Auteur |
Bericht |
Miryana
2e jaars

Verdiend:
158 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 19, 2008 8:46 |
 |
Hey allemaal, ik wist niet zeker of deze vraag al een keer eerder is gesteld en waar ik hem precies moest plaatsen.
Ik lees zelf veel van de verhalen die fans hebben bedacht. En sommige relaties zijn leuk anderen bizar en sommigen gaan heel ver.
Nu zat ik me laatst af te vragen of de acteurs zelf wel eens van die fanverhalen hebben gelezen. Of wat ze zullen vinden van de relaties waar ze in worden gestopt. Of ze het heel leuk vinden, of te ver vinden gaan. Misschien zouden ze zelfs wel ideeen hebben voor verhalen waar ze zichzelf als "karakter "graag in zouden zien?
wat denken jullie? denken jullie dat er acteurs zijn die de verhalen lezen of hebben gelezen? En wat zouden ze er van vinden. |
_________________ Embrace me, Surround me,
As the rush comes.... |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 19, 2008 13:58 |
 |
Die vraag stel ik mezelf ook heel vaak.
Hoe zouden ze reageren en hebben ze wel eens van die verhalen gelezen.
Ik zou het eerlijk gezegt niet weten. Ik denk dat er een paar zijn die 1 of 2 keer een verhaal hebben gelezen uit pure nieuwschierigheid en als diegene humor hebben, er om konden lachen. Maar verder denk ik niet dat ze, net zoals sommige verslaafde, dag en nacht fanfics lezen.
Daar hebben ze niet eens tijd voor denk ik. |
 |
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 19, 2008 16:13 |
 |
Hmmja, volgens mij hebben ze er idd geen tijd voor.
Maar als iemand er een heeft gelezen zou ik wel willen zien wat die persoon dacht/zei,
want wij kunnen namelijk niet voorspellen wie wat zou zeggen xD.
Ieder verschilt van persoonlijkheid natuurlijk.
Maar volgens mij zouden ze het wel grappig vinden ^^'.
Ik vraag me af of JK Rowling er trouwnes al een heeft gelezen. ;'] |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 19, 2008 16:38 |
 |
JK Rowling heeft volgens mij wel eens Fanfics gelezen. Ze zegt namelijk zelf dat ze wel eens van die verschrikkelijke FF's leest. Maar ze heeft zich er nooit helemaal in verdiept. Ze heeft dus wel gezegt dat ze sommige erg grappig vind.
Volgens mij is het toch wel bekend dat Dan wel eens fanfics heeft gelezen? Of heb ik dat nu mis. Ik denk sowieso dat Evanna Lynch wel eens fanfics heeft gelezen. Ook omdat zij een hele grote HP fan is en dus ook de fandom wel kent. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Miryana
2e jaars

Verdiend:
158 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 20, 2008 11:21 |
 |
Ik zou het erg leuk vinden om te weten te komen welk verhaal ze bijvoorbeeld erg goed vonden. Lijkt me toch best vreemd als je ineens allemaal verhalen ziet die door fans van je zijn geschreven. |
As the rush comes.... |
|
  |
 |
Avana
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 20, 2008 11:37 |
 |
Ik ben - natuurlijk ^^ - vooral benieuwd wat Dan en Tom van de hele Harry/Draco hype vinden; fic's, video's, fotomanips ed
Dat moet wel erg genant zijn voor twee 15, 16, 17 jarige jongens die samen moeten werken.
Of acteurs zelf ook verhalen lezen weet ik natuurlijk niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze helemaal onwetend zijn. Als ze er niet zelf tegen aan gelopen zijn op internet, dan wel een vriend of familielid, neem ik aan.
Evanna zeker wel, wat Eva al zei, omdat ze fan was voor de actrice werd. En van Joanne wisten we het idd ook al.
Ik ben trouwens net zo benieuwd wat ze vinden van de verhalen waarin zij (de acteurs) zelf geshipt worden met hun mede-acteurs (de zogenaamde RPS). Dat lijkt me nog vreemder om op internet te lezen. |
  |
 |
Fiore
1e jaars

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 26, 2008 19:46 |
 |
Nou ja, als de acteurs en actrices een beetje humor hebben, vinden ze het vast niet erg. Zolang ze er niet elke dag mee geconfronteerd worden wat hun personage in bepaalde fanfiction nu weer heeft uigespookt, dan gaat de lol er wel snel van af.
Wat Tom en Dan ervan vinden, weet ik niet. Geslashte personages zijn natuurlijk wel even iets anders, maar zolang ze er niet te vaak mee geconfronteerd worden, denk ik niet dat ze het erg vinden ^^. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 28, 2008 21:05 |
 |
Eigenlijk is dit wel een rare vraag want waarom zouden ze er zo anders naar moeten kijken? Het lijkt mij dat het voor JKR veel grappiger/anders is dan voor de acteurs. Zij zijn de personages niet en spelen ook maar toneel. Ik kan me niet voorstellen dat Tom en Dan het zo raar zouden vinden om een Harry/Draco slash te moeten lezen. Volgens mij is dat wel heel raar voor JKR om zulke dingen te moeten lezen. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Miryana
2e jaars

Verdiend:
158 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 29, 2008 16:38 |
 |
Ja natuurlijk, maar er zijn natuurlijk veel fanfict's geschreven aan de hand van hoe de acteurs hun rol hebben neergezet. Hoe ze eruit zien en wat voor iedeeën andere mensen daarbij krijgen. Ik denk dat er zeker minder fanfict's zouden zijn als de boeken bijvoorbeeld niet verfilmt waren. Het geeft iemand toch een bepaalde indruk. |
As the rush comes.... |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 29, 2008 16:41 |
 |
Miryana schreef: | Ja natuurlijk, maar er zijn natuurlijk veel fanfict's geschreven aan de hand van hoe de acteurs hun rol hebben neergezet. Hoe ze eruit zien en wat voor iedeeën andere mensen daarbij krijgen. Ik denk dat er zeker minder fanfict's zouden zijn als de boeken bijvoorbeeld niet verfilmt waren. Het geeft iemand toch een bepaalde indruk. |
Dat lijkt mij ergens niet. Alle FF's die ik tot nu toe gelezen heb die zijn totaal gebasseerd op het boek en niet op de film. Ik vind het alleen maar raar als er FF's op de film gebasseerd worden op die acteurs dus. Ik bedoel als je wilt schrijven over Harry Potter dan schrijf je over Harry Potter. Niet over wat Dan Radcliffe is en doet. |
|
  |
 |
Avana
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 29, 2008 17:09 |
 |
Witch_Eva schreef: | Miryana schreef: | Ja natuurlijk, maar er zijn natuurlijk veel fanfict's geschreven aan de hand van hoe de acteurs hun rol hebben neergezet. Hoe ze eruit zien en wat voor iedeeën andere mensen daarbij krijgen. Ik denk dat er zeker minder fanfict's zouden zijn als de boeken bijvoorbeeld niet verfilmt waren. Het geeft iemand toch een bepaalde indruk. | Dat lijkt mij ergens niet. Alle FF's die ik tot nu toe gelezen heb die zijn totaal gebasseerd op het boek en niet op de film. Ik vind het alleen maar raar als er FF's op de film gebasseerd worden op die acteurs dus. Ik bedoel als je wilt schrijven over Harry Potter dan schrijf je over Harry Potter. Niet over wat Dan Radcliffe is en doet. |
Hm, in de fanfic's die ik lees (voornamelijk Harry/Draco dus xD) vind ik dat dus best vaak doorschemeren. Soms heb ik zelfs het idee dat iemand niet of nauwelijks het boek gelezen heeft maar zijn fic op de film gebaseerd heb
Vb het vele wenkbrauw optrekken van Draco (doet hij dat in het boek ook zo giga vaak? ^^) en het uiterlijk van Patty. Volgens mij wordt haar uiterlijk nooit beschreven maar alle fic's gaan uit van de filmversie. En zo zijn er nog wel meer.
En dan heb je nog de fic's over bv Daniel en Tom (of Daniel en Emma) zelf, zoals ik al eerder zei. Als je zoiets over jezelf en je co-worker leest, kan dat toch wel vreemd zijn, lijkt me xD |
  |
 |
Miryana
2e jaars

Verdiend:
158 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 02, 2008 17:34 |
 |
Ja ik vind het inderdaad heel erg doorschemeren hahah, en dan niet alleen omdat ze bepaalde trekken gebruiken, maar ik denk dat mensen zich wel degelijk laten leiden door wat ze zien in de film. Sommige mensen vinden Draco bijvoorbeeld wel knap om maar iets te vinden en gebruiken hem om die reden als hoofdpersoon in een fanfict. De slechte mooie jongen die toen toch goed bleek te zijn. Dus ik vind dat het uiterlijk van de acteurs en hoe zij het karakter wat ze spelen neerzetten wel degelijk heel veel effect heeft op de fanficts.
Grinn als ze het wel lezen kan ik me voorstellen dat ze soms in lachen uitbarsten, tenminste dat zou ik zelf waarschijnlijk doen. Of zou Tom bijvoorbeeld in het echt dan ook zijn wenkbrauwen maar een keer optrekken  |
As the rush comes.... |
|
  |
 |
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 04, 2008 17:26 |
 |
Haha, dat vraag ik me ook echt af. Vooral bij de Harry/Draco slash FF, die ik zelf erg veel lees. Ik denk dat ze er wel om moeten lachen, áls ze al de tijd hebben om de FF te lezen. Evanna Lynch leest ze iig, omdat ze al fan was voordat ze Luna ging spelen ^^.
Maar ik denk dat veel FF ook op de films zijn gebaseerd. Ik heb ook vrij veel FF gelezen die écht op het boek gebaseerd zijn, maar ook meerderen die op de film gebaseerd zijn. Als ik een FF lees, krijg ik ook meteen een beeld van de acteurs voor me hoe ze er in de film uit zien (vooral Draco ^^ <3), maar dat komt omdat ik de films zovaak gezien heb, dat ik automatisch aan hen denk als ik een verhaal over ze lees. Voordat ik de films had gezien, kon ik zelf echt een beeld schetsen en eigenlijk was dat veel leuker. |
|
  |
 |
Maschine
5e jaars

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 04, 2008 19:51 |
 |
Die acteurs heb je vast wel. Ik denk dat ze de verhalen leuk vinden waarin hun personage realistische dingen doet/zegt voor hem of haar. Het lijkt me toch niet leuk om als acteur een soort Mary Sue versie van je karakter te zien. Net alsof ze jouw karakter niet leuk vinden zoals hij is. |
_________________ Maschine - Ex-Moderator HPA |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 06, 2008 11:25 |
 |
Ik denk niet dat het de acteurs veel kan schelen. Waarschijnlijk lezen ze de fan fictions niet eens. Zoals al eerder is gezegd, het zijn maar acteurs, het is leuker voor J.K. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
|