Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Albus Severus - Overdreven reactie? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Heeft Harry een goede keus gemaakt door zijn zoon Albus Severus te noemen?

Ja, superkeuze! Albus en Severus krijgen zo de eer die ze verdienen
56%
 56%  [ 143 ]
Alleen Albus is een goede keuze. Severus vind ik niet kunnen.
9%
 9%  [ 25 ]
Alleen Severus is een goede keuze. Albus vind ik niet kunnen.
4%
 4%  [ 11 ]
Nee, vreselijke keuze! Albus en Severus verdienen deze eer niet.
0%
 0%  [ 2 ]
Nee, vreselijke keuze! Albus en Severus zijn gewoon vreselijke namen voor een kind van deze tijd.
27%
 27%  [ 70 ]
Totaal aantal stemmen : 251

Auteur Bericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 11:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het epiloog gaat over 19 jaar later en niet over 21 jaar. [a] Ik vind het eigenlijk wel opvallend dat zoveel een hekel hebben aan dat epiloog. Anders was het helemaal een open eind geweest. Nu zitten sommige fans al te zeuren dat ze zo weinig weten hoe het precies afloopt, maar als er geen epiloog was geweest dan hadden we helemaal niks geweten. Hoe alles afloopt. Ik weet niet of ik dat wel leuker had gevonden. Want dan hadden we echt alles uit interviews e.d. moeten halen.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 14:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

haha ik wist dat je bijdehand ging doen over 19 jaar i.p.v 21 jaar. Ik vind het gewoon belachelijk dat fans alle info uit interviews moeten halen, ik lees geen interviews van Rowling, zou niet weten waar. Zo'n enorme fan ben ik niet en er zijn genoeg mensen die niet op een forum zitten en die de info dus misschien wel nooit gekregen hebben. Ze had IN die epiloog wat MEER info moeten geven over andere personages die heel belangrijk waren.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Profiel bekijkenStuur privébericht
juniper
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 21 Sikkels

juniper is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2008 7:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik vind de namen echt niet van deze tijd. Lily en James kan nog wel, maar Albus Severus. Ik dacht dat hij de kinder Lily, James en Albus noemde, maar ik kan het ook fout hebben. Maar ik vind het ook wel weer een beetje lief, dat hij zijn kinderen zo noemde. Als ik Ginny was zo ik de namen niet zo mooi vinden maarja. xD

Liefs,
juniper

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 33 Sikkels

owl is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 27, 2008 17:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de naam Albus best als tweede naam had gekund, toch een eerbetoon en dan de eerste naam een naam van deze tijd. Serverus vind ikniet kunnnen. Hij mag dan uiteindelijk het goede gedaan hebben maar alleen door perkamentus, en zijn liefde voor lilly maar nergens anders om. Hij haatte harry en heeft dat volgens mij tot het eind gedaan anders had hij 'm net zo vreselijk getreiterd. Het einde, de epiloog, vond ik ook een beetje afgeraffeld zo van er moet een eind aan gemaakt worden anders is het zo'n open einde. Ze had best het boek op een andere manier af kunnen maken, met de trouwerijen etc en dan nog een klein boekje met een langere versie van de epiloog, hoe het met de kinderen is gegaan etc. Helemaal niet zo'n pil maar gewoon een appendix.

Miis GrAnger
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 103 Sikkels

Miis GrAnger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2008 18:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben 't een beetje met owl eens,
ik vind ook dat sneep 't alleen voor perkamentus en lily heeft gedaan & dat hij harry altijd al haatte..
dus ik snap niet helemaal dat je daar dan je kind naar vernoemt.
maargoed,
ik vind 't einde verder wel goed. ik vond 't ook niet heel erg dat sneep dood ging. ik vond 't wel een mooi einde.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Je hebt pas echt lef als ik je in Huffelpuf tref!
Miss Zwarts
2e jaars
2e jaars

Miss Zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 29, 2008 16:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan me er wel in vinden dat het overdreven is. Ineens is het Sneep, ik vind wel dat hij dapper was enzo. Maar dan had hij hem inderdaad beter; Albus Sirius ofzo kunnen noemen ; of Albus Remus.
Ik vind het ook niet zo'n mooie naam. Albus Severus; daar wil je toch niet mee rondlopen? Albus vind ik een oudere naam, voor zo'n oud iemand als Perkie past dat wel. Bij Sneeps karakter past Severus ook wel. Maar om een kind meteen zo te noemen. Het slaat wel allemaal op Harry, heeft Ginny wel wat te zeggen gehad?

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

Bonnie Wright is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 31, 2008 11:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het eerlijk gezegd wel een goede keuze, zo'n man die zó goed zijn rol speelt en Harry als maar een soort van dwarsboomde en zonder dat Harry het eigenlijk maar wist hem ook altijd uit de nesten probeerde te helpen. Nu hij daar later achter is gekomen wat Sneep eigenlijk voor Harry heeft gedaan, zou ik het ook zo hebben gedaan.

Het enige wat ik me afvraag, hoe zou Harry en Sneep tegen overelkaar gereageerd hebben als ze allebei nog leefden na de dood van Voldemort?

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Vr Okt 31, 2008 13:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bonnie Wright schreef:
Het enige wat ik me afvraag, hoe zou Harry en Sneep tegen overelkaar gereageerd hebben als ze allebei nog leefden na de dood van Voldemort?

Ik denk dan niet dat ze opeens beste vrienden van elkaar waren. Ik denk dat ze gewoon elkaar wel wat meer mochten. Het feit is natuurlijk wel dat Snape al die tijd heel gemeen gedaan heeft tegen Harry omdat hij de zoon van James was. Het enige verschil nu is dat Harry weet wat Snape voor hem gedaan heeft omdat hij ook Lily's zoon is. Ik denk dat er voor Snape niet zo heel veel verandert. Meer voor Harry die nu opeens heel anders tegen Snape aan kijkt. Het lijkt mij daarom ook beter dat Snape dood is. Ik denk dat dit er wel voor gezorgd heeft dat Harry meer respect voor hem zou hebben. Ik wil namelijk wedden dat als Snape nog geleefd had dat hij zijn kind niet naar hem vernoemd had.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 33 Sikkels

owl is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2008 17:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

En toch, als ik het was geweest.... In de hersenpan ziet harry de herrineringen van sneep en ziet dan ook hoe perkamentus vraagt of hij,sneep, misschien toch iets voor harry voelt. IK... IK... en dan roept hij zijn patronus op wat dezelfde is als die van lilly. Dat lijkt me een duidelijk antwoord. Hij haaaaat harry en heeft het alleen voor lilly gedaan. Dit vind ik zeker een reden om een zoon NIET naar die man te vernoemen. Vind dit echt een beetje een misser van jkr.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Nov 06, 2008 17:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maar Harry houd toch ook van zijn moeder? Het feit dat er een man is geweest die zijn hele leven alles gedaan heeft voor Lily en dus indirect ook haar familie vind ik wel dat hij het verdiend om een vernoemd naar te worden. Het is daarbij ja ook niet de eerste naam van het kind, maar de tweede naam. Het is niet zo dat de roepnaam Severus is.

1e jaars
1e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Nov 07, 2008 12:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het trouwens ook wel jammer/vreemd dat niemand Sirius heet. hij kan natuurlijk niet elk lid of elke vriend als naam geven aan zijn kinderen, maar ik heb een gevoel dat Sirius (en ook Lupos) erg belangrijk waeren.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Vr Nov 07, 2008 12:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bonnie Wright schreef:
Ik vond het trouwens ook wel jammer/vreemd dat niemand Sirius heet. hij kan natuurlijk niet elk lid of elke vriend als naam geven aan zijn kinderen, maar ik heb een gevoel dat Sirius (en ook Lupos) erg belangrijk waeren.

Zijn eerste kind heet James Sirius Potter. Harry heeft dus wel een kind naar Sirius vernoemd. Alleen deze keer dus ook zijn tweede naam en niet de roepnaam. Daarbij is er geen kind naar Remus vernoemd omdat Harry peetvader is van een kind die al naar hem vernoemd is. Dan is het een beetje dubbel om je eigen kind dan ook nog naar Remus te vernoemen lijkt mij.

1e jaars
1e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Nov 07, 2008 13:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oja natuurlijk, dan ben ik dat vergeten! Laughing

En ja nu ik er bij nadenk was het wat ik hiervoor zei een beetje dom.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 26 Sikkels

fienforever is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 21, 2008 21:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Natuurlijk zijn die namen niet erg bijde tijd maar wel in de tovenaar wereld. Ik vind dat ze die eer verdienen want sneep en albus hebben best wat gedaan om harry in leven te houden en de wereld te redden van voldy. Ik had persoonlijk ook een kind vernoemen naar prof. anderling want zij heeft ook veel geholpen en was een geweldig hoofd van griffoendor

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp