Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Moederdag/Vaderdag Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 15:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wij doen er altijd wel aan... maar dan in de zin van.. mijn broertje maakt wat op school.... plukt een bos bloemen in de tuin (vind ze het allermooiste wat er is) en we maken een ontbijt op bed. Verder hoeven ze geen cadeautjes. Ze weten al niet wat ze voor hun verjaardag willen, laat staan voor moeder/vaderdag. Mijn ma zegt altijd: "De maar gewoon lief, dan vind ik het goed genoeg." Alsof ik nooit lief ben [a] Ok, ik kan niet met mijn pa door één deur [a] Maar dan nog Razz Ik zal morgen ook maar eens een keer extra lief wezen [a] (= mezelf opsluiten op mijn kamer en leren, leren, leren ) Owja, en we gaan naar mijn oma toe -_-' Boring [a].

Profiel bekijkenStuur privébericht
-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 16:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wij doen meestal een kleinigheidje. nu hebben mijn zus en ik samen nieuwe ovenwanten gekocht(want ik had ze per ongeluk in de fik gezet Rolling Eyes )
voor de rest gaan we naar de oma's toe en die geven we meestal een bloemetje, maar meer doen we er niet aan.

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 16:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

secresy schreef:
Ik vind moederdag of vaderdag geen onzin maar ik vind het wel weer zielig voor de kinderen die zijn/haar vader of moeder verloren hebben. Die dagen worden ze er wel erg mee geconfronteerd natuurlijk. Ik heb al een cadeautje voor mijn moeder gekocht. Ik doe eigenlijk nooit iets speciaals met moederdag maar we gaan dan wel altijd naar mijn opa en oma toe.

Valt wel mee hoor. Ik ben er nu aan gewend en ik ben al wat ouder gelukkig dus de "pijn" kan je beter aan. Ok, de denkt wel als het zover is wel even aan je eigen vader als je al die reclamefolders ziet maar ik heb me aangeleerd er overheen te kijken. Mijn ma heb ik vandaag een (veel te dure) bos bloemen van de markt gekocht. Dat ze dat voor een bos durven vragen zeg. Allemachtig. En volgende week zijn ze vast weer een paar centen per bos. Commercieel gedie zeg. Mijn ma kan heel lastig zijn maar ze is wel mijn moeder en ik hoef geen speciale dag te hebben om haar een bos bloemen te geven.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 18:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gelukkig doen wij thuis niet aan moederdag/vaderdag. Mijn ouders vinden het te commercieel en ik snap eigenlijk ook niet wat voor nut het heeft om nou dingen voor ze te gaan kopen. Dat doe je toch wel voor de verjaardag? En het is leuker dat zulke dingen spontaan gebeuren. Het is net zo'n onzin als Valentijnsdag. Dat vind ik ook nergens op slaan maar ja.

Ik doe dus morgen helemaal niks. Voor mij is het een normale zondag net zoals alle andere zondagen dus ^^

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 198 Sikkels

Annaaa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 18:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wij doen er ook niks aan..
Mijn ouders vinden het zelf comerciele onzin en dat vind ik eigelijk ook wel.
volgensmij is het alleen maar bedacht zodat de winkels lekker cadootjes kunnen verkopen!

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij ons word dat thuis wel gevierd. We geven gewoon ons cadeautje af, nog een kusje op de wang en dat is het eigelijk. Of we doen thuis het huishouden inplaats dat mijn moeder het moet doen om haar extra te verwennen. In de lagere school maakten we ook cadeautjes voor Moederdag. Dat was wel tof want sommige cadeautjes waren erg leuk om te maken.^^ Maar vandaag heb ik nog geen cadeautje kunnen kopen voor mijn moeder, maar ik ga morgen ofzo om een boeket bloemen. Mijn moeder ziet graag bloemen, dus ik ga dat ook kopen. (als ik genoeg geld heb)Wink

I'll do anything for you.
Shiralee
Oude Forumnaam: Shiralee. Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Shiralee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2007 19:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yay! Wij doen wel aan moederdag, ik heb een bedeltje (boedha ofzo) voor mijn moeder gekocht van trollbeads. Ze wou graag trollbeads, en ze heeft pandora maar ze wilt verder gaan met trollbeads. En ze heeft al een armandje van trollbeads! Maar ik heb het haar al gegeven whuaha, ik kon niet wachten. Maar de week daarop is ze ook jarig dus ik heb het maar gewoon zo gegeven zeg maar. Ze was er echt héél blij mee. <3

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 11:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

*kickt dit topic maar even omhoog*

Nou aankomende zondag is het weer moederdag. Niet dat ik er wat aan doe, want mijn ouders hebben besloten om 2 weken op vakantie te gaan. xD Ik moet echt zeggen dit keer dat ik het nogal behoorlijk respectloos vind dat moederdag op dezelfde dag valt als pinksteren. Nu komt het niet vaak voor dat Pinksteren zo vroeg valt, maar ik snap niet waarom ze dat niet min of meer aangepast hebben voor moederdag. Niet dat ik nu heel christelijk ben en dat ik er mee zit. En ik weet ook dat iets van 80% van de mensen niet echt weet wat Pinksteren inhoud, maar dan vind ik het nog slecht dat het op dezelfde dag valt.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 11:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wij blijven het elk jaar vol houden, doen het trouwens ook dubbel!
Anyway, ze krijgt haar ontbijtje op bed. Dit jaar maak ik een bounty-broodje: broodje met chocolade-kokos-brood. En beschuitjes met aardbeien.
Heb zo'n BBC box gehaald met Vanity Fair en dat soort series. Heb ik er zelf ook plezier van! xD Voor de rest doen we wat extra klusjes uit onszelf.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
MeLoveSnape
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 11:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben er niet met moederdag. Een vriend vroeg of ik met hem op pinksteren weg wilde en toen had ik al toegestemd voordat ik wist dat moederdag op dezelfde dag viel. Bovendien moet ik zaterdag de hele dag werken en dus ben ik van plan om vrijdag een kadootje te kopen en dat zaterdag aan m'n ma te geven, na m'n werk.

@Skay: Dat klinkt wel goed zeg!

Patricia
Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 11:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb eigenlijk een hekel aan moederdag (vaderdag ook hoor [a])
Ik snap niet dat er een speciale dag voor moeders en vaders moeten komen. Ik heb altijd respect voor hen, en ik ben hier niet een speciale dag voor nodig. Eigenlijk ben ik ook tegen het kopen van kado'tjes, maar het lijkt ook zo stom als mijn broertje wel wat geeft, en ik niet [a]

Where your treasure is, there will your heart be also
LieffJ
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 14:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

^ Ik vind het ook nogal een domme dag. Het is voor mij niet echt nodig om een speciale dag te hebben voor je moeder/vader. Ik lzat zo, tussendoor ook weten dat apprecieer wat ze allemaal voor me doen en hoe fijn ik het vind dat ik met kan praten. Normaal gezien vind ik het ook niet nodig om hiervoor iets te kopen, maar dan geef ik m'n moeder zo'n gevoel van 'Ze vind me geen goede moeder', denk ik. Dus ik ga toch maar iets kleins kopen, als ik er aan denk vaan zondag, wat ook niet altijd het geval kan zijn [a].

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 15:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Daar kom ik weer: Het is gewoon commerciële onzin. xD
Niet alleen moederdag hoor. Vaderdag ook, en Valentijnsdag, en Secretaressedag... etc.
Gewoon simpelweg dagen om de bevolking geld los te peuteren, want hey, je kunt het niet maken om je moeder niks te geven op moederdag! Mensen laten zich daar snel door beïnvloeden, en gaan spontaan allemaal iets kopen.

De enige mensen die er beter van worden, zijn winkeliers. Ik werk zelf in een bloemenwinkel en het gaat die dagen weer een idiote drukte worden. Verras je moeder gewoon op een normale, willekeurige dag in het jaar, is het nog veel leuker ook, als ze het niet ziet aankomen. ^^

All good things come to an end... Goodbye HPF.
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

amytjuuuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 15:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

*is het stiekem gloeiend met Shir eeins*

Maar toch doen wij wel aan moederdag. Persoonlijk vind ik er geen zak aan en het is ook gewoon geldverspillerij. Dan lijk ik vrekkerig, maar het is gewoon zo. Dan zeggen ze dat er een moederdag moet zijn omdat kinderdag elke dag is, maar ik zie het nut er niet van in. Je verwent je moeder wel, maar kom op zeg. Dat doe ik al op haar verjaardag en daar hoef ik geen aparte dag voor. Net als vaderdag. Het ergste vind ik nog als ik weer eens op vaderdag jarig ben. Dan komt er echt niemand omdat ze op bezoek moeten bij hun vaders/opa's/andere familieleden.

Master of the Cows
Master of the Cows

xMartine. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm.. Das dan niet leuk Amy. =[

Hier vieren wij eigenlijk ook geen vader- of moederdag. Volgens mij deden we het vroeger wel, omdat we dan op school dingen maken. Maar nu niet meer. Soms gebruikt m'n moeder of vader dan het grapje 'Maar het is moeder/vaderdag, dan kun je dit toch ook wel even voor me doen?'.
Wij krijgen behalve op onze verjaardag en met Sinterklaas ook geen cadeautjes, dus zij ook niet. Dat klinkt een beetje hard, maar als we over moeder of vaderdag beginnen zeggen ze ook dat ze niets hoeven, dusja. angel

So don't forget to breath tonight, tonight is the last so say goodbye.. goodbye.. goodbye.. HPF
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp