Auteur |
Bericht |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 16, 2008 17:02 |
 |
DoubleD schreef: |
Ik wil zelf graag dingen maken waar je iets aan hebt. Dus gewone effen shirts versieren enzo. Lijkt me heel leuk om te doen, maar heb geen idee waar ik dan moet beginnen.. Iemand tips? |
Nou, je kunt gebruik maken van Transferpapier (geloof dat het zo heet.) Dat is papier waarop je een tekening kunt uitprinten en die kun je dan op een t-shirt strijken. Als je een eigen ontwerp op de computer maakt, kun je het op die manier op jouw eigen shirt strijken. Misschien is dat leuk om mee te beginnen? ^^ |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
FelixdeFeniks
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 16, 2008 17:07 |
 |
Ik vind mezelf best wel creatief =).
In de eerste plaats houd ik erg veel van schrijven, dat doe ik eigenlijk al sinds ik een potlood vast kon houden^^. Vroeger schreef ik vooral veel (korte) verhalen en "boeken" (die overigens nooit afkwamen). Ik heb nu helaas te weinig tijd (school...-_-) om écht een boek te schrijven, want dat zou ik nog graag een keer doen. Nu schrijf ik vooral Engelse gedichten. Ik word ook weleens gevraagd om iets voor de schoolkrant of andere dingen voor school te schrijven, en dat vind ik altijd wel leuk =).
Toneelspelen is ook een grote passie van me. Ik doe het sinds m'n 5e (ik ben 16;)) en ik vind het nog altijd leuk! Nu zit ik bij een toneelgezelschap waarbij m'n medespelers en ik aan een - zelfgeschreven - stuk werken. Erg leuk! Ook heb ik auditie gedaan voor een soort van "optreedavond" (nou ja, drie avonden eigenlijk) bij mij op school, maar ik weet nog niet of ik mee mag doen. Oh, en ik wil graag meedoen aan de Kunstbende met een zelfgeschreven monoloog!^^
Verder speel ik piano; ik doe het pas een jaar, maar ik heb er wel heel veel lol in. Ik speel elke dag een uurtje ongeveer, en ik vind het gewoon erg leuk om op dat ding te pingelen. Ik zit op pianoles voor lichte muziek, maar ik vind klassiek ook erg leuk.
Zingen vind ik ook heel leuk, maar helaas heb ik niet zo'n goede zangstem =(.
Voor de rest...teken ik weleens, en ik vind het leuk om met programma's als Paint en Movie Maker aan te rommelen. Ik klooi soms ook met lintjes, buttons, knoopjes, etc., maar kleren from scratch maken kan ik helaas (nog) niet. |
|
|
  |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 16, 2008 17:12 |
 |
@DoubleD: Gewoon een wit T-shirt kopen bij de Zeeman ofzo, en bij de Bruna heb je van dat transferpapier waar je iets leuks op kan printen, wat je vervolgens op je T-shirt kunt strijken (: Simpel, maar effectief.
Ik heb hier vast wel eens gepost, maar ik ben te lui om m'n vorige post op te zoeken dus ik maak wel even een nieuwe xD
Ik ben vrij creatief al zeg ik het zelf :') Ik teken, schrijf, schilder, fotografeer en maak muziek. En ik zal even overal wat over vertellen ^^
Tekenen
Onmisbaar in m'n leven, als ik het even heel dramatisch mag stellen xD Ik teken al vanaf het moment dat ik een papier en een potlood in m'n handjes kreeg. Ik teken sowieso elke dag wel, heb ook Tekenen zo snel als dat kon in m'n pakket gekozen op school. En ik heb me laatst ingeschreven bij m'n vervolgopleiding en dat is Visuele Communicatie geworden aan het ArtEZ, en als ik jullie vertel dat ik daar waarschijnlijk de richting Illustratie ga doen wordt het waarschijnlijk al wat duidelijker xD In ieder geval hou ik van tekenen en zou ik er later graag wat mee willen doen.
