Auteur |
Bericht |
Furore_
Dreuzel
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 07, 2008 20:07 |
|
My Chemical Romance (ook wel mcr of mychem genoemd) is een rockband uit New Jersey. Ze hebben tot nu toe 3 albums uitgebracht;
-I brought you my bullets, you brought me your love
-Three Cheers For Sweet Revenge
-The Black Parade
En binnenkort komt "The Black Parade Is Dead!" uit.
Three cheers is toch wel m'n favoriet op dit moment (:
Bandleden:
Gerard way (leadzanger)
Mikey Way (bas)
Frank Iero (gitaar)
Ray Toro (gitaar + achtergrondzang)
Bob Bryar (drummen)
Clips:
http://www.youtube.com/watch?v=95t6XH2o49M
Helena; Three Cheers For Sweet Revenge
http://www.youtube.com/watch?v=duTBl5JH7pg
I don't love you; The Black Parade
http://www.youtube.com/watch?v=S5nw1-_5-Vk
Welcome To The Black Parade; The Black Parade
http://www.youtube.com/watch?v=OF9UB_xrhMI&feature=related
I'm Not Okay; Three Cheers For Sweet Revenge
My Chemical Romance
Ik ben nu zo'n jaar fan, en vroeg me af wat jullie van ze vinden?
Als hier al een topic over is mag dit natuurlijk verwijderd worden, maar ik kon dat eventuele topic niet vinden... |
|
|
|
|
LieffJ
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 13, 2008 20:22 |
|
Ik vind MRC echt een leuke band. Ze hebben hartstikke leuke liedjes, al is het lang geleden dat ik ze nog beluisterd heb xD. Een halfjaar geleden ofzo stond mijn hele MP3 vol met MCR :').
Cancer, Famous Last Words, I Don't Love You en The End vind ik wel ongeveer de leukte nummers. TBP is ook leuk, maar alleen het begin xD. |
|
|
|
|
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
230 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 15, 2008 19:57 |
|
Ik vond MCR ook helemaal geweldig! ^^ Nu ook nog wel, maar ik had zowat al hun nummers al zo vaak beluisterd dat ik er zelf bijna gek van werd (ja, dat kan...) Dus ik heb al een tijdje geen My Chemical Romance meer geluisterd eigenlijk... |
_________________ Slytherin <3
FanFic
FanArt
PC-Crea |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 15, 2008 20:47 |
|
Nee sorry...My Chemical Romance heeft misschien 1 liedje waar ik wel om kan lachen (terwijl het waarsch. bloedserieus bedoeld is XD)..
Ik vind My Chemical Romance om verschillende redenen niet leuk. Ze zijn in mijn optiek heel erg commercieel en gericht op troubled teens. Heel erg marketing gericht..Ten tweede ligt dat hele over the top emo me niet. Zo van 'kijk mij eens een verschrikkelijk leven hebben'. De hele scene is niet helemaal iets voor mij..
Daarnaast vind ik de lyrics af en toe zo lame XD
Geef mij maar andere (indie) rock muziek.. |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 01, 2008 17:40 |
|
Ik heb MCR in periodes. Ik neem die songs niet echt serieus, eigenlijk. Ik luister liever naar The Black Parade dan naar Three Cheers for Sweet Revenge omdat Gerards stem op die laatste beter is.
Wat kan mij het schelen of ze commercieel zijn, gericht op zgn troubled teens en over the top emo, het is gewoon leuk om naar te luisteren :') |
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 21, 2008 19:00 |
|
Waarom wist ik niet dat er een My Chemical Romance topic was?! «3
Ik luister al een hele tijd naar MCR, een vriendin van mij heeft me ooit gedwongen The Black Parade te luisteren. :]
Dat is nog steeds mijn favoriete nummer, vooral de intro is super mooi. Ook This Is How I Disappear vind ik heel gaaf.
Ik vind het onzin dat er weer gezegd wordt over MRC dat ze commercieel zijn, blablabla.
De mensen die dat zeggen zijn vaak de mensen die zeggen "het gaat om de muziek, niet om alles eromheen."
Waarom voeren die mensen dan het commercieel zijn van een band als negatief punt aan? Als de muziek van goede kwaliteit is en ik er graag naar luister, zal het me niets bommen of er toevallig strings en bh's zijn van MCR.
En over die probleemtieners gesproken (ja, we hebben daar in Nederland ook een woord voor), laat ze lekker. Ik vind het zo belachelijk als bands als MCR in verband worden gebracht met snijden en/of zelfmoord. Mensen die zichzelf snijden/zelfmoord plegen hebben een groot probleem met de manier waarop ze naar de wereld kijken, daar kan je één of ander bandje niet bij betrekken. ^^" |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 23, 2008 20:13 |
|
Ik vind van MCR alleen Mama en Teenagers een beetje leuk [a] Verder vind ik er niet zoveel aan. En ook deze 2 liedjes vind ik niet echt super goede liedjes, maar het klinkt wel lekker op zich.
Die jongen(s?) hebben best een goede stem, maar ik vind dit soort geblêhr niet echt iets leuks hebben [a]
Zoals BGK al zei: het is zo dramatisch en over de top emo.
Maar als je deze muziek wel leuk vind (zoals mijn vriendin) dan moet je het gewoon luisteren, hea |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
|
|
Iroh
1e jaars
Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 23, 2008 20:41 |
|
He bah, MCR.
Dat vind ik nou echt onzin. De hele show die er omheen gemaakt word vind ik zo verschrikkelijk nep. In alles komt het 'zielige' en de 'erge dingen in het leven' zo erg naar voren. Ik kan me ook best voorstellen dat er van die onzekere tieners zijn die bij die muziek echt hun verstand verliezen en van die emo dingetjes gaan doen (denkt aan zielig zijn, snijden, aandacht trekken).
Nee sorry jongens maar er is echt veel leukere/betere muziek op deze wereld. |
|
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 23, 2008 22:40 |
|
Ik denk dat je dat hele gedoe echt niet zo serieus moet nemen. Alsof die gasten echt zo zijn... het is een show die ze opvoeren. Als onzekere tieners gaan snijden is dat echt niet omdat ze naar MCR of andere bandjes luisteren. Dan hebben ze een probleem (zoals Josse zei).
Het is over the top, ja. En je moet het met een flinke korrel zout nemen. |
|
|
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 24, 2008 11:08 |
|
Ik ben het met Genner eens over dat mensen echt niet snijden alleen maar omdat ze naar bands luisteren als MCR. Zoals al gezegd is: die mensen hebben een probleem en dat komt dan niet door zulke muziek. Heel misschien zou de muziek een laatste druppel kunnen zijn om toch te gaan snijden, maar dan komt het alsnog niet door de muziek. Want als de mensen verder geen problemen hebben, zouden ze niet zo beïnvloedbaar zijn door de muziek.
@Genner: je moet het idd met een flinke korrel zout nemen, maar dat neemt natuurlijk niet mee dat je de muziek dan gelijk leuk vind En ik vind het niet echt geweldig. Ondanks dat ik wel wat nummers van hun op me pc heb staan Maar die luister ik eigenlijk nooit XD |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
|
|
Iroh
1e jaars
Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 28, 2008 22:45 |
|
Natuurlijk is het zo dat het niet aan de muziek te wijten is dat mensjes zich snijden. Maar die muziek past bij een sub-cultuur en in die sub-cultuur is wel erg veel ruimte, voor mensjes die onzeker zijn/gebrek aan persoonlijkheid hebben, om zielig te doen. En dat is mijn probleem, die mensjes slepen elkaar zo makkelijk mee in die emo-cultuur en je krijgt een groot wannebee effect.
Een flinke korrel zout is nodig maar helaar heeft niet iedereen die in huis |
|
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 29, 2008 15:09 |
|
Iroh, ik kan het niet helpen dat ik me aangesproken voel door jouw commentaar.
Ik heb het in eerste instantie genegeerd, maar ik denk dat ik nu toch een reactie wil plaatsen.
Ik vind namelijk dat je ongelofelijk en kwetsend respectloos over komt. Alsof jij enige vorm van beter bent dan een meisje van 16 dat zichzelf snijdt.
Volgens mij beoordeel je een subcultuur op het vermoeden dat het bij deze subcultuur past om jezelf te snijden, wat echt onzin is.
Mensen die snijden zijn misschien sneller onderdeel van de emo-subtcultuur, maar die vergelijking kan je níet omdraaien. emo betekent níet snijden en het hangt niet samen met elkaar.
In de periode dat ik mezelf sneed was ik niet bepaald emo te noemen. Mensen doen dat nu wel, maar ik snijd mezelf al tijden niet meer.
En ik vind het onzin dat je zegt dat je zegt dat "mensjes die onzeker zijn/gebrek aan persoonlijkheid hebben" ook "zielig doen".
Dat hangt niet samen met emo, en niemand heeft een gebrek aan persoonlijkheid. Desnoods een gebrek aan lef om je persoonlijkheid te uiten, maar dat is een essentieel verschil.
In één jaar verloor mijn zusje haar beste vriend aan zelfmoord, verloor ik een vriendin aan de anorexia, hoorde ik dat mijn zusje en addoptiezusje verkracht zijn, verloor mijn beste vriendin haar vader en verloor een goede vriend van mij zijn vriendin aan zelfmoord.
Dat is niet meer zielig doen, dat ís zielig. En of het feit dat ik MCR, Tokio Hotel of Kill Hannah luister daar iets mee te maken heeft, dat kan alleen ik beoordelen. En jij niet. En een ander ook niet.
Ik zou willen dat je niet doet alsof mensen die zich aangetrokken voelen tot de emo-subcultuur minder waard zijn dan jij, omdat zij misschien minder zelfverzekerd zijn. Ik krijg dat idee nu enorm door je posts, en dat kwest me. Misschien ben ik dan emo, maar dat maakt me eerlijk gezegd heel weinig uit. |
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Iroh
1e jaars
Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 29, 2008 23:05 |
|
Hoho, ff rustig. Allereerst wil ik niemand kwetsen, laat dat even duidelijk zijn.
Ten tweede lees ik uit jou post dat ik zou veronderstellen dat iedereen die emo is zichzelf snijd. Dat zou ik nooit durven te beweren. Ook ik ken wel emo's die zichzelf niet snijden. Wat natuurlijk wel zo is is dat er een wannebee effect optreed. Kinderen willen emo worden, horen overal dat snijden erbij hoort en dus gaan zich zelf snijden.
En wat ik bedoel met zielig doen is dat de meeste emo's erg veel aandacht proberen te trekken met hun nare situatie. Ik ken ook mensen die heel veel gedoe in hun leven hebben en daar kan iemand echt niks aan doen. Maar om er vervolgs met zoveel theater een show van te maken vind ik echt te ver gaan. |
|
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 29, 2008 23:11 |
|
O maar, ik geloof best dat je niemand wilt kwetsen. :]
Je doet het alleen wel, dat is dan wel jammer. :] Of misschien zit je er niet mee, dat kan ook. :] Dan is het natuurlijk niet jammer. :]
"Wat natuurlijk wel zo is is dat er een wannebee effect optreed."
Ik wist niet dat daar een onderzoek naar was geweest.
"Maar om er vervolgs met zoveel theater een show van te maken vind ik echt te ver gaan."
Waar heb je die show gezien? Draait ie nog? Kan ik er ook naartoe? |
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 29, 2008 23:13 |
|
Iroh, als je je daar zo aan stoort dat sommige mensen aandacht willen trekken, waarom geef je hen die aandacht dan?
En emo zijn, dat willen heel wat mensen net niet. In mijn omgeving is het toch zo dat emo-zijn negatief is. Dus wat je zegt klopt niet, tenzij het in jouw omgeving ontzettend cool is. En iemand gaat volgens mij echt niet in zichzelf gaan snijden omdat het nu eenmaal bij die cultuur hoort.
Ik ken héél wat mensen die niet emo zijn en nog meer aandacht willen trekken. Laat mensen in godsnaam doen waar ze zin in hebben. En ga MRC enzo er niet bij betrekken. |
|
|
|