Auteur |
Bericht |
Tops<3
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
633 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 8:12 |
|
Ze leren natuurlijk wel genoeg voor in de toverwereld maar ik vroeg me juist af, op een dreuzelbasisschool?!
HOe hebben ze eigenlijk leren lezen.
Ik denk niet dat een Malfoy of een Black naar een dreuzel school gaat.
Maar op Hogwarts leren ze denk ik wel genoeg om in de toverwereld te 'overleven' |
|
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 14:50 |
|
Sommigen leren lezen en rekenen thuis en anderen gingen dan gewoon naar de dreuzelschool.
Ik vind dat wel een beetje gevaarlijk om een tovenaarskind naar en dreuzelschool te sturen, vooral als de ouders ook kunnen toveren en dat thuis ook doen. Stel dat dat kind zijn mond dan voorbij praat op school, of iets magisch doet als er anderen bij zijn? Dan kan de toverwereld ieder moment ontdenkt worden.
Die ouders kunnen hun kinderen misschien wel waarschuwen daarvoor, maar kleutertjes hebben dat helemaal nog helemaal geen besef van.
En waar leren ze dan bv. economische dingen en zo. Ik heb (in dit topic) al de theorie gezien dat ze dat waarschijnlijk wel tussen de lessen door krijgen, volgens mij zou dat wel best eens kunnen.
Of zouden er speciale basisscholen voor tovenaars bestaan? |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 15:06 |
|
huffelpuf_girl schreef: | Sommigen leren lezen en rekenen thuis en anderen gingen dan gewoon naar de dreuzelschool.
Ik vind dat wel een beetje gevaarlijk om een tovenaarskind naar en dreuzelschool te sturen, vooral als de ouders ook kunnen toveren en dat thuis ook doen. Stel dat dat kind zijn mond dan voorbij praat op school, of iets magisch doet als er anderen bij zijn? Dan kan de toverwereld ieder moment ontdenkt worden.
Die ouders kunnen hun kinderen misschien wel waarschuwen daarvoor, maar kleutertjes hebben dat helemaal nog helemaal geen besef van.
En waar leren ze dan bv. economische dingen en zo. Ik heb (in dit topic) al de theorie gezien dat ze dat waarschijnlijk wel tussen de lessen door krijgen, volgens mij zou dat wel best eens kunnen.
Of zouden er speciale basisscholen voor tovenaars bestaan? |
Ik dacht niet dat er een school voor tovenaars was om zich voor te bereiden op Zweinstein.
Maar je zegt dat kleutertjes geen besef hebben van wat goed en slecht is, waar. Maar denk je dat die al zoveel toverkracht beschikken dat ze iets zouden doen dat echt opvalt? Dat lijkt me niet.
En wie zegt dat je al vanaf je geboren bent tovenaarstalent beschikt. Missschien groeit dat met de jaren en is het pas echt uiterlijk zichtbaar als je 7-8 jaar bent. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Hummol
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 16:03 |
|
Ik denk dat ze die inderdaad niet nodig hebben. En daarnaast is er ook altijd nog een vervolg studie. Zoals Harry Potter die nog een paar jaar moet studeren na Hogwarts als hij echt Auror wil worden. Ik denk dat als je bijv. een andere Taal nodig hebt dat je die dan in je vervolg studie leert. |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
|
|
Goudenuiltje
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 16:14 |
|
Harstikke mooi toch? Teminste, als je ervan uit gaat dat ze wel genoeg leren. Ik denk dat ze gewoon na school nog bijleren (vervolgopleiding of in hun aanstaande beroep). Bovendien leren ze inderdaad wiskunde bij voorspellend rekenen en schrijven bij vakken waarvoor veel opstellen geschreven moeten worden. De basisschool hebben ze zowieso in de dreuzelwereld gevolgd, dus dan hebben ze daar ook geen achterstand op
maar om in te gaan dat het gevaarlijk is, dat klopt inderdaad wel denk ik zomaar eens. Ik bedoel, een kindje zal zijn mond maar voorbij praten. En ik vraag me ook af hoe het kan dat stommige tovernaars totaal geen verstand hebben van dreuzelkleding/spullen, als de meeste toch op geen 'gewone' bassisschool les krijgen. |
|
|
|
|
Elyn
Hotemetoot
Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 16:29 |
|
Ik denk dat er dan ook zoiets als een Tovenaars Basisschool moet bestaan, omdat ze de Hoge in Zweinsteins HOGEschool blablabla wel erbij hebben gezet. Anders was het toch gewoon Zweinsteins School, toch?
er zullen vast wel magische basisscholen zijn in de Toverwereld, waar de tovenaars en heksen meer bassis krijgen dan een normale school en zo voorbereid zijn op het hogere onderwijs.
ik zou toch vakken zoals nederlands en engels of tekenen en lo missen, ik doe ze veel te graag. |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 20:22 |
|
Tops<3 schreef: |
Ik denk niet dat een Malfoy of een Black naar een dreuzel school gaat.
|
Nee die krijgen ook gewoon thuis les. Van een andere tovenaar of van de ouders. Thuisschool dus. Net zoals de "Weasley's " die hebben ook allemaal thuis les gehad. En mensen zoals Harry,Hermione enz. Die gaan wel naar een Dreuzelschool ^^ |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 20:38 |
|
Al deze vakken krijg je inderdaad niet op Zweinstein, maar ik denk eerder dat je deze vakken na je opleiding nog kan volgen. En dat deze ook alleen maar nodig zijn, wanneer je een beroep in die richting wilt gaan doen, dan denk ik dus dat je deze vakken kunt doen, zoals als je schouwer wilt worden een shouweropleiding moet volgen met onderdelen in die je op Zweinstein ook niet krijgt.
groetjes |
_________________ Check it out, please! |
|
|
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 20:47 |
|
Tja ze krijgen op Zweinstein genoeg vakken om te overleven in de tovenaarswereld om het zo maar even bot te zeggen. Eigenlijk vind ik het ook wel raar dat ze niets zoals rekenen krijgen enzo, ik bedoel dat is toch best belangrijk. Jah oke voorspellend rekenen, maar dat zou dan verplicht moeten zijn en dat is het ook niet. Maar ja het is ook weer zo dat er mischien wel een of andere spreuk is om de ingewikkeltste som in 1 keer uit te rekenen. Het zal wel voldoende zijn denk ik. |
|
|
Phoenix.Rose,
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 09, 2006 14:32 |
|
Maeve schreef: | Over het feit dat ze geen talen zoals bv. Nederlands krijgen: Ze moeten voor bijna elk vak werkstukken, scripties, etc. schrijven. Dit is ook een goede manier om je eigen taal te oefenen en beter te leren, bovendien moeten ze ook erg veel lezen. Dus dat met die talen zit wel snor. Ik neem namelijk aan dat de leraren ook hun spelling corrigeren, Sneep en Anderling zie ik hier zeker voor aan. |
Ja, maar wij moeten toch ook eerst het alfabet leren voordat we kunnen lezen en we moeten toch eerst leren tellen voordat we kunnen rekenen. Je hebt een basis nodig en dan kun je verder leren, maar als je die basis niet hebt.... Je kunt wel zeggen (als ouder) schuif ze maar een boek onder hun neus dan leren ze het wel, maar dat gaat niet zo |
_________________ Phoenix.Rose. |
|
|
|
Neleke
5e jaars
Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 03, 2008 17:16 |
|
Wow! Geen wiskunde... dat moet toch zalig zijn
Ik denk ook niet dat ze dit nodig hebben... misschien om hun Sikkels te tellen fso |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
|
|
Miss Zwarts
2e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 04, 2008 15:33 |
|
Daar heb je echt een goed punt, ik denk dat je Wiskunde en Voorspellend Rekenen absoluut niet als een vergelijking kan zien omdat Voorspellend Rekenen Voorspellen is en niet zoals het Wiskunde dat wij kennen werkt. Sommige tovenaars hebben basisonderwijs gehad, dit kan helpen maar is natuurlijk bij lange na niet genoeg. Ze hoeven misschien niet zoveel aan belasting te betalen als wij dus is economie/wiskunde misschien niet zozeer mogelijk, de eigen taal; Engels/dialecten dat kunnen ze spreken en ik denk niet dat ze andere talen echt moeten leren omdat hun taal overal gesproken kan worden, Engels is een wereldtaal
Geschiedenis krijgen ze daarentegen weer wel en Aardrijkskunde, kaarten lezen of tekenen zullen ze als tovenaarszijnde niet zo gauw nodig hebben denk ik. |
_________________ "I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!" |
|
|
|
juniper
5e jaars
Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 16, 2008 20:25 |
|
Ja, je hebt wel gelijk. Ik heb er nooit bij nagedacht. Alleen Oude Runen heeft daar iets mee te maken. Sommige Tovenaars hebben Basisonderwijs gehad ja, en dus maar een klein beetje geleerd. Je hebt wel een goed punt, ik ga er wel over nadenken. Ik ahd er ook nooit bij nagedacht dat Tovenaars in Harry Potter niet alleen in Engeland woonden. Dat dacht ik vroeger toen ik dertien was. |
_________________ Ravenclaw! <3 |
|
|
|
|