Om even een indrukje te krijgen van m'n tekenkunsten *ahum*, kun je hier even op m'n DeviantArt kijken.
Schrijven
Ik hou echt van schrijven maar het komt er de laatste tijd niet van. Ik maak m'n verhalen niet af, hoewel ik wel altijd goeie ideeën heb. Ook is het een droom van me om nog eens een boek uit te geven (misschien ook wel zelf geïllustreerd dan xD).
M'n verhalen gaan meestal over gruwelijke drama's en andere verschrikkelijkheden xD Vriendinnen klagen altijd dat ik zulke verdrietige verhalen schrijf xD Maar ik hou gewoon van een flink stuk drama in m'n verhalen, ik weet niet waar dat van komt xD En over het algemeen zijn m'n verhalen een beetje fantasy-achtig omdat ik dat gewoon een heel fijn genre vind, ook om te lezen.
Schilderen
Eigenlijk deel van 'tekenen', er staan ook wel een paar schilderijen op m'n DeviantArt geloof ik. Ik vind olieverf het fijnst werken maar ik gebruik thuis vaker acryl- en waterverf. Op school gebruik ik het liefst olieverf.
Fotograferen
Eigenlijk is het niet echt noemenswaardig, ik ben meer het type dat met gebeurtenissen altijd fotootjes staat te maken voor op de website ofzo xD Niet heel professioneel, hoewel ik soms wel leuke ideetjes heb voor foto's. Maar mijn foto's zijn meestal gewoon wat experimenteel, ik klik gewoon als ik denk dat er dan wat leuks op komt te staan (of niet, ik heb ook talloze foto's die gewoon nergens op slaan) xD
Muziek
Ik heb twee jaar blokfluitles gehad en ben daarna twee jaar op keyboardles gegaan. Toen ik erachter kwam dat dat niks voor mij was ben ik weer overgestapt op blaasinstrumenten en heb ik vier jaar altfluitles gehad (: Dat beviel me altijd wel maar de leraar verhuisde dus ben ik eraf gegaan. Ook had ik niet zoveel tijd meer.
Toch ben ik wel blijven fluiten en ik heb er een tijdje geleden een tin whistle (Iers fluitje) bijgekocht (: Ik moet nog steeds een beetje leren hoe je er precies op speelt maar door mijn fluitervaring kreeg ik er al wel leuke melodietjes uit en heb ik die ook opgenomen en op YouTube gezet, zoals Bratja (Brothers) uit Fullmetal Alchemist en een deuntje uit The Lord of the Rings ^^
En ik heb ook een gitaar hier staan, maar daar kan ik maar een paar akkoorden op xD Vind het trouwens wel een awesome instrument, dus ik wil er eigenlijk nog wel eens flink op gaan studeren zodat ik het wat beter kan (:
Al met al ben ik dus best creatief xD Ik heb ook een paar T-shirts bedrukt en ik heb m'n eigen AllStars wat meer van mezelf gemaakt. Ik had zwarten en ik heb de witte neus ingekleurd met zwarte en witte blokjes (: En ik heb er zwart/wit-geblokte veters ingedaan.
Verder heb ik laatst bij de Action een paar nep AllStars gekocht, ook zwart, en daar ben ik een beetje op gaan schilderen ^^ De ene schoen is nu bijna klaar, en dit is het resultaat ^^ |
 |
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 16, 2008 21:25 |
 |
@ Janneke: Okee, ten eerste, ik wist al dat je heel crea en getalenteerd was, maar nu lees ik even een heel verhaal en ben ik wel impressed. ^^
1. Woah, jij doet wat ik nog wil doen! xD Ik wil ook stoffen gympen beschilderden, zeker nadat ik op Streetlab het Sneakermuseum had gezien. oO Allemaal bewerkte gympen en sneakers, totally brilliant.
Het ziet er heel gaaf uit, zeg! Ik wil dat ook eens gaan doen. Je gebruikt gewoon textiel verf ervoor, neem ik aan? En hoe doe je dat dan op de neus van de schoen? Ik kom qua schoenen nog niet verder dan kanten veters kopen voor m'n Engelse wannabe-All Stars. xD
2. Die schilderij onder ''Trauma'' ziet er heel gaaf en comic-like uit. ^^
Nouja, beetje nutteloos gesquee, maar het is een post. xD |
_________________ I LOVE HPF |
|
  |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 28, 2008 14:51 |
 |
@Plot: Thanks *blush* Gewoon nep All Stars kopen en een pakje viltstiften en je bent klaar! Leuke ideeën opschrijven en kladden maar. Het is echt heel erg leuk om te doen (:
Ik ben weer begonnen met een nieuw paar schoenen, omdat ze laatst bij de Bristol nep All Stars te koop hadden in egale kleuren. Ik heb meteen een paar witte gehaald en ben begonnen (: Tot nu toe heb ik één kant van de rechterschoen af en ik ben echt heel erg trots op het resultaat, want het is er veel leuker uitgekomen dan ik had durven hopen xD
Check it out! |
 |
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 30, 2008 13:13 |
 |
Pottergirl schreef: | @Plot: Thanks *blush* Gewoon nep All Stars kopen en een pakje viltstiften en je bent klaar! Leuke ideeën opschrijven en kladden maar. Het is echt heel erg leuk om te doen (:
Ik ben weer begonnen met een nieuw paar schoenen, omdat ze laatst bij de Bristol nep All Stars te koop hadden in egale kleuren. Ik heb meteen een paar witte gehaald en ben begonnen (: Tot nu toe heb ik één kant van de rechterschoen af en ik ben echt heel erg trots op het resultaat, want het is er veel leuker uitgekomen dan ik had durven hopen xD
Check it out! |
O m f g ! Die zijn gwn zóóóóóóóóóóóóóóó awesomely awesome! Ö
Ik ga een paar kopen en stuur die op naar je Pottergirl.
Zie maar dat je al een idee klaar hebt xD. [Jusd kitting =D]
Iig, ik vind ze geweldig. Man, jij kan goed tekenen! Het is echt mooi nauwkeurig ^^' |
 |
DragonFly
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 01, 2008 15:06 |
 |
Ok, ik ben dus helemaal oneens met de sluiting van mijn topic, maar aangezien ik dus niets te zeggen heb hier, kan ik me er beter bij neerleggen.
Ik moest dus de inhoud van mijn topic hier neerplanten, dus dat ga ik ook doen.
Dat had me dus heel wat tijd gekost om dat topic ineen te steken, maar jah...
Lucky Paper Stars zijn kleine sterretjes van papier die je zelf kan maken.
Het komt uit de Japanse origami cultuur, en in Japan is dit heel populair. Ondertussen begint dit ook een hype te worden bij ons.
Zo zien ze er uit:
Wat heb je nodig?
Strookjes papier van ongeveer 1cm op 20, maar je kan er ook grotere maken zolang de verhoudingen kloppen.
De strookjes papier kun je zelf knippen of uitprinten, maar ze schijnen ook te koop te zijn bij Action, Intertoys en Japanse winkeltjes.
Dit is echt papier dat ze zo verkopen.
Als je ze zelf maakt, gebruik je het best niet te hard papier.
Gewoon papier of krantenpapier volstaat al.
Het is niet zo moeilijk om ze te leren te maken.
Hier staat in het Engels hoe je ze kan maken
Snap je het nog steeds niet?
Dit Youtube-filmpje kan je misschien meer op weg helpen.
Als je er een heleboel hebt gemaakt, is het leuk om ze in glazen potten te stoppen:
Dit is wat ik al heb gemaakt.
Tips:
- Vouw je sterretjes niet te vast, als ze wat losser gevouwen zijn, kan je ze veel gemakkelijker indeuken.
- Op deze site & deze vind je heel wat leuke printables, maar ze zelf maken is natuurlijk ook heel leuk.
