Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Opvolger Olivander Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
berry6145
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 36 Sikkels

berry6145 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 8:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hagrid zei in boek 1 dat ollivander de beste toverstokmaker van de wegisweg is, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat hij de enige is, want volgensmij is er nog andere winkels in de wegisweg dan alleen ollivander, alleen is die nog nooit genoemd.
Bijvoorbeeld zijn er in de wegisweg ook meerdere kledingwinkels, dus waarom niet een andere toverstokwinkel?

Noem me maar Esther Wink

23 augustus t/m 31 augustus op vakantie Smile
Profiel bekijkenStuur privébericht
xKIMx
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 7 Sikkels

xKIMx is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 12:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nouja... de stok kiest toch de tovenaar? in feite denk ik dan dat je gewoon iemand een toverstok in de hand moet geven en dan kijken waneer ie iets doed, dat dee olivander toch ook bij Harry? dat zou ik ook wel kunnen o.O - denk ik xD -

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 12:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

xKIMx schreef:
Nouja... de stok kiest toch de tovenaar? in feite denk ik dan dat je gewoon iemand een toverstok in de hand moet geven en dan kijken waneer ie iets doed, dat dee olivander toch ook bij Harry? dat zou ik ook wel kunnen o.O - denk ik xD -

Maar Olivander maakte ook de stokken. Hij was niet alleen een verkoper maar ook de maker. En als hij het dus niet meer doet wie doet het dan nog wel? Dat is de vraag in dit topic. Want op een gegeven moment raken alle stokken op die hij ooit gemaakt heeft en dan moet er een nieuwe persoon komen die dat doet.

1e jaars
1e jaars

xKIMx is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 12:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kun je dat niet nabootsen als je er goed na kijkt?
er is een site - zoon knutselsite - waar je je eigen toverstok met magische kern kunt namaken. er zal toch vast wle een boek zijn.. en je kunt spullen toch emt je tovefrstok verdubbelen xD?? kun je dat dan neit emt die stokken doen??xD

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 12:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

xKIMx schreef:
Kun je dat niet nabootsen als je er goed na kijkt?
er is een site - zoon knutselsite - waar je je eigen toverstok met magische kern kunt namaken. er zal toch vast wle een boek zijn.. en je kunt spullen toch emt je tovefrstok verdubbelen xD?? kun je dat dan neit emt die stokken doen??xD

Ik denk dat het toch wel heel erg moeilijk is om een toverstok te maken. Er zit echt wel vakmanschap achter. Als namelijk iedereen het zomaar kon doen dan was Olivander denk ik niet zo populair geworden en dan had je waarschijnlijk wel heel veel toverstokmakers gehad. Je moet natuurlijk verstand hebben van verschillende soorten hout. Van de magische werking van verschillende producten en je moet natuurlijk weten hoe een toverstok werkt. En welke toverstok het beste bij iemand past. Ik denk niet dat dit iets makkelijks is wat je zo in een paar weken oid kunt leren. Ik denk dat daar een hele moeilijke lange studie aan vast zit. En daarbij is een knutselwebsite nou niet echt bepaald hetzelfde als het echte werk wat Olivander doet.

1e jaars
1e jaars

xKIMx is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 13:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

NeexD daar heb je gelijk in. MAar t lijkt me sterk dat er geen boeken zijn waar je t van kunt leren, waar moet olivander t anders van geleerd hebben??

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 13:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

xKIMx schreef:
NeexD daar heb je gelijk in. MAar t lijkt me sterk dat er geen boeken zijn waar je t van kunt leren, waar moet olivander t anders van geleerd hebben??

Hij kan in leer zijn gegaan bij zijn voorganger? Ik neem aan dat je van Olivander zelf ook wel het vak kunt leren. Misschien heeft hij het wel geleerd van zijn vader. Ik denk niet dat je de leer van toverstok maken zomaar kunt leren uit een boek. Ik denk dat daar sowieso heel veel praktijk ervaring bij komt kijken. Sowieso denk ik dat het iets moeilijker is dan jij misschien denkt. Je moet natuurlijk wel nagaan dat een toverstok het meest belangrijke ding is in de toverwereld. Als je toverstok niet goed is dan kom je bijna helemaal nergens. Het is dus belangrijk als je dan iemand hebt die er veel van weet en die goede stokken maakt. In plaats van dat je zomaar iemand hebt die het uit een boek wat informatie opgestoken heeft.

1e jaars
1e jaars

xKIMx is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 13:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet dat het belangrijk is o.O
Maar hij zal toch ook vast wel iemand hebben die graag zijn werk wil opvolgen als hij ooit dood gaat...? en misschien word hij dan wel een spook en kan ie als spook door gaan :')

FakexAxSmile
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

FakexAxSmile is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 18:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat je dingen moet weten over hoe tempramentvol bijv. een eenhoornsstaarthaar moet zijn, en waarvoor welk hout het beste geschikt is met gedaanteverwisseling enzo!

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 56 Sikkels

Allisson Zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 12:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat Loena hem zal opvolgen... Nee serieus... Misschien ontdekt ze wel hele nieuwe "formules." Nurgels als kern bijv. of snot van de Kreukelhoornige Snottifant ofzo.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 12:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Allisson Zwarts schreef:
Ik denk dat Loena hem zal opvolgen... Nee serieus... Misschien ontdekt ze wel hele nieuwe "formules." Nurgels als kern bijv. of snot van de Kreukelhoornige Snottifant ofzo.

Het is al bekend wat Luna na boek 7 gaat doen en dat is niet het opvolgen van Ollivander. Daarbij lijkt mij niet dat je van elk magisch dier een toverstok kan maken. Voornamelijk niet omdat Luna na een tijdje erachter komt dat Kreukelhoornige Snottifanten niet bestaan. Ze gaat namelijk op zoek naar ze en ze kan de beesten steeds niet vinden. Het lijkt mij dan dat zij juist dan niet geschikt is ervoor.

1e jaars
1e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 12:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Allisson Zwarts schreef:

Het is al bekend wat Luna na boek 7 gaat doen en dat is niet het opvolgen van Ollivander. Daarbij lijkt mij niet dat je van elk magisch dier een toverstok kan maken. Voornamelijk niet omdat Luna na een tijdje erachter komt dat Kreukelhoornige Snottifanten niet bestaan. Ze gaat namelijk op zoek naar ze en ze kan de beesten steeds niet vinden. Het lijkt mij dan dat zij juist dan niet geschikt is ervoor.

Er is toch nooit bewijs geweest dat de Kreukelhoornige Snottifant niet bestaat.
Dat heeft toch nooit in een boek gestaan ?

chrissiej94
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 31 Sikkels

chrissiej94 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 12:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat familie van Olivander hem opvolgt. Ik denk dat Olivander uitgelegt heeft aan familie hoe het moet, en dat die het doorverteld of Olivander opvolgt.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 12:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Allisson Zwarts schreef:
Witch_Eva schreef:
Allisson Zwarts schreef:

Nee dat heeft JKR later vertelt. Dat als Luna ouder is op zoek gaat naar de Kreukelhoornige Snottifant en dan maar tot de veronderstelling komt dat ze niet bestaan omdat Luna ze niet kon vinden. Dat is later allemaal gezegt. Dat heeft inderdaad nooit echt in de boeken gestaan. Maar ja omdat we dus weten wat Luna later gaat doen kan je dus met zekerheid zeggen dat zij niet de opvolger is van Olivander.

@Chissiej94 dat klinkt inderdaad het meest logisch. Alleen het probleem is dat we niet zeker weten of hij wel een "familie" heeft. Er staat niks over het feit of hij een zoon of zo heeft.

1e jaars
1e jaars

BerichtGeplaatst: Za Aug 16, 2008 17:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Allisson Zwarts schreef:
Witch_Eva schreef:
Allisson Zwarts schreef:

Nee dat heeft JKR later vertelt. Dat als Luna ouder is op zoek gaat naar de Kreukelhoornige Snottifant en dan maar tot de veronderstelling komt dat ze niet bestaan omdat Luna ze niet kon vinden. Dat is later allemaal gezegt. Dat heeft inderdaad nooit echt in de boeken gestaan. Maar ja omdat we dus weten wat Luna later gaat doen kan je dus met zekerheid zeggen dat zij niet de opvolger is van Olivander.

@Chissiej94 dat klinkt inderdaad het meest logisch. Alleen het probleem is dat we niet zeker weten of hij wel een "familie" heeft. Er staat niks over het feit of hij een zoon of zo heeft.

Dat vind ik dan wel ontzettend sneu voor haar x']
Maar dan denk ik ook dat eventuele familie van Olivander hem zal opvolgen.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp