Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Dingen Die Niet Klopten Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 14, 2008 13:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Rhona schreef:
Loena heeft denk ik haar moeder ook niet rechtstreeks dood zien gaan. Toch heeft ze bewust meegemaakt dat haar moeder is overleden. Ze weet ook hoe haar moeder is overleden. Daarom kan zij ook terzielers zien.

Hoezo zou Luna haar eigen moeder niet rechtstreeks dood gezien hebben dan? Het lijkt mij namelijk wel dat ze het rechtstreeks zag. Want anders kan toch bijna iedereen Terzielers zien. Het lijkt mij dat je ook echt iemand dood hebt zien moeten gaan. En het lijkt mij dan dat Luna dat ook gezien heeft.

Ja alleen loena verteld over de dood van haar moeder, alsof ze het pas zag toen het al gebeurd was. Haar moeder is omgekomen bij een misgegaan experiment, geloof ik. Ik denk niet dat haar moeder loena in de buurt zou hebben als ze aan het experimenteren ging. Je weet namenlijk dat er iets mis kan gaan, en niemand wil een pijn mee doen. Het lijkt mij dat loena absoluut haar moeder dood gezien heeft, en misschien zelfs in de kamer waar alles mis gegaan is, maar ik denk niet dat zij het doodgaan zelf, of de explosie of iets dergelijks mee gemaakt heeft.

Misschien leefde ze lang genoeg, zodat loena haar heeft zien overlijden. Maar meer heeft ze denk ik niet gezien.

HPF we will miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 14, 2008 13:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Haar moeder is inderdaad omgekomen door een experiment. Maar wie zegt dat het met een explosie ofzo was? Het kan ook gewoon dat ze per ongeluk een verkeerde spreuk heeft gezegt en daardoor iets veroorzaakt heeft dat ze dood ging. Zo krijg je bijvoorbeeld ook geen explosie van een AK curse. Het kan best zijn dat Luna in dezelfde kamer was of dat ze door de deur naar binnen keek wat haar moeder aan het doen was. Volgens mij staat het zelf wel ergens in de boeken of dat JKR gezegt heeft dat Luna haar moeder echt dood heeft zien gaan. Want zoals ik al zei het lijkt mij niet dat je gewoon bij elke dood meteen al terzielers kan zien, want dan kan bijna iedereen terzielers zien.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 168 Sikkels

NicoleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 19, 2008 10:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet in welk boek het staat en dus ook niet waar, maar ergens word een Evers vermeld, buiten Lilly om. Ik weet niet of iemand anders het ook al wel eens gezien heeft, maar dit klopt toch niet? Harry had toch geen familie meer?

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Za Jul 19, 2008 11:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

NicoleD schreef:
Ik weet niet in welk boek het staat en dus ook niet waar, maar ergens word een Evers vermeld, buiten Lilly om. Ik weet niet of iemand anders het ook al wel eens gezien heeft, maar dit klopt toch niet? Harry had toch geen familie meer?

Ja dat is Mark Evers en dat is in boek 5. In het Engels heet hij dus Mark Evans. En nu is Evans een hele bekende naam in Engeland. Heel veel mensen heten zo van achternaam. Het is dus geen familie maar gewoon toeval dat er nog een Evers/Evans is die in de buurt woont.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 168 Sikkels

NicoleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 8:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Kickt topic weer omhoog* Het is niet echt iets dat niet klopt, maar het viel wel gewoon op. In de boeken staat er altijd Professor Perkamentus zegt, Professor Sneep zegt. Maar bij Lupin dus absoluut niet. In het derde boek is hij toch echt alleen nog maar een Professor en niet een vriend van Harry en de rest. Dat het later zo is, is logisch. (Al snap ik niet waarom er telkens Lupos zegt staat, in plaats van Remus, maar afijn) Hopelijk snappen jullie mijn punt. Razz

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 11:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij wordt er wel een aantal keer Professor Lupin gezegt. Maar er wordt soms ook wel in de boeken "Sneep", "Dumbledore" gezegt zonder dat Professor ervoor. Ik denk niet dat ze dat bij Lupin dan veel anders hebben gedaan. Ik kan me namelijk wel herinneren dat ze ook wel eens Professor Lupin zeggen.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 76 Sikkels

luke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 31, 2008 11:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij klopt het aantal horcruxes ook niet er is altijd gezecht door Perkamentus dat er 7 horcruxes zijn maar als ik ga tellen kom ik op 8 uit.
Dat zijn deze:
Het dagboek van Ridle
Het madalion van Slytherin
De ring van Asmodom
De tiara van Ravenclaw
De beker van Huffelpuf
De slang Nagini
Het stukje ziel in Voldemort zelf (dit was eerst een horcrux)
En tot slot Harry zelf

Ligt het nou aan mij of is dit een fout van Rowling?

Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Zo Aug 31, 2008 11:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

luke schreef:
Volgens mij klopt het aantal horcruxes ook niet er is altijd gezecht door Perkamentus dat er 7 horcruxes zijn maar als ik ga tellen kom ik op 8 uit.
Dat zijn deze:
Het dagboek van Ridle
Het madalion van Slytherin
De ring van Asmodom
De tiara van Ravenclaw
De beker van Huffelpuf
De slang Nagini
Het stukje ziel in Voldemort zelf (dit was eerst een horcrux)
En tot slot Harry zelf

Ligt het nou aan mij of is dit een fout van Rowling?

Nee je hebt het goed en het is ook geen fout van Rowling. Perkamentus vermoede dat er 7 horcruxes waren hij wist het namelijk niet zeker. Voldemort zelf dacht ook dat hij maar 7 horcruxes had gemaakt. Inclusief zijn eigen lichaam dan. Het feit dat Harry een horcrux was daar wist hij dus niks van. Daar wist Harry dus niks van en Voldemort dus zelf ook niet. Dat was een soort verassing op het einde.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp