Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

The Big 'Answers' Topic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2008 10:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

tomfeltonissexy schreef:
in boek 5 .. zegt tante petunia iets over de dementors en azkaban... tante petunia zegt dan van: ik hoorde die jongen daarover praten.. maar harry denkt dat zij zijn vader bedoeld maar tante petunia bedoeld sneep.. maar waarom zegt ze dat dan niet?

Omdat Harry er ook niet naar vraagt. James was voor haar ook een freak, net als haar zus. En sneep was niet anders. Harry denkt automatisch dat het om zijn vader gaat, omdat hij dan nog niet weet dat petunia ook sneep kent.
Hij vraagt er niet naar, dus wordt het ook niet vermeld.

HPF we will miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2008 11:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:
tomfeltonissexy schreef:
in boek 5 .. zegt tante petunia iets over de dementors en azkaban... tante petunia zegt dan van: ik hoorde die jongen daarover praten.. maar harry denkt dat zij zijn vader bedoeld maar tante petunia bedoeld sneep.. maar waarom zegt ze dat dan niet?

Omdat Harry er ook niet naar vraagt. James was voor haar ook een freak, net als haar zus. En sneep was niet anders. Harry denkt automatisch dat het om zijn vader gaat, omdat hij dan nog niet weet dat petunia ook sneep kent.
Hij vraagt er niet naar, dus wordt het ook niet vermeld.

Daarnaast zou het helemaal niet leuk zijn geweest als we het toen al wisten. Rowling wilde het pas in boek 7 vertellen en het zou ook onlogisch zijn geweest als Harry er naar gevraagd had. Want hij wist helemaal niet dat Snape of een andere tovenaar in de buurt zat. Daarom dacht hij dat James het was, die Petunia bedoelde.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Keaton
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 84 Sikkels

Keaton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2008 6:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vroeg me trouwens even af, of jullie denken dat Sneep in de delen 1 tot en met 4 ook Legilimentie gebruikte tegen bijvoorbeeld Harry, en zo dus op deze manier altijd kon achterhalen of Harry de waarheid vertelde of niet.

Vaak beschrijft Rowling wel dat Harry het gevoel had dat Sneep gedachte kon lezen, maar het staat er niet echt natuurlijk, toch lijkt het mij meer dan logisch dat Sneep het toen ook al deed toch?

En zo is het maar net! Wink
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2008 7:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Keaton schreef:
Ik vroeg me trouwens even af, of jullie denken dat Sneep in de delen 1 tot en met 4 ook Legilimentie gebruikte tegen bijvoorbeeld Harry, en zo dus op deze manier altijd kon achterhalen of Harry de waarheid vertelde of niet.

Vaak beschrijft Rowling wel dat Harry het gevoel had dat Sneep gedachte kon lezen, maar het staat er niet echt natuurlijk, toch lijkt het mij meer dan logisch dat Sneep het toen ook al deed toch?

ja ik heb pas deel 1 weer gelezen, en daar vielen die dingen ook op. Ik denk het wel. Ik dnek wel dat snape legimentie kon doen, zonder hardop een spreuk uit te spreken. alleen of het ook kan zonder toverstaf weet ik niet.

HPF we will miss you.
Suzzannaa
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 30 Sikkels

Suzzannaa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2008 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze zeggen dan JK Rowling in een intervieuw heeft gezegd (snappen jullie het nog?) dat 19 jaar later (als Neville leraar is, enz) Prof. Anderling schoolhoofd is, klopt dit? Of is het gewoon een gerucht?

En ik had nog een vraag: Wat zag/hoorde Dirk in boek 5 met de dementors? Harry hoorde altijd zijn moeder gillen, maar wat zou Dirk hebben gehoord? Shocked

..
'Ik ben diep geroerd Harry.'
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 16:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Suzzannaa schreef:
En ik had nog een vraag: Wat zag/hoorde Dirk in boek 5 met de dementors? Harry hoorde altijd zijn moeder gillen, maar wat zou Dirk hebben gehoord? Shocked

Misschien de liefde van zijn moeder? xD Of de angst voor Harry, die hij niet durft toe te geven, maar die er wel degelijk is sinds Hagrid.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend: 0 Sikkels

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 20:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pumpkinsoup schreef:
Suzzannaa schreef:

Misschien de liefde van zijn moeder? xD Of de angst voor Harry, die hij niet durft toe te geven, maar die er wel degelijk is sinds Hagrid.

Nee, geen van beide klopt. Dudley/Dirk zag in Order of the Phoenix tijdens de dementoraanval hoe hij werkelijk in elkaar zat. Hij zag dus niet de liefde van zijn moeder of de angst voor Harry.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 20:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry Potter Rocks schreef:
Pumpkinsoup schreef:
Suzzannaa schreef:

Nee, geen van beide klopt. Dudley/Dirk zag in Order of the Phoenix tijdens de dementoraanval hoe hij werkelijk in elkaar zat. Hij zag dus niet de liefde van zijn moeder of de angst voor Harry.

Aaaah. Dat geeft aan waarom hij in het 7e boek is veranderd =).

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Suzzannaa
2e jaars
2e jaars

BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2008 16:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pumpkinsoup schreef:
Harry Potter Rocks schreef:
Pumpkinsoup schreef:
Suzzannaa schreef:

Aaaah. Dat geeft aan waarom hij in het 7e boek is veranderd =).

OKe, heel erg bedankt Laughing

Nu had ik nog een vraag:

- Kan Harry spreuken door de onzichtbaarheidsmantel afvuren? Want er staat nooit hoe hij dat doet en/of hij de mantel aan de kant doet. Help!

..
KJRiddle
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

KJRiddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 17:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Suzzannaa: Ja, dat wordt als het goed is wel een paar keer in boek 7 vermeld. Hij moest zijn hand tussen de twee zomen van de mantel steken wou hij een spreuk afvuren, wat dan weer wel met Mantel kan, is Verschijnselen en Verdwijnselen.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

nala is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 17:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nog iets:
Ik dacht dat Perkamentus had verteld (of iemand anders) dat de mantel ook spreuken afweert. Maar daar heeft Harry nooit gebruik van gemaakt.
Ik bedoel, dan kan hij toch gewoon vechten met de onzichtbaarheidsmantel om? Ten eerste, je tegenstander ziet je niet, en ten tweede, als hij een spreuk afvuurt, raakt hij je niet..

Suzzannaa
2e jaars
2e jaars

BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 17:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

nala schreef:
Nog iets:
Ik dacht dat Perkamentus had verteld (of iemand anders) dat de mantel ook spreuken afweert. Maar daar heeft Harry nooit gebruik van gemaakt.
Ik bedoel, dan kan hij toch gewoon vechten met de onzichtbaarheidsmantel om? Ten eerste, je tegenstander ziet je niet, en ten tweede, als hij een spreuk afvuurt, raakt hij je niet..

Jaa dat is zo, maar in het Laatste boek, dan komen ze in Hogsmeade, dan roept zo'n dooddoener Accio Mantel, maar de mantel komt niet. Ik denk dat ze dat ermee bedoelen Rolling Eyes

..
nala
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

nala is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 13, 2008 14:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm ja dat kan ook natuurlijk..
Ik denk dat ze alleen niet 'hele erge' spreuken bedoelen.
Als je bv. Avade Kedavra doet, dan is die mantel daar niet tegen bestand.

Mareen
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 12 Sikkels

Mareen is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 14, 2008 11:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

hmm ja, ik zit heel hard na te denken over scenes uit het boek die dit zouden bevestigen. We weten wel dat the elder wand wel door de mantel kan gaan. In boek 6, wanneer Dumbeldore Harry verstijfd (Freezing charm) op het moment dat Draco uit de deuren komt. Harry bevond zich op dat moment onder zijn onzichtbaarheidsmantel.
Maar zoals al eerder door iemand genoemd, "accio cloak" werkte schijnbaar niet. Ik heb nog een beetje lopen zoeken en het verhaal van the tales of beedle the bard nog eens gelezen. Met de mantal kan de dood je niet vinden, is het enige wat het vertelt. Maar in het hoofdstuk 'King's Cross zegt Harry over zijn ouders: 'The cloak wouldn't have helped them survive, though. Voldermort knew where my mum and dad where. The Cloak couldn't have made them curse-proof'. 'True,' sighed Dumbeldore. 'True'.
Zo is avada kedavra een curse (Killing Curse). Charms werken schijnbaar niet (?), accio is de Summoning Charm. Misschien zijn er idd verschillen tussen 'erge' en niet 'erge' magie (met uitzondering van the elder wand want daarmee werkt een charm wel).

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Yazz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 15, 2008 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik weet niet of het al gevraagd is maar : de dementors laten je ergste herinneringen herbeleven toch? wel wat heeft dirk dan in boek5 moeten aanhoren? ik had antwoord in boek 7 verwacht maar ja
mijn excuses als dit al eens gevraagd es Wink
woops sorry ik las net hierboven wat het antwoord is sorry jongens (grijnst schuldbewust)

Laatst aangepast door Yazz op Zo Jun 15, 2008 16:36; in totaal 1 keer bewerkt
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp