Auteur |
Bericht |
Filister
5e jaars

Verdiend:
64 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 14, 2008 16:18 |
 |
KJRiddle schreef: | Lepels ombuigen, dikke goochelaerij,, had je tijdens zijn show op SBS 6 gezien giel beelen preceis hetzelfde deed ... dat is gewoon een truc |
ik geloof niet dat het goochelarij is. Hoe wil je dat doen? Moet toch allang iemand hebben opgemerkt? Op youtube, video.google enzo zitten mensen er met hun neus bovenop! Die zouden dat toch allang gemerkt hebben?
Maarja, ieder heeft zijn eigen mening. |
_________________ Proud to be a Hufflepuff! |
|
  |
 |
Darren
7e jaars

Verdiend:
360 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 17, 2008 23:23 |
 |
Leuk onderwerp! Om de vraag te beantwoorden.. Well, ik geloof niet dat er iets is met magie als bijvoorbeeld met een toverstok zwaaien, vliegende bezemstelen of iets in die trant. Wel geloof ik dat er meer is. Parapsychologie is dan ook iets waar ik erg geïnteresseerd in ben.
Wikipedia schreef: | De parapsychologie (zie para als voorvoegsel) is een grenswetenschappelijke discipline waarin men onderzoek doet naar de verschijnselen die met de menselijke geest samenhangen en door de parapsychologie als bovennatuurlijk worden beschouwd. |
Over Uri Geller heb ik zo mijn twijfels, maar ik denk wel dat er iets is wat mensen kunnen doen. Bovennatuurlijke dingen als geesten en zo vind ik ook erg boeiend. Ja, wat dat betreft geloof ik het toch wel een beetje. Er is vast íéts. |
 |
Melissa_sluipvoet
1e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 22, 2008 0:42 |
 |
ik geloof dat je je eigen leven, met daarbij je eigen werkelijkheid, creeërt. Dat wil dus zeggen dat er magie mogelijk is. Het is dan niet het zwaaien met een toverstok, maar het 'sturen'/'afstoten' van energie.
Maar, dat kan alleen als je erin gelooft, als je er werkelijk in gelooft zonder ook maar één moment te aarzelen. |
|
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 22, 2008 17:58 |
 |
Rinskevd schreef: | Ik kan toveren en tog doe ik het niet ...... rara hoe kan dat ???  |
Sorry hoor, maar waar slaat dat eigenlijk op?
Enne, ik denk dat toveren wel echt bestaat, alleen niet in de vorm van 'met-toverstokje-zwaaien-en-er-gebeurt-wat', maar in een andere vorm. Een soort paranormale, of zo. |
|
  |
 |
HPFreak!
3e jaars

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 22, 2008 23:59 |
 |
magie zal best bestaan maar zoals een magichse kern in een stokje door een veertje ofzo ?? nee dat niet zoiets als hypnose miscchien wel. hoop natuurlijk wel dat er wel ooit zoiets als zwerkbal komt maar dan gewoon over de grond door zwaartekracht ofzoiets dat het veld een tegenmagneet is van het ding waar jij op zit. zou wel leuk zijn. |
_________________ I wish everyone a merry X-Mass and a very happy new jear!
HPF Always in our Hearts! |
|
  |
 |
Schéhérazade
3e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 27, 2008 10:59 |
 |
ik denk ook dat dit kan. Waarschijnlijk door met je geest iets te denken wat moet gebeuren en dat het daarna ook gebeurt. Ik weet wel niet precies hoe het genoemd wordt. |
_________________ Schéhérazade - het verhaal van de nachtegaal |
|
  |
 |
Remvon
4e jaars

Verdiend:
137 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 27, 2008 14:56 |
 |
Schéhérazade schreef: | ik denk ook dat dit kan. Waarschijnlijk door met je geest iets te denken wat moet gebeuren en dat het daarna ook gebeurt. Ik weet wel niet precies hoe het genoemd wordt. |
Telekinese heet dat. En dat bestaat echt, alhoewel ik hier zelf nooit getuige van ben geweest. Dat er meer bestaat 'tussen hemel en aarde' is voor mij wel duidelijk, maar zeker niet met behulp van een toverstok o.i.d. De kracht van de geest is soms sterker dan de kracht van het lichaam. |
_________________ Friends are the family we choose for ourselves. |
|
  |
 |
HPFreak!
3e jaars

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 27, 2008 16:30 |
 |
@above
zoiets denk ik wel ja.
maar hoop nogsteeds dat er ooit zoiets als zwerkbal word uitgevonden maar dan kan het natuurlijk niet zo hoog een meter of twee ofzo boven de grond zou wel leuk zijn. |
_________________ I wish everyone a merry X-Mass and a very happy new jear!
HPF Always in our Hearts! |
|
  |
 |
Houwvan
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 27, 2008 19:47 |
 |
Ik denk wel dat het kan.
Alleen dat het niet zo gaat als in de HP boeken
Het zou best ooit ontdekt worden.
Ik denk zo; Alles kan, zolang je er maar in geloofd.
Ik hoop dat ik het nog meemaak, maar ik denk van niet. |
_________________ Life isn't fair.
Life is hard. |
|
  |
 |
LieffJ
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 27, 2008 22:46 |
 |
Zoals vele anderen hier ook al zeiden;
Ik vind best dat het kan, maar idd niet in de zin van zwaaien met een toverstafje en spreuken van buiten leren.
Wel in de zin van telepatie, parapsychologie, hypnose, geesten, misschien ook wel voorspellende dromen, tarrot, dat soort dingen. |
|
|
  |
 |
nathan
1e jaars

Verdiend:
79 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 29, 2008 4:10 |
 |
Ik denk dat magie meer is: het zohard denken dat je het kunt tot je het echt gelooft. Ik heb een vriendin en zij zegt dat als ze zich hard genoeg concentreert dat ze dan uit haar lichaam kan treden. Wel, ik denk dat ze zich het zohard inbeeldt dat ze denkt dat ze het echt kan. |
_________________ zelfverklaard Minister van Toverknutsels |
|
  |
 |
Milkymalfoy
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 31, 2008 15:43 |
 |
wel ik geloof in god is die ook niet een beetje magisch??
en ja ik heb een reden om in hem te geloven:
het had zo eens een hele maand gerend en ergens in het midden van die maand moest ik naar een feest ik heb toen een klein gebedje gedaan en er is die dag niet een druppel gevallen (kan ook toeval zijn maar ik heb al meer van die dingen gehad bv. toen ik een taak niet hed gemaakt en de leraar ziek was enz.)
en volgens mij zijn er ook mensen met bovennatuurlijke krachten want de bijbel kan toch niet helemaal uit de duim gezogen zijn
nu denken jullie waarschijnlijk dat ik een zware christen ben maar ik zal het zo zeggen: ik ben alleen christen als het mij goed uitkomt  |
_________________ Or yet in wise old Ravenclaw
If you've a ready mind
Where those of wit and learning
Will always find their kind
Wit beyond measure,
is man's greatest treasure. |
|
  |
 |
xMaritt
3e jaars

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 24, 2008 14:07 |
 |
Milkymalfoy schreef: | wel ik geloof in god is die ook niet een beetje magisch??
en ja ik heb een reden om in hem te geloven:
het had zo eens een hele maand gerend en ergens in het midden van die maand moest ik naar een feest ik heb toen een klein gebedje gedaan en er is die dag niet een druppel gevallen (kan ook toeval zijn maar ik heb al meer van die dingen gehad bv. toen ik een taak niet hed gemaakt en de leraar ziek was enz.)
en volgens mij zijn er ook mensen met bovennatuurlijke krachten want de bijbel kan toch niet helemaal uit de duim gezogen zijn
nu denken jullie waarschijnlijk dat ik een zware christen ben maar ik zal het zo zeggen: ik ben alleen christen als het mij goed uitkomt  |
Ik ben ook Christen, Protestants wel te verstaan. Ik denk inderdaad dat de bijbel ook niet uit de duim is gezogen, maar ik ben ''fulltime christen'',niet alleen wanneer het me uitkomt (niet om aan te merken op jou, maar bedoel je dat je alleen maar christen bent als het jou eventjes voordeel brengt? Dan geloof je namelijk niet echt in God, vind ik. Niet lullig bedoeld.) Ik geloof echt in God, maar de regel dat je je niet met magie mag bezighouden volg ik niet. Harry Potter = mijn halve leven
Ik geloof wel degelijk in magie etc. En wie weet; als je inderdaad écht gelooft, komt er misschien wel een vonkje uit je toverstok:) |
_________________ Ron; ...'- hij moet geweten hebben dat ik jullie in de steek zou laten.' 'Nee', verbeterde Harry hem. 'Hij moet geweten hebben dat je altijd terug zou willen komen.' |
|
  |
 |
Neleke
5e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 24, 2008 17:45 |
 |
Ergens hoop ik wel dat magie bestaat, maar ik denk het niet. Ik geloof wel zo in dingen als thelepathie ofso en dat niets zomaar toevallig gebeurd. Alles heeft een reden.
Ach ja tot zo ver mijn gekke ged8en =D |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
  |
 |
Emm
2e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 25, 2008 10:22 |
 |
Ik denk dat het wel bestaat maar niet zo duidelijk ofzo iets.
Misschien houden ze het wel verborgen...Weet jij veel
Nouja ik denk ook dat met een toverstok niets word...dat is geoono t'e Hp...Maar ja wie weet...
Natuurlijk bestaat er wel een soort magie, b.v tarot kaarten en helderziende enzovoorts, maar ja misschien komt het OOIT nog eens om de hoek kijken...Je weet het maar nooit:D |
|
|
  |
 |
|