- Zowel lintpapier als vlechtstroken kunnen perfect dienen als strookjes
Have fun! |
|
|
  |
 |
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 01, 2008 17:15 |
 |
Ik schrijf best veel. Nouja, de laatste tijd doe ik het niet meer zovaak omdat ik er vaak geen tijd voor heb en geen inspiratie heb, maar vroeger schreef ik wel heel vaak.
Op school moest ik ook altijd verhalen schrijven voor PO's etc. en kreeg ik ook altijd de complimenten van m'n leraren dat ik het heel makkelijk deed en er geen moeite voor hoef te doen enzo xD. Maar als ik onder druk moet schrijven, dus binnen 3 uur een verhaal schrijven en het over een bepaald onderwerp moet en het een aantal kantjes lang moet zijn enzo, dan word ik zenuwachtig en ga ik veel fouten maken.
Ik moet rustig m'n ding doen. Op het moment heb ik niks om te laten zien, maar ik ben bezig met een fanfic. Ja, hij staat er nu nog niet op, maar dat komt omdat ik pas bij mijn eerste hoofdstuk ben xD.
Fotograferen vind ik ook heel erg leuk, maar ik heb mijn camera gesloopt xD. Ik ga nog een keer een nieuwe kopen. Gewoon een digitale camera, ik wil er graag een met spiegelreflex, maar die vind ik érg duur, dus dat duurt nog wat eventjes. Als ik een nieuwe camera heb en foto's heb, zal ik ze posten op dit forum. |
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 01, 2008 18:39 |
 |
@DragonFly: Ik heb het net eventjes geprobeerd en ik vond het nog best lastig. Maar ik vond het best leuk. Ik heb er nu eentje af en hij is niet echt heel netjes geworden, maar je moet er misschien eerst ook even wat handigheid in krijgen. Dat draaien ging me niet zo goed af nog. Maar wel leuk dat je het hier hebt laten zien. Mocht ik hier nog meer van maken later, dan zal ik het je zeker laten zien ^^ |
  |
 |
DragonFly
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 01, 2008 20:30 |
 |
Ailey schreef: | @DragonFly: Ik heb het net eventjes geprobeerd en ik vond het nog best lastig. Maar ik vond het best leuk. Ik heb er nu eentje af en hij is niet echt heel netjes geworden, maar je moet er misschien eerst ook even wat handigheid in krijgen. Dat draaien ging me niet zo goed af nog. Maar wel leuk dat je het hier hebt laten zien. Mocht ik hier nog meer van maken later, dan zal ik het je zeker laten zien ^^ |
Oww leuk!!
Jaah, het vergt inderdaad wat oefening.. Maar na een tijdje kan je het met je ogen dicht, echt waar! |
|
|
  |
 |
magical
6e jaars

Verdiend:
293 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 03, 2008 19:30 |
 |
Ik dicht heel vaak, vooral op momenten dat ik me niet al te best voel of als ik me Hyper voel . Meestal zijn mijn gedichten in het engels, omdat ik vind dat dat makkelijker schrijft en de woorden beter omschrijven dan die in het Nederlands.
Ook doe ik vaak aan fotografie, vooral dan van mezelf, in zwart-wit, speia, blauwtinten, en dergelijke, gewoon van leuke momenten of voor de communie van mijn broer heb ik het ook gedaan, en van mooie dingen zoals de luct, de zon op en ondergang, ...
Nu ben ik momenteel bezig aan een verhaal, dat ik hoop af te krijgen, omdat ik al zo vaak aan een verhaal begonnen ben, maar het dan zelf niet meer leuk vond, of helemaal niet goed wist hoe ik het zou laten eindigen of wat gebeuren zou, maar met dit verhaal heb ik al wat in mijn hoofd. En ook wil ik nu nog niet posten voor het af is wat ik hiervoor wel deed.
Tekenen doe ik niet gewoon omdat ik het niet kan. Maar ik ben wel vaak bezig met zo kleine dingen te maken in paint ofzo die ik dan niet bewaar  |
_________________ ♥ Shé's A Maniac, Maniac On The Floor And Shé's Dancing Like Shé's Never Done Before ♥
|
|
  |
 |
|
|