bepaalde plekken niet gerookt mag worden dus bijvoorbeeld... En ik vind de regel dat papa zijn neus moet snuiten in de bijkeuken ook wel leuk... Hij maakt dan altijd zo'n olifantengeluid namelijk Very Happy

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
Witchy_Luna_Girl
1e jaars
1e jaars

Witchy_Luna_Girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 12, 2006 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

1- Hou je van Regels?
Ja anders wordt het een puinzooi.

Ja, gewone huisregels, maar op school hebben we er wel wat.

Je wordt er gestraft als je een regel overtreed

Op school mag je maar 1 eerste uur vrij zijn, als je eerste 2 uur vrij bent moet je 2de uur gewoon naar school en dan in het studiehuis zitten. Ook in je tussenuren moet je in het studiehuis zitten en als je eerder dan 1 uur uit ben moet je ook in het studiehuis zitten.

was the only someone for you?
Mijn Crea's
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 12, 2006 15:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

1- Hou je van Regels?
Huh.. rare vraag Razz Ik houd er niet van, maar ik snap het nut natuurlijk wel. Anders zou het een chaos worden.
Thuis hebben we niet zoveel regels, ik mag niet te laat/te donker alleen fietsen en ik moet mijn bord leegeten. Op school moet je stil zijn (ja hoor..) als de leraar praat, enz.
Dat leraren/ouders boos worden als je je er niet aan houdt! En het gevoel dat je overal op moet letten.
4- Wat is de Allerstomste Regel?
Ik heb geen flauw idee eigenlijk.. Ik weet het al: niet eten bij de kluisjes.. Als de concierge je dan toch betrapt heb je gelijk corvee (nooit meegemaakt gelukkig)

Jess
Oude Forumnaam: NaturaL 4e jaars
4e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Jess is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 13:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

^^' Bijna dezelfde kleur. Of is 't nu dezelfde =/.

1. Hou je van Regels?
Het ligt eraan (aan wat voor regel het is). Maar regels zijn regels en regels zijn belangrijk. Als er geen regels zouden zijn zouden veel dingen verkeerd lopen.

2. Hebben jullie thuis/op school Regels?
Thuis hebben we weinig regels. Standaard regels die je bijna overal wel tegen zult komen, zoals bijvoorbeeld: je eigen kamer op moet ruimen [/stom voorbeeld]. Mijn ouders zijn erg ‘makkelijk’ dus er zijn geen regels als: voor die en die tijd thuis zijn. Wel is er weer een regel dat als ik uit geweest ben (en mijn ouders liggen al te slapen), ik me moet melden. Ze zijn geruster als ze weten dat ik veilig thuis gekomen ben. Als ik me niet meld word mijn moeder automatisch rond een uur of 6 wakker. Op school zijn er altijd regels.

3. Wat vind je er leuk/niet leuk aan?
Of er iets leuks is aan regels? Nee. Regels zijn eerder niet leuk. Dat komt omdat je je eraan moet houden, nou moeten. Ik denk dat het verstandig is je er gewoon aan te houden. Zoals Witchy_Luna_Girl al zegt: als je de regels overtreed word je hier meestal wel voor gestraft.

4. Wat is de allerstomste regel?
Ik kan er zo geen een bedenken. Alle regels zijn -vaak- rechtvaardig, ik kan er dus niet echt een noemen die ik héél stom vind. Al is het bij sommige regels gewoon jammer dat ze er zijn, maar het zal nodig zijn.

You're the light in my deepest, darkest hour,
my savior when I fall. ♥
Serverus Sneep
2e jaars
2e jaars

Serverus Sneep is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 14:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

1- Wat vind je van Regels?
Ze zijn soms wel nodig, maar sommige regels slaan gewoon nergens op.

Geen pet op in de klas, geen kauwgom, geen jas en dat soort dingen

Dat de regels nergens op slaan. Niemand irriteert zich aan een pet, kauwgom of jas.

4- Wat is de AllerstOmste Regel??[/i]
Geen jas in de klas.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 21:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yay *kickt dit topic zwaar omhoog*

1- Wat vind je van Regels? \
Ik denk dat regels wel belangrijk zijn. Ik vind niet alle regels geweldig, maar soms is het fijn dat je regels hebt. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Ik geef toe dat ik van chaos hou, maar ik vind het ook wel fijn om soms gewoon concreet regels te hebben wat wel en wat niet mag. Voornamelijk voor kinderen vind ik regels wel belangrijk. Omdat die ook nog echt moeten leren wat goed en wat niet goed is.

Nou over het algemeen heb ik niet echt regels thuis. Ik ben ook al bijna 19 en het is niet dat mijn ouders zoveel uitmaken wat ik nu wel en niet doe. Ik denk dat de enige regel is dat we elkaar wel min of meer op de hoogte houden wat we aan het doen zijn. Dat ik bijvoorbeeld wel even vertel dat ik weg ga, maar meer ook niet. Ik krijg geen straf ofzo. Sowieso heb ik in het verleden niet zo heel vaak straf gehad. En we hebben nooit echt hele strenge regels thuis gehad. Alleen maar met uitgaan. Dat ik op een bepaalde moment thuis moest zijn, en als ik dan later thuis kwam dan kreeg ik een preek. Maar niet echt een straf ofzo. [a] Op school heb ik ook geen regels aangezien ik op een HBO zit. Dat is dus vrij zelfstandig in alles wat je doet. Toen ik op de middelbare school zat toen had ik natuurlijk wel regels, maar dat lijkt mij dus ook logisch. Volgens mij had ik gewoon toen dezelfde regels dat altijd op een middelbare school tellen. Zoals niet eten/praten in de les. Geen kauwgom. Mobieltjes/iPods uit. Niet spijbelen/te laat komen/grote mond hebben etc. [a]

Nou het positieve aan regels is dus dat iedereen weet waar hij/zij aan toe is. En dat er sowieso geen chaos kan ontstaan omdat iedereen weet wat van hem/haar verwacht word. Wat ik er niet zo fijn aan vind is dat ik soms liever zelf bepaald wat ik doe. En ik het soms niet fijn vind dat ik een beperking heb omdat er regels zijn. Ik wil gewoon lekker doen waar ik zin aan heb. xD

4- Wat is de Allerstomste Regel??
Ik denk dat elke regel wel ergens een nut heeft. Ik zou eigenlijk nou niet echt een stomme regel kunnen bedenken. Misschien een regel dat nogal discriminerend opgevat kan worden. Daar houd ik namelijk niet zo van. [a]

Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 5:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lijstje, Whoot! Razz

Ze zijn nodig voor de orde, dus wel noodzakelijk.
Ja natuurlijk, wie niet. Maar eerlijk gezegd mag ik thuis wel erg veel. Als ik de andere hoor praten heb ik het wel goed getroffen.
Regels zijn niet leuk, dus eigenlijk alles. En leuk niets... XD
Ik begrijp niet waarom ze op school regels maken waar niemand wat een heeft...
-Geen piercings maar wel een klein neussteentje. Het is niet dat we er iemand mee gaan doodsteken ofzo.
Oké, het is om er netjes uit te zien. Maar zo één klein steentje in je lip ofzo mag toch wel, dat vindt iedereen tegenwoordig mooi. Zo zit 2008 blijkbaar in elkaar, al wilt de school ons terug naar de oertijd knuppelen waar het "lelijk" was. Razz
En zo'n klein neussteentje is dan wel toegestaan... Er bestaan toch ook kleine lipsteentjes. Ik snap het ergens niet. XD
Oké, zo'n gezicht vol piercing en tattoo's is overdreven en daar begrijp ik het nog, maar zo één steentje...
-Geen tattoo's, zelfde als hierboven. ^^
Thuis onbeperkt op de pc! XD

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Perfect Enemy
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 250 Sikkels

Perfect Enemy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 9:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Meestal gewoon onzin. Als iedereen elkaar met respect behandeld heb je aan één regel genoeg, dus ik snap niet waar iedereen altijd zo moeilijk over doet.

Thuis; vast wel. Het is alleen niet dat ik die opgelegd krijg of zo. De enige regel die voor mij geld, is dat ik voor 9 uur mijn bed uit moet. Hoe laat ik er in lig mag ik zelf weten. En als ik uit ga of zo, dan verschilt het per keer hoe laat ik thuis moet zijn. Ook niet echt een regel dus. Meestal kijken we op momenten wat de 'regels' voor die avond/dag worden.
Op school; vast wel. Ik ga alleen niet naar school, dus 't kan me niks schelen wat voor regels er zijn xD.

Nou ja, als ik dus uit ga dan gaan we naar zo'n cultureel centrum waar van die metalbandjes komen en zo. Iedereen mag dan tot 1 of 2 uur, ik maar tot 11 of 12. Dat is wel stom, maar ja. Ik heb overlegd dat ik nu wel tot 1 uur mag, dus dat is dan weer chill. Als ik het ergens niet mee eens ben, dan mag ik altijd overleggen en krijg ik toch mijn zin.

4- Wat is de allerstomste regel?
Geen tatoeage voor mijn 18e en geen piercings meer. Ik heb nu een wenkbrauwpiercing en ik wil er eigenlijk nog eentje vlak naast laten zetten, maar dat mag dus niet. Dat is wel stom, maar oké. Ik ben 16, dus ik mag het nu zelf weten en ik heb geen toestemming meer nodig van mijn ouders. Volgende maand heb ik dus twee piercings ^^ En als ik 18 ben dan laat ik ook meteen een tatoeage zetten.

Nou ja, zoals ik al zei zijn er niet echt regels. Maar dat is dus ook het leukste er aan. Dat ze er niet zijn. xD

‘Wie zijn dat allemaal?’ vraag ik snel, nog voordat de Klassenoudste zijn mond heeft opengedaan om iets te zeggen. Hij lijkt zich even opnieuw te moeten oriënteren, maar kijkt dan naar waar mijn vinger naar wijst. - As Evil As She Wants To Be
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp