Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Hoe denk jij over homoseksualiteit? [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Oswinta
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Oswinta is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 14:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het zou wat zijn als ik er iets tegen had.. Ik ben namelijk lesbisch en heb een heel lief vriendinnetje!!
Heb er gelukkig ook nog geen problemen mee gehad.. Maar iedereen weet het wel van mij!

Profiel bekijkenStuur privébericht
Yazz
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Yazz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 15:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb niets tegen homo's ,lesbi's of bi's. ik ken 2 mensen die homo zijn dusja, het is toch net zo normaal als hetero, ik vind het belachelijk dat er daar vroeger (en soms nu ook nog) zo'n spel van werd gemaakt. het zijn ook maar mensen he en je kan niet bepalen op wie je verliefd wordt

wat ik trouwens deze week leerde in biologie:veel dieren zijn ook homoseksueel! vooral dieren van beide geslachten die in een dichte groep leven zoals bv eenden in een park (dit vond ik wel leuk weetje Cool )

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 16:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals jullie misschien al gehoort hebben heeft "Centraal Beheer" een nieuwe reclamefilmpje gemaakt. Het gaat over Adam en Eva in het paradijs en Adam schijnt homo te zijn. Omdat het Centraal Beheer de relcame ergens ook schokkend vond mag hij niet uitgezonden worden. Wat vinden jullie hier eigenlijk van?

Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 16:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lotte had dat filmpje ook al een keer in Zwad spamboard gepost. Ik snap dat hij niet wordt uitgevonden, maar ik vond hem wel heel grappig. Je moet er de humor maar van inzien, vind ik. En ik vind het wel logisch dat hij niet wordt uitgezonden, want er wordt toch een beetje gespot met het gay zijn. Maar dit is natuurlijk zwaar overdreven, dus ik vind het wel grappig, maar wel goed dat hij niet uitgezonden wordt.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 16:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind hem zo onwijs briljant(reden dat ik hem gepost had) en had hem zo graag op televisie gehad willen hebben. En het zet misschien een stereotype neer, maar dat gebeurd toch in elke reclame als je snel een personage wil neerzetten: viezerik, macho, slet, nerd en ook homoseksuelen. Tja, misschien is het niet gepast om het scheppingsverhaal te gebruiken voor reclame, daar kan ik nog meer mee inkomen dan dat het voor homo's niet prettig zou zijn(iedere holebi die ik ken, me incluis, vind hem briljant). Maar tja, ik zelf zie er het probleem niet in en vind dat hij uitgezonden had mogen worden. Als ze nou het vijgenblaadje en subtiel geplaatste haar hadden weggehaald, dan.

Besides, de eva is mooi!

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 17:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind die reclame ook briljant, tuurlijk is Adam vresenlijk stereotype, maar de clou is gewoon grappig, even apeldoorn bellen RazzRazzRazz
Ik vind t heel goed gevonden en het past ook heel erg bij hun andere filmpjes.
Beetje vreemd dat het niet uitgezonden wordt, want, idd, in alle andere reclames zijn ook alleen maar stereotypes te zien (neem alleen het Fa meisje al... Rolling Eyes )

LieffJ
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 17:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de reclame ook behoorlijk briljant xD. Akkoord, hij is idd stereotyp, maar dat is hiervoor ook al gezegd, dat is álle reclame. Ik vind de humor wel hip :'). Van mij zou het uitgezonden mogen worden, ik zie er niet bepaald een probleem in :'). Maybe holebi's wel, hoewel ik me dat eigenlijk niet compleet kan voorstellen. Ik zou het gewoon grapiig vinden xD, niet alles moet serieus genomen worden, zéker reclame niet :').

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 18:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laeta schreef:
Besides, de eva is mooi!

*puh* Alle Eva's zijn mooi. xD

Ik vind hem ook echt geweldig. Het lijkt mij dat ze het eerder niet uitgezonden hebben voor de christenen dan voor de homo's eigenlijk. Aangezien het voor hun iets meer aanstootgevender kan zijn. Maar ik vind hem echt heel leuk. Je moet natuurlijk in een paar seconde iets duidelijk maken en dan worden dingen nou heel erg uitvergroot. Dus ik vind het niet rg dat Adam overduidelijk gay is en aan het stereotype voldoet.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 41 Sikkels

Emmalientje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 19:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het een erg grappige reclame.
Zelf ben ik Rooms Katholiek. Maar ik ben absoluut niet anti homosexualiteit, (voorbehoedsmiddelen, etc)! Dat vind ik te ver gaan.

Het is erg goed gevonden. De 'even apeldoorn bellen' reclame's vind ik altijd super!

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 19:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Whahahaha, dit is een hylarische reclame. Ik mag dat wel.
Jammer dat het niet op TV mag omdat het zogenaamd te shockerend is. (ik hoop niet dat ik een hoop mensen voor het hoofd stoot) maar je moet tegenwoordig mensen shockeren om de aandacht te krijgen.
Als ik nog geen verzekering had, was ik naar deze gegaan .. eh, daar ging het toch om?

Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat de mensen die homo zijn, het niet leuk vinden om zo afgeschildert te worden.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 22:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Jammer dat het niet op TV mag omdat het zogenaamd te shockerend is. (ik hoop niet dat ik een hoop mensen voor het hoofd stoot) maar je moet tegenwoordig mensen shockeren om de aandacht te krijgen.
Als ik nog geen verzekering had, was ik naar deze gegaan .. eh, daar ging het toch om?

Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat de mensen die homo zijn, het niet leuk vinden om zo afgeschildert te worden.

Maar heteromannen worden toch ook afgeschildert als vrouwverslaafde zielepoten? En heterovrouwen als modepopjes die alleen om hun uiterlijk geven. Dat je er mee kan spotten is ook een teken van emancipatie. als je als homo hier niet tegen kan, moet je gaan leren relativeren.

Trouwens, is de hele reclame niet gewoon afgekeurd omdat er teveel bloot in zat? Lijkt me nog wel mooi.

Citaat:
*puh* Alle Eva's zijn mooi. xD

Tuurlijk Eva, je had zo die blonde bimbo kunnen vervangen(ze heet vast niet eens eva!)

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 06, 2008 22:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laeta schreef:
Helen schreef:

Maar heteromannen worden toch ook afgeschildert als vrouwverslaafde zielepoten? En heterovrouwen als modepopjes die alleen om hun uiterlijk geven. Dat je er mee kan spotten is ook een teken van emancipatie. als je als homo hier niet tegen kan, moet je gaan leren relativeren.

Trouwens, is de hele reclame niet gewoon afgekeurd omdat er teveel bloot in zat? Lijkt me nog wel mooi.

Ja, ok. Heb je helemaal gelijk in.
Echt die standaart types. Ach, er zijn ook reclames over winkelpersoneel en daar kan ik ook om lachen.
Eigenlijk is het belachelijk dat het van TV wordt gehaald. Bij het nieuws zie je dat men elkaar de hersens inslaat maar als er een beetje bloot op komt mag het opeens niet meer.
Maar nu gaan we wel weer heel erg off topic eigenlijk Confused

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Amtjah
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 249 Sikkels

Amtjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 07, 2008 0:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien komt het omdat ik ontzettend moe ben, maar ik snap die reclame niet. Ik zie eigenlijk het verband tussen een verzekering en Adam en Eva niet. Confused Of is die link gewoon onbestaande? XD

En ik heb niets tegen holebi's! n__n Ik heb een goede vriendin die lesbisch is, een vriend die homo is en nog een paar kenissen die Bi zijn. (Eén daarvan is een jong en dat vind ik toch wel.. apart. De meeste die ik ken die Bi zijn, is een meisje. ^^)

xxsophietJJ
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 44 Sikkels

xxsophietJJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 07, 2008 20:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij boeit het egt niet of iemand op hetzelfde geslacht valt of niet, ik ben zelf bi maar mijn vrienden accepteren me gewoon nog steeds en zo

Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 08, 2008 0:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Amtjah schreef:
Misschien komt het omdat ik ontzettend moe ben, maar ik snap die reclame niet. Ik zie eigenlijk het verband tussen een verzekering en Adam en Eva niet. Confused Of is die link gewoon onbestaande? XD

En ik heb niets tegen holebi's! n__n Ik heb een goede vriendin die lesbisch is, een vriend die homo is en nog een paar kenissen die Bi zijn. (Eén daarvan is een jong en dat vind ik toch wel.. apart. De meeste die ik ken die Bi zijn, is een meisje. ^^)

De link is dat Adam en Eva nu geen kindjes kunnen maken en de mensheid dus nooit zal onstaan, omdat Adam homo is en geen interactie met Eva wilt. Dat is niet zo handig, dus Eva moet even Apeldoorn bellen. Wink Die Eva is trouwens wel heel cute. Embarassed

Ik denk trouwens dat die reclame eerder een belediging is voor Christenen dan voor homo's. Homo zullen d'r waarschijnlijk heel hard om kunnen lachen en iets zeggen in de trand van: "Zie je wel dat het Adam en Steve was?" Dat was iig mijn reactie. XD

...I'll miss ya...
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp