Auteur |
Bericht |
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 16:54 |
|
Ik las net wat op internet, en ik denk dat ik dat met een mega korrel zout moet nemen.
JK Rowling komt met aanvulling op Potter-reeks
31 juli 2008, 15:00
AMSTERDAM (ANP) - Schrijfster JK Rowling komt komende winter met een aanvulling op de succesvolle Harry Potter-reeks. Op 4 december verschijnt het sprookjesboek The Tales of Beedle the Bard, maakte haar uitgeverij Bloomsbury donderdag bekend.
In Rowlings laatste Harry Potter-boek komt Beedle the Bard al voor als sprookjesboek, een verzameling van zeven korte sprookjes. De schrijfster zag het maken van de sprookjes als een prachtige manier om afscheid te nemen van Potter.
De opbrengst van haar nieuwste boek gaat naar een goed doel: de Britse Children's High Level Group. Rowling is mede-oprichter van deze organisatie, die zich inzet voor achtergestelde kinderen in met name Oost-Europa.
Ik hoop wel dat die boekjes in de verkoop komen maar ik vermoed van niet. |
|
KJRiddle
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 17:14 |
|
Helen schreef: | Ik las net wat op internet, en ik denk dat ik dat met een mega korrel zout moet nemen.
AMSTERDAM (ANP) - Schrijfster JK Rowling komt komende winter met een aanvulling op de succesvolle Harry Potter-reeks. Op 4 december verschijnt het sprookjesboek The Tales of Beedle the Bard, maakte haar uitgeverij Bloomsbury donderdag bekend.
In Rowlings laatste Harry Potter-boek komt Beedle the Bard al voor als sprookjesboek, een verzameling van zeven korte sprookjes. De schrijfster zag het maken van de sprookjes als een prachtige manier om afscheid te nemen van Potter.
De opbrengst van haar nieuwste boek gaat naar een goed doel: de Britse Children's High Level Group. Rowling is mede-oprichter van deze organisatie, die zich inzet voor achtergestelde kinderen in met name Oost-Europa.
' ... mooie manier om afscheid te nemen van Potter.'
BULLSHIT! Over een jaar gaan er nog een Encyclopdie en een het schoolboek de Geheimen van de Zwartste Kunsten over de toonbank met hetzelfde dekmanteltjes
Twee jaar verder blijkt dat ze een boekenreeks aan het schrijven is over Albus Severus Potter |
_________________ 'Why So Serious?' |
|
|
|
Daniël
Schoolkampioen
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 17:23 |
|
Helen schreef: | Ik las net wat op internet, en ik denk dat ik dat met een mega korrel zout moet nemen.
http://www.harrypotterfreakz.com/index.php?id=1454
Het boekje komt écht uit, het staat zelfs op de site van JK Rowling ^^
Ik vind het erg leuk dat dit boekje uitkomt, en ben vooral benieuwd naar de illustraties van Rowling en de aantekeningen van "Dumbledore".
Alsnog hoop ik op een encyclopedie ^^ |
[6:38 pm] Idril: ik ben volstrekt normaal |
|
|
|
Jalf
The Musical Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 17:26 |
|
Omdat dit toch wel belangrijk nieuws is doe ik ff splitsen ^^ |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 18:06 |
|
Die encyclopedie komt er ook nog wel dat weet ik wel 100% zeker. Ik denk dat dit ook gewoon een leuke bijkomstigheid is die erbij komt. Ik vind het echt heel leuk dat het boekje uitgebracht word. Ik ga hem ook zeker weten kopen. Ik ben ook echt benieuwd wat er precies in staat en hoe het eruit komt te zien. Ik ben in ieder geval heel blij dat dit boekje nu ook uit komt. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 18:07 |
|
hier het bericht van rowlings eigen website
Citaat: |
Section: News
Thursday 31 July 2008
The Children's High Level Group to publish "The Tales of Beedle the Bard" on 4th December 2008
There was understandable disappointment among Harry Potter fans when only one copy of "The Tales of Beedle the Bard" was offered to the public last December. I am therefore delighted to announce that, thanks to the generous support of Bloomsbury, Scholastic and Amazon (who bought the handwritten copy at auction) - and with the blessing of the wonderful people who own the other six original books - "The Tales of Beedle the Bard" will now be widely available to all Harry Potter fans. Royalties will be donated to the Children's High Level Group, to benefit institutionalised children in desperate need of a voice. The new edition will include the Tales themselves, translated from the original runes by Hermione Granger, and with illustrations by me, but also notes by Professor Albus Dumbledore, which appear by generous permission of the Hogwarts Headmasters' Archive.' 'Dumbledore's commentary on the Tales, which was discovered among his papers after his death, includes some historical notes, personal reminiscences, and insights into that most mysterious branch of magic: wandlore. I very much hope that readers coming to these classic wizarding fables for the first time will find his commentary both entertaining and helpful. |
|
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
|
|
KJRiddle
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 18:15 |
|
Daniël schreef: |
Het boekje komt écht uit, het staat zelfs op de site van JK Rowling ^^
Ik vind het erg leuk dat dit boekje uitkomt, en ben vooral benieuwd naar de illustraties van Rowling en de aantekeningen van "Dumbledore".
Alsnog hoop ik op een encyclopedie ^^ |
Naar die aantekeningen ben ik ook wel benieuwd, ik denk dat hij het zo gedaan heeft alsof het lijkt dat hij naar de sprookjes opzoek was en de feiten erin noteerde van dingen die hij over de sprookjes heeft opgezocht (net als hij en SPOILERS! | [selecteer] Grindelwald deden bij de Relieken [/selecteer] |
|
_________________ 'Why So Serious?' |
|
|
|
Charlie
Oceanic 815 Survivor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 18:24 |
|
Jeeeeej xD.
Dit vind ik echt heel leuk, ben erg benieuwd hoe snel dat boekje verkocht gaat worden. Tis geen nieuwe HP-Verhaal, maar wel related en van Jo's hand, dus dat willen heel wat fans gewoon hebben. Ben idd ook erg benieuwd naar Rowling's tekeningen en aantekeningen. En wat leuk dat het door Hermione is vertaald xD. |
|
|
Mareen
1e jaars
Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 19:07 |
|
\o/
Ik las het net al op haar site. Dat wordt pre-ordenen natuurlijk
En ook ik hoop nog op die encyclopedie |
_________________ How does it feel to be alive? |
|
|
|
NicoleD
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
168 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 20:44 |
|
Hee, helemaal geweldig! Ik ga 'm zeker kopen! Maar, om afscheid te nemen? En de Encyclopedie dan? Dat heeft Rowling toch ook gezegd? |
_________________ 'We kunnen hem nog redden -' Harry stribbelde uit alle macht tegen, maar Lupos liet niet los.
'Je kunt niets meer doen, Harry... niets... hij is weg.' |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 20:47 |
|
NicoleD schreef: | Hee, helemaal geweldig! Ik ga 'm zeker kopen! Maar, om afscheid te nemen? En de Encyclopedie dan? Dat heeft Rowling toch ook gezegd? |
Dat is een nieuwsbericht. Die moet je niet zo serieus nemen. Die mensen die dat typen weten niks van HP en blijkbaar weten ze niet eens dat er nog zoiets als een encyclopedie komt. Ik kan me niet voorstellen dat de encyclopedie er niet meer komt. Die komt er echt nog wel al moeten we misschien een tijdje er op wachten. Ik denk dat dit boekje gewoon een leuke bijkomstigheid is die we erbij krijgen. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 31, 2008 22:26 |
|
Yay *danst rondje door topic*!
Ik was erg teleurgesteld toen ik vorig jaar las dat er maar zo weinig van werden uitgebracht en nu kan ik hem ook gaan kopen ^^. Yay, ik vind het echt cool. Ook dat er notities van Dumbledore bijkomen, dat is echt leuk xD. Binnenkort even gaan reserveren bij de boekhandel. En de encyclopedie komt ook nog, dat moet gewoon. Anders ben ik echt waisted ;(. |
|
|
|
Carla
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 01, 2008 19:04 |
|
Ik vind het echt heel erg fijn dat The Beedles of the Bard uitgegeven gaan worden. Ik ben erg benieuwd naar de verhalen, vooral die van de hinkelende dwerg (geen idee of dat klopt, maar het was zoiets). Erg fijn. Het enige wat ik minder vind is dat het er nu wel op begint te lijken dat het Harry Potter fenomeen uitgemelkt gaat worden. Elke Harry Potter fan wil dit boekje wel hebben, dat is goed voor het goede doel, maar het klopt niet met de eerdere mededelingen dat HP& toch echt het laatste boek zou zijn. Ik vind de Amerikaanse versie echt heel erg lelijk, maar de Engelse daarentegen is wel mooi. De Deluxe versie is natuurlijk helemaal geweldig, maar 100 dollar is toch wel wat boven mijn budget. |
_________________ "In the museum of the Hague, a superb, unique landscape stops visitors and keenly impresses artists and connoisseurs of painting."
(Thoré-Bürger on View of Delft of Johannes Vermeer) |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 01, 2008 19:44 |
|
Ik vind het erg leuk dat dit boekje gaat uitkomen. Ik ben best benieuwd naar de sprookjes zelf, en ook naar de aantekeningen van Perkamentus.
Dat het uitgemolken zou worden, daar ben ik het niet mee eens. Het is iets waarvan Rowling weet dat heel wat fans het willen hebben, dus ze weet dat het goed zal verkopen, en schenkt de opbrengst aan een goed doel. Iedereen wint erbij, dus dat vind ik zeuren om te zeuren ^^ |
|
|
I Vegeta
Dreuzel
Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 01, 2008 21:05 |
|
Ook goed dat de opbrengsten naar het goede doel gaan Krijgen we iig niet het gezeik van "niet-fans" dat Rowling HP uitmelkt om er zoveel mogelijk geld uit te slaan |
|
|
|
|
|