Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Gordijn in het ministerie van Mysteries Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: The Burrow

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 16:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Precies, dat zei ik dus ook al. Dat ze het gordijn al eerder waren tegen gekomen.
En ik geloof dat het idd in de film een groene straal was. Maar ik denk dat, dat gedaan is voor de mensen die het boek niet woord voor woord kennen. Dus puur om het begrijpelijk te houden. Best een goede oplossing dus.





_________________
    Weasley is my king.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Profiel bekijkenStuur privébericht
kirrsten
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 76 Sikkels
Woonplaats: Forbitten forest

kirrsten is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 14, 2008 15:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik dacht dat ze in het boek sirius met paralitus raakte, waardoor hij door het gordijn viel, dat gordijn was dus de poort naar de dood, dus was sirius inderdaad dood,
In de film scheeuwt bella inderdaad de AK-vloek,(inc groen licht)

Edit hier staat nog wat over 'de poort van saturnus' http://www.harrypotterforseekers.com/nl/symbols/andere.php#saturnus




Profiel bekijkenStuur privébericht
Tyrael
7e jaars
7e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Department of Mysteries

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 19, 2008 12:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Tyrael schreef:
Ik heb mijn post even ge-edit en dat is wat ik denk.

Over Sirius Zwarts weten we niks zeker. Er staat dacht ik wel geschreven dat een vloek hij treft midden in zijn borst maar of dit de AK curse is of niet, weten we niet.

Als je door die poort valt kun je er niet meer uit komen. Dat is hetzelfde als je dood bent, dan is het ook onmogelijk, zelfs met toverkracht, om weer levend te worden.

De curse was geen AK curse aangezien de vloek die Bellatrix vuurde op Sirius een rood licht had. En een AK curse een groen licht heeft. Dus dan kan je een beetje nagaan dat het geen AK curse was. [a]

Een ontzettende late reactie maar ik heb het nog even herlezen. Dit staat in de Nederlandse vertaling: een rode lichtstraal (paralitis lijkt mij) mist Sirius net en de volgende lichtstraal raakt hem recht in de borst. Welke spreuk het was, blijft onduidelijk. Het kan een AK-curse zijn maar ook een verlammingsspreuk.





_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon
Profiel bekijkenStuur privébericht
berry6145
3e jaars
3e jaars


Verdiend: 36 Sikkels
Woonplaats: Naaldwijk

berry6145 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 19, 2008 14:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tyrael schreef:
Witch_Eva schreef:
Tyrael schreef:
Ik heb mijn post even ge-edit en dat is wat ik denk.

Over Sirius Zwarts weten we niks zeker. Er staat dacht ik wel geschreven dat een vloek hij treft midden in zijn borst maar of dit de AK curse is of niet, weten we niet.

Als je door die poort valt kun je er niet meer uit komen. Dat is hetzelfde als je dood bent, dan is het ook onmogelijk, zelfs met toverkracht, om weer levend te worden.

De curse was geen AK curse aangezien de vloek die Bellatrix vuurde op Sirius een rood licht had. En een AK curse een groen licht heeft. Dus dan kan je een beetje nagaan dat het geen AK curse was. [a]

Een ontzettende late reactie maar ik heb het nog even herlezen. Dit staat in de Nederlandse vertaling: een rode lichtstraal (paralitis lijkt mij) mist Sirius net en de volgende lichtstraal raakt hem recht in de borst. Welke spreuk het was, blijft onduidelijk. Het kan een AK-curse zijn maar ook een verlammingsspreuk.


maar die spreuk doet er volgensmij niet aan toe, hij viel achter het gordijn en daardoor is hij dood gegaan, dus het kan ook paralitis ofzo geweest zijn maar door die spreuk was hij toch niet dood gegaan?





_________________
{»»...Harry Potter...««}

Noem me maar Esther Wink

23 augustus t/m 31 augustus op vakantie Smile
Profiel bekijkenStuur privébericht
Mrs. Norks
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 54 Sikkels
Woonplaats: Maasmechelen

Mrs. Norks is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 22:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik snap het nut er niet van. Van het feit dat Sirius door het gordijn gevallen is. Volgens mij is dit misschien een goede te stellen vraag aan J.K. Rowling, toch?




Profiel bekijkenStuur privébericht
Miss Zwarts
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Villa Zwarts

Miss Zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 23, 2008 7:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgensmij is het als je door het gordijn valt dat je dood bent. Zelfs als je van tevoren nog zo gezond als een vis was. In de film is het Avada Kedavra omdat ze weten dat je daaraan sterft. Dan is het ook dat Sirius écht dood is.
In het boek, iemand zei het net al. Een lichtstraal is rood, dat is dan zo goed als zeker Paralitis. Maar de tweede, dat zou vanalles kunnen zijn. Avada Kedavra, Paralitis, zelfs een simpel spreukje dat je achterover duwt.





_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"
Profiel bekijkenStuur privébericht
horse2freakje
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 32 Sikkels
Woonplaats: in de magisch vergrote bezemkast die van Harry is geweest

horse2freakje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 20:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Loena zei dat ze ook stemmen hoorde achter de gordijnen. Waarschijnlijk hoorde zij haar dode moeder. Harry hoorde hoogstwaarschijnlijk zijn overleden ouders. Ik denk dat Sirius al dood was voordat hij erdoorheen viel, omdat hij door de avada kedavra vloek geraakt was. Dan ben je namelijk dood, en daar kan niemand wat aan doen.

Oke, Harry als uitzondering. De-jongen-die-bleef-leven. Maar Sirius is niet de-peetvader-van-de-jongen-de-bleef-leven-en-daarom-zelf-ook-bleef-leven. (geen misverstand ervan maken, ik weet dat hij de peetvader van Harry is!)





_________________
we hebben ze in de pan gehakt, en potter is van goud
stop vollie onder de zoden, en zet het boterbier koud!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Yazz
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 88 Sikkels
Woonplaats: somewhere only we know

Yazz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 21:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat het net zoals bij terzielers is, alleen mensen die iemand hebben weten sterven,konden die mensen horen achter het gordijn.
en of sirius gestorven is door de AK-curse of niet,maakt niet uit denk ik, als je door het gordijn viel,ben je dood
allez dit is toch hoe ik denk dat het is Smile





_________________
hello mate
Profiel bekijkenStuur privébericht
Mazrak
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 29 Sikkels


Mazrak is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 21:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij is het ook een poort naar het hiernamaals of het dodenrijk of hoe je het wilt noemen. Maar het is jammer dat we niet meer informatie hebben gekregen hierover. Ik dacht echt dat er in boek 6 of 7 meer informatie hierover gegeven zou worden. Jammer.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer