Auteur |
Bericht |
Suzzannaa
2e jaars

Verdiend:
30 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 19, 2008 12:59 |
 |
Ja hoor komt ie: Ik spreek Nederlands, gezien dat mijn moedertaal is! Verder versta ik Fries, Duits en Frans, en ik kan best goed Engels. Owja, ik kan ook Vlaams  |
_________________ 'Hij beschuldigde me ervan dat ik "de trouwe volgeling van Perkametus" was.'
'Wat onbeleefd van hem.'
'Ik vertelde hem dat ik dat ook was'
..
'Ik ben diep geroerd Harry.' |
|
  |
 |
harrypotterfreakz
7e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 19, 2008 15:00 |
 |
Ik spreek Nederlands.. (Goh xD), een klein beetje Engels (wat een ******* taal xD) en vrij goed Duits. Frans heb ik dus wel gehad, maar kan er niks meer van... Dit heb ik ook zo snel mogelijk laten vallen
Ik heb een grote hekel aan Engels en ik kan er dan ook helemaal niks van. Heb het in 5 Havo afgesloten met een 4 xD Dus dat is bijzonder slecht. Duits daarintegen kan ik wel weer goed!. Zeker na 5 dagen skiles geven in Oostenrijk en 2 avonden uitgaan met de Skileraren versta én spreek je dit super goed! "Sie sind die hübschen Mädlen aus Holland, oder? " Hahaha...  |
|
|
  |
 |
Fawa
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 20, 2008 15:07 |
 |
Ik zou wel willen denken dat mijn Nederlands vloeiend was, maar het is natuurlijk nog lang niet perfect. Ik maak soms fouten, maar (niet om heel arrogant te klinken) ik kan het wel heel goed verstaan. Praten? niet zo... Ik ben best wel slecht in hele mooie vloeiende lange zinnen vormen. (mijn handicap) Deze taal heb ik natuurlijk geleerd in het koude kikkerlandje. Ik ben hier namelijk opgegroeid en heb genoten (zot: kaki) van goede Nederlandse opleidingen.
Mijn tweede beste taal is toch wel Engels. Why, you ask? Ik keek te veel tv. Mijn jeugd heb ik goed besteed met elke dag 3 uur naar Engelse televisie te kijken. En ja, natuurlijk ik heb ook lessen Engels bijgewoond op de middelbare school. Ook ben ik tegenwoordig best wel vaak bij internationale site te vinden. Daar praten ze Engels.
Op de derde plek staat Wenzhounees! "Huh wat is Wenzhounees?" hoor ik je denken, of je denkt: "ken ik niet, kan me niet schelen!" Nou voor degenen die het wel intereseert kunnen het hier lezen!. Olé! Wenzhounees is een dialect van Chinees. Yus, dit is de taal die ik van mijn ouders en familie heb geleerd. Ik kan het niet supergoed, maar kan de nodige dingen zeggen. Zoals: Ik heb honger, ik moet naar de wc, ik vind je stom/ cool!
Nou, oke dit klinkt of ik echt heel slecht ben in Wenzhounees, maar ik denk dat ik net zo ver ben als een 12 jarige Wenzhounees.
Vierde plaats is Mandarijn! Nee, geen fruit...het is de standaardtaal van China, ik leer het tegenwoordig in de universiteit. Ook al ken ik al belachelijk veel woorden, toch kan ik niet snel mooie zinnen maken, omdat ik best wel een newbie ben. Dit is gewoon het eerste jaar dat ik intensief bezig ben met Mandarijn, dus dan maak ik nog wel eens wat grammaticafouten. Net zo als een Chinees zou zeggen: "Ik willen pinnen" zeg ik het helemaal vernederlands Mandarijn.
Vijfde plek is gedeeld met Frans en Duits. Deze talen heb ik een beetje op de middelbare school geleerd. Ik ben alles al vergeten. |
|
|
  |
 |
neox
2e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 15, 2008 11:48 |
 |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 15, 2008 12:17 |
 |
neox schreef: | iemand die italiaans of spaans spreekt?? |
Nee ik niet. Ik zou wel heel graag een keer Spaans willen leren. Dat wil ik sowieso al heel erg lang maar ik kom er nooit aan toe. Ik kan wel een paar basiswoordjes maar ik wil de taal ook gewoon goed kunnen spreken. Spaans is namelijk een van de vijf wereldtalen en je hebt er echt veel aan als je dat eenmaal spreekt denk ik. Daarbij vind ik het een hele mooie taal. Al blijft mijn favoriete taal toch echt Frans. xD |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Daniël
Schoolkampioen

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 15, 2008 12:22 |
 |
Helaas geen Italiaans of Spaans, maar dat zou ik wel heel graag willen leren. En dat zal waarschijnlijk ook gaan gebeuren, aangezien ik graag in de luchtvaart wil werken. En dan moet je zo veel mogelijk talen kennen (als je door wil stromen naar purser ^^)
Op het moment kan ik "vloeiend" Nederlands en Engels. Engels natuurlijk niet zo vloeiend als een Brit of Amerikaan, maar in Nederlandse termen toch wel vloeiend.
Duits gaat qua woorden wel, maar de voorzetsels etc. kloppen van geen kant als ik een Duitse zin zeg. Denk voor ik iets zeg niet "oh, welke naamval zou dat woord zijn, en wat hoort daar bij". Zeg gewoon wat t best klinkt XD
Frans.. euh... ik weet me in Frankrijk te redden met het nodige Frans, maar vloeiend of goed wil ik het zeker niet noemen XD |
[6:38 pm] Idril: ik ben volstrekt normaal |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 15, 2008 12:59 |
 |
Tot nu toe: Vlot nederlands en engels, frans lukt ook nog, duits en japans blijft nog een probleem. xD
Ik ben japans op mezelf aan het leren, en tot nu toe lukt dat zelfs al beter dan duits. Ik heb maar 1 jaar duits nu gehad, en ik ben blij dat het nu wegvalt uit ons lessenrooster, want het is echt een supermoeilijke taal. Zelfs japans is nog makkelijker, hetzij in westerse schrijfstijl.
Ik hou van talen en ik hoop er nog veel meer te leren. |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Maschine
5e jaars

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 16, 2008 15:20 |
 |
*denkt*
Komt-ie!
-Nederlands (moedertaal)
-Duits
-Engels
-Frans
-Latijn (maar dat is toch 'n dooie taal xDD)
-Ik kan een paar Vlaamse uitdrukkingen maar veel bijzonder is het niet hoor
-Klein beetje Chinees (uit een boek, dat wel xDD)
-1 Japans teken ofzo van een jongen uit mijn klas. ^^
-Spaans (afgeleid van Latijn dus vandaar)
-Italiaans (zie Spaans)
Dat was t wel dacht ik. |
_________________ Maschine - Ex-Moderator HPA |
|
  |
 |
Vivian.
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 16, 2008 16:35 |
 |
Maschine schreef: | *denkt*
Komt-ie!
-Nederlands (moedertaal)
-Duits
-Engels
-Frans
-Latijn (maar dat is toch 'n dooie taal xDD)
-Ik kan een paar Vlaamse uitdrukkingen maar veel bijzonder is het niet hoor
-Klein beetje Chinees (uit een boek, dat wel xDD)
-1 Japans teken ofzo van een jongen uit mijn klas. ^^
-Spaans (afgeleid van Latijn dus vandaar)
-Italiaans (zie Spaans)
Dat was t wel dacht ik. |
Bedoel je dat je in het Spaans en Italiaans je ook zou redden als je in Spanje of Italië op vakantie bent, of dat je als je een van beide talen hoort het vanuit het latijn kan afleiden wat het moet betekenen?
Ik spreek geen Spaans of Italiaans, misschien dat ik een van beide talen nog eens wil leren.. |
|
  |
 |
|