Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Harry Potter redden met een petitie? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Tienerd
Oude Forumnaam: Tinusz_01 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 239 Sikkels
Woonplaats: Bath

Tienerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 17:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb getekent! Volgensmij ben ik ook de enige hier Razz
Het is trouwens geen dwingen wat je doet, maar overhalen. Natuurlijk weet ik dat dit zinloos is, maar ach, laat die fans toch lekker. Ik zou het super tof vinden als er over 10 jaar ofzo nog een HP boek komt, en niet dat ze er gelijk nog een zou schrijven. Maar dan echt 10 jaar ofzo. Dat zou ik echt onwijs gaaf vinden ^^ Ik denk dat het voor haar natuurlijk ook super zwaar zou zijn, geen HP meer, maar inderdaad, ze heeft ook nog een ander leven.. Plus ze gaat nog andere boeken schrijven, die ook met HP te maken hebben, dus ze is nog wel even zoet Wink





_________________
    Ik ben Boer Harms en ik kom uut Drente en ik hou van disco
    Ik weet, 't is niet te geleuven, maar 't is zo
    Als ik die disco heur, dan tril ik op mien benen
    Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"

Profiel bekijkenStuur privébericht
Jacklin
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 48 Sikkels
Woonplaats: Ergens verdwaald in HP wereld ^^

Jacklin is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 20:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zeven boeken vind ik wel genoeg. Als er meerdere uitkomen, zou het te lang doorgaan en zouden de boeken saai worden. Hoe jammer ik het ook vind, ik heb liever geen meerdere boeken na DH.
Wel lijkt het me leuk als JKR nog van die boekjes als 'Zwerkbal door de eeuwen heen'' enzo schrijft. Er komen nog twee films uit en ze gaat nog andere boekjes schrijven, die met HP te maken hebben... Dat houdt mij ook nog wel even zoet Wink





_________________

'With great power comes great responsibility'
Profiel bekijkenStuur privébericht
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Emond's Field

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 23:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het eigenlijk niks dat je als schrijver je personage red omdat je fans dat willen... Je moet je gewoon aan je eigen verhaal houden zoals jij het bedoeld had, en je moet niet het verhaal maken dat een deel van je fans graag wil zien, zo hoort het gewoon niet.

Ik hoop en denk het ook dat Rowling Harry heeft laten leven omdat zij dat wou, en niet dat de fans dat wouden.





_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Profiel bekijkenStuur privébericht
V
1e jaars
1e jaars


Verdiend: 122 Sikkels
Woonplaats: Het kantoor van de Ochtendprofeet

V is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 18:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het een beetje opdringerig als je een schrijver als fans ''verplicht'' nog een boek te schrijven. Na 7 boeken is de reeks nu echt gedaan en daar moet je nou toch wel mee leren leven.
Zelfs als J.K. opnieuw zou beslissen te gaan schrijven, kan dat bijna nooit zo goed zijn als de eerste reeks. Ze zou misschien een gebrek aan inspiratie hebben en dat zou alleen maar afbreuk doen aan de originele zeven boeken.
Er is nog altijd de encyclopedie om naar uit te kijken en de boeken zijn bijna oneindig herleesbaar...





_________________
Hermione: [gasps and starts hugging Harry. Then a camera flash breaks them apart]
Rita Skeeter: Young love! How... stirring. If everything goes unfortunately today, you two may even make the front page!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 4 Sikkels
Woonplaats: Hidding after a bush of bamboo's

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 22:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

V schreef:
Ik vind het een beetje opdringerig als je een schrijver als fans ''verplicht'' nog een boek te schrijven. Na 7 boeken is de reeks nu echt gedaan en daar moet je nou toch wel mee leren leven.
Zelfs als J.K. opnieuw zou beslissen te gaan schrijven, kan dat bijna nooit zo goed zijn als de eerste reeks. Ze zou misschien een gebrek aan inspiratie hebben en dat zou alleen maar afbreuk doen aan de originele zeven boeken.
Er is nog altijd de encyclopedie om naar uit te kijken en de boeken zijn bijna oneindig herleesbaar...


Dat is ook zo, mensen die JK opdringen zouden zeker nooit een degelijke resultaat kunnen krijgen. JK zat jaren bezig met de verhalen van HP en je ziet duidelijke dat ze de epiloog al in vroegere stadiums heeft geschreven.

We moeten blij zijn dat we 7 prachtige boeken hebben kunnen lezen, dat we hier op dit forum zitten en dat we kunnen discussieeren. Binnen misschien een paar jaar zal JK de encyclopedie uitgeven en zullen we alle vragen beantwoord krijgen. Ik ben echt nog blij dat ze een encyclopedie wou maken xD





_________________
    This Hufflepuff rocks the world!


It's PANDATIMEEE !
Profiel bekijkenStuur privébericht
LieffJ
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 242 Sikkels


LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 23:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm. Het lijkt me een beetje nutteloos.
Natuurlijk is het wel jammer dat de reeks stopt, heel erg jammer.
Maar in TDH is het hoofdstuk '19 jaar later'. Als ze een 8tste gaat schrijven, over wat moet het gaan? Het 'goede' leventje van Harry? Voldy is een beetje dood, z'n Death Eaters in Azkaban of ook dood, Harry is getrouwd, heeft kinderen,...

Ze heeft aangegeven dat er nog een ecyclopedie (hoe je het ook schrijft x.D) komt, met info over HP enzo. Dat lijkt me voldoende.

JKR moet zelf weten wat ze met Harry doet. Als ze verder gaat, zal ik het absoluut niet erg vinden. Als ze stopt, zou ik het ook geen grote ramp vinden, want alles waar we een antwoord op wouden, staat in boek 7 verklaard. En mss/wss in de ency die er mss/wss komt.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Emond's Field

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 23:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

LieffJ schreef:

JKR moet zelf weten wat ze met Harry doet. Als ze verder gaat, zal ik het absoluut niet erg vinden. Als ze stopt, zou ik het ook geen grote ramp vinden, want alles waar we een antwoord op wouden, staat in boek 7 verklaard. En mss/wss in de ency die er mss/wss komt.


Niet overal hebben we antwoord op gehad, en er zijn natuurlijk nieuwe vragen opgedoken, maar dat is allemaal goed hoor, dus te beter de reden is om op dit forum terug te komen ^^





_________________
01-06-2003 ~ 31-12-2008

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Profiel bekijkenStuur privébericht
horse2freakje
2e jaars
2e jaars


Verdiend: 32 Sikkels
Woonplaats: in de magisch vergrote bezemkast die van Harry is geweest

horse2freakje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 14:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

JKR heeft al 7 boeken van Harry Potter geschreven. Ze heeft ook een keer gezegd dat er een soort Harry Potter encyclopedie zou komen.
Maar om haar nou een boek met nog meer avonturen te laten schrijven? Wat zou er dan in moeten komen? Het is toch afgelopen?
Ik denk dat we blij moeten zijn met alle boeken die ze heeft geschreven. Ze is een super goede schrijfster, en ik vind de boeken van Harry Potter geweldig!


Met andere woorden, ik hoef geen 8e boek vol avonturen. Waarschijnlijk kun je dan alleen nog schrijven over Harry's leven met Ginny en over zijn schouwers baan. Laat de 8e boek maar met rust...





_________________
we hebben ze in de pan gehakt, en potter is van goud
stop vollie onder de zoden, en zet het boterbier koud!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 726 Sikkels


Lily Tonks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 16:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Steekt hand op*

In die 17 jaar heeft ook Rowling wel eens een jaar niet aan een Harry Potter-boek gewerkt, toch?
Ik denk dat zij de boeken heeft voltooid, zoals dat in haar fantasie moest: je kunt een schrijfster niet dwingen meer erbij te fantaseren, als zij het verhaal al heeft afgerond. Dat lijkt me onmogelijk, respectloos tegenover Rowling en bovendien zonde van de mooie afwikkeling van het verhaal.

Een encyclopedie zou ik ontzettend leuk vinden, maar extra boek zou ik niets vinden. Ook niet 'de zoon van Harry Potter'

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl





_________________
Goodbye, HPF... I'll miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Mazrak
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 29 Sikkels


Mazrak is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 21:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt me wel leuk om meer te lezen over wat er gebeurd met harry en de rest na boek zeven. De epiloog was niet erg bevredigend vond ik. Maar een vervolg over als 'de zoon van harry' lijkt mij ook niks. Een encyclopedie is misschien wel leuk om te hebben maar dan ik heb toch liever een verhaal.




Